• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

שאלה בנוגע לתוכניות חיסכון בבנקים בהקשר למשבר הנדל"ן

לא חשוב שמות

משתמש רגיל
הצטרף ב
20/3/16
הודעות
834
דירוג
381
בוקר אור :)

כיום יש לי תוכנית "חיסכון" בבנק אשר צפויה להסתיים בעוד מספר חודשים. בעבר פתחתי פוסט בנושא והבנתי כי מדובר בשירות יחסית ספקולטיבי, תלוי בתקופה ובמצב השוק באופן כללי: https://www.hasolidit.com/kehila/threads/הסבר-על-תוכניות-חיסכון-בבנקים.7727/

עד לא מזמן תכננתי לא להיכנס לשום תוכנית חיסכון עד לעלייה שנייה בריבית ואז להיכנס עם סכום גדול יותר וריבית אטרקטיבית יותר, אך כיום אני מהסס. בהתחשב בדברים שציין השמאי אוהד דנוס בכתבה הבאה (שגם דבריו נשמעים לי מעט מחשידים), לגבי יכולתם של הבנקים "להילחם" בירידות המחירים בנדל"ן, תהיתי האם אחד הכלים הללו הוא להשתמש בכספי החסכונות של לקוחותיהם? האם למישהו יש מידע לגבי העניין והוא יכול לחלוק אותו איתי?

https://www.facebook.com/mechaat.dior/videos/2302988929771376/
(בבקשה לא להתייחס לדף הפייסבוק עצמו, אשר גם אליו ההתייחסות שלי מוגבלת והוא כלל לא מהווה את העניין בדילמות שלי)

פשוט עבורי יש לכך משמעויות ואם להודות באמת במצב כזה לא תיוותר לי ברירה אלא להודות בתבוסתי לתפיסה הפילוסופית המוזרה של הסולידית, לפתוח חשבון בבית השקעות ולהשקיע 20% מהוני באופן סולידי בשוק ההון האיום והנורא (רק בגלל שהבנק יהפך במצב כזה להרבה יותר נורא).

אעריך מאוד כל עזרה או רצון וניסיון לתרום לדיון.


תודה והמשך יום נהדר!
 
לאור הדיון הפורה כאן בפוסט והרצון העז של חברי הפורום להתעמת עם הדילמות היותר מציאותיות בחיים, אגש לשלב הבא בתוכנית. אשאל לגבי נקודות התקיעה שלי בכל הנוגע להשקעה סולידית ולקפיצה למים:

- מהו סכום הכסף המינימלי להשקעה בבתי השקעות?
- האם השקעה בקרנות סל/מחקות עדיין תקפה? לא חל שינוי כלשהו בהיבט זה כאן בארץ? (הפוסט בבלוג שמדבר על נושא זה אינו מובן מבחינה מעשית).
- מהם דמי ניהול סבירים שאוכל להשיג מבתי השקעות? וכיצד?
- כיצד אדע לחשב את סכומי הכספים הנדרשים לאיזון תיק ההשקעות שלי אחת לרבעון או אחת לחצי שנה?
- כיצד מתגברים על המצב הבלתי-אפשרי בכל הנוגע להשקעה בטוחה בזהב על מנת לאזן את התיק? (כולל מקורות מהימנים לקנות מהם זהב, להבטיח שמה שנקנה אכן יכיל ברובו זהב ולא חומרים אחרים/הבטחת השווי שאני משלם, כיצד לייבא אותו, כיצד לתחזק אותו, כיצד לקנות כספת בשווייץ לאחסן בה את הזהב, כיצד לממן בכל שנה טיסה לשוויץ על מנת לוודא שהזהב עדיין מצוי שם במצב טוב וכן הלאה.. בקיצור, בלתי אפשרי).
- אילו היבטים חישוביים ואקטיביים מקבלים פחות מקום בפוסטים הלא יישימים כלל של הסולידית? למשל: ההיבט של קנייה או מכירה של מניה, ההבדל המעשי בין קנייה של מניה או קנייה של אגרות חוב וכן הלאה, הבנתי שכל היבט כזה כולל תהליך פעולה שונה, עם עלות שונה וכן הלאה? כיצד והיכן באפשרותי ללמוד את כל זה?

בתקווה להמשך דיון פורה ומעמיק כפי שבא לידיי ביטוי עד כה,
סנופקין.
 
