• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

רווח אחרי אינפלציה - מניות מול אג"ח

  • פותח הנושא פותח הנושא isalidiq
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

isalidiq

משתמש בכיר
הצטרף ב
7/1/25
הודעות
1,333
דירוג
580
יצא לי לקרוא בעבר איפשהו שאת הרווחים מהקופונים באג"ח צריך לחשב בניכוי האינפלציה, בעוד שאת הרווח מעליית ערך המניות לא צריך כי הן כבר כוללות בתוכן את השפעת האינפלציה.
זה נכון? מישהו יודע להסביר את ההיגיון? לא הצלחתי למצוא תשובה בפורום\אינטרנט
 
זה לא שאלה של חישוב אלא של ניהול סיכונים.
אג''ח שאינו צמוד, הוא בעצם התחייבות נקובה בסכום ומטבע ספציפי. זה אומר, שאתה זה שסופג את האינפלציה.
מניות לעומתו, הם בעלות על נכסים, במקרה של אינפלציה, מחירם של נכסים נוטה לעלות באופן כללי, שהרי זוהי בדיוק ההגדרה של אינפלציה - עליית מחירים.
 
זה לא שאלה של חישוב אלא של ניהול סיכונים.
אג''ח שאינו צמוד, הוא בעצם התחייבות נקובה בסכום ומטבע ספציפי. זה אומר, שאתה זה שסופג את האינפלציה.
מניות לעומתו, הם בעלות על נכסים, במקרה של אינפלציה, מחירם של נכסים נוטה לעלות באופן כללי, שהרי זוהי בדיוק ההגדרה של אינפלציה - עליית מחירים.
ברור לי שיש גם הבדל במהות. אבל אני מנסה להבין מספרית איך זה עובד.
מצד אחד, ברור לי שאם בשנה האחרונה קיבלתי קופון של 100 ש"ח מאג"ח, הקופון עצמו בהתחשב באינפלציה (נניח 5%) הוא 95.
מצד שני, אם השקעתי לפני שנה 100 ש"ח במניות, וערכן עלה ל-200. גם פה אני צריך להתחשב באינפלציה, ולכן השווי המתואם אינו 200, אלא 190, לא?
אשמח לפירוט
 
ברור לי שיש גם הבדל במהות. אבל אני מנסה להבין מספרית איך זה עובד.
מצד אחד, ברור לי שאם בשנה האחרונה קיבלתי קופון של 100 ש"ח מאג"ח, הקופון עצמו בהתחשב באינפלציה (נניח 5%) הוא 95.
מצד שני, אם השקעתי לפני שנה 100 ש"ח במניות, וערכן עלה ל-200. גם פה אני צריך להתחשב באינפלציה, ולכן השווי המתואם אינו 200, אלא 190, לא?
אשמח לפירוט
אתה צודק.
אם תסביר לאיזה שימוש את רוצה לתקן או לא לתקן לאינפלציה, אפשר יהיה לנסות לעזור, אבל עקרונית קשה לי לדמיין מצב שבו הדבר הנכון עבורך יהיה לתקן לאינפלציה תשואה של אג"ח אבל לא לתקן לאינפלציה תשואה של מניות.
 
אתה צודק.
אם תסביר לאיזה שימוש את רוצה לתקן או לא לתקן לאינפלציה, אפשר יהיה לנסות לעזור, אבל עקרונית קשה לי לדמיין מצב שבו הדבר הנכון עבורך יהיה לתקן לאינפלציה תשואה של אג"ח אבל לא לתקן לאינפלציה תשואה של מניות.
בשביל אלטרנטיבה בין השקעות.
עד כה הסתמכתי על אותה קביעה שראיתי, ולכן הבנתי שאם לדוג' s&p500 עשה 100% תשואה ב5 שנים האחרונות, זו תשואה "נקייה" מאינפלציה. לעומת אג"ח שצריך לחשב עבורם גם אינפלציה.
אם אגח שקלית נותנת 5.5% אבל האינפלציה היא 3%, זה משמעותית משפיע על השאלה האם כדאי אגח או לא.
 
בשביל אלטרנטיבה בין השקעות.
עד כה הסתמכתי על אותה קביעה שראיתי, ולכן הבנתי שאם לדוג' s&p500 עשה 100% תשואה ב5 שנים האחרונות, זו תשואה "נקייה" מאינפלציה. לעומת אג"ח שצריך לחשב עבורם גם אינפלציה.
אם אגח שקלית נותנת 5.5% אבל האינפלציה היא 3%, זה משמעותית משפיע על השאלה האם כדאי אגח או לא.
לא, אתה צודק בהודעות הקודמות שלך ולא במסקנה שכתבת בהודעה הזו. אם סנופי עשה 100% תשואה (דולרית) ב5 שנים האחרונות, עדיין ראוי לנכות ממנה את האינפלציה כדי לקבל תשואה אמיתית.

לא יודע מה קראת או איזו קביעה ראית, אבל כנראה שמה שניסו לומר (ואתה הבנת אחרת) הוא שמניות מגנות מפי אינפלציה בעוד שאגח לא מגן מפני אינפלציה. אם קנית אג"ח (לא צמוד) דולרי והדולר התרסק (= אינפלציה של מאות אחוזים), ההשקעה שלך התרסקה (במונחי כח קניה).
אם קנית מניות והדולר התרסק, ההשקעה שלך לאו דווקא (ואפילו סביר שלא) התרסקה במונחי כח קניה.
זה יבוא לידי ביטוי בכך שהתשואה תהיה שונה מאוד, ולא בכך שאת התשואה ממניות לא צריך לנכות. אם נניח האינפלציה היתה 500%, אז תשואת האג"ח תהיה עדיין נניח 25% ב5 שנים ולכן ברור שיש פה הפסד ריאלי מטורף, אבל תשואת המניות תהיה נגיד 500% (כלומר ללא הפסד וללא רווח, סתם דוגמה).
 
אם קנית מניות והדולר התרסק, ההשקעה שלך לאו דווקא (ואפילו סביר שלא) התרסקה במונחי כח קניה.
לא הבנתי מה ההבדל. אם המניות בדולר, והוא התרסק אז שאמיר חזרה לשקלים, גם נמחקת לי התשואה.
אם תוכל לתת דוגמאות שקליות, אשמח. כי אני מדבר על סנופי שקלי (ishares) ואגח ממשלתי שקלי
 
לא הבנתי מה ההבדל. אם המניות בדולר, והוא התרסק אז שאמיר חזרה לשקלים, גם נמחקת לי התשואה.
אם תוכל לתת דוגמאות שקליות, אשמח. כי אני מדבר על סנופי שקלי (ishares) ואגח ממשלתי שקלי
אתן דוגמאות שקליות, למרות שאין שום הבדל. והמניות לא "בדולר", הן במניות...

נניח אתה שוקל 2 אלטרנטיבות להשקעה לטווח של 5 שנים:

1) סנופי שכולה לך 100 שקלים למניה דרך הבנק הישראלי שלך
2) אג"ח שעולה 100 שקלים ומספק תשואה של 4% בשנה.

נניח שב5 שנים היתה קריסה בשקל בעקבות אי אילו אירועים במזרח התיכון, והשקל חווה אינפלציה של 500%.

באופציה 1 תהיה בסדר גמור; השקעת בחברות אמיתיות ואמריקאיות, הן לא נפגעו כלל והשווי שלהן נשמר. זה ישתקף בכך שהסנופי יעשה תשואה שקלית של 500%.
באופציה 2 איבדתי כמעט את כל כספך (יש לך ~120 שקלים ביד, אבל הם שווים חמישית ממה שהיו שווים כלומר אתה מרגיש שיש לך ביד ~24 שקלים במונחי תחילת ההשקעה שלך). זה משתקף בכך שהתשואה השקלית שלך ב5 שנים היא ~20%.
 
זה ישתקף בכך שהסנופי יעשה תשואה שקלית של 500%
אז אתה אומר בעצם שגם למניות וגם לאגח צריך לנקות אינפלציה, אבל מניות מתקדמות שקלית עם האינפלציה ואג"ח לא? זו המשמעות שמניות מגינות מפני אינפלציה?
תוכל להסביר למה אם יש אינפלציה של 500% אז גם המניה תעשה תשואה שקלית של 500% ?
 
