• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שדרוג קומה

בורג

משתמש רגיל
הצטרף ב
23/9/18
הודעות
262
דירוג
340
אמ;לק במשפחה שלי יש דירה להשכרה שעומדת להתחיל תמא 38ב , הקבלן מציע לשדרג את הקומה בתשלום, איך להעריך האם משתלם כלכלית?

ישנה דירה ישנה בגבעתיים, שכונת בורוכוב, רחוב שקט, 3 חדרים, קומה 1 על עמודים, מושכרת, שנמצאת בשלבים האחרונים של הפינג פונג בין היזם לעיריה לקבלת אישורים (כבר כ5 שנים).
לאחר התמ"א, יתקבל בניין חדש, דירה של 4 חדרים עם מחסן וחניה, בקומה 2 (שדרוג קומה אחת על חשבון היזם). מול הדירה ישנו צמוד בניין חדש של 4 קומות שלא ישתנה, ומעבר לכביש בניין של 2 קומות שמתישהו כנראה גם יתחדש ויחסום את הנוף. היזם רוצה להתחיל לשווק בקרוב את הדירות שלו ולכן מציע עכשיו לפי שמעוניין לשדרג את הקומה של דירתו. כל עליית קומה היא 40,000 שקל פלוס מס 8%, כלומר 43K. קומה 3 ו4 לא מעוניינים לשדרג, אז האפשרויות הן:
א) להשאר בקומה 2 ללא עלות.
ב) לשדרג לקומה 5 בעלות 130K
ג) לשדרג לקומה 6 ואחרונה בעלות 172K

אני יודע שנהוג שעל כל קומה המחיר עולה ב1-2% וזה בתוך הטווח הזה, אני מעריך שאם הדירה הייתה קיימת היום במצב המשופץ היא הייתה שווה 3-3.3 מיליון לפי מדלן.
צאו מתוך הנחה שיש את הכסף (לא צריך הלוואה), ושהוא מושקע ברובו המוחלט בצורה סולידית באג"חים עם תשואה אפסית (כנראה).
אני מאוד אוהב נוף פתוח, אוויר ורוח. אז מבחינתי אם הייתי גר שם הייתי משדרג. אבל אני לא גר שם. המשפחה משכירה את הדירה וכך תמשיך. בטווח הרחוק מאוד אולי מישהו מהמשפחה יגור שם ואולי היא תמכר ותחולק בין היורשים.
איזה כלים אני צריך בשביל להעריך האם ההשקעה תשתלם?
 
אם הדירה מיועדת להשכרה אז חבל על הכסף לשדרוג קומה, זה אימפולס ריגשי מובן אבל חסר משמעות עסקית, אל אם יש מחשבות עתדיות לגור בדירה.
אולי אפילו לשנמך קומה ולקבל 40K?
 
אבל חסר משמעות עסקית
אני נסיתי לחשב:
לפי תשואה שמרנית של 2.5% שכירות לשנה. השדרוג לקומה 5 צריך להגדיל את השכירות בלפחות 270 שקל לחודש.
לדעתך, שוכרים סטנדרטים (ולא בפורום הסולדית) יסרבו לשלם 6550 שקל במקום 6250 שקל עבור אותו דירה עם נוף?

אולי אפילו לשנמך קומה ולקבל 40K?
מעניין! אני חושב (ולא בטוח) שזה לא עומד על הפרק מצד הקבלן.
 
לדעתך, שוכרים סטנדרטים (ולא בפורום הסולדית) יסרבו לשלם 6550 שקל במקום 6250 שקל עבור אותו דירה עם נוף?
נוף לאן? למגרש חניה ממול, לים, לשטח ירוק?
ברור שיש עדיפות לשכירות בקומה גבוהה יותר אבל האם זה באמת כדאי?
אני דוגל במינימום הוצאות ומקסימום הכנסות.
זרקת כאן חישובי 'מפית', תתיעץ עם בעל מקצוע שיתן לך מספרים קונקרטים.
** תוספת **
כשאני רציתי לרכוש דירה 'על הנייר' לפני כ 12 שנים נאמר לי שלכול קומה צריך להוסיף 1000-1500$
 
נכון שרוב הסיכויים שלא תקבל החזר על ההשקעה בשכירות אבל במכירה בטוח תחזיר את הסכום שהשקעת + יזרז/יקל על המכירה.
 