א. תלוי באיזה בית השקעות בין 0, 20 אש"ח 50 אש"ח. (השאלה היא כמה העמלה תאכל מהתיק).
ב. מה אמור להשתנות?
ג. תבדוק פורום עמלות ודמי ניהול מתעדכן. יש גם תבלה של ממוצעים. הדרך הכי טובה היא לראות את ההצעות האוטומטיות ומשם להמשיך.
ד. תלוי עמלה/הפקדות שינוי תיק.
ה. מה בדיוק לא מובן? לגבי העליות יש תעריפונים שונים שמראים את המחירים
 
כיצד אדע לחשב את סכומי הכספים הנדרשים לאיזון תיק ההשקעות שלי אחת לרבעון או אחת לחצי שנה?
השאלה לא ברורה, אז כמה תשובות:
אם אתה מכניס כסף חדש והתיק לא מאוזן (לפי המשקלים שאתה בחרת), אז תקנה בכסף החדש את מה שחסר (או, אם הכסף החדש הוא יותר מהפער, אז תקנה גם וגם, אבל יותר ממה שהיה חסר), כך שתחזור לאיזון.
אם אתה לא מכניס כסף חדש, אז מאזנים באמצעות מכירה של ניירות מהפלח שגדול מדי וקניה של ניירות מהפלח שקטן מדי. מכיוון שכדאי למעט בפעולות מכירה וקניה, לרוב מגדירים (מראש) שאיזון יתבצע רק בחריגה מעל אחוז מסויים. לדוגמה אם הקצית ל-50% מניות, אתה יכול להגדיר שאם המניות ירדו ל-40%, או יעלו ל-60%, אז תאזן. לחילופין, אתה יכול להחליט שתאזן אחת לפרק זמן קבוע. לדוגמה פעם בשנה. כדאי להחליט מראש על השיטה (או על קומבינציה אבל קבועה מראש) ולהיצמד אליה.
אם אתה שואל על הסכומים- אם מדובר בכסף חדש, אז תלוי כמובן בכמה שאתה רוצה/יכול. אם מדובר באיזון של מכירה וקניה, אז בהתאם למה שהגדרת קודם.
ואם אתה מתלבט לגבי כל כמה זמן להכניס כסף חדש, אז התשובה כמו שכתב @ההוא מהדרום היא שזה תלוי בעלויות שלך. נניח אתה רוצה לקנות אחת לחודש. אם עלות הקניה היא יותר מהתשואה שתרוויח בחודש, עדיף לחכות לחודש הבא ולקנות במרוכז כך שהעמלה (באחוזים) תהיה נמוכה יותר. ל @FIYaacov יש "כלל אצבע" של להניח תשואה של 0.5% בחודש (אבל זה כמובן תלוי במה אתה משקיע, אז תנסה להעריך על התיק שלך), כך שאם העמלות יוצאות יותר מ-0.5% כדאי לדחות את הקניה עד שהסכום המצטבר גדול מספיק שהעמלה תהיה פחות מ-0.5%.
כיצד מתגברים על המצב הבלתי-אפשרי בכל הנוגע להשקעה בטוחה בזהב על מנת לאזן את התיק?
מה זה להשקיע בזהב? אתה משקיע כסף במשהו שיכול להגדיל אותו, כך שכשהכסף יחזור אליך (אתה מקווה ש)יהיה יותר ממנו. נניח מפעל שישתמש בכסף לייצור, כך שהרווחים של המפעל יהיו התנובה של ההשקעה. זהב לא מייצר כלום, לא משנה כמה כסף תכניס לתוכו. יש אגדות על כאלו שהופכים קש לזהב, אבל אפילו באגדות אין מי שיכול להפוך זהב לקש. זהב יודע רק לשבת ולנצנץ (הוא ממש טוב בזה!), אבל לא לייצר ערך.
מה שכן, אתה יכול לרצות להחזיק זהב מסיבות אחרות. הנה כמה שאני חושב עליהן:
1) יתכן שאתה בעצם רוצה להמר על מחיר הזהב, כלומר לקנות זהב בתקווה שמחירו יעלה. בשביל זה לא צריך כספות. יש קרנות סל שיחזיקו את הזהב (או חוזים עליו) בשביל שתוכל להמר בנוחות מביתך.
2) יתכן שאתה רוצה להחזיק זהב כי אתה חושש מאפוקליפסה, ומאמין שאחריה תוכל להחליף את הזהב באוכל או בחומרי בעירה. לתרחיש כזה, כספות בשוויץ לא ממש יעזרו. אתה צריך את הזהב לידך. קנה אותו אצל סוחר אמין, וגם אם תשלם קצת פרמיה זה לא ממש ישנה לך אחרי האפוקליפסה.
3) יתכן שתרצה להכין ממנו עגל. התייעץ עם אהרון (בעד) ומשה (נגד).
יש עוד אופציות, אבל כשתגדיר מה אתה רוצה לעשות עם הזהב יהיה קל יותר להתאים את האופרציה.
ההיבט של קנייה או מכירה של מניה, ההבדל המעשי בין קנייה של מניה או קנייה של אגרות חוב וכן הלאה
עד שתדע לענות היטב על השאלות האלו, יתכן שתעדיף להשקיע בקרנות (שהן ישברו את הראש על קניית המניות ואגרות החוב). כך או אחרת, הפעולה זהה לרוב סוגי הניירות (כולל מניות, אג"ח, תעודות וקרנות סל) - העברת הוראה לקניה (או למכירה) של נייר מסויים, והגדרת המחיר בו תרצה לבצע את הפעולה (לדוגמה, קנה 3 ניירות במחיר של עד 100 ש"ח לנייר; או, מכור 4 ניירות במחיר הגבוה ביותר שמישהו מציע כרגע). יוצאים מהכלל ניירות ("יחידות") של קרנות נאמנות, בהן אתה רק מעביר בקשה לקנות/למכור מס' ניירות, והמחיר נקבע לאחר מעשה לפי שווי השוק של הניירות אותם מחזיקה הקרן שקנית.
את ההוראה תוכל (לרוב) לשלוח במערכת אינטרנטית, או להתקשר לחדר המסחר של הברוקר שלך (אם הוא לא ברוקר אינטרנטי בלבד. יש כאלו מחוץ לישראל).
 
