• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שאלה לגביי impact של מיסוי ריאלי צמוד למדד המחירים לצרכן \ צמוד למטבע זר

  • פותח הנושא פותח הנושא finance_cat
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

finance_cat

משתמש רשום
הצטרף ב
21/4/22
הודעות
9
דירוג
1
אוקיי,
כמובן שבדקתי בשרשורים קודמים ואני מודע לזה שהיו מספר דיונים (מאוד מעניינים) בנושא הנ״ל.
לאחרונה עשיתי מחקר על כדאיות של קרנות הסל של בלקרוק עבור מטרה של השקעה פסיבית.
קראתי לעומק את התשקיפים של 2 הקרנות הבאות:

1. ISHARES CORE S&P 500 UCITS ETF - לפי התשקיף נראה כי מיסוי רווח ההון הוא ריאלי צמוד לדולר
2. ISHARES MSCI ACWI UCITS ETF - לפי התשקיף נראה כי מיסוי רווח ההון הוא ריאלי צמוד למדד המחירים לצרכן הישראלי

הפוסט הנ״ל לא סובב סביב ההטבות בקרנות איריות צוברות של בלקרוק (מיסוי דיוידנדים החזקה פיזית וכו׳) אלא סביב השלכות המיסוי.
מבדיקה שעשיתי נראה שבפועל (!) המיסוי גם בקרן ה sp נצמד למדד המחירים לצרכן -
הבדיקה שלי כללה שיחה ליועץ השקעות של בנק בבקשה לברר את הדבר הנ״ל ומקריאה של המאמר הבא (שצויין כבר בשרשורים קודמים): https://pensuni.com/?p=8164

מה שמעניין אותי לדעת זה אם משהוא יודע למה אני אמור לצפות בפועל במידה ואבחר להשקיע בקרן ה sp איך אהייה ממוסה? האם משהוא מכר ויודע לומר ? האם זה יכול להשתנות?
יתרה מזאת - הייתי בעיקר רוצה לשמוע דיעה של חבריי הפורום לגביי כמה ״דרמה״ צריכה להיות סביב מיסוי ריאלי צמוד למדד מחירים לצרכן לבין צמוד ריאלית לשער דולר. (דוגמאות לטווח ארוך אפילו יהיו יותר ממבורכות)

מבירור מעמיק אני שם לב שיש הרבה דיעות חצויות.
לאורך שנים אני מניח ששער חליפין יהיה זהה בגדול בין 2 מטבעות מערביים של מדינות מפותחות (אני לא תומך ולא מנסה להאמין בספקולציות) אבל בהנחה והאינפלציה הישראלית
תהייה סביב 2 אחוז בשנה (אני ״מרשה״ לעצמי להניח שפה זה לא מאוד ספקולטיבי תרגישו חופשי לתקן אותי) נשמע שההפרש במיסוי יכול להיות גדול.
כמה הפסד בפועל אוכל לספוג מהעובדה שמס רווח ההון יהיה צמוד לדולר?
האם יש בינכם שמאמינים שעדיף להשקיע בקרנות ישראליות עוקבות (קסם תכלית וכו׳) על מנת להבטיח מס צמוד לאינפלציה שלנו? ולוותר על יתרנות בקרנות של בלקרוק ?

עוד משו קטן :
במידה ובלקרוק יסגרו את הפעילות פה בארץ, ואיאלץ לעבור להפקיד לקרן המקבילה של MSCI בלונדון האם בהגדרה ההחזקות שלי בשעת אירוע מס יצמדו לדולר?
האם בכלל יש צפי של וודאות לגביי האם האופרציה של בלקרוק פה כדי להישאר?

תודה לכל העונים :)
 
בטווח הארוך זה לא משנה.
ככל שהזמן עובר, חלק הרווח בתיק מתקרב ל-100%. זה נכון כל עוד יש רווח ביחס לבסיס ההצמדה.
אם ביום המימוש התיק יהיה 90% או 95% רווח, זה יוצר הבדל של 1.25% בתשואה נטו (1.25% על פני כל התקופה, לא שנתי). זה זניח.
 
כמה ״דרמה״ צריכה להיות סביב מיסוי ריאלי צמוד למדד מחירים לצרכן לבין צמוד ריאלית לשער דולר.
אפס.
זה הוסבר בבירור בשרשורים הקודמים.
 
@כימאי איך אפשר לומר שאין כמעט השפעה ?
אולי בתיק עם טווח מאוד מאוד ארוך אני יכול יותר להתחבר לדבריך אבל מה עם תיקים של 10-15 שנים?
מצרף דוגמא שכבר פורסמה באחד השרשורים הקודמים על ידי @MoneyDoc
אני מחדד שאני לא ספקולטור של הדולר אבל אני מניח שהרבה יותר סביר להניח שמדד המחירים לצרכן יעלה 2 אחוז ממוצע ו2 מטבעות מערביים פחות סביר שיצברו כח אחד על השני לאורך זמן.
אשמח לשמוע את דעתך....
 
