• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלה למתקדמים בנושא מיסוי רווח בקרן כספית נקובת $

  • פותח הנושא פותח הנושא Ftw
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Ftw

משתמש רשום
הצטרף ב
19/9/24
הודעות
3
דירוג
0
שאלה:

רכשתי קרן כספית נקובת דולר בסכום
של 100000 דולר בשער 100 כאשר
דולר/שקל עמד על 3.66
מכרתי את הקרן בשער של 104
כאשר הדולר עמד על 3.77
והשאלה היא מה גובה המס שאחויב בו

תודה
 
והשאלה היא מה גובה המס שאחויב בו
מכיוון שהקרן נקובה בדולרים, נדמה לי שמחשבים כך:
בודקים כמה דולרים היו לך בהתחלה
כמה דולרים יש לך עכשיו

אם יש לך עכשיו יותר דולרים, המס הוא על רבע מההפרש.
 
מכיוון שהקרן נקובה בדולרים, נדמה לי שמחשבים כך:
בודקים כמה דולרים היו לך בהתחלה
כמה דולרים יש לך עכשיו

אם יש לך עכשיו יותר דולרים, המס הוא על רבע מההפרש.

אם שער דולר/שקל היה במועד המכירה
3.55 מה אז ?
במילים אחרות האם גובה
המס הוא בלתי תלוי כלל בשער דולר/שקל ?

ותודה על התשובה הזריזה.
 
שאלה:

רכשתי קרן כספית נקובת דולר בסכום
של 100000 דולר בשער 100 כאשר
דולר/שקל עמד על 3.66
מכרתי את הקרן בשער של 104
כאשר הדולר עמד על 3.77
והשאלה היא מה גובה המס שאחויב בו

תודה
שווי קנייה - 366,000 שח
שווי קניה מתואם - 377,000 שח
שווי מכירה - 392,080
רווח נומינלי - 26,080 שח
רווח ריאלי - 15,080 שח
רווח לצרכי מס - החציון בין (26,080, 15,080 ואפס) = 15,080 שח
 
שווי קנייה - 366,000 שח
שווי קניה מתואם - 377,000 שח
שווי מכירה - 392,080
רווח נומינלי - 26,080 שח
רווח ריאלי - 15,080 שח
רווח לצרכי מס - החציון בין (26,080, 15,080 ואפס) = 15,080 שח
לדעתי זה החישוב שעושים לקרן שנקובה בשקלים, לא בדולרים.
 
  • אהבתי
Reactions: Ftw
לדעתי זה החישוב שעושים לקרן שנקובה בשקלים, לא בדולרים.
לקרן שנקובה בשקלים רוב הזמן עושים חישוב ריאלי מבוסס אינפלציה, אלא אם יש לקרן בסיס הצמדה במטבע עיקרי והקרן עצמה בוחרת להתמסות לפי המטבע ולא לפי האינפלציה.

בקרן שנקובה במטח אין בחירה כלל.
 
פרקטית, נראה שמחשבים
שאלה:

רכשתי קרן כספית נקובת דולר בסכום
של 100000 דולר בשער 100 כאשר
דולר/שקל עמד על 3.66
מכרתי את הקרן בשער של 104
כאשר הדולר עמד על 3.77
והשאלה היא מה גובה המס שאחויב בו

תודה
אם שער דולר/שקל היה במועד המכירה
3.55 מה אז ?
במילים אחרות האם גובה
המס הוא בלתי תלוי כלל בשער דולר/שקל ?

ותודה על התשובה הזריזה.
מספר חישובים(אשתמש במספרים שונים על מנת להקל)...רווח מתקיים בניכוי עליית הדולר.

קנית 100 אלף דולר בשער 3 - עלות נומינלית קניה 300 אש"ח
הצטברה ריבית דולרית, מכרת 102 אלף דולר בשער 4 ש"ח - שווי מכירה 408 אש"ח
מחשבים את שווי הקניה בשער המכירה, במקרה הזה - שווי קניה "ריאלי" 400 אש"ח.
מכוון ששווי הקניה המתואם לעליית הדולר נמוך משווי המכירה - הרווחת 8000 ש"ח והמס יהיה בהתאם למס רווח הון על הסכום הזה.

נניח וקרה הפוך:
קנית 100 אלף דולר בשער 4 - עלות נומינלית קניה 400 אש"ח
הצטברה ריבית דולרית מכרת 102 אלף דולר בשער 3 ש"ח - שווי מכירה 306 אש"ח
מחשבים את שווי הקניה בשער המכירה, במקרה הזה - שווי קניה "ריאלי" 300 אש"ח....מכוון שהשווי נמוך מהעלות הנומינלית של הקניה ,עקרונית נוצר כאן הפסד שקלי, אבל מס הכנסה לא מכיר כאן בהפסד אבל גם אין רווח....שווי הקניה המתואם נרשם כשווי המכירה ,306 אש"ח...ואין תשלום מס.
 