- מהו סכום הכסף המינימלי להשקעה בבתי השקעות?

- מהם דמי ניהול סבירים שאוכל להשיג מבתי השקעות? וכיצד?

- כיצד אדע לחשב את סכומי הכספים הנדרשים לאיזון תיק ההשקעות שלי אחת לרבעון או אחת לחצי שנה?

- כיצד מתגברים על המצב הבלתי-אפשרי בכל הנוגע להשקעה בטוחה בזהב על מנת לאזן את התיק?

1. בibi יש סכום מינימום של אלפיים שקלים.
2. יש שרשור מתעדכן בפורום המשקיעים השכן על דמי ניהול. פתחתי בibi ומשלם 8$ פיקס לפעולה, 15 ש"ח קבוע לחודש שמתקזז מול עמלות קניה/מכירה. מישהו רשם שבאקסלנס הוא משלם 5$ לפעולה ו20 ש"ח לחודש. אלה סדרי הגודל לתיקים קטנים ובינוניים. לגבי ה"כיצד" - תשאיר פרטים באתר, הם יתקשרו אליך ויתנו הצעה.

3. חשבון פשוט. לא בצורה מתנשאת, אבל זה באמת חשבון של כתה ו'. אם תיתקע שאל פה בפורום או שלח לי הודעה פרטית ונעשה יחד. אם תרצה שאגיב פה דוגמת חישוב מפורטת כדי שתשתמש בה בעתיד, בכיף.

4. בסכומים שאתה מדבר עליהם לא הייתי נכנס לזהב. הייתי נכנס עם ני"ע אחד, גג שניים. בטח כשאתה מדבר רק על 20% מהתיק שלך. זהב הוא נכס הגנתי, וכרגע אין לך שום נכסים התקפיים (צמיחה). אגב לא ציינת בן כמה אתה וזה היה עוזר להבין את התמונה מבחינת אופק ההשקעה ולקיחת הסיכון המומלצת. כרגע אתה משקיע בצורה שמתאימה לפנסיונר.
 
@ההוא מהדרום , @Yoss , @נעם בלה בלה תודה רבה מקרב לב על הרצון לסייע ועל ההשקעה בכתיבת התגובות שלכם!

2. יש שרשור מתעדכן בפורום המשקיעים השכן על דמי ניהול. פתחתי בibi ומשלם 8$ פיקס לפעולה, 15 ש"ח קבוע לחודש שמתקזז מול עמלות קניה/מכירה. מישהו רשם שבאקסלנס הוא משלם 5$ לפעולה ו20 ש"ח לחודש. אלה סדרי הגודל לתיקים קטנים ובינוניים. לגבי ה"כיצד" - תשאיר פרטים באתר, הם יתקשרו אליך ויתנו הצעה.
לא הצלחתי להבין כיצד הקיזוז מול העמלות בא לידיי ביטוי?

3. חשבון פשוט. לא בצורה מתנשאת, אבל זה באמת חשבון של כתה ו'. אם תיתקע שאל פה בפורום או שלח לי הודעה פרטית ונעשה יחד. אם תרצה שאגיב פה דוגמת חישוב מפורטת כדי שתשתמש בה בעתיד, בכיף.
לצורך העניין, אם אחת לחצי שני איני מתכוון להשקיע מעל נניח 1500 ₪ על מנת לאזן התיק, מי אמר שזה באמת יספיק כעת, וגם בעוד 20 שנים מהיום, על מנת לאזן את התיק?

שאלה נוספת בהקשר זה, האם בעת איזון התיק אני פשוט קונה את אותם מוצרים שקניתי עד אז או שמגוון גם בהם (האם עניין הפיזור בא כאן לידיי ביטוי או רק בעת הרכבת התיק)?

. בסכומים שאתה מדבר עליהם לא הייתי נכנס לזהב. הייתי נכנס עם ני"ע אחד, גג שניים
זה בעייתי בהתחשב במטרות לשמן אני בכלל נכנס להרפתקה המסוכנת והטיפשית הזאת. קרא את הנקודה הבאה:

אגב לא ציינת בן כמה אתה וזה היה עוזר להבין את התמונה מבחינת אופק ההשקעה ולקיחת הסיכון המומלצת.
קרא את הנקודה הבאה ;):

כרגע אתה משקיע בצורה שמתאימה לפנסיונר.
בעיקרון, דיי קלעת. עדיין לא בניתי את חוזה האודיסאוס שלי ואיני מתכוון לעשות זאת עד שלא אבין את כללי המשחק בצורה הרמטית ומלאה לחלוטין בשביל ששום דבר לא יפתיע אותי. אבל בעיקרון, כשציינתי 20% מהוני הכוונה לכך שאני מוכן להקריב אותם לעולמי עד ולא לראות אותם יותר, ובטח שאיני חושב על קבלת תשואה מהם, כאשר הטווח המתכונן הוא לפחות 25 שנים בשאיפה עד לפנסיה (אם כי אני מכיר בכך שלא מדובר בעניין ריאלי). נ.ב. - השיטה של השקעה סולידית נהפכת לפחות ופחות רלוונטית כי כולם מכירים אותה, לכן אין טעם אפילו לשאוף לתשואה הממוצעת.

אז מה בכל זאת אני מחפש להרוויח מההתנסות הישראלית והפזיזה הזאת בשוק ההון, שכולם נופלים בה בסופו של דבר? לבחון את עצמי מבחינה פסיכולוגית ונפשית כיצד אני מתמודד במצבי לחץ ומשבר אפוקליפטיים שכלל אינם תלויים בי ונוגסים במשהו ששייך לי (כולל בחינת המושפעות שלי מלחץ חברתי מצד אחרים בזמנים אלו). זה ייתן לי אינדיקציה טובה מאוד להיבטים אחרים בחיי, גם כאלו הרלוונטיים לגילאים מאוחרים יותר, וגם יאפשר לי לבחון יותר טוב למה אני מסוגל ולמה אני לא. זה בהחלט שווה 20% מהוני.

כעת אתה מוזמן לחזור שתי פסקאות אחורה לגבי הזהב. אם אני עושה ניסוי פסיכולוגי שכזה, עלי להבטיח שלא יהיו משתנים מתערבים שילכלכו את הבדיקה שלי, ולכן אני מוכרח שיהיה לי זהב ובשאיפה להיצמד כמה שיותר לדרך שהסולידית הציגה בכל הנוגע לזהב. כי אם התיק שלי לא יהיה מגובה בזהב, לא אדע עד כמה התפקוד שלי במצבי משבר באמת ישקף את התפקוד האותנטי שלי רק מפני שמראש לא בניתי תיק שאמור לשרוד משברים בשוק ההון. זה סתם ייצור בי אכזבה בדיעבד וביקורת עצמית, וממש לא תמונה שמציגה כיצד אני מתפקד במצבי לחץ.

כעת כשהבהרתי את הכיוון של התיק שלי, מישהו יכול לומר לי פחות או יותר כמה כסף ראשוני אדרש להשקיע וכמה כסף אדרש לגייס בכל חצי שנה שבה אני ארצה לאזן את התיק? חשוב לי רק לבקש שתציינו את העלויות המינימאליות ביותר שניתן לגייס (שוב, איני מצפה לגרוף איזשהו רווח מההרפתקה המטופשת הזאת).

שאלה נוספת שעלתה בי בהקשר לטווח זמן ההשקעה, האם משקיע יכול להיכנס ל-"מינוס"? הכוונה לכך שאם המניות נניח יורדות באופן משמעותי הוא יצטרך להחזיר כסף לבית ההשקעות או משהו בסגנון הזה?

יתכן שתעדיף להשקיע בקרנות (שהן ישברו את הראש על קניית המניות ואגרות החוב)
אני מעוניין לנסות להיצמד כמה שאפשר לדברי הימים של הסולידית (המייאשת) בבניית תיק ההשקעות שלי, אך לא בצורה בה אצטרך לשבור את הראש יותר מידי. כך שהיכן שהסולידית (המעייפת) ציינה שמוטב לקנות מוצרים אחרים מקרנות סל/נאמנות/מחקות, אעדיף לקנות את המוצר שהיא ציינה, כל עוד זה לא יסבך אותי יותר מידי ויגרום לי להתאמץ מחשבתית ייתר על המידה בצורה לא בריאה. הבעיה בעניין זה, שהבלוג לא יישים באופן עקרוני כלל וכלל, גם אם מדובר בקניית קרנות כלשהן או בין שמדובר בחתימה על המסמכים לפתיחת חשבון בבית השקעות או הוזלת דמי ניהול. כך שאני מוכרח להשיג את התשובות לנקודות התקיעה ולשאלות היסוד שלי לפני שאעז להתקרב לדבר המפוקפק והספקולטיבי הזה שנקרא "שוק ההון".
 