אז אתה אומר בעצם שגם למניות וגם לאגח צריך לנקות אינפלציה, אבל מניות מתקדמות שקלית עם האינפלציה ואג"ח לא? זו המשמעות שמניות מגינות מפני אינפלציה?
תוכל להסביר למה אם יש אינפלציה של 500% אז גם המניה תעשה תשואה שקלית של 500% ?
כן, זה מה שאני טוען.

לפני שנסביר למה מניה תעשה תשואה שקלית גבוהה (אני לא מתחייב בדיוק על 500% כמובן) בהינתן אינפלציה שקלית גבוהה, נתחיל ממשהו בסיסי יותר.

נניח שבמקום להשקיע במניות, השקעת בנפט. קנית מאות אלפי ליטרים של נפט, ואפסנת אותם. זה עלה לך X שקלים.
אחרי 5 שנים ובהנחה שהיתה אינפלציה של 500%, תסתכל כמה שקלים תקבל עבור אותם מאות ליטרים של נפט. אתה מבין שתקבל בערך 5X שקלים? שהנפט שלך עשה תשואה שקלית של 500%?
 
שהנפט שלך עשה תשואה שקלית של 500%?
אני מבין את החשיבה שלך. נפט זה נכס ולכן כוח הקנייה שלו נשאר אותו דבר. וגם מניות זה נכס - לכם האנלוגיה זהה?
יותר קשה לי לקבל את הדוגמה על מניות כי בסופו של דבר, אני מבין שהערך של מניה מושפע מההיצע וביקוש בבורסה - אז לא מצליח להבין את אינפלציה משפיעה על הרצון לקנות ולמכור בבורסה - איפה הקשר?
 
אני מבין את החשיבה שלך. נפט זה נכס ולכן כוח הקנייה שלו נשאר אותו דבר. וגם מניות זה נכס - לכם האנלוגיה זהה?
יותר קשה לי לקבל את הדוגמה על מניות כי בסופו של דבר, אני מבין שהערך של מניה מושפע מההיצע וביקוש בבורסה - אז לא מצליח להבין את אינפלציה משפיעה על הרצון לקנות ולמכור בבורסה - איפה הקשר?
גם המחיר של חבית נפט מושפע מההיצע והביקוש, אז מה ההבדל?

בסוף אם יש לך חלקיק שליטה בקונגלומרט כמו גוגל, שהוא עסק אמיתי שמספק ערך אמיתי למשתמשים, אז אם הכל מתייקר למה שזה לא יתייקר?
 
גם המחיר של חבית נפט מושפע מההיצע והביקוש, אז מה ההבדל?

בסוף אם יש לך חלקיק שליטה בקונגלומרט כמו גוגל, שהוא עסק אמיתי שמספק ערך אמיתי למשתמשים, אז אם הכל מתייקר למה שזה לא יתייקר?
דבריך נשמעים באמת הגיוניים, והאנלוגיה זהה. תודה
משום מה קשה לי לעשות את ההפרדה הזו..
 
