• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלה לגבי קרן השתלמות

  • פותח הנושא פותח הנושא roy19
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

roy19

משתמש רשום
הצטרף ב
1/6/19
הודעות
4
דירוג
0
שלום,

קראתי את כל הבלוג וגם חיפשתי בפורום אך לא מצאתי תשובה. אם אני מפקיד השנה את המקסימום לקרן השתלמות מבחינת פטור מס רווח הון (18,480), ונשאר לי עוד כסף להשקיע, האם כדאי (מבחינה כוללת - דמי ניהול, מסים, עמלות וכו') לשים את שארית הכסף בקרן ההשתלמות, אפילו שזה מעל תקרת הפטור, או לפתוח קופת גמל IRA/תיק השקעות אחר ולהעביר את הכסף לשם?

תודה,
רועי
 
עברתי על הפוסטים הקשורים לכך בפורום, אנסה להיות ספציפי יותר:
אני מפקיד פעם בחצי שנה-שנה סכום גדול יחסית ומעוניין להשקיע אותו רק ב2 קרנות מחקות ספציפיות, אותן אני לא מוכר ולא מאזן מחדש, וגם לא מתכנן למשוך את הכסף ב10 שנים הקרובות.

מה הם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאופציות (קרן השתלמות IRA מעל התקרה / תיק השקעות רגיל)?
 
עברתי על הפוסטים הקשורים לכך בפורום, אנסה להיות ספציפי יותר:
אני מפקיד פעם בחצי שנה-שנה סכום גדול יחסית ומעוניין להשקיע אותו רק ב2 קרנות מחקות ספציפיות, אותן אני לא מוכר ולא מאזן מחדש, וגם לא מתכנן למשוך את הכסף ב10 שנים הקרובות.

מה הם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאופציות (קרן השתלמות IRA מעל התקרה / תיק השקעות רגיל)?
אני לא הבנתי מה היתרונות לשים בקרן השתלמות מעל התקרה, גם שכיר וגם עצמאי יהיו חייבים במס בפדיון של הכספים מעל התקרה , לכן בקרן השתלמות יש דמי ניהול גבוהים מלמשל ואנגורד -אז אם ממילא משלמים 25% עדיף לחסוך בדמי ניהול . כספים שאינם חלק מההפקדה המוטבת ימוסו.
סעיפי 9 לפקודת מס הכנסה
(16א) (א) סכומים שמשך עובד מחשבונו בקרן השתלמות, לרבות הפרשי הצמדה, וכן ריבית ורווחים אחרים שמקורם בהפקדה המוטבת ...
16ב) (א) סכומים שמשך יחיד מחשבונו בקרן השתלמות לעצמאים כהגדרתה בסעיף 17(5א), לרבות הפרשי הצמדה, וכן ריבית ורווחים אחרים שמקורם בהפקדה המוטבת –
 
אני לא הבנתי מה היתרונות לשים בקרן השתלמות מעל התקרה, גם שכיר וגם עצמאי יהיו חייבים במס בפדיון של הכספים מעל התקרה , לכן בקרן השתלמות יש דמי ניהול גבוהים מלמשל ואנגורד -אז אם ממילא משלמים 25% עדיף לחסוך בדמי ניהול . כספים שאינם חלק מההפקדה המוטבת ימוסו.
סעיפי 9 לפקודת מס הכנסה
(16א) (א) סכומים שמשך עובד מחשבונו בקרן השתלמות, לרבות הפרשי הצמדה, וכן ריבית ורווחים אחרים שמקורם בהפקדה המוטבת ...
16ב) (א) סכומים שמשך יחיד מחשבונו בקרן השתלמות לעצמאים כהגדרתה בסעיף 17(5א), לרבות הפרשי הצמדה, וכן ריבית ורווחים אחרים שמקורם בהפקדה המוטבת –

תודה על התגובה. זה באותו קו עם מה שקראתי. איזה מבתי ההשקעות הכי כדאי מבחינת עמלות ודמי ניהול? ההשוואה של הסולידית עודכנה בפעם האחרונה לפני שלוש שנים
 
אני לא הבנתי מה היתרונות לשים בקרן השתלמות מעל התקרה, גם שכיר וגם עצמאי יהיו חייבים במס בפדיון של הכספים מעל התקרה
זה לפעמים כדאי למי שעושה פעולות קניה ומכירה באופן שוטף יחסית (לא מדבר על מסחר יומי וכדומה, גם אם זה פעם-פעמיים בשנה אבל על חלק גדול מהתיק, לדוגמה), כי כל פעם כזו היא אירוע מס, ולכן בחשבון ממוסה הוא ישלם מס באופן שוטף, ואילו בקרה"ש מעל התקרה הוא לא ישלם מס על כל הפעולות האלו אלא רק בפדיון של הקרה"ש (דחיית מס).
 