נערך לאחרונה ב:
לבחון את עצמי מבחינה פסיכולוגית ונפשית כיצד אני מתמודד במצבי לחץ ומשבר אפוקליפטיים שכלל אינם תלויים בי ונוגסים במשהו ששייך לי (כולל בחינת המושפעות שלי מלחץ חברתי מצד אחרים בזמנים אלו).
חשבת להצטרף לתוכנית "הישרדות", נראה שקולע בול לכל המטרות שלהן כיוונת. וגם תרוויח שם (אמנם משכורת מינימום), במקום להפסיד את ה-20%, שלדעתי ממה שאתה מתאר לעולם לא תשקיע אותם בשוק ההון, מבלי לסגל איזשהו "קפיצת אמונה"
 
נערך לאחרונה ב:
לא הצלחתי להבין כיצד הקיזוז מול העמלות בא לידיי ביטוי?
בחודש בו עשית פעולות בפחות מ15 ש"ח (בדוגמה הנ"ל) תשלם 15. אחרת, תשלם רק את העמלות.
מי אמר שזה באמת יספיק כעת, וגם בעוד 20 שנים מהיום, על מנת לאזן את התיק?
איזון אפשר לבצע גם בלי להכניס כסף. ראה תגובה קודמת שלי.
האם בעת איזון התיק אני פשוט קונה את אותם מוצרים שקניתי עד אז או שמגוון גם בהם (האם עניין הפיזור בא כאן לידיי ביטוי או רק בעת הרכבת התיק)?
אתה יכול כך או כך. אם אתה נשקיע בקרנות (נאמנות/סל) ולא תעודות, הפיזור בהקשר הזה די זניח. סביר שאתה קונה את הנייר הטוב ביותר לצרכיך, אז לא בהכרח תרצה אחר. מצד שני, אם יהיו לך ניירות שונים תוכל לבחור מה הכי משתלם לך למכור בנקודת זמן מסויימת (כשתרצה) וכך לחסוך מס.
הבלוג לא יישים באופן עקרוני כלל
מאכילים אותך בכפית, לא בזונדה. אתה צריך ללעוס לבד :(

לגבי המבחן הפסיכולוגי המוזר מאוד שאתה עושה לעצמך: לך לטיפול. יועיל הרבה יותר, יעלה הרבה פחות.
 
אתה יכול כך או כך. אם אתה נשקיע בקרנות (נאמנות/סל) ולא תעודות, הפיזור בהקשר הזה די זניח. סביר שאתה קונה את הנייר הטוב ביותר לצרכיך, אז לא בהכרח תרצה אחר. מצד שני, אם יהיו לך ניירות שונים תוכל לבחור מה הכי משתלם לך למכור בנקודת זמן מסויימת (כשתרצה) וכך לחסוך מס.
אוקי, נראה שכעת הכנסת עוד משתנה למשוואה אשר לא הכרתי. האם בשביל לאזן את התיק קיימת אלטרנטיבה של מכירת מוצרים במקום קנייה של חדשים? אם כן, מהו העיקרון המנחה בעניין זה?

לגבי המבחן הפסיכולוגי המוזר מאוד שאתה עושה לעצמך: לך לטיפול. יועיל הרבה יותר, יעלה הרבה פחות.
לפני שתשלול את המטרה שלי על הסף, אציע לך לחשוב על העניין בייחס לקבלת החלטות כבדות משקל אחרות בחיים, כגון: השתעבדות לחוב בצורת משכנתא, כתיבת צוואה, שינויים בקריירה למען WELL BEING בצורותיו השונות, שינוי מקצוע, ההחלטה כמה ילדים להביא או האם בכלל, ההחלטה האם להתמסד או אולי להתגרש ועוד. אם אני יכול לחשוב על יתרון אחד שיש לאדם שמשקיע בשוק ההון (לפחות אדם שאני מכיר מסביבתי הקרובה), שככל הנראה יפסיד את הונו המושקע בצורה זו או אחרת/בשלב זה או אחר, זוהי הבשלות וביצי הבת-יענה שהוא יפתח לעצמו לאחר תקופות "פיצוץ" כמו של 2008, כך שהחלטות "כבדות משקל" אחרות בחיים עלולות להתגמד ביחס למה שירגיש כשהונו יתאדה. לאחר שדגרתי על הרעיון הזה מספר רב של שנים (הרבה לפני שהבלוג או הפורום הזה הוקמו), הגעתי להבנה שעבור הטמפרמנט הספציפי שלי זה יכול להועיל, אולי אפילו מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:
עד לעלייה שנייה בריבית
רוב הסיכויים שאתה מפסיד מהתזמון.
תוכנית חיסכון
עוד לא נתקלתי בתוכנית חסכון שהייתה ממש עדיפה ע"פ תיק אגח:מנייות כלשהו...
להשתמש בכספי החסכונות של לקוחותיהם
כן ולא. זה תלוי בסוג הספציפי של תוכנית החסכון. בגדול אם אתה קונה פקדון בנקאי, זה כמו לתת הלוואה לבנק. אבל הבנק מאוד מוגבל במה שהוא יכול לעשות עם הכסף.
תפיסה הפילוסופית המוזרה של הסולידית
על מה אתה מדבר?
שוק ההון האיום והנורא
שוק ההון הוא ממש לא נורא ואיום... זה שוק. לכל דבר. חלקו אכן נורא. חלקו סבבה. זה שכולו גורם לך חרדות.... אינה בעיה של השוק.
 
הבלוג לא יישים באופן עקרוני כלל וכלל
בחייאת?! מה לא ישים?

