• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלה לגבי תהליך אישור תמ"א 38/פינוי-בינוי

  • פותח הנושא פותח הנושא LevAizik
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

LevAizik

משתמש רגיל
הצטרף ב
24/10/21
הודעות
782
דירוג
818
אני עזרה בהבנת הז'רגון המקצועי.

באתר של עיריית אשדוד ישנו מאגר נתונים לגבי בקשות לתמ"א 38 והסטטוס של כל בקשה.

יש להם ככה:

1. בקשות לפני ועדה
2. בקשות אחרי ועדה
3. בקשות בהיתר

מה זה אומר? נניח קבלן מקבל היתר כמה זמן עובר עד שהוא מתחיל בפועל את העבודות? כמה זמן יכול לעבור בין שינוי סטטוס לסטטוס?

בנוגע לפינוי-בינוי מה הכוונה ועדה מקומית/ועדה מחוזית/מסלול מהיר? כמה זמן מעשית יכול לעבור עד שמשהו אכן יזוז בשטח?
 
נערך לאחרונה ב:
מה זה אומר? נניח קבלן מקבל היתר כמה זמן עובר עד שהוא מתחיל בפועל את העבודות? כמה זמן יכול לעבור בין שינוי סטטוס לסטטוס?
כל כמות של ימים בין 1 לאינסוף
 
מקבלת ההיתר (השלב האחרון) ועד תחילת הבנייה זה אמור להיות די קצר, סביב השלושה חודשים תלוי במצב שאר הפרויקטים של הקבלן, והאם נקבע אחרת בחוזה עם הדיירים.

ככל שיש ערעורים למשל של דיירי השכונה כך הסחבת מתארכת.
 
אני עזרה בהבנת הז'רגון המקצועי.

באתר של עיריית אשדוד ישנו מאגר נתונים לגבי בקשות לתמ"א 38 והסטטוס של כל בקשה.

יש להם ככה:

1. בקשות לפני ועדה
2. בקשות אחרי ועדה
3. בקשות בהיתר

מה זה אומר? נניח קבלן מקבל היתר כמה זמן עובר עד שהוא מתחיל בפועל את העבודות? כמה זמן יכול לעבור בין שינוי סטטוס לסטטוס?

בנוגע לפינוי-בינוי מה הכוונה ועדה מקומית/ועדה מחוזית/מסלול מהיר? כמה זמן מעשית יכול לעבור עד שמשהו אכן יזוז בשטח?
זה לא אומר כלום קל וחומר בתור אינדיקטור לכדאיות קניה מתוך תפיסת רווח עתידי.
בתמ"א 38 הכי חשוב זה לוודא מול עו"ד דיירים שיש לו נייר עם 100% חתימות (כן, אני ידע שהחוק מחייב פחות, מעשית ללא 100% דברים לא באמת זזים).
פינוי בינוי-אם זה מסלול רשויות, שלב אמיתי הוא שיזם לקח את התב"ע שהרשות הפקידה, החליט שהיא כדאית כלכלית, והתחיל על בסיסה תהליך קבלת היתר ללא בקשות להקלות. פחות או יותר בשלב הזה הוא גם יתחיל לשווק בשקט פריסייל בעצמו. לדעתי יש 0 פרויקטים כאלה כרגע בארץ.
אם זה מסלול יזמים רגיל, שלב אמיתי הוא הפקדת תב"ע ע"י היזם קרי אישור התב"ע בועדת התכנון פלוס צטלה אצל עו"ד דיירים עם 80% חתימות-מה שיאפשר בעתיד הוצאת היתר בתנאים והליכה לבית משפט לתביעות סרבנים כנגד שאר ה-20%. שים לב-אפשר להפקיד תב"ע גם עם פחות מ-80%...
ברגע שיש היתר ללא תנאים אצל היזם-יש שעון חול שדופק, הוא לא יכול למשוך כדי לתזמן עליות מחירים בנדל"ן קל וחומר בפרויקט התחדשות עירונית.
איפה שכן אפשר למשוך זמן (וזו תקלה שרוצים לשנות בחקיקה אגב) זה להחזיק קרקע+תב"ע ולא לגשת להוצאת היתר.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני עזרה בהבנת הז'רגון המקצועי.

באתר של עיריית אשדוד ישנו מאגר נתונים לגבי בקשות לתמ"א 38 והסטטוס של כל בקשה.

יש להם ככה:

1. בקשות לפני ועדה
2. בקשות אחרי ועדה
3. בקשות בהיתר

מה זה אומר? נניח קבלן מקבל היתר כמה זמן עובר עד שהוא מתחיל בפועל את העבודות? כמה זמן יכול לעבור בין שינוי סטטוס לסטטוס?