האם יש שינוי בחישוב באם הקרן נקובה בדולרים או בשקלים?
לא בטוח...אני עובד בעיקר עם הכספיות נקובות דולר...כמעט ולא עם השקליות שמחזיקות דולרים.
 
באתרי הבנקים יש לך אפשרות להשתמש בסימולצית מס.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
צ שאלה למשתמשי אלפי מיסים 2
G שאלה: איך יודעים שפקודה ב Xtrade נכשלה? שוק ההון 0
ק שאלה מעניינת שוק ההון 19
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
N שאלה על IRA קרן השתלמות - שבתוכה יש 5 מספרי קופות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
N שאלה מחשבתית שוק ההון 52
N שאלה על ניוד ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ה מסלולי השקעה בפנסיה - שאלה לשועלי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
G המלצות ליועץ השקעות + שאלה שוק ההון 2
C שאלה לגבי מגן מס שוק ההון 11
B שאלה על איחוד חשבונות בנק צרכנות פיננסית 6
ה שאלה בנושא מגן מס מיסים 0
N שאלה על פוליסת חיסכון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
A שאלה על מגן מס בבינלאומי שוק ההון 1
N שאלה על קרנות סל לעומת קרן מחקה שוק ההון 6
N שאלה על קרן צוברת דיבידנדים שוק ההון 1
N שאלה על קרן מחקה שוק ההון 12
N שאלה על קרן מחקה מדד חו"ל כלשהו שוק ההון 4
N שאלה על קרנות מחקות וקרנות סל שוק ההון 1
N שאלה על קרן ממונפת פי 3 נאסדק שוק ההון 4
ר שאלה מורכבת בנושא מס הכנסה ומס שבח מיסים 0
yoyo שאלה ליחידים שפרשו- כמה כסף לחודש צריך אדם יחיד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 22
B שאלה על הנחה בביטוח בריאות לילדים - הראל צרכנות פיננסית 3
F שאלה לגבי המרת מט”ח באקסלנס טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
חתול לילה שאלה על גידור בעת מכירת דירה נדל"ן 7
T שאלה לגבי ASUS Vivobook 16 אוף טופיק 2
S שאלה על תחליפים ישראליים לקרנות אמריקניות שוק ההון 12
ה שאלה על הרכב נכסים במסלול עוקב מדד S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
י שאלה למי שהתנסה בהלוואות בערבות המדינה או בקרנות חברתיות יזמות והגדלת הכנסות 2
א שאלה קטנה בנוגע לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
D שאלה לגבי קרן השתלמות או גופת גמל להשקעה זוג טרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
N שאלה על עמלות על שורת דיבידנד בבית השקעות + שאלה על העברת IRA שוק ההון 0
N שאלה על קיזוז הכנסה מול הוצאה בעו"ש צרכנות פיננסית 1
מ שאלה קצת מוזרה, אבל... שוק ההון 15
deussex שאלה עבור אימי "כתב ויתור וסילוק מוחלט של תביעות" בסוף העסקתה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
flower שאלה על טיפול פלואוריד אצל רופא שיניים – האם באמת נחוץ כל חצי שנה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 8
T שאלה על חשבון מרג׳ין (לא פורטפוליו) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
N שאלה עמלות בבית מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
N שאלה לגבי תעודות סל שוק ההון 3
N שאלה על קרן השתלמות IRA שוק ההון 5
S שאלה לגבי 867 ונספח ג' ו-ד' בדוח 1301 (שכיר) מיסים 7
E שאלה לבעלי דירות - נדל"ן 93
ס שאלה על החזר מס מיסים 4
Y שאלה לגבי מיסוי קרן נדל"ן בחו"ל - מסלול הלוואה מיסים 1
A שאלה לתושבי ר"ג (או לכל אחד שיודע) נדל"ן 2
ז שאלה לגבי החזרה של כסף לישראל מחשבון השקעות בין לאומי שוק ההון 4
N שאלה לגבי לימודי הנדסת חשמל באוניבירסיטאות התפתחות אישית 9
S שאלה לגבי כדאיות מכירת ביטקוין פיזי לאחר שכבר קניתי קרן מחקה של ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
ע שאלה על חוק X300 פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
W שאלה לגבי הצהרת סטטוס תעסוקתי שוק ההון 1

נושאים דומים

Back
למעלה