ההמלצות להתקלח במים קרים אכן לא ישימות. עצם הרעיון של צמצום צריכה הוא ישים לגמרי. כנראה שרוב האנשים לא ירצו לקבל על עצמם את מה שאורך החיים של הסולידית מכתיב. אבל לצמצם צריכה, ולהגדיל חסכון זאת בהחלט אחת הדרכים לשיפור מצבך הכלכלי. פרישה מוקדמת? ישים לחלוטין, תלוי מה אתה מוכן להקריב.

אסטרטגיות ההשקעה שהסולידית, וחברי הפורום מקדמים? ישים לחלוטין. הנה סדר פעולות.
1. חוסך כ20K
2. עושה סקר שוק בין בתי ההשקעות (ההצעות מאוד דומות). וכמוסדות פיננסיים הם מהיציבים, והבטוחים בישראל (וכנראה בעולם).
3. פותח חשבון.
4. העברה בנקאית. והודעה על הפקדה.
5. (אופציונאלי) ממיר לדולרים.
6. קונה 2 ניירות לפי רמת הסיכון שמתאימה לך. הראשון VT , השני BND . או משהו דומה ישראלי (לא בעיה למצוא).
7. מחכה.

כשיש לך חשק להשקיע עוד, חוזר על שלבים 4-7.

*מדובר בהצעה תיאורטית בלבד. הניירות הנ"ל לאו דווקא מתאימים לך. לא יעוץ לא המלצה

ולכן הוא איום כלכך.
דיי עם ה helplessness בחייך.

- כיצד מתגברים על המצב הבלתי-אפשרי בכל הנוגע להשקעה בטוחה בזהב על מנת לאזן את התיק?
מיותר.
 
5. (אופציונאלי) ממיר לדולרים.
מדוע עלי לעשות זאת? מהם היתרונות בכך?

. קונה 2 ניירות לפי רמת הסיכון שמתאימה לך. הראשון VT , השני BND . או משהו דומה ישראלי (לא בעיה למצוא).
לא זכור לי שהסולידית נתנה דגש מיוחד ל-VT ואת המילה BND לא קראתי אפילו פעם אחת בפוסטים שלה. מדוע בפורומים נוהגים לחפור על העניין הזה ואילו בבלוג אין זכר לכך?

בחייאת?! מה לא ישים?
הכל. אפילו הכתובת של הבלוג אינה ישימה, אין לי מושג כיצד לקרוא אותה בכלל.
 
מדוע עלי לעשות זאת? מהם היתרונות בכך?
אם אתה רוצה לקנות ניירות אמריקאים במקום ישראלים. מבחינתך האישית, לדעתי, זה מיותר.
לא זכור לי שהסולידית נתנה דגש מיוחד ל-VT ואת המילה BND לא קראתי אפילו פעם אחת בפוסטים שלה. מדוע בפורומים נוהגים לחפור על העניין הזה ואילו בבלוג אין זכר לכך?
כי זה דוגמה למימוש ספציפי, וזה הניירות שקפצו לי לראש. הסולידית מדברת בעיקר על ניירות ישראליים (מה שכנראה יתאים לך יותר) . למרות שאני כמעט בטוח ש VT מוזכר בבלוג.
 
אם אתה רוצה לקנות ניירות אמריקאים במקום ישראלים. מבחינתך האישית, לדעתי, זה מיותר.
אוקי. האלמנט של פיזור גיאוגרפי לא אמור לבוא לידיי ביטוי, בין השאר, באמצעות קניית ניירות אמריקאים?

כי זה דוגמה למימוש ספציפי, וזה הניירות שקפצו לי לראש. הסולידית מדברת בעיקר על ניירות ישראליים (מה שכנראה יתאים לך יותר)
טוב, נוצר בי בלבול מסוים לגבי העניין, מן הסתם עקב כך שאיני מבין באמת את כלל המשחק המוזר הזה. מזיכרוני, לא הודגשו בבלוג המדדים הישראליים כגון ת"א 25/125 אלא יותר על מדדים אירופיים או אמריקאים. אין לכך קשר לעניין ניירות הערך שגם לגביהם, אם הבנתי את הבלוג נכון, עדיף לרכוש את האירופיים/אמריקאים ופחות אם בכלל את הישראלים?
 
נערך לאחרונה ב:
אם תיתקע שאל פה בפורום או שלח לי הודעה פרטית ונעשה יחד
נתקעתי. לא ניתן לשלוח לך הודעות, אין אפשרות כזאת במשתמש שלך.

יתכן שאתה חדש בפורום או משהו בסגנון?

מעדכן לגבי ההתקדמות: כרגע תקוע עם שאלות בסיסיות שלא יאפשרו לי לקבל החלטה האם כעת זהו הזמן הנכון להיכנס לשוק ההון. בינתיים בונה תרשים זרימה לכל התהליך, אשר כולל כמובן גם את נקודות התקיעה, הוא לא גמור. בנוסף:

- נתקלתי בדילמה חדשה - הבנתי ממקורות שונים שעם הון עצמי הקטן מ-50K עדיף לא לפתוח חשבון בבית השקעות אלא להשקיע דרך הבנק. זה נכון?
* תמיד זכרתי שלבנק יש חסרונות רבים להבדיל מבית השקעות, האם במצב של השקעה קטנה החסרונות מתגמדים?

- עדיין לא הגדרתי את טווח הזמן להשקעה, השאיפה תהיה ל-20-25 שנים אך איני יכול להתחייב לכך. תוכלו לשתף בלבטים ובשיקולים שהיו לכם בעת קביעת משך זמן ההשקעה?

- מס רווחי הון:
1. כיצד מתנהל כל תהליך דיווח המס מידי תקופה?
2. כיצד ולמי מדווחים ומשלמים מס עבור מוצרים מחו"ל? האם יש הבדל בין אג"ח אמריקאי לאג"ח יפני לדוגמה, מבחינת תהליך דיווח ותשלום המס?
3. כיצד אבטיח לעצמי, בעת בניית התיק ולאורך תקופת ההשקעה, רווחים נאים בהתחשב במס רווחי הון? האם סכום ראשוני הנמוך מ-50K לא יצמצם את הרווח עד לרמה כזאת של חוסר כדאיות להיכנס לשוק?

- האם עבור החזקה ב: מניות/זהב/אג"ח/מט"ח/כסף כלשהו (מלבד קרנות סל ונאמנות) גם כן גובים דמי ניהול?

- כיצד רוכשים מוצרים ממדינות אחרות - האם יש לכך הליך מיוחד? / כיצד רוכשים בתיק אחד מוצרים המפוזרים גיאוגרפית?

- עפ"י מה וכיצד אקבע כמה מתוך הסכום אותו הקדשתי לאיזון התיק, אחלק בין המוצרים המרכיבים את אותו?
 
