רכשתי קרן כספית נקובת דולר בסכום
של 100000 דולר בשער 100 כאשר
דולר/שקל עמד על 3.66
מכרתי את הקרן בשער של 104
כאשר הדולר עמד על 3.77
והשאלה היא מה גובה המס שאחויב בו
רכשתי קרן כספית נקובת דולר בסכום
של 100000 דולר בשער 100 כאשר
דולר/שקל עמד על 3.66
מכרתי את הקרן בשער של 104
כאשר הדולר עמד על 3.77
והשאלה היא מה גובה המס שאחויב בו
לקרן שנקובה בשקלים רוב הזמן עושים חישוב ריאלי מבוסס אינפלציה, אלא אם יש לקרן בסיס הצמדה במטבע עיקרי והקרן עצמה בוחרת להתמסות לפי המטבע ולא לפי האינפלציה.
רכשתי קרן כספית נקובת דולר בסכום
של 100000 דולר בשער 100 כאשר
דולר/שקל עמד על 3.66
מכרתי את הקרן בשער של 104
כאשר הדולר עמד על 3.77
והשאלה היא מה גובה המס שאחויב בו
מספר חישובים(אשתמש במספרים שונים על מנת להקל)...רווח מתקיים בניכוי עליית הדולר.
קנית 100 אלף דולר בשער 3 - עלות נומינלית קניה 300 אש"ח
הצטברה ריבית דולרית, מכרת 102 אלף דולר בשער 4 ש"ח - שווי מכירה 408 אש"ח
מחשבים את שווי הקניה בשער המכירה, במקרה הזה - שווי קניה "ריאלי" 400 אש"ח.
מכוון ששווי הקניה המתואם לעליית הדולר נמוך משווי המכירה - הרווחת 8000 ש"ח והמס יהיה בהתאם למס רווח הון על הסכום הזה.
נניח וקרה הפוך:
קנית 100 אלף דולר בשער 4 - עלות נומינלית קניה 400 אש"ח
הצטברה ריבית דולרית מכרת 102 אלף דולר בשער 3 ש"ח - שווי מכירה 306 אש"ח
מחשבים את שווי הקניה בשער המכירה, במקרה הזה - שווי קניה "ריאלי" 300 אש"ח....מכוון שהשווי נמוך מהעלות הנומינלית של הקניה ,עקרונית נוצר כאן הפסד שקלי, אבל מס הכנסה לא מכיר כאן בהפסד אבל גם אין רווח....שווי הקניה המתואם נרשם כשווי המכירה ,306 אש"ח...ואין תשלום מס.