בטווח הארוך זה לא משנה.
ככל שהזמן עובר, חלק הרווח בתיק מתקרב ל-100%. זה נכון כל עוד יש רווח ביחס לבסיס ההצמדה.
אם ביום המימוש התיק יהיה 90% או 95% רווח, זה יוצר הבדל של 1.25% בתשואה נטו (1.25% על פני כל התקופה, לא שנתי). זה זניח.
@אוגורן יכול להבין את הטענה.
מה לגביי תיק של 10-15 שנה? ההבדל יכול להיות גדול כמו שניתן לראות פה
 
@כימאי איך אפשר לומר שאין כמעט השפעה ?
אולי בתיק עם טווח מאוד מאוד ארוך אני יכול יותר להתחבר לדבריך אבל מה עם תיקים של 10-15 שנים?
מצרף דוגמא שכבר פורסמה באחד השרשורים הקודמים על ידי @MoneyDoc
בדוגמא פה לקחת אינפלציה שנתית של 4 אחוז, זה על סף ההיפר אינפלציה
בממוצע אינפלציה היא סביב 1.5 אחוז שנתי
ואז ההפרש עבור תיק של 1.8 מיליון יהיה 37.5K כלומר סהכ 2 אחוז משווי התיק

וזה רק אם תממש את התיק במכה אחת
אם תמשוך לפי כלל ה300 יש הרבה דרכים לשלם פחות מס (נק זיכוי, פתור מגיל 60, מכירה בשכבות וכו)

מעבר לזה שעוד 10-15 שנה החוקים יכולים להשתנות, או אולי תוכל להעביר את הקרן למקבילה ארופאית או ברוקר אירופי ואולי אז תוכל למכור עם שיטת מיסוי ראלית אחרת

גילוי נאות, אני עוקב סנופי בבלארקוק - לא מתרגש מהמיסוי
לא ממליץ כמובן
 
מה לגביי תיק של 10-15 שנה? ההבדל יכול להיות גדול כמו שניתן לראות פה
זאת דוגמה שבה הרווח נמוך מאוד - בקושי מעל האינפלציה. במצב כזה מיסוי ריאלי באמת מצמצם משמעותית את המס. אבל כולנו שואפים להףהגיע לרווח משמעותי, לא לרווח זעום ומס נמוך.

האמת, שיש מי שמחפש השקעה דפנסיבית, שתשמור על ערך הכסף ולא יותר. במצב כזה מיסוי ריאלי הוא חיוני.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ש שאלה לגביי BTB ישראל צרכנות פיננסית 2
M שאלה לגביי כרטיס אשראי בנקאי המקושר לחשבון מט"ח צרכנות פיננסית 2
S שאלה לגביי שדה 040 בטופס 135 מיסים 16
O שאלה לגביי מסחר ishares אלטשולר s&P שוק ההון 1
T שאלה לגביי קניית קרן בלאקרוק שוק ההון 9
1337justme שאלה לגביי עמלות שוק ההון 4
דימה שאלה לגביי אחוז החשיפה למניות בקרנות מחקות שוק ההון 7
צ שאלה למשתמשי אלפי מיסים 2
G שאלה: איך יודעים שפקודה ב Xtrade נכשלה? שוק ההון 0
ק שאלה מעניינת שוק ההון 19
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
N שאלה על IRA קרן השתלמות - שבתוכה יש 5 מספרי קופות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
N שאלה מחשבתית שוק ההון 52
N שאלה על ניוד ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
ה מסלולי השקעה בפנסיה - שאלה לשועלי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
G המלצות ליועץ השקעות + שאלה שוק ההון 2
C שאלה לגבי מגן מס שוק ההון 11
B שאלה על איחוד חשבונות בנק צרכנות פיננסית 6
ה שאלה בנושא מגן מס מיסים 0
N שאלה על פוליסת חיסכון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
A שאלה על מגן מס בבינלאומי שוק ההון 1
N שאלה על קרנות סל לעומת קרן מחקה שוק ההון 6
N שאלה על קרן צוברת דיבידנדים שוק ההון 1
N שאלה על קרן מחקה שוק ההון 12
N שאלה על קרן מחקה מדד חו"ל כלשהו שוק ההון 4
N שאלה על קרנות מחקות וקרנות סל שוק ההון 1
N שאלה על קרן ממונפת פי 3 נאסדק שוק ההון 4
ר שאלה מורכבת בנושא מס הכנסה ומס שבח מיסים 0
yoyo שאלה ליחידים שפרשו- כמה כסף לחודש צריך אדם יחיד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 22
B שאלה על הנחה בביטוח בריאות לילדים - הראל צרכנות פיננסית 3
F שאלה לגבי המרת מט”ח באקסלנס טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
חתול לילה שאלה על גידור בעת מכירת דירה נדל"ן 7
T שאלה לגבי ASUS Vivobook 16 אוף טופיק 2
S שאלה על תחליפים ישראליים לקרנות אמריקניות שוק ההון 12
ה שאלה על הרכב נכסים במסלול עוקב מדד S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
י שאלה למי שהתנסה בהלוואות בערבות המדינה או בקרנות חברתיות יזמות והגדלת הכנסות 2
א שאלה קטנה בנוגע לפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
D שאלה לגבי קרן השתלמות או גופת גמל להשקעה זוג טרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
N שאלה על עמלות על שורת דיבידנד בבית השקעות + שאלה על העברת IRA שוק ההון 0
N שאלה על קיזוז הכנסה מול הוצאה בעו"ש צרכנות פיננסית 1
מ שאלה קצת מוזרה, אבל... שוק ההון 15
deussex שאלה עבור אימי "כתב ויתור וסילוק מוחלט של תביעות" בסוף העסקתה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
flower שאלה על טיפול פלואוריד אצל רופא שיניים – האם באמת נחוץ כל חצי שנה? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 8
T שאלה על חשבון מרג׳ין (לא פורטפוליו) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
N שאלה עמלות בבית מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
N שאלה לגבי תעודות סל שוק ההון 3
N שאלה על קרן השתלמות IRA שוק ההון 5
S שאלה לגבי 867 ונספח ג' ו-ד' בדוח 1301 (שכיר) מיסים 7
E שאלה לבעלי דירות - נדל"ן 93
ס שאלה על החזר מס מיסים 4

נושאים דומים

Back
למעלה