בנוגע לפינוי-בינוי מה הכוונה ועדה מקומית/ועדה מחוזית/מסלול מהיר? כמה זמן מעשית יכול לעבור עד שמשהו אכן יזוז בשטח?
לגבי ועדה מקומית מול ועדה מחוזית מול ותמ"ל מול הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מול הרשות העירונית להתחדשות עירונית מול אגף התכנון בעירייה - סיפור ארוך ותלוי איזו עיר/מועצה. בהתחלה פרויקט צריך לקבל אור ירוק באגף התכנון העירוני, לעלות לדיון בועדה המקומית ולהמשך תכנון במחוזית. ותמ"ל אלה מגה מתחמים במסלול מהיר שהעירייה והועדה המחוזית החליטו לוותר על שליטה בתכנון ולהעביר לועדה הארצית (ותמ"ל).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
C שאלה לגבי מגן מס שוק ההון 11
F שאלה לגבי המרת מט”ח באקסלנס טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
T שאלה לגבי ASUS Vivobook 16 אוף טופיק 2
D שאלה לגבי קרן השתלמות או גופת גמל להשקעה זוג טרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
N שאלה לגבי תעודות סל שוק ההון 3
S שאלה לגבי 867 ונספח ג' ו-ד' בדוח 1301 (שכיר) מיסים 7
Y שאלה לגבי מיסוי קרן נדל"ן בחו"ל - מסלול הלוואה מיסים 1
ז שאלה לגבי החזרה של כסף לישראל מחשבון השקעות בין לאומי שוק ההון 4
N שאלה לגבי לימודי הנדסת חשמל באוניבירסיטאות התפתחות אישית 9
S שאלה לגבי כדאיות מכירת ביטקוין פיזי לאחר שכבר קניתי קרן מחקה של ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
W שאלה לגבי הצהרת סטטוס תעסוקתי שוק ההון 1
ה שאלה לגבי דיווח סך מחזור המכירות בשוק ההון מנייר זר בטופס 1301 (וגם בטופס 1322) שוק ההון 20
ג שאלה לגבי טופס 5329 מיסים 2
א האם מצאתי דרך לגלות את העתיד? (שאלה לגבי קרנות מחקות שמתעדכנות פעם ביום) שוק ההון 65
י שאלה לגבי מימוש מגן מס שוק ההון 2
D שאלה לגבי תמהיל מסלולים בקרנות פנסיה והשתלמות הפניקס פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
D שאלה לגבי פיזור - קרנות מחקות מדד שוק ההון 31
י שאלה לגבי דמי ניהול ועמלה של קרן נאמנות שוק ההון 8
N שאלה לגבי קניית קרנות מדדים שוק ההון 2
N שאלה טכנית לגבי העברת מניות מהבנק למערכת מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
דנילה שאלה לגבי השקעה בהון הבריאותי :) אוף טופיק 10
D שאלה לגבי קרן נקובת דולר שוק ההון 5
ד שיפוץ מטבח חסכוני - שאלה לגבי הדבקת אריחים על רצפה קיימת מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
D שאלה לגבי פערי ביצועים בין מחקה מנוטרל מט"ח למדד שוק ההון 3
י שאלה לגבי רווחי-הון(RSUs) בסימולטור מס הכנסה מיסים 3
D שאלה לגבי תכנון מס מיסים 0
D שאלה לגבי רכישה באוטומציה שוק ההון 1
M שאלה לגבי הערכת שמאי נדל"ן 6
C שאלה לגבי עושה השוק בקרנות איריות שוק ההון 24
A 50 דרכים כשרות לשלם פחות מיסים - שאלה לגבי ניכוי ביטוח לאומי מיסים 9
klayhamn שאלה לגבי תעודת לידה ממשרד הפנים לצורך הוצאת דרכון זר אוף טופיק 17
E שאלה לגבי קנייה ומכירה -קרן כספית מיסים 31
N שאלה לגבי תצוגה במסך קנית נייר שוק ההון 4
B שאלה לגבי קרנות מחקות צוברות בinteractive שוק ההון 2
P שאלה לגבי התיק השקעות שוק ההון 1
S שאלה לגבי 1301 ו867 ג מיסים 5
flower שאלה לגבי דיווח על רווחי ריבית מפקדון בחשבון IBKR לתושב ישראלי מיסים 44
ד שאלה קטנה לגבי מערכת המסחר בIBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
S שאלה לגבי הטבות מס מיסים 4
H שאלה לגבי עליית הקרן ורווחים שוק ההון 4
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 3
H שאלה לגבי פרפרייה לעומת מרכז. נדל"ן 1
N שאלה רגולציה קצת סבוכה לגבי הצעת רכש כפויה בבורסה בלונדון וטיפול לקוי בבנק ישראלי שוק ההון 3
B שאלה לגבי קרן כספית שוק ההון 6
א שאלה נישתית לגבי מס רווחי הון מיסים 18
א שאלה לגבי blackrock שוק ההון 24
Z שאלה לגבי שיעור מרבי למס רווח הון לפני ואחרי גיל 60 פוסטים מאיכות נמוכה 1
edangz שאלה לגבי ההעברה הבנקאית בIB שוק ההון 7
D שאלה לגבי הכנסה מדיבידנדים שוק ההון 79
S שאלה לגבי המרת מט"ח לצורך מסחר בני"ע זרים ב - IB דרך מייטב טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3

נושאים דומים

Back
למעלה