אני מעוניין לבצע מכירה מדורגת של מניות RSU שהבשילו מעל שנתיים, תוך תכנון מס חכם ככל האפשר. אשמח לעזרתכם בסוגיות הבאות:
יש לי מגן מס בלתי מנוצל מהפסדי הון בהיקף של כ־115,000 ש"ח.
המכירה תתבצע דרך ESOP.
שאלות:
האם ניתן לקזז את מגן המס (הפסד הון) מול מס רווח ההון כבר דרך הנאמן, או רק בדוח שנתי למס הכנסה?
אם ניתן לקזז את מגן המס רק בדוח שנתי למס הכנסה למתי כדאי לתזמן את המכירה?
אני לא רוצה להיות מופתע לרעה מESOP ולכן ארצה לבקש שיעשו עבורי סימולציה של מכירה, מישהו עשה משהו כזה? אני רוצה לדעת כמה מיסים ירדו לי ומה תהייה התמורה לפני שאני מבצע את המכירה?
מהו סדר הקיזוז התקין מבחינת מס: מגן מס קודם למס רווח הון, ואז מס יסף?
יש דרך טובה לחשב האם אני צפוי לעבור את התקרה למס יסף? אני לא רוצה לעבור את התקרה ורוצה למכור עד התקרה עם באפר קטן.
אם אני מתכנן להשקיע את התמורה מחדש במדד עולמי רחב, האם קיימת דרך חוקית למזער את חבות המס באותו מהלך?
תודה
יש לי מגן מס בלתי מנוצל מהפסדי הון בהיקף של כ־115,000 ש"ח.
המכירה תתבצע דרך ESOP.
שאלות:
האם ניתן לקזז את מגן המס (הפסד הון) מול מס רווח ההון כבר דרך הנאמן, או רק בדוח שנתי למס הכנסה?
אם ניתן לקזז את מגן המס רק בדוח שנתי למס הכנסה למתי כדאי לתזמן את המכירה?
אני לא רוצה להיות מופתע לרעה מESOP ולכן ארצה לבקש שיעשו עבורי סימולציה של מכירה, מישהו עשה משהו כזה? אני רוצה לדעת כמה מיסים ירדו לי ומה תהייה התמורה לפני שאני מבצע את המכירה?
מהו סדר הקיזוז התקין מבחינת מס: מגן מס קודם למס רווח הון, ואז מס יסף?
יש דרך טובה לחשב האם אני צפוי לעבור את התקרה למס יסף? אני לא רוצה לעבור את התקרה ורוצה למכור עד התקרה עם באפר קטן.
אם אני מתכנן להשקיע את התמורה מחדש במדד עולמי רחב, האם קיימת דרך חוקית למזער את חבות המס באותו מהלך?
תודה