נערך לאחרונה ב:
הבנתי ממקורות שונים שעם הון עצמי הקטן מ-50K עדיף לא לפתוח חשבון בבית השקעות אלא להשקיע דרך הבנק. זה נכון?
* תמיד זכרתי שלבנק יש חסרונות רבים להבדיל מבית השקעות, האם במצב של השקעה קטנה החסרונות מתגמדים?
זו לא שאלה תיאורטית אלא פרקטית. בדוק כמה יקחו ממך בבנק/ים, בדוק כמה יקחו ממך בבתי השקעות, ובחר מה שנראה לך.
1. כיצד מתנהל כל תהליך דיווח המס מידי תקופה?
אם אתה משקיע דרך ברוקר ישראלי (בנק/בית השקעות) הוא גובה ממך את המס ואתה לא מחוייב לדווח במיוחד.
2. כיצד ולמי מדווחים ומשלמים מס עבור מוצרים מחו"ל? האם יש הבדל בין אג"ח אמריקאי לאג"ח יפני לדוגמה, מבחינת תהליך דיווח ותשלום המס?
מה שאתה חייב לממשלות זרות, יקחו ממך במקור בלי לשאול אותך (מניח שאתה רק ישראלי). מה שאתה חייב לממשלת ישראל - ראה סעיף קודם.
3. כיצד אבטיח לעצמי, בעת בניית התיק ולאורך תקופת ההשקעה, רווחים נאים בהתחשב במס רווחי הון?
קנה כדור בדולח, או המצא תרמית פירמידה מחוכמת.
האם סכום ראשוני הנמוך מ-50K לא יצמצם את הרווח עד לרמה כזאת של חוסר כדאיות להיכנס לשוק?
אין קשר. רווחים, הפסדים ומסים הם יחסיים לגודל התיק. אם הסכום קטן כל כך שהתשואה המצופה ממנו נמוכה מעלויות ההשקעה, אז כדאי להמתין.
האם עבור החזקה ב: מניות/זהב/אג"ח/מט"ח/כסף כלשהו (מלבד קרנות סל ונאמנות) גם כן גובים דמי ניהול?
מניות ואג"ח: בבנק לרוב כן (דמי משמורת). בבתי השקעות מסתפקים בתשלום החודשי.
זהב וכסף (silver): אם אתה מאכסן אותם אצלך, מן הסתם לא. אם אתה רוצה שמישהו אחר ישמור עליהם, כנראה שהוא ירצה תשלום.
מט"ח וכסף (money): אם אתה מאכסן אותם אצלך, מן הסתם לא. אם אתה מפקיד/מלווה אותם, יתכן שישלמו לך.
כיצד רוכשים מוצרים ממדינות אחרות - האם יש לכך הליך מיוחד?
משתנה. לרוב באינטרנט או בטלפון. התייעץ עם הברוקר שלך.
כיצד רוכשים בתיק אחד מוצרים המפוזרים גיאוגרפית?
אם אתה מתכוון למוצרים המאוגדים במקומות גיאוגרפיים שונים (כמו קרנות ישראליות, אמריקאיות, איריות ואוזבקיות) - ראה סעיף קודם.
אם אתה מתכוון למניות/אג"ח ממקומות גיאוגרפיים שונים - קרנות מפוזרות יעשו עבורך את העבודה בקלות ויחסית בזול.
עפ"י מה וכיצד אקבע כמה מתוך הסכום אותו הקדשתי לאיזון התיק, אחלק בין המוצרים המרכיבים את אותו?
אני לא בטוח שאתה מבין את המילה איזון. לשאלה אם וכמה כסף נוסף תבחר להוסיף לתיק, אין קשר לאיזון, שהוא פעולות קניה ו/או מכירה המחזירות את המרכיבים השונים של התיק למשקל שהקצית להם.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
נ שאלה בנוגע להחזר מס רווח הון מיסים 3
נ שאלה בנוגע לבעלות בקרן סל ולמקרה בו מדינת ישראל מושמדת פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 119
נ שאלה בנוגע למחקר טריניטי וכלל ה4% פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 30
G שאלה בנוגע לכדאיות בהשקעה בנדלן נדל"ן 5
ש שאלה בנוגע ל RSU מיסים 18
T שאלה פרקטית בנוגע להיחלשות השקל שוק ההון 164
deussex שאלה בנוגע לסעיף בפוליסת דירה של חברת ביטוח על שיבוב/תחלוף (אחריות צולבת) נדל"ן 6
S שאלה בנוגע ל 2 etf שאני מתעניין שוק ההון 1
ב שאלה בנוגע לקיזוז מס כנגד דיבידנד שהתקבל בדולרים מיסים 3
E עסק פטור - שאלה בנוגע לדיווחים מיסים 1
deussex שאלה בנוגע לרלוקיישן דרך עבודה אוף טופיק 3
L שאלה בנוגע להעברת מניות מבנק לבית השקעות שוק ההון 8
L שאלה בנוגע להעברת תיק מהבנק לאקסלנס שוק ההון 1
D שאלה בנוגע לצבירה מקרן אירית שוק ההון 2
O שאלה בנוגע לתשלום שומת מס על שנת 2020. מיסים 18
T שאלה כללית בנוגע לרכש ETF-ים בתור סוחר עצמאי שוק ההון 3
D שאלה בנוגע לקופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Aslan שאלה בנוגע לביטוח בריאות - למי שמבין צרכנות פיננסית 2
Y שאלה בנוגע להחזר עמלות שוק ההון 15
I שאלה בנוגע לספטמבר בשוק ההון שוק ההון 13
G שאלה בנוגע לביטוח סיעודי מקופת החולים אוף טופיק 6
D שאלה בנוגע לאשראי שוק ההון 1
עייף ומותש סעמק שאלה בנוגע לעקיבה אחרי מדד ה s&p פוסטים מאיכות נמוכה 8
N שאלה בנוגע לאופן הגביה של העמלות בבית השקעות שוק ההון 7
yehonatanlavian שאלה בנוגע לקרנות סל שוק ההון 1
R דעה בנוגע לבניית תיק השקעות + שאלה בנוגע לרכישת ETF שוק ההון 1
I שאלה בנוגע לרכישת קרן SSAC בדולר או שקל שוק ההון 4
לאונל שאלה טכנית בנוגע להעברת קרן מנוהלת ל-IRA שוק ההון 1
D רווחים ב - TD Ameritrade - שאלה בנוגע למס הכנסה מיסים 9
ס שאלה בנוגע למשכנתא נדל"ן 8
G שאלה בנוגע לקרן S&P500 לא זזה מיום 4/6/20 שוק ההון 3
T שאלה בנוגע להגשת דו"ח למס הכנסה צרכנות פיננסית 7
Dinoman שאלה בנוגע לדיבידנדים שוק ההון 13
Wolfman שאלה בנוגע האופן בו מתעדכן שווי התיק שוק ההון 4
OiNK שאלה בנוגע לקביעת שער הפתיחה בקרנות מחקות שוק ההון 3
W שאלה בנוגע להתחמקות מסעיף אי תחרות ביציאה לחלת אוף טופיק 2
D שאלה בנוגע להבנת מסחר ב ETF שוק ההון 2
W רוצה להתחיל להשקיע במניות, שאלה בנוגע לברוקר שוק ההון 8
S שאלה בנוגע לתיקון 190 בניהול אישי צרכנות פיננסית 1
S שאלה בנוגע לקביעת היחס של EIMI+IWRD שוק ההון 39
tpr שאלה בנוגע לתיק השקעות (עדיין לומד את התחום) שוק ההון 0
לא חשוב שמות שאלה בנוגע למילוי טופס 161א' אוף טופיק 9
G שאלה בנוגע לקרנות פנסיה והשתלמות מחקות S&P500 צרכנות פיננסית 29
G שאלה קטנה בנוגע לאקסולידית. אוף טופיק 2
G שאלה בנוגע לפפר. צרכנות פיננסית 60
D שאלה בנוגע לשינוי הפקדות לכספי פיצויים עבור קופת גמל צרכנות פיננסית 7
S שאלה בנוגע לבחירת בית השקעות (מתלבט בין שניים) שוק ההון 10
I שאלה בנוגע לקרנות נאמנות ובתי ההשקעות שוק ההון 3
דוג שאלה בנוגע ל ESPP שוק ההון 79
צ שאלה בנוגע לניוד תיק השקעות בין בתי השקעות שוק ההון 15

נושאים דומים

Back
למעלה