יותר קשה לי לקבל את הדוגמה על מניות כי בסופו של דבר, אני מבין שהערך של מניה מושפע מההיצע וביקוש בבורסה - אז לא מצליח להבין את אינפלציה משפיעה על הרצון לקנות ולמכור בבורסה - איפה הקשר?
אם כל המחירים קופצים באינפלציה פי 2, אז גם הרווחים של החברות קופצים פי 2, ולכן המניות יקפצו פי 2.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
O אינפלציה ומס רווח הון על ניירות זרים שוק ההון 48
Y בעלי תיק באינטראקטיב, איך אתם מחשבים רווח/הפסד בשקלים לצורך מס? מיסים 13
כ מס רווח הון - קרן אמריקאית שוק ההון 1
C אחוזי רווח במערכת ספארק ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
א רווח מפערי ריבית שוק ההון 21
ע מס רווח הון בני"ע זר בתוך קרן השתלמות IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
N קיזוז רווח ריבית מול הפסדים בשוק ההון - סדר קיזוז הפסדים מיסים 1
R מס על רווח ממניות בחו''ל והפסד בשער חליפין מיסים 13
א קיזוז רווח מול הפסד שוק ההון 3
D קיזוז הפסד הון כנגד רווח בדיסקונט שוק ההון 2
ג פתיחת קרן השתלמות לעצמאים לאחר יותר מ6 שנים - איך מתבצע החישוב של פטור ממס רווח הון? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ס מה הייתם עושים אם לא הייתם צריכים לשלם מס רווח הון למשך 5 שנים? מיסים 24
ש 55% רווח ב12 חודשים במסלול מניות סחיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Z מס רווח הון לאחר גיל 60 מיסים 3
F קיזוז הפסד בשוק ההון מול רווח שותפות נדלן בחול מיסים 7
odedniv החזר מס רווח הון לתושב חוץ מיסים 11
light007 קיזוז מס רווח עם מכירה בהפסד? שוק ההון 3
ס דיווח רטרו למס הכנסה על רווח ממק"ם מיסים 2
F תושב חוזר: תיק עם מדדים וביטקוין ללא מס רווח הון ל- 10 שנים - זה נכון? מיסים 14
E מס על רווח ריאלי בני"ע שוק ההון 18
W קיזוז הפסד הון בארץ מול רווח דיבידנד בחו"ל מיסים 25
א תשלום מס רווח הון על השקעה בסטארטאפ מיסים 2
O קיזוז רווח קרן כספית מול ההפסדים האחרונים. שוק ההון 4
L האם ניתן לקזז הפסד ריאלי למרות שיש רווח נומינלי? מיסים 8
U ניע"ז - רווח בדולרים, הפסד בש"ח מיסים 7
מ מס רווח הון במסמך מכירת ני"ע בבעלות "חברה בע"מ"- האם ריאלי או נומינלי? מיסים 8
R קיזוז רווח הון מול הפסד הון עם מס יסף מיסים 10
Y איך להפחית או לא לשלם מס רווח (או מס אחר שאני לא מיודע לו) ? שוק ההון 10
פסיוני דרגות מס רווח הון מנדלן בארהב, לשאינם אזרחים, טווח ארוך מיסים 16
V יש לי חשבון ברוקר זר (IB) עם רווח של כמה דולרים בודדים, האם אפשר למכור מניות בהפסד, בשביל לקזז את הרווחים ולהימנע מהגשת דוח מס שנתי? מיסים 4
L ת"א 125 מכפיל רווח עתידי TA-125 Forward P/E שוק ההון 6
N קיזוז הפסד מול רווח - במניה שפשטה רגל שוק ההון 1
B קיזוז הפסד מול רווח במניות שוק ההון 10
ג'וני לנד האם זה נכון שעד רווח 2,000 דולר בשנה, הרווח לא יחוייב במס PFIC? מיסים 1
Y מכירת מנייה עקב תצוגה שגויה של 'רווח' האם לברוקר (ישראלי) יש אחריות? שוק ההון 10
F שאלה למתקדמים בנושא מיסוי רווח בקרן כספית נקובת $ מיסים 12
W קיזוז רווח והפסד בשוק ההון בארץ מול חו"ל מיסים 27
S חישוב רווח מעסקת 10/90 נדל"ן 28
R רווח של מעסיק מעובד אוף טופיק 45
L פקודות אוטומטיות למסחר בביטקויין - יצירת רווח מהתנודתיות של ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 7
M איך לדווח על מכירת דומיין - מס רווח הון. פוסטים מאיכות נמוכה 6
ס קיזוז אוטומטי ע״י הברוקר/בנק של רווח בשקלים מול הפסד בדולרים מיסים 8
T האם יש בכלל רווח יזמי בבנייה של צמוד קרקע? או שלמעשה יש הפסד יזמי? נדל"ן 6
W קיזוז רווח והפסד בשוק ההון בארץ מול חו"ל - והעברת ההפסד לשנים הבאות מיסים 11
קפיצת הדרך חשבון משותף להורים ולילדים - מס רווח הון מיסים 7
T דיווח רווח הון חו"ל מיסים 0
B קיזוז רווח והפסד בין ברוקרים שונים (ישראלי מול זר) מיסים 4
T איך מדווחים רווח/הפסד של מט״ח בטופס מס השנתי (1301) ? מיסים 2
G חישוב רווח / הפסד סופי בהתחשב כל האלמנטים (עמלות שונות, מיסים) פוסטים מאיכות נמוכה 2
ח ניצול מגן מס כנגד רווח מRSU מיסים 7

נושאים דומים

Back
למעלה