• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

רווק בשנות הארבעים לחייו ועדיין אובד עצות...

Spider2021

משתמש רשום
הצטרף ב
18/2/21
הודעות
20
דירוג
2
שלום לכל חברי הפורום,

אני פונה לחוכמת ההמונים בפורום איכותי זה כדי להבין מה אני אמור לעשות בכסף שיש לי, בהתחשב בנתוניי האישיים כפי שיפורטו להלן:

אני רווק ללא ילדים בשנות הארבעים לחייו, בעל מקצוע חופשי ומפוטר קורונה מזה כחצי שנה, ומתקיים מדמי אבטלה בסך של כ-8,000 ש"ח, לפחות עד למציאת עבודה חדשה (בחודשים הקרובים, אני מקווה). בשנה האחרונה אני מתגורר בדירה שכורה במרכז הארץ, שעליה אני משלם שכירות בסך של כ-4,000 ש"ח (לפני חשבונות), לאחר שמכרתי את חלקי בדירת ירושה, בה התגוררתי עד אז, עבור סך של כ-950,000 ש"ח, שיושבים מאז באיזשהו פק"מ מגוחך. בקרן הפנסיה שלי הצטבר סכום די עלוב בן 6 ספרות נמוכות, שמן הסתם לא יספיק לי לפרישה. כמו כן יש לי רכב שנת 2019, המוערך בסך משוקלל של כ-120,000 ש"ח, ושבשנה האחרונה בעיקר עומד ברחוב ללא שימוש, ושעליו אני משלם, בין היתר, 1,000 ש"ח בחודש בגין הלוואת מימון, שיתרתה עומדת כיום על סך של כ-40,000 ש"ח.

אני לא צריך לומר לחברי פורום זה עד כמה גדול בישראל הלחץ, שלא לומר האובססיה, לרכוש דירה, להשתעבד למשכנתא ואגב כך גם למקום עבודה או אפילו לבת זוג מסוימת רק כדי לעמוד בהחזרי המשכנתא הדורסניים, ולכן אני מזמן החלטתי להשיל מעצמי כמה שיותר מחויבויות פיזיות, כלכליות ורגשיות. יחד עם זאת, גם אני לא תמיד חסין בפני הגישה הגלותית-משהו של לטעת שורש ולקנות חלקת אלוהים קטנה משלך.

מה הייתם עושים לו הייתם בנעליי - האם לאדם כמוני כדאי בכלל לרכוש דירה? האם עדיף לנוע מדירה שכורה אחת לאחרת בעתיד הנראה לעין? ככל שלא אקנה דירה, מה אני עושה עם הכסף שיש לי בצד, בהנחה שאינני מעוניין במיוחד להיכנס לשוק ההון (לפחות לא עם כל הסכום שבידיי), אלא אני מעוניין בעיקר לחסוך באגרסיביות כפי שממליצה הסולידית? האם אולי לרכוש נכס נדל"ן מניב, כגון חנות קטנה, או רעיונות אחרים שיש לכם? אין לי ספק שלהשאיר את הכסף בפק"מ מגוחך זה לא פתרון רציני, ולכן אני פונה לחוכמתכם ולניסיונכם.

תודה
 
האם לאדם כמוני כדאי בכלל לרכוש דירה? האם עדיף לנוע מדירה שכורה אחת לאחרת בעתיד הנראה לעין?
אי אפשר לענות על זה.
אני לא מכיר אותך, ולא יודע מי זה אדם כמוך.

בהסתמך על היחס המזלזל שאתה מפגין כלפי הונך ונכסיך לאורך הפוסט, הייתי אומר שהוספה של נכס נוסף לרשימה לא תהיה רעיון מוצלח.
יתכן שבמצבך עדיף לך לדבוק במשפט הידוע מהמשנה: מַרְבֶּה נְכָסִים - מַרְבֶּה דְאָגָה.

בהנחה שאינני מעוניין במיוחד להיכנס לשוק ההון
למה בעצם?
אם אתה ממש נגד להשקיע עצמאית בבורסה, אתה יכול פשוט לפתוח קופת גמל להשקעה ולתת לאחרים לנהל את הכסף שלך.
 
