• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלות בנושא מכירת RSU ואופטימיזציית מס

  • פותח הנושא פותח הנושא solidix2
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

solidix2

משתמש רגיל
הצטרף ב
1/5/19
הודעות
1,064
דירוג
354
אני מעוניין לבצע מכירה מדורגת של מניות RSU שהבשילו מעל שנתיים, תוך תכנון מס חכם ככל האפשר. אשמח לעזרתכם בסוגיות הבאות:

יש לי מגן מס בלתי מנוצל מהפסדי הון בהיקף של כ־115,000 ש"ח.

המכירה תתבצע דרך ESOP.

שאלות:

האם ניתן לקזז את מגן המס (הפסד הון) מול מס רווח ההון כבר דרך הנאמן, או רק בדוח שנתי למס הכנסה?
אם ניתן לקזז את מגן המס רק בדוח שנתי למס הכנסה למתי כדאי לתזמן את המכירה?
אני לא רוצה להיות מופתע לרעה מESOP ולכן ארצה לבקש שיעשו עבורי סימולציה של מכירה, מישהו עשה משהו כזה? אני רוצה לדעת כמה מיסים ירדו לי ומה תהייה התמורה לפני שאני מבצע את המכירה?
מהו סדר הקיזוז התקין מבחינת מס: מגן מס קודם למס רווח הון, ואז מס יסף?
יש דרך טובה לחשב האם אני צפוי לעבור את התקרה למס יסף? אני לא רוצה לעבור את התקרה ורוצה למכור עד התקרה עם באפר קטן.
אם אני מתכנן להשקיע את התמורה מחדש במדד עולמי רחב, האם קיימת דרך חוקית למזער את חבות המס באותו מהלך?

תודה
 
האם ניתן לקזז את מגן המס (הפסד הון) מול מס רווח ההון כבר דרך הנאמן, או רק בדוח שנתי למס הכנסה?
בדו"ח השנתי
אם ניתן לקזז את מגן המס רק בדוח שנתי למס הכנסה למתי כדאי לתזמן את המכירה?
תלוי בהעדפה שלך. אין טיימינג נכון. תוכל למכור ולהשתמש בכסף על מנת לגוון את התיק, או להשאיר אותו כך עד סוף השנה אך תהיה בסיכון מוגבר יותר עקב הריכוזיות.
בחירה שלך בין ריכוזיות ופיזור.
מהו סדר הקיזוז התקין מבחינת מס: מגן מס קודם למס רווח הון, ואז מס יסף?
קודם כל מקוזזים ההפסדים, רק לאחר מכן יש מס יסף על פי רמת ההכנסה.
יש דרך טובה לחשב האם אני צפוי לעבור את התקרה למס יסף? אני לא רוצה לעבור את התקרה ורוצה למכור עד התקרה עם באפר קטן.
אקסל? :)
אם אני מתכנן להשקיע את התמורה מחדש במדד עולמי רחב, האם קיימת דרך חוקית למזער את חבות המס באותו מהלך?
קנייה לא גוררת חבות מס. מניח שלא הבנתי את כוונתך.
 
יש לי מגן מס בלתי מנוצל מהפסדי הון בהיקף של כ־115,000 ש"ח.
מגן מס? כלומר בשנה הנוכחית אצל אחד הברוקרים
או הפסד מועבר? כלומר אחרי הגשת דוח שנתי, זה ההפסד שהועבר משנה קודמת

האם ניתן לקזז את מגן המס (הפסד הון) מול מס רווח ההון כבר דרך הנאמן, או רק בדוח שנתי למס הכנסה?
אם זה הפסד מועבר, תוכל לפנות לפקיד השומה ולבצע תיאום מס, כמובן התנאי הוא שהגשת דוח שנתי וקיבלת כבר שומה.
 
מגן מס? כלומר בשנה הנוכחית אצל אחד הברוקרים
או הפסד מועבר? כלומר אחרי הגשת דוח שנתי, זה ההפסד שהועבר משנה קודמת


אם זה הפסד מועבר, תוכל לפנות לפקיד השומה ולבצע תיאום מס, כמובן התנאי הוא שהגשת דוח שנתי וקיבלת כבר שומה.
זה הפסד מועבר, לא הבנתי את עניין תיאום מס.
הנאמן ינכה לי את מס רווח הון ואז אוכל לקבל החזר ממס הכנסה אחרי שאפנה לפקיד השומה? או שאת ההחזר אקבל רק אחרי הגשת דוח המס עבור 2025?
 
זה הפסד מועבר, לא הבנתי את עניין תיאום מס.
הנאמן ינכה לי את מס רווח הון ואז אוכל לקבל החזר ממס הכנסה אחרי שאפנה לפקיד השומה? או שאת ההחזר אקבל רק אחרי הגשת דוח המס עבור 2025?
אתה צריך לפנות לפקיד השומה לפני שאתה מממש את המניות, והוא יכול לתת אישור בקשר לרווח הון.
לפעמים נותנים לפעמים לא.

בכל מקרה אתה תצטרך גם להגיש דו״ח שנתי
 
אתה צריך לפנות לפקיד השומה לפני שאתה מממש את המניות, והוא יכול לתת אישור בקשר לרווח הון.
לפעמים נותנים לפעמים לא.

בכל מקרה אתה תצטרך גם להגיש דו״ח שנתי
איך פונים אליו? דרך המערכת של מס הכנסה?
קיבלת אישור מפקיד שומה בעבר?
 
איך פונים אליו? דרך המערכת של מס הכנסה?
יש אפשרות להגיע פיזית
ויתכן שאפשר לבקש דרך הפניות, תנסה לתאר לו את המצב ואת הבקשה, ככל האפשר.
שים לב שזה רק אחרי שיש לך שומה לשנה קודמת.

בכל מקרה, תזכור שלא תמיד נותנים.
 
הדולר נחלש מאוד מול השקל במידה ואמכור מניות ולא אמיר לשקלים יש יתרון במכירה דווקא עכשיו כי אשלם פחות מס כי רשות המיסים מחשבת את חבות המס בשקלים.

יש חסרונות שפיספסתי בנוגע להתחזקות השקל במכירת RSU?
 
הדולר נחלש מאוד מול השקל במידה ואמכור מניות ולא אמיר לשקלים יש יתרון במכירה דווקא עכשיו כי אשלם פחות מס כי רשות המיסים מחשבת את חבות המס בשקלים.

גובה המס אינו תלוי בשאלה אם תמיר או לא תמיר את התמורה מדולר לשקל.
 
הדולר נחלש מאוד מול השקל במידה ואמכור מניות ולא אמיר לשקלים יש יתרון במכירה דווקא עכשיו כי אשלם פחות מס כי רשות המיסים מחשבת את חבות המס בשקלים.
נכון
אתה תשלם פחות מס.

יש חסרונות שפיספסתי בנוגע להתחזקות השקל במכירת RSU?
אין.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S 2 שאלות בנושא תיק השקעות ופיצויים פטורים ממס שוק ההון 28
E שאלות בנושא מעבר דירה והשכרת דירה אוף טופיק 25
X שאלות בנושא בניית תיק השקעות לאמי הפנסיונרית שוק ההון 1
הסולידית שאלות טכניות בנושא ברוקרים שוק ההון 0
Y שאלות בנושא קיזוז מגן מס ושאר ירקות מיסים 27
B מספר שאלות בנושא ira פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Z כמה שאלות בנושא פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
O כמה שאלות בנושא Interactive brokers, וגם בנושא Inverse ETF ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
deussex שאלות בנושא IB והעברת ניירות שוק ההון 24
S שאלות בנושא קרן השתלמות IRA ואלטרנטיבות ראויות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
F שאלות בנושא מסלול פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
I שאלות בנושא דו"ח מס שנתי לשכיר, וסיכום רווחים/הפסדים בetrade מיסים 3
ת שאלות בנושא משכנתא נדל"ן 7
D שאלות בנושא פנסיה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 3
Lemonade כמה שאלות בנושא עבודה בהייטק מכירות התפתחות אישית 1
T שאלות של משקיע צעיר בנושא אג"ח שוק ההון 3
N שאלות בנושא חוזים עתידיים ואגרות חוב שוק ההון 6
ע שאלות בנושא חל"ת אוף טופיק 4
א שאלות בנושא השקעת נדל״ן בחו״ל נדל"ן 100
Z 2 שאלות בנושא NTR מיסוי דיבידנד במקור על ידי ארה"ב 25% או 30%? מיסים 3
E כמה שאלות בנושא ניוד תיק לIB והוספת כסף (לא שלי) לחשבון שוק ההון 4
Odnight מקבץ שאלות בנושא קרנות נאמנות מחקות שוק ההון 32
B שאלות בנושא הלוואות ליזמי נדל"ן בחו"ל נדל"ן 4
E שאלות של מתחילים בנושא נדל"ן נדל"ן 24
A מספר שאלות בנושא אג"ח וETF דרך ברוקר ישראלי שוק ההון 0
A שאלות בנושא קניית קרנות סל או קרנות מחקות. שוק ההון 5
J שאלות בנושא ברוקר זר/ישראלי שוק ההון 12
G שאלות בנושא ביטוח מנהלים צרכנות פיננסית 30
S שאלות בנושא תעודות סל אג"ח שוק ההון 3
ט שאלות בנושא קופת גמל להשקעה שוק ההון 10
G שאלות בנושא אג"ח שוק ההון 21
ק מספר שאלות בנושא VTI/VQUS שוק ההון 12
E שאלות בנושא פתיחת קרן השתלמות שוק ההון 17
Cfy מקבץ שאלות בנושא קרנות השתלמות שוק ההון 13
תמר שאלות בנושא קרן השתלמות וקרנות מחקות/ תעודות סל שוק ההון 18
א שלוש שאלות בעקבות דוח רבעוני בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 32
B שאלות על פינוי בינוי במסגרת התחדשות עירונית בשלב התחלתי נדל"ן 16
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
SolidAce שאלות תם - משיכה מקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ה שאלות על מגן מס וקיזןזי מס שוק ההון 1
ד כמה שאלות על תשלום ביטוח לאומי כעצמאי קטן מיסים 11
A שאלות לגבי מעבר לאמישראגז כספק חשמל פרטי: צרכנות פיננסית 2
ה מעבר משכיר לעצמאי - שאלות לגבי התנהלות אופטימלית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N שאלות על קרן פנסיה משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
B שאלות על ירושת חלק מדירה עם משכנתא נדל"ן 1
N איך מערכות המסחר של IBI ופסגות + שאלות ספציפיות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
א שאלות למציאת המאזן המושלם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
B שאלות על ירושה של תיק השקעות שוק ההון 4
M צ'ארלס שוואב - העברת כסף והמרה כמה שאלות שוק ההון 4
M מספר שאלות לגבי צארלס שוואב שוק ההון 15

נושאים דומים

Back
למעלה