• התוכן שלפניכם איננו ייעוץ פיננסי. הוא אולי נחזה ככזה, ואף נשמע ככזה, אבל למרבה הפלא, הוא איננו כזה, וממילא לא יכול להיחשב תחליף לייעוץ מטעם בעל הרישיון המתאים, לרבות ייעוץ מס, ייעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם. מכאן שאין לראות בתכני הפורום המלצה לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך או בנכסים אחרים, וכל הסתמכות עליהם תהיה באחריות הקורא בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחברה בלבד ואין באמור בה כדי לשקף את דעותיה של בעלת האתר.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

רכב 7 מקומות - שאלת עלות/תועלת

יוסי מערוף

משתמש רגיל
הצטרף ב
2/7/18
הודעות
761
דירוג
874
שלום

כרגע יש לנו 2 רכבים בבית: רכב משפחתי 5 מקומות שמשרת אותנו ואנחנו ממש מרוצים ממנו מכל פרמטר (נוחות, עלויות דלק ואחזקה) ועוד רכב קטן וחסכוני שמשמש אותי לנסיעה לעבודה או לנסיעות שלא כל המשפחה משתתפת.

עד היום בכל נסיעה בה היינו צריכים יותר מ-5 מקומות, היינו נוסעים עם 2 הרכבים. המקרים האלה מעטים מאוד (פעמים ספורות בשנה) כך שלא הייתה הצדקה לרכישת רכב גדול.
נוצרה סיטואציה בה נצטרך בעתיד הנראה לעין, שימוש תדיר יותר במספר מקומות העולה על 5.

על פניו, רכישה של רכב 7 מקומות תגיע מתישהוא. השאלה היא עד כמה ניתן לדחות את העניין.
האם מישהו עשה בעבר חשבון של עלות אחזקת רכב 7 מקומות לעומת רכב משפחתי רגיל? (רכישה, טיפולים, ביטוח, דלק)

אשמח לתובנות
תודה
 
עלות הטיפולים נגזרת בעיקר מהמנוע, כך גם צריכת הדלק.
רכבי ה7 המקומות חולקים מנועים עם שאר הרכבים, העלות היא בערך כמו עלות הטיפולים שאתה משלם עכשיו.
גם הביטוח לא אמור להתייקר.
צריכת הדלק מושפעת גם ממשקל הרכב, אבל בעיקר בסוג המנוע.
מנועי דיזל לרוב חסכוניים יותר, לכן יכול להיות שאפילו עלויות הדלק ירדו.
בגלל שרכבי 7 מקומות מבוקשים רק במגזרים ספציפיים לרוב, בדרך כלל הם נהנים מסחירות נמוכה ולכן מחירים נמוכים.

אם תרצה תשובות יותר מדויקות תצטרך לספר על המכוניות שברשותך כרגע ורכבי ה7 מקומות שעליהם חשבת.
 
אם תרצה תשובות יותר מדויקות תצטרך לספר על המכוניות שברשותך כרגע ורכבי ה7 מקומות שעליהם חשבת.
כרגע יש לנו קיה סיד ויונדאי i10
לא הגעתי עדיין למצב של בדיקת רכבי 7 מקומות, כך שאני לא מכיר כ"כ דגמים.
מהסתכלות על רכבים של שכנים ומכרים יש בעיקר מאזדה 5 ומיציבושי אאוטלנדר ומיעוט של סקודות.
 
אני מסתדר עם מכונית רגילה ואופנוע.
אתה צריך לחשוב גם אם מי שיסע עם הרכב 7 מקומות ימצא תמיד מקום חניה לרכב שכזה.
אני מבין מהתאור שלך שהרכב הקטן לא ימכר, כי שניכם צריכים רכב לעבודה.

השאלה, היא...
שימוש תדיר יותר במספר מקומות העולה על 5
כמה פעמים בחודש/שנה מדובר?
 
אני מבין מהתאור שלך שהרכב הקטן לא ימכר, כי שניכם צריכים רכב לעבודה.
לצערי, שנינו עובדים במקום בו אין תחב"צ לכיוון או שהתדירות של התחב"צ היא נמוכה עד כמעט לא קיימת, ולכן חייבים שני רכבים.

כמה פעמים בחודש/שנה מדובר?
אני מניח שנסיעות קצרות בתוך העיר בתדירות של פעם-פעמיים בחודש
נסיעות משפחתיות ארוכות/טיולים/אירועים משפחתיים וכו' - אחת לחודש-חודש וחצי בממוצע (יותר בחגים ובחודשי הקיץ)
 
מאזדה 5 - כנראה הכי מיושנת בחבורה, הדור הנוכחי הוצג ב2010 ועדיין מיוצר .
ב2 המקרים ה5 מבוססת על 3, לכן אתה יכול לצפות לצריכת דלק גבוהה אבל אמינות מצוינת.

אאוטלנדר- בדור הנוכחי היא צפופה יחסית, בגלל שהיא בעצם 5+2 , כלומר 5 מושבים ועוד 2 "בתא המטען".
צריכת הדלק אולי מעט נמוכה יותר, האמינות טובה גם פה.

ב-2 המקרים לדעתי צריכת הדלק תפגע, עלות הביטוח והטיפולים לא אמורה להשתנות דרסטית.

אני הייתי שוקל את הרנו סניק או סיטרואן C4 פיקאסו עם מנועי דיזל
חסכוניים יותר וחזקים יותר, אולי מעט פחות אמינים אבל בטיחותיים יותר ואולי אפילו זולים יותר.
 
אני הייתי שוקל את הרנו סניק או סיטרואן C4 פיקאסו עם מנועי דיזל
די מפתיע, כי ששאלתי חברים שלי שהיו באותה צומת התלבטות לפני שנתיים-שלוש, הם המליצו להתרחק מהם כמו מאש.
הבנתי שיש לא מעט נכווים מהרכבים הללו.

אני מעדיף להשקיע מעט יותר ברכישה ולקבל רכב אמין יותר
 
מנועי הבנזין אצל 2 המכוניות - איומים , בהחלט אסור להתקרב.
מנועי הדיזל זה סיפור אחר לגמרי.
במקרה של הסניק, מנוע 1.5DCI שנמצא גם מגאן 2, בפלואנס,בקנגו,בגרנד קופה ובקליאו- מראה אמינות מצוינת.

במקרה של הסטרואן - מנוע 1.6HDI מצוין לא פחות, גם הוא מניע את שאר הרכבים של היצרן כבר המון שנים.
 
בדוק דאצ'יה לודג'י.
מכלולים פשוטים, גיר ידני.
אחרי שנתיים עולה כ 50k בשוק היד שניה
 
  • אהבתי
Reactions: Et1
אבל יקרררר
נכון, עכשיו אני גם שב לב שבC4 הישנות היה מנוע 2.0דיזל - גם אמין מאוד.
החדשות יקרות משמעותית כי הן מודרניות בהרבה.
 
בגלל שרכבי 7 מקומות מבוקשים רק במגזרים ספציפיים לרוב, בדרך כלל הם נהנים מסחירות נמוכה ולכן מחירים נמוכים
הנסיון שלי שונה.
המגזרים האלה לא אוהבים לקנות רכב חדש, כך שיש תחרות על שוק היד שניה.

עוד הערה: בגזרת המיני ואנים הגדולים, כדוגמת קיה קרניבל, שברולט טראוורס, קרייזלרים למיניהם, העלויות, הן של הרכישה והן התחזוקה יהיו גדולות משמעותית
 
לצערי, שנינו עובדים במקום בו אין תחב"צ לכיוון או שהתדירות של התחב"צ היא נמוכה עד כמעט לא קיימת, ולכן חייבים שני רכבים.


אני מניח שנסיעות קצרות בתוך העיר בתדירות של פעם-פעמיים בחודש
נסיעות משפחתיות ארוכות/טיולים/אירועים משפחתיים וכו' - אחת לחודש-חודש וחצי בממוצע (יותר בחגים ובחודשי הקיץ)
הייתי נשאר עם 2 רכבים נוכחיים.
 
המגזרים האלה לא אוהבים לקנות רכב חדש, כך שיש תחרות על שוק היד שניה.
מסכים, התחרות היא גם כי ההיצע יחסית מוגבל, אבל עדיין לדעתי היתרון אצל הקונים.
 
שלום

כרגע יש לנו 2 רכבים בבית: רכב משפחתי 5 מקומות שמשרת אותנו ואנחנו ממש מרוצים ממנו מכל פרמטר (נוחות, עלויות דלק ואחזקה) ועוד רכב קטן וחסכוני שמשמש אותי לנסיעה לעבודה או לנסיעות שלא כל המשפחה משתתפת.

עד היום בכל נסיעה בה היינו צריכים יותר מ-5 מקומות, היינו נוסעים עם 2 הרכבים. המקרים האלה מעטים מאוד (פעמים ספורות בשנה) כך שלא הייתה הצדקה לרכישת רכב גדול.
נוצרה סיטואציה בה נצטרך בעתיד הנראה לעין, שימוש תדיר יותר במספר מקומות העולה על 5.

על פניו, רכישה של רכב 7 מקומות תגיע מתישהוא. השאלה היא עד כמה ניתן לדחות את העניין.
האם מישהו עשה בעבר חשבון של עלות אחזקת רכב 7 מקומות לעומת רכב משפחתי רגיל? (רכישה, טיפולים, ביטוח, דלק)

אשמח לתובנות
תודה

נמצא באותה סיטואציה ממש בימים אלו. ההחלטה לרכוש רכב 7 מקומות כבר התקבלה. המשפחה גדלה ורכב סטנדרטי 5 מקומות עם כיסאות תינוק / בוסטרים למיניהם כבר לא נותן את המענה. להתפצל עם 2 רכבים אצלי קורה בתדירות של פעם בשבוע כמעט, לא בא בחשבון מבחינתי. הופך את היציאה מהבית לסיוט ולוגיסטיקה בערך כמו יציאת מצרים.
כרגע מתארגן כלכלית למהלך של רכישת 7 מקומות. להבנתי מיצובישי אאוטלנדר או ניסאן X-TRAIL (יד שנייה) אמורים לתת את המענה ההולם בהיבט הנוחות, הוצאות התחזוקה והדלק.
 
יכול רק להעיד כי בשכונתי בה המשפחות די גדולות, הרוב הם עם מזדה 5, לא יודע להוסיף מעבר.
 
אני בחיפושי אחר 7 מקומות (טרם קניתי, האשה חולה על הרומסטר) הגעתי לאזור הפורד גלקסי. יש גם s-max שמעט קטן יותר.
כבר לא מביאים לארץ אך משימוש בחול מצא חן בעיני מאוד.
 
בדוק דאצ'יה לודג'י.
מכלולים פשוטים, גיר ידני.
אחרי שנתיים עולה כ 50k בשוק היד שניה

על זול לפעמים משלמים ביוקר...
רמת איבזור בטיחות- 0 לפי הגדרת יצרן.
לשם תרצה להכניס את המשפחה שלך, הנכס היקר ביותר לך עלי אדמות? זה השיקול העיקרי שהוריד אותי מהרעיון הנ"ל.

אישית - בחרתי בסוף בטויוטה ורסו יד 2. מצד אחד רכב פופולארי,א ויחסית חסכוני (12.5 קמ לליטר), לא גדול מידי ולא מפואר. מצד שני - ביטוח ואחזקה מעט יקרים מהרגיל ומחיר ראשוני לא זול.
 
רמת איבזור בטיחות- 0 לפי הגדרת יצרן
חשוב מאוד לבדוק בטיחות.
ניכר שאת/ה צריך להתעמק בזה מעט יותר. הציון של משרד התחבורה של מדינת ישראל ודאי אינו המדד.