לאחר שמכרתי את חלקי בדירת ירושה, בה התגוררתי עד אז, עבור סך של כ-950,000 ש"ח, שיושבים מאז באיזשהו פק"מ מגוחך.
כמו כן יש לי רכב שנת 2019, המוערך בסך משוקלל של כ-120,000 ש"ח, ושבשנה האחרונה בעיקר עומד ברחוב ללא שימוש, ושעליו אני משלם, בין היתר, 1,000 ש"ח בחודש בגין הלוואת מימון, שיתרתה עומדת כיום על סך של כ-40,000 ש"ח.
מה הייתם עושים לו הייתם בנעליי - האם לאדם כמוני כדאי בכלל לרכוש דירה?
בהחלט כן. מאחר שכל הונך לא מניב לך כלום (בעצם תשואה שלילית בהתחשב ברכב), אז דירה היא רעיון מצויין שיכפה עליך לעשות שימוש בכסף כדי לחסוך עלות אלטרנטיבית של דמי שכירות והוצאות ריבית על מוצרי צריכה יקרים.
 
על פניו, יש לך יתרון עצום על פני אחרים.
אתה רווק, ללא ילדים, בן ארבעים... מניח שהצלחת לחסוך ים של כסף, בהנחה שעבדת עד עכשיו, מה עשית עם החסכונות שלך?
במה הם מושקעים?
 
אני לא צריך לומר לחברי פורום זה עד כמה גדול בישראל הלחץ, שלא לומר האובססיה, לרכוש דירה, להשתעבד למשכנתא ואגב כך גם למקום עבודה או אפילו לבת זוג מסוימת רק כדי לעמוד בהחזרי המשכנתא הדורסניים,

אלה בוודאי לא סיבות טובות.

לרכישת דירה יש יתרון מבחינת מיסוי ביחס לאלטרנטיבה של להשקיע בשוק ההון ולשלם את השכירות מהרווחים. במקרה השני המדינה לוקחת לך מס של 25% שאין במקרה הראשון.

כמו כן, אם הגעת לדירה בבעלותך אז אפקטיבית הגעת לפרישה מוקדמת.
בלי ילדים אפשר מעכשיו להסתפק בתקציב חודשי של 3-4K ש"ח.

מצד שני שכירות מאפשרת לך גמישות, שזה גם חשוב. קרא שרשורים בתת-פורום נדל"ן להשוואה של כל השיקולים.
 
מה המטרות שלך, למה הכסף אמור לשמש? פרישה? באיזה גיל?

מדבריך משתמע שאתה לא מתכוון למצוא זוגיות או להוליד ילדים. האם צפויות איזשהן הוצאות גדולות? מתי?
 
מבחינתי, הכסף הוא כלי ולא מטרה כדי להשיג עצמאות תעסוקתית ורעיונית. כלומר, המטרה שלי היא חופש, עצמאות, אי-תלות באף אדם, בת זוג או מעסיק. במלים אחרות, לא רק דאגה למצבי בעתיד כגמלאי, אלא גם f**k you money כשכיר בהווה. אני כרגע גם בעיצומו של תהליך להשגת אזרחות אירופאית, ומבחינתי זה נכס לכל דבר, אם כי עדיין לא ברור לי לגמרי מלוא התועלות שבו. אני לא פוסל זוגיות ארוכה או הולדת ילדים, אבל כרגע זה לא בכוכבים.
 
אני לא צריך לומר לחברי פורום זה עד כמה גדול בישראל הלחץ, שלא לומר האובססיה, לרכוש דירה, להשתעבד למשכנתא ואגב כך גם למקום עבודה או אפילו לבת זוג מסוימת רק כדי לעמוד בהחזרי המשכנתא הדורסניים, ולכן אני מזמן החלטתי להשיל מעצמי כמה שיותר מחויבויות פיזיות, כלכליות ורגשיות
בלי להעליב, כן? רכישת רכב חדש בהלוואה במדינה מוכת מיסים כמו ישראל-גם היא אובססיה . אתה משלם כמה אלפי שקלים בכל חודש על ירידת ערך בלי לשים לב ,וסביר להניח שעוד כמה שנים ערך הרכב יהיה פחות מערך ההלוואה.

לרוב האנשים בישראל עדיף לקנות דירה ולקחת משכנתא, ככה הם מחזיקים את עצמם קצר ונשארים עם נכס בסוף. קח מהם את האובססיה הזו והם ישרפו את כל הכסף על שטויות.
 
@Spider2021 אין לך את הפריוולגיה לא להשקיע את החסכונות שלך באפיק מניב. צפויה לך פנסיה נמוכה ואתה תצטרך השלמת הכנסה כדי לחיות בכבוד. אתה לא צריך להמציא את הגלגל, דירה סבירה להשקעה במקום עם ביקוש יציב לשכירות מאוד תקדם אותך ותשפר את מצבך הכלכלי. יש לא מעט מקומות בארץ שתוכל לעשות זאת ללא מינוף. זה יצמיד את הכסף שלך למחירי הנדל"ן ויאפשר לך מעבר עתידי נוח לדירת מגורים ויגדיל את ההכנסה שלך ואת יכולת החיסכון.
 
אם אתה לא רוצה להשקיע בשוק ההון, אבל עדיין רוצה למנף את הכסף, אז הנה תיאור היפותטי:
בסכום שכתבת, אתה יכול לקנות שתיים ואולי שלוש דירות בפריפריה, יחד עם משכנתא!
(בהנחה שאתה קונה 3 דירות בשווי 700K כל אחת,
נכס ראשון 70% משכנתא ו30% הון עצמי (210Kׁׂׂ),
ועוד שתי דירות כל אחת 50% הון עצמי (350+350).
ממחיר השכירות שתקבל אתה משלם את המשכנתא, ובעוד 15-20 שנה יש לך שלושה נכסים.

לא ממליצה. לא מייעצת. תיאור היפותטי.
(עכשיו יקפצו כמה ויגידו שזה לא ריאלי, אבל זה כן. מניסיון.)
 
לא ממליצה. לא מייעצת. תיאור היפותטי.
הוא יכול לרכוש גם 6 דירות, למה רק 3?
מטרה של אדם בדרך כלל זה לצבור כסף, לא לצבור בלטות, כאבי ראש, ריביות וחובות לרשויות המס.
 
הוא יכול לרכוש גם 6 דירות, למה רק 3?
מטרה של אדם בדרך כלל זה לצבור כסף.
יש דרכים שונות להגיע למטרה:lol:
זו גם דרך.
אבל מאמינה שהרבה פה בדעה שלך. כן כן אני יודעת באיזה פורום אני כותבת.
 
יש דרכים שונות להגיע למטרה:lol:
זו גם דרך.
אבל מאמינה שהרבה פה בדעה שלך. כן כן אני יודעת באיזה פורום אני כותבת.

זה לא עניין של דעה שלו, אלא להתאים את התשובה למי ששואל אותה. פותח השרשור לא ממש מעוניין בהשקעות מורכבות, וכותב ש"אני מזמן החלטתי להשיל מעצמי כמה שיותר מחויבויות פיזיות, כלכליות ורגשיות".

עכשיו, בן אדם כזה, האם סביר שעדיף לו לרכוש דירה אחת או שלוש דירות?
 
זה לא עניין של דעה שלו, אלא להתאים את התשובה למי ששואל אותה.
נכון!
לפעמים אנשים שלא רוצים להשקיע בשוק ההון, דווקא נדלקים על תחום הנדלן.
אז נתתי כיוון.
ראיתי לא מעט אנשים בחיי עם רתיעה משוק ההון, שנדלן פתאום הדליק אותם וגרם להם להגדיל את הונם, מה שלא היה קורה אחרת.
רעיון נוסף, spider אתה תמיד יכול להכניס את הסכום לקרן השתלמות ולשכוח ממנו.
 
בשנה האחרונה אני מתגורר בדירה שכורה במרכז הארץ, שעליה אני משלם שכירות בסך של כ-4,000 ש"ח

היי
לדעתי רכישת דירת מגורים עם מימון בגובה 400K יפנה לך 2K בחודש בהשוואה לשכירות כיום,
ויגדר אותך מפני חשיפה לעלייה בשכירות החודשית לאורך השנים.
 
הנה אופציה משוגעת: הכסף ששוכב בפקמ מספיק בדיוק לקניה של דירה יפה וחדשה בחריש. בלי להשקיע במניות אתה חוסך הוצאות שכירות של 4000 לחודש שזה נטו תשואה של 5 אחוז על ההשקעה בלי לשחק במניות בכלל.
 
מהי הגישה שלך?
שלי אישית? לנסות להרוויח כמה שיותר כסף תוך שמירה על רמת הסיכון שמתאימה לי ופיזור סיכונים נאות. אני גם מבין גם שלזמן שלי יש גם ערך (לא הרבה לפי כמות הפוסטים שלי בפורום).
רעיון נוסף, spider אתה תמיד יכול להכניס את הסכום לקרן השתלמות ולשכוח ממנו.
זה דווקא הוא לא יכול לעשות.
מבחינתי, הכסף הוא כלי ולא מטרה כדי להשיג עצמאות תעסוקתית ורעיונית. כלומר, המטרה שלי היא חופש, עצמאות, אי-תלות באף אדם, בת זוג או מעסיק. במלים אחרות, לא רק דאגה למצבי בעתיד כגמלאי, אלא גם f**k you money כשכיר בהווה.
עוד סיבה באמת מעולה לרכוש דירה: חופש מבעל בית.
 

נושאים דומים

Back
למעלה