• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלות לגבי קרנות השתלמות

פיטר גריפין

משתמש רגיל
הצטרף ב
31/12/22
הודעות
142
דירוג
123
1. האם הפקדה מעבר לתקרה מחייבת במס 25% על כל הרווחים או רק על רוןחים מעל התקרה? איך ניגשים לחשב דבר כזה אם כן? (האם ממוסה יחסית רק על 2000₪ רווחים אפ הפקדתי 20,000 או שבהפקדה מעבר לתקרה אני מוותר על ההטבה)
2. כל עוד לא מושכים אפילו שקל, האם ניתן להמשיך להפקיד לקרן השתלמות גם בתום שש שנים? ואז פשוט ליצור חסכון שבחלקן או בכולו תלוי בהפקדות פטור ממס רווחי הון? ובשלב מסןיפ, גם להגיע ל ira.
3. אם פתחתי קרם השתלמות לעצמאים כעוסק פטור ושנה לאחר מכן סגרתי את העסק, האם אוכל להמשיך להפקיד לקרן? האם זו עבירה?
 
1. האם הפקדה מעבר לתקרה מחייבת במס 25% על כל הרווחים או רק על רוןחים מעל התקרה? איך ניגשים לחשב דבר כזה אם כן? (האם ממוסה יחסית רק על 2000₪ רווחים אפ הפקדתי 20,000 או שבהפקדה מעבר לתקרה אני מוותר על ההטבה)
רק על רווחים מעל התקרה. הקופה יודעת לחשב עבור כל שקל שנכנס מה הרווחים שהוא יצר, וע"י כך לחלק את את הרווחים בצורה נכונה בין הפטורים לבין הלא פטורים.

2. כל עוד לא מושכים אפילו שקל, האם ניתן להמשיך להפקיד לקרן השתלמות גם בתום שש שנים?
כן

3. אם פתחתי קרם השתלמות לעצמאים כעוסק פטור ושנה לאחר מכן סגרתי את העסק, האם אוכל להמשיך להפקיד לקרן? האם זו עבירה?
לא יודע
 
רק על רווחים מעל התקרה. הקופה יודעת לחשב עבור כל שקל שנכנס מה הרווחים שהוא יצר, וע"י כך לחלק את את הרווחים בצורה נכונה בין הפטורים לבין הלא פטורים.


כן


לא יודע
תודה רבה על התגובה
כשאלת המשך לסעיף שתיים.

אם אפתח קרן השתלמות ב-ira ולא אמשוך ממנה שקל אף פעם, תיאורטית אוכל להפקיד אליה כספים ולסחור דרכה במשך כל חיי? לאחר שש שנים הדבר היחיד שישתנה הוא שהיא תהפוך לנזילה?
 
תודה רבה על התגובה
כשאלת המשך לסעיף שתיים.

אם אפתח קרן השתלמות ב-ira ולא אמשוך ממנה שקל אף פעם, תיאורטית אוכל להפקיד אליה כספים ולסחור דרכה במשך כל חיי? לאחר שש שנים הדבר היחיד שישתנה הוא שהיא תהפוך לנזילה?
השאלה היא למה שתעשה כזה דבר, כשאתה יכול את אותו הכסף להפקיד בתיק השקעות עצמאי ולהימנע מהדמי ניהול (אפילו אם קטנים)
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
השאלה היא למה שתעשה כזה דבר, כשאתה יכול את אותו הכסף להפקיד בתיק השקעות עצמאי ולהימנע מהדמי ניהול (אפילו אם קטנים)