עיין בeuroncap ופתח את הפירוט עם כל הפרטים.
אחר כך מומלץ להשוות לאופציות שאפשר להשיג במחיר דומה(משנתון מוקדם יותר)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ק קניית רכב - חישוב עלות "אמיתית" לאורך זמן צרכנות פיננסית 16
A התלבטות - החלפת רכב קילומטראז' גבוה או טיפול יקר מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 22
סנופקין התייעצות רכב: השלב אחרי ליסינג פרטי צרכנות פיננסית 3
ס קניות בסופר לרווק בלי רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 18
ס האם אפשר לקזז ירידת ערך של רכב ממס רווחי הון מיסים 16
yancuk רכב חברה - כדאיות צרכנות פיננסית 14
ה איך להיות בעל רכב וגם מנימליסט ;) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
ל כניסה עם רכב לחלקה פנימית נדל"ן 2
P כדאיות ביטוח רכב צרכנות פיננסית 6
I החלפת רכב ביש ברירה צרכנות פיננסית 11
O קניית רכב ומימון צרכנות פיננסית 10
U ימי מכירות רכב אוף טופיק 0
A מה הדרך הטובה לרכוש רכב? צרכנות פיננסית 6
W הוצאות נסיעה עבור רכב חשמלי מיסים 0
ישראלי מצוי קנית רכב חדש סקודה פאביה או יונדאי אי 20 צרכנות פיננסית 25
Y רכב משפחתי צרכנות פיננסית 1
א החלפת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 36
I ביטוח רכב , עליה ממש גבוהה? צרכנות פיננסית 2
M הוצאות רכב עצמאי- פחת מיסים 1
M קניית רכב עם כסף מהכיס או במימון צרכנות פיננסית 4
I ביטוח רכב שכור בחו״ל? צרכנות פיננסית 8
י ביטוח רכב לפי קילומטרים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 1
Flex האם לסגור הלוואה על רכב צרכנות פיננסית 6
ח אופטימזציה בקננית רכב והחלטה על תקציב צרכנות פיננסית 1
ש רכב ליסינג או פרטי? מיסים 1
Shnizelia איך קונים רכב "סולידי"? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
לב מישקין מה עדיף לקנות רכב יד שנייה או לקחת מהעבודה תמורת תשלום? צרכנות פיננסית 12
L נהג צעיר רכב ראשון - יד 2 או ליסינג פרטי צרכנות פיננסית 3
A רכב קטן במחיר משתלם, יד שנייה או חדש? שמעתי 0 קילומטר עם הנחות מאוד משמעותיות-"חבר" וכו'. צרכנות פיננסית 4
D רכב צמוד מהעבודה ומעבר ליישוב מזכה מס מיסים 1
Couch Potato השכרת רכב בסקוטלנד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
U מס רכישה על רכב חשמלי צרכנות פיננסית 1
דאניל תיקון יקר של רכב אוף טופיק 22
M קניית רכב חדש ואחזקתו לתקופה ארוכה צרכנות פיננסית 20
M מדוע בביטוחי רכב אין מס ערך מוסף? פוסטים מאיכות נמוכה 4
LtWorf תביעת רכב - ויתור סודיות - טופס 1010 צרכנות פיננסית 1
ט רכב פרטי סולידי (נראה לי) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
deussex שאלות תם - איך למכור רכב נכון, בלי ליפול על נוכל + לא להיפגע אוף טופיק 45
T השכרת רכב פרטי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 34
M רכישת רכב. מה הדבר הנכון כלכלית? צרכנות פיננסית 18
א רכב למשפחה בדרך מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
deussex רכישת רכב חדש - איזה כדאי ? מבולבל מאוד, ועליית מחירים צרכנות פיננסית 62
Y אופטימיזציה של ביטוח רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
L רכב פרטי, האם זה באמת שווה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 73
Z התלבטות בנוגע לכספי פיצויים/קרן השתלמות/הלוואה לצורך רכישת רכב צרכנות פיננסית 9
א רכישת רכב - הלוואה על קרן ההשתלמות צרכנות פיננסית 6
E רכב מומלץ עם 3 כסאות בטיחות מאחורה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 38
M ביטוח רכב - מי מוגדר "נהג עיקרי" כשיש זוג שחולק רכב? צרכנות פיננסית 21
V רכישת רכב חדש ע''י מינוף קופה צרכנות פיננסית 12
O החלפת רכב נוכחי לרכב חשמלי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 186

נושאים דומים

Back
למעלה