• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלה לגבי חשבון השקעות עצמאי אל מול קרן השתלמות (מעבר להפקדות מעסיק)

  • פותח הנושא פותח הנושא ttmoon
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ttmoon

משתמש רשום
הצטרף ב
20/12/20
הודעות
25
דירוג
2
שלום, אני מבין שהרוב כאן משקיעים בחשבון פטור עם כסף שהמעסיק מפריש, ועם חסכונות פרטיים בחשבון מסחר עצמאי.

יש לי IRA בקרן השתלמות - ואני תוהה לגבי האופציה של להפקיד לשם כספים מעל ליתרה במקום לפתוח חשבון מסחר עצמאי, יתרונות וחסרונות שאני רואה:

יתרונות:
1. עדיין אני מקבל דחיית מס, גם עבור כספים מעבר לתקרה
2. דחיית המס מאפשרת למעשה אפשרות שינויים בתיק ומכירת ניירות ערך בקלות

חסרונות:
1. דמי ניהול בקרן השתלמות

האם פספסתי משהו? או שפשוט זה המצב והרוב מעדיפים לא לשלם את דמי הניהול מתוך הנחה שזה יוצא פחות משתלם ושהם רק מאזנים את התיק שלהם על ידי קניה?

בנוסף שאלה קצת שונה - האם בחשבון פטור יש חסרון בלקנות קרן סל עם 0% דמי ניהול? הרי מלכודות המס לא רלוונטיות פה, אפשר לשנות בעלות נמוכה - ולכן יש עדיפות למשל לקרנות ישראליות על קרנות של בלאקרוק?

תודה
 
מקפיץ, אשמח לתגובות
 
עשיתי סימולציה פשטנית (קשה לעשות סימולציה מתוחכמת של איזון תיק) והגעתי למסקנה שגם דמי ניהול נמוכים (0.2%) עולים טיפה יותר מדחיית מס על תיק פסיבי (איזון נדיר ולא על אחוזים גדולים מאוד מהתיק כל פעם)

ההבדל קטן מספיק שאולי כדאי בשביל החוסר חיכוך בשינויים. וגם עלות המסחר נמוכה מבבתי השקעות בארץ (אבל אולי לא זולה מכל האפשרויות שיש לך). בבית השקעות (בייחוד זר) אפשר לבצע תכנון מס - למכור את הנכס שמשלם הכי פחות מס. בקרן השתלמות, כל משיכה תחשב את הפער בין הערך הנוכחי להפקדות כרווח הון (מבחוץ הקרן מתנהגת כאילו היא נייר אחד, והמיסוי בשיטת FIFO כנהוג בארץ)

יש לשים לב שאני לא מומחה בענייני מיסוי

מה הפרקטיקה של זה? אתה יכול להפקיד יותר לקרן כשכיר? יש לך קרן כעצמאי?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
הבנתי, דומה לתוצאות שיצאו לי, פשוט תהיתי אם פספסתי עוד איזה יתרון\חסרון לאחת השיטות.
זה כמובן אינדיבידואלי, אבל בטווח של 30 שנה כמו שהרוב פה משקיע, זו הנחה מאוד חזקה שלא יהיה רצון בשינויים לעניות דעתי.
בנוסף הידיעה שיש לך יכולת לשנות מוסיפה לך אפשרויות מסחר ואיזונים דרך מכירה. נניח אם מישהו מאמין שרכישת מדד ספציפית על ברזיל (מעבר לאחוז בכלל עולמי) ישתלם ב5 שנים הקרובות, בתיק ממוסה אין לך יכולת לקנות נייר ערך זה מבלי הידיעה שתצטרך להחזיקו 30 שנה. ולכן באמת דברים כמו VTI and VXUS עובדים טוב יותר.

לגבי הפרקטיקה אני למעשה שואל עבור חברה שהיא עצמאית, ושם זה פשוט יותר. אני מניח שגם שכיר שממש רוצה יכול לגרום לזה לקרות.