הדבר שבאמת מפתה אותי הוא היכןלת לעבור בין השקעות פסיביות בלי לשלם מס רווחי הון.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ש שאלות לגבי קרנות מחקות / סל שוק ההון 7
R שאלות לגבי קרנות מחקות זרות ו IRA שוק ההון 0
כ כמה שאלות לגבי קרנות סל שוק ההון 0
T שאלות לגבי קרנות נאמנות. שוק ההון 10
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
A שאלות לגבי מעבר לאמישראגז כספק חשמל פרטי: צרכנות פיננסית 2
ה מעבר משכיר לעצמאי - שאלות לגבי התנהלות אופטימלית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
M מספר שאלות לגבי צארלס שוואב שוק ההון 15
M שאלות לגבי הבייסיק ונילה וה- paspportcard pay צרכנות פיננסית 6
Echelon שאלות לגבי זכיה בהגרלת המשך של "דירה בהנחה" בעקבות ביטול של זוכה אחר נדל"ן 11
G שאלות לגבי עסקת שרשרת נדל"ן 2
ג מספר שאלות לגבי חלק י"א בטופס 1301 ורישום הפסד בעסק מיסים 11
Y שאלות לגבי מעבר בנק צרכנות פיננסית 5
ח שאלות לגבי RSU - שיקולים להחזיק או למכור? מיסוי? שוק ההון 4
A שאלות לגבי תואר בכלכלה התפתחות אישית 5
ח שאלות לגבי גניבת מטבע XRP, איפה הטעות? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 4
I שאלות לגבי שוקולד מריר שוק ההון 1
H שאלות לגבי תכנון פרישה בגיל 40 פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 41
ד שתי שאלות לגבי קרן סגורה בפוסט "איך לקנות זהב למטרות השקעה" שוק ההון 10
H שאלות לגבי קרן השתלמות IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
D שאלות לגבי בניית תיק השקעות שוק ההון 13
A שאלות לגבי WASH SALE ומיסוי דיווידנדים מיסים 9
N שתי שאלות לגבי תיק השקעות שוק ההון 15
N שאלות חידוד לגבי הכנסות נוספות ב-1040 מיסים 2
M שאלות לגבי הצהרת בריאות בביטוח בריאות? צרכנות פיננסית 1
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי קרן השתלמות ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי תיק השקעות פשוט שוק ההון 33
C כמה שאלות לגבי מכרז קרקע ברמ"י נדל"ן 4
I שאלות לגבי ניהול השקעות בקרנות למשקיעים עם אזרחות אמריקאית שוק ההון 5
כ שאלות לגבי קיזוז מס בחשבון ממוסה מיסים 2
J מספר שאלות לגבי פנסיה, דמי צבירה, ומחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
A כמה שאלות לגבי T Bills שוק ההון 4
P הוצל"פ - שאלות לגבי תיק איחוד אוף טופיק 1
ו שאלות לגבי הטרנד של סוחרים יומיים צעירים בשוק ההון שוק ההון 36
א הממשלה ששברה את גב הגמל - שאלות לגבי ניהול חשבון בinteractive brokers ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
I שאלות לגבי משכנתא נדל"ן 5
ת שאלות לגבי החישוב של מדד STOXX EUROPE 600 שוק ההון 4
ע שאלות לגבי ברוקר זר / חשבון זר שוק ההון 0
ה שאלות לגבי ישובים הזכאים להטבות מס מיסים 0
O כמה שאלות לגבי פוזיציית שורט ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
Y שאלות לגבי mlp - master limited partnership מיסים 2
Shnizelia שאלות לגבי מעבר מ-PC ל-MAC אחרי 30 שנה עם PC אוף טופיק 56
DiverGirl שאלות לגבי מק"מ שוק ההון 0
ו שאלות לגבי קרן השתלמות IRA לעצמאים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
ד חישוב מח"מ ועוד שאלות לגבי תיק-השקעות-שוקולד-מריר שוק ההון 5
Y מספר שאלות לגבי תיק ל5-10 שנים הקרובות שוק ההון 10
G שאלות לגבי ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, ושימוש בבית השקעות פרטי כסוכן פנסיוני במקום הסוכן במקום העבוד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
A שאלות לגבי קרן השתלמות ופנסיה ומעבר לחשבון IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
Y שאלות תם לגבי קרן גמל להשקעה + השקעה ב-S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
T שאלות לגבי מניות SPAC שוק ההון 1

נושאים דומים

Back
למעלה