איזה כלים אני צריך בשביל להעריך האם ההשקעה תשתלם?
אין לך אבל המחיר המבוקש הוא בערך מה שנהוג באזור לתוספת קומה.
בשכ"ד בספק רב אם יחזיר את עצמו.
במכירה אולי, אבל לא ברור התשואה על זה.
התשובה תשנה אם עליית הגובה מספקת נוף מיוחד כמו פארק או ים וכו'
אם להשקעה הייתי מוותר, אולי משדרג קצת מפרט במקום.
 
להערכתי שדרוג קומה בגבעתיים לא אמור לעבור את ה30 א"ש (שווה ערך למ"ר).
אם הדירה מתוכננת להשכרה, אני אישית לא רואה טעם, אם למכירה, הייתי מנהל מו"מ, אבל שדרוג לקומות נמוכות ולא לשליש העליון גם לא שווה הרבה.
 
למען ההיסטוריה, או אנשים שיקראו בעתיד.
הסכומים לא היו נכונים. הטלפון השבור בין היזם, לעורך דין, למשפחה, ועד אלי, נשבר במקום לא ידוע.
מדובר על 30K לקומה (כבר כולל מע"מ) לא כולל מס רכישה 8%.
@יהודה ישראל צדק.

והמשפחה החליטה לשדרג לקומה 6, שהיא הכי גבוהה שאפשרית לפני 2 קומות הפנטאוז.
דנו ביחד בכל הדעות שלכם. הם מודעים לזה שיקח הרבה מאוד שנים להחזיר בשכירות את ההשקעה. כנראה שבמכירה זה ישתלם. מה שקבע לדעתי היא העובדה הפשוטה שיש כסף פנוי שמחפש השקעה סולידית.

תודה על התגובות.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
E בבית משותף, האם ניתן להתנגד להחלטת רוב על שדרוג דלת המקלט? אוף טופיק 7
I שדרוג דירה בפינוי בינוי נדל"ן 2
doc29 שדרוג ממד ישן אוף טופיק 27
Y שדרוג דירה- מס שבח ורכישה נדל"ן 0
D התלבטות לגבי שדרוג דירה נדל"ן 5
S התייעצות בנושא מימון שדרוג נכס (הלוואת בלון ועוד) נדל"ן 1
S שדרוג דירה - התייעצות האם לקחת משכנתא ובאיזה סכום נדל"ן 13
השועל רכישת דירה שנייה או שדרוג דירה נדל"ן 1
S לקיחת משכנא על שדרוג נכס - מספר שאלות נדל"ן 5
Squirrel שדרוג עתידי של הדירה נדל"ן 27
Harvey שדרוג דירה בשווי 1.6 לשווי 2.8: גרירת משכנתא נדל"ן 18
ש מיסים שדרוג דירה נדל"ן 7
האזרח החשדן מכירה בשביל שדרוג נדל"ן 27
Lemonade צריך את הערכתכם למשך זמן הדרוש ללימוד פיתוח, שדרוג ועיצוב אתרים התפתחות אישית 4
א שדרוג סולידי של דירה חדשה מקבלן? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 8
K רכישת דירה קומה 3.5 ללא מעלית ירושלים נדל"ן 38
ג קומה 12 מול קומה 5 נדל"ן 2
doc29 קומה 4 ללא מעלית נדל"ן 8
A דירה בבניין עם קומה מסחרית נדל"ן 6

נושאים דומים

Back
למעלה