תודה!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ב שאלה לגבי חשבון IB באירופה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 21
O שאלה לגבי פתיחת חשבון בTD. שוק ההון 3
O שאלה לגבי חשבון השקעות בארה"ב. שוק ההון 10
N שאלה לגבי חשבון בib שוק ההון 5
נ שאלה לגבי חשבון בבית השקעות שוק ההון 11
מרק סרפדים שאלה לגבי מיטב דש - חשבון IB שוק ההון 23
S שאלה לגבי איחוד של ניירות ערך מחשבון שלא שלי עם חשבון שכן שוק ההון 3
C שאלה לגבי מגן מס שוק ההון 11
F שאלה לגבי המרת מט”ח באקסלנס טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
T שאלה לגבי ASUS Vivobook 16 אוף טופיק 2
D שאלה לגבי קרן השתלמות או גופת גמל להשקעה זוג טרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
N שאלה לגבי תעודות סל שוק ההון 3
S שאלה לגבי 867 ונספח ג' ו-ד' בדוח 1301 (שכיר) מיסים 7
Y שאלה לגבי מיסוי קרן נדל"ן בחו"ל - מסלול הלוואה מיסים 1
ז שאלה לגבי החזרה של כסף לישראל מחשבון השקעות בין לאומי שוק ההון 4
N שאלה לגבי לימודי הנדסת חשמל באוניבירסיטאות התפתחות אישית 9
S שאלה לגבי כדאיות מכירת ביטקוין פיזי לאחר שכבר קניתי קרן מחקה של ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
W שאלה לגבי הצהרת סטטוס תעסוקתי שוק ההון 1
ה שאלה לגבי דיווח סך מחזור המכירות בשוק ההון מנייר זר בטופס 1301 (וגם בטופס 1322) שוק ההון 20
ג שאלה לגבי טופס 5329 מיסים 2
א האם מצאתי דרך לגלות את העתיד? (שאלה לגבי קרנות מחקות שמתעדכנות פעם ביום) שוק ההון 65
י שאלה לגבי מימוש מגן מס שוק ההון 2
D שאלה לגבי תמהיל מסלולים בקרנות פנסיה והשתלמות הפניקס פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
D שאלה לגבי פיזור - קרנות מחקות מדד שוק ההון 31
י שאלה לגבי דמי ניהול ועמלה של קרן נאמנות שוק ההון 8
N שאלה לגבי קניית קרנות מדדים שוק ההון 2
N שאלה טכנית לגבי העברת מניות מהבנק למערכת מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 7
דנילה שאלה לגבי השקעה בהון הבריאותי :) אוף טופיק 10
D שאלה לגבי קרן נקובת דולר שוק ההון 5
ד שיפוץ מטבח חסכוני - שאלה לגבי הדבקת אריחים על רצפה קיימת מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
D שאלה לגבי פערי ביצועים בין מחקה מנוטרל מט"ח למדד שוק ההון 3
י שאלה לגבי רווחי-הון(RSUs) בסימולטור מס הכנסה מיסים 3
D שאלה לגבי תכנון מס מיסים 0
D שאלה לגבי רכישה באוטומציה שוק ההון 1
M שאלה לגבי הערכת שמאי נדל"ן 6
C שאלה לגבי עושה השוק בקרנות איריות שוק ההון 24
A 50 דרכים כשרות לשלם פחות מיסים - שאלה לגבי ניכוי ביטוח לאומי מיסים 9
klayhamn שאלה לגבי תעודת לידה ממשרד הפנים לצורך הוצאת דרכון זר אוף טופיק 17
E שאלה לגבי קנייה ומכירה -קרן כספית מיסים 31
N שאלה לגבי תצוגה במסך קנית נייר שוק ההון 4
B שאלה לגבי קרנות מחקות צוברות בinteractive שוק ההון 2
P שאלה לגבי התיק השקעות שוק ההון 1
S שאלה לגבי 1301 ו867 ג מיסים 5
flower שאלה לגבי דיווח על רווחי ריבית מפקדון בחשבון IBKR לתושב ישראלי מיסים 44
ד שאלה קטנה לגבי מערכת המסחר בIBKR ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
S שאלה לגבי הטבות מס מיסים 4
H שאלה לגבי עליית הקרן ורווחים שוק ההון 4
R שאלה של מתחיל לגבי השקעות בS&P500 שוק ההון 3
H שאלה לגבי פרפרייה לעומת מרכז. נדל"ן 1
N שאלה רגולציה קצת סבוכה לגבי הצעת רכש כפויה בבורסה בלונדון וטיפול לקוי בבנק ישראלי שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה