• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

ראיון (פרקטי?) למשרה מלאה כג'וניור בפיתוח ללא ניסיון - רשימת נושאים

  • פותח הנושא פותח הנושא Tim_Duncan
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Tim_Duncan

משתמש רגיל
הצטרף ב
28/6/19
הודעות
599
דירוג
888
היי,
יש לי ניסיון באבטחת מידע מהפן התוקף (מודיעיני מול טכנולוגים) ומהפן המגן (סטארט-אפ סייבר, לא פיתוח כמובן).
למדתי C# ו-Asembly בתיכון, אפשר לקרוא לזה בסיסי אני מניח. 100.
למדתי פייתון, C ו-CPP באוניברסיטה ברמה די טובה (95-100 בכל התרגילים, במבחנים התיאורטיים שלא ממש למדתי אליהם 70). בפייתון התרגילים כללו: module turtle, פונקציות אריתמטיקה וקלט, pytest, קבצים, RANDOM, רשימות, סטרינגים, מטריצות, סטים, ארגומנטים בהרצה, רקורסיה, בקטרקינג, OOP וקלאסים, עצים (כמובן שהרוב כחלק מתרגילים שהם תכלס משחקים קטנים כמו word search, nanogram, rush hour).
למדתי דיסקרטית (בין היתר קבוצות עצים וגרפים), התחלתי קורס מבני נתונים ועצרתי (הספקתי ללמוד קצת על זמני ריצה, טבלאות גיבוב, מיון וטיפה ערימה).

אין לי ניסיון עבודה כמובן וגם לא בפרויקטים של "העולם האמיתי" (WEB, REST API וכו'). יש לי ניסיון בריצה על DATA של מערכות כמו ספלאנק (בSPL), אבל לא הרבה ניסיון פרקטי בSQL ו-DBים.

ככה"נ יש לי ראיון בעוד חודשיים +- למשרת ג'וניור פיתוח פולסטאק בפייתון, במשרה מלאה (או אוטומציה במקרה הגרוע). בסבירות גבוהה לא מדובר בראיון בסגנון של משרות סטודנט או משרות אחרות של DAST ו-LEETCODE, אלא ראיון קצת יותר פרקטי (משימה). בלי להכנס למה שאני צופה שיהיה בראיון, אשמח לשמוע מכם מה הנושאים שהכי שווה להתעכב עליהם ו-RESOURCES מומלצים ללמוד/לתרגל מהם. מעצות כלליות עד למשהו פרקטי. ברור לי שאני לא הולך להתעמק בשום דבר בחודשיים, אבל הייתי רוצה לא לפספס משהו שכדאי שאדבר את "השפה" שלו. גם המלצה לפרויקטונים קטנים ופרקטיים תתקבל בברכה.

כרגע זו רשימת הנושאים שגיבשתי לעצמי:

חזרה על פייתון - סינתקס של הכל, OOP, למדא, ליסט קומפרהנשן, functools ו-itertools כמו map reduce filter.
חזרה קצרה על CPP - בעיקר זיכרון, מצביעים, OOP והורשה.
מבני נתונים - זמני ריצה, מיון רשימות, מחסנית, תור, רשימה מקושרת, טבלאות גיבוב ופונקציות גיבוב, עצים, AVL, בינארי, חיפוש בינארי, ערימות, מיון ערימות, MIN HEAP, MAX HEAP, גרפים?
קוד נקי בפייתון, טריקים שחוסכים זמן, בסט פרקטיסס
[Clean Code