זה לפעמים כדאי למי שעושה פעולות קניה ומכירה באופן שוטף יחסית (לא מדבר על מסחר יומי וכדומה, גם אם זה פעם-פעמיים בשנה אבל על חלק גדול מהתיק, לדוגמה), כי כל פעם כזו היא אירוע מס, ולכן בחשבון ממוסה הוא ישלם מס באופן שוטף, ואילו בקרה"ש מעל התקרה הוא לא ישלם מס על כל הפעולות האלו אלא רק בפדיון של הקרה"ש (דחיית מס).
לכן בקרן השתלמות יש דמי ניהול גבוהים

אבל אם דמי הניהול בקרן ההשתלמות (IRA) הם 0.2% זה דיי לשים בהם כספים מעל התקרה לא?
האם ניתן לפתוח קרן השתלמות אחת עד תקרת המס (18,480) (דמי ניהול 0.3) ואחרת מעל התקרה (100K) (דמי ניהול 0.2) ושתיהן תהננה מדחיית מס (בעוד שהראשונה תהנה גם מפטור ממס)?
 
אבל אם דמי הניהול בקרן ההשתלמות (IRA) הם 0.2% זה דיי לשים בהם כספים מעל התקרה לא?
האם ניתן לפתוח קרן השתלמות אחת עד תקרת המס (18,480) (דמי ניהול 0.3) ואחרת מעל התקרה (100K) (דמי ניהול 0.2) ושתיהן תהננה מדחיית מס (בעוד שהראשונה תהנה גם מפטור ממס)?
אין פטור מרווח הון אם מפקידים מעל התקרה, מן הסתם לא תהיה הטבת מס בהפקדה. הכספים מעל 18840 יהיו חייבים במס כמדומני אפילו שולי-סעיף 3(ה2)

(ה2) סכומים שקיבל יחיד מקרן השתלמות לעצמאים כהגדרתה בסעיף 17(5א), לרבות ריבית, הפרשי הצמדה ורווחים אחרים ולמעט סכומים שהפקיד, שלא הותרו בניכוי לפי סעיף 17(5א), יראו אותם כהשתכרות או כרווח מעסק או ממשלח יד של היחיד בעת שקיבל אותם, ואולם סכומי ריבית, הפרשי הצמדה ורווחים אחרים שקיבל מקרן ההשתלמות במועדים הקבועים בסעיף 9(16ב), יראו אותם כהכנסה מריבית כאמור בסעיף 2(4).

. אין טעם לשים מעל בדמי ניהול של 0.2% אם ניתן לשים בSPY ב0.04%. ובמיוחד אם שיעור המס השולי הוא כ35%
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אין פטור מרווח הון אם מפקידים מעל התקרה, מן הסתם לא תהיה הטבת מס בהפקדה. הכספים מעל 18840 יהיו חייבים במס כמדומני אפילו שולי-סעיף 3(ה2)

(ה2) סכומים שקיבל יחיד מקרן השתלמות לעצמאים כהגדרתה בסעיף 17(5א), לרבות ריבית, הפרשי הצמדה ורווחים אחרים ולמעט סכומים שהפקיד, שלא הותרו בניכוי לפי סעיף 17(5א), יראו אותם כהשתכרות או כרווח מעסק או ממשלח יד של היחיד בעת שקיבל אותם, ואולם סכומי ריבית, הפרשי הצמדה ורווחים אחרים שקיבל מקרן ההשתלמות במועדים הקבועים בסעיף 9(16ב), יראו אותם כהכנסה מריבית כאמור בסעיף 2(4).

. אין טעם לשים מעל בדמי ניהול של 0.2% אם ניתן לשים בSPY ב0.04%. ובמיוחד אם שיעור המס השולי הוא כ35%
בחלק המודגש - אני מבין מזה שאם מושכים אחרי 6 שנים (או 3 במקרה של פרישה \ השתלמות), ממסים כמו ריבית ודיבידנד.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D שאלה לגבי קרן השתלמות או גופת גמל להשקעה זוג טרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
Y שאלה לגבי מיסוי קרן נדל"ן בחו"ל - מסלול הלוואה מיסים 1
S שאלה לגבי כדאיות מכירת ביטקוין פיזי לאחר שכבר קניתי קרן מחקה של ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
י שאלה לגבי דמי ניהול ועמלה של קרן נאמנות שוק ההון 8
D שאלה לגבי קרן נקובת דולר שוק ההון 5
E שאלה לגבי קנייה ומכירה -קרן כספית מיסים 31
B שאלה לגבי קרן כספית שוק ההון 6
עצמאית שאלה לגבי החלק הסולידי בתיק קרן כספית או אגח ממשלתי כללי? שוק ההון 10
O שאלה לגבי הרכב נכסי קרן כספית שוק ההון 6
A שאלה לגבי קרן נאמנות (או קרן סל) סנטטית שוק ההון 12
ל שאלה לגבי קרן מחכה S&P שוק ההון 2
ttmoon שאלה לגבי חשבון השקעות עצמאי אל מול קרן השתלמות (מעבר להפקדות מעסיק) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
L שאלה לגבי קרן בלאקרוק ACWI שוק ההון 3
M שאלה לגבי קרן השתלמות ותיק השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
S שאלה לגבי קרן vxus שוק ההון 36
N שאלה לגבי קרן השתלמות צרכנות פיננסית 12
N שאלה לגבי קרן פנסיה/ביטוח מנהלים. מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 28
4 שאלה לגבי קרן מחקה קרן סלnasdaq100 ptf 5127766 שוק ההון 1
M שאלה לגבי קרן מחקה vt שוק ההון 27
S שאלה לגבי קרן השתלמות שוק ההון 12
M שאלה לגבי קרן השתלמות שוק ההון 26
yuvalnsn שאלה לגבי קרן השתלמות מחקה מדד שוק ההון 4
E קרן השתלמות (שאלה לגבי המעסיק) שוק ההון 8
unrealx שאלה לגבי רכישת קרן מחקה שוק ההון 2
S שאלה לגבי קרן השתלמות שוק ההון 29
O שאלה לגבי קרן השלמות בניהול אישי צרכנות פיננסית 1
Z שאלה לגבי בחירת קרן אג"ח מחקה שוק ההון 1
G שאלה לגבי קרן השתלמות IBI - מחכה מדד S&P 500 שוק ההון 1
O שאלה לגבי הפקדות קרן השתלמות ומיצוע ערך קבוע שוק ההון 7
ל שאלה בסיסית לגבי קרן נאמנות פתוחה שוק ההון 2
O שאלה לגבי קרן מחקה שוק ההון 1
C שאלה לגבי מגן מס שוק ההון 11
F שאלה לגבי המרת מט”ח באקסלנס טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
T שאלה לגבי ASUS Vivobook 16 אוף טופיק 2
N שאלה לגבי תעודות סל שוק ההון 3
S שאלה לגבי 867 ונספח ג' ו-ד' בדוח 1301 (שכיר) מיסים 7
ז שאלה לגבי החזרה של כסף לישראל מחשבון השקעות בין לאומי שוק ההון 4
N שאלה לגבי לימודי הנדסת חשמל באוניבירסיטאות התפתחות אישית 9
W שאלה לגבי הצהרת סטטוס תעסוקתי שוק ההון 1
ה שאלה לגבי דיווח סך מחזור המכירות בשוק ההון מנייר זר בטופס 1301 (וגם בטופס 1322) שוק ההון 20
ג שאלה לגבי טופס 5329 מיסים 2
א האם מצאתי דרך לגלות את העתיד? (שאלה לגבי קרנות מחקות שמתעדכנות פעם ביום) שוק ההון 65
י שאלה לגבי מימוש מגן מס שוק ההון 2
D שאלה לגבי תמהיל מסלולים בקרנות פנסיה והשתלמות הפניקס פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
D שאלה לגבי פיזור - קרנות מחקות מדד שוק ההון 31
N שאלה לגבי קניית קרנות מדדים שוק ההון 2
N שאלה טכנית לגבי העברת מניות מהבנק למערכת מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
דנילה שאלה לגבי השקעה בהון הבריאותי :) אוף טופיק 10
ד שיפוץ מטבח חסכוני - שאלה לגבי הדבקת אריחים על רצפה קיימת מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
D שאלה לגבי פערי ביצועים בין מחקה מנוטרל מט"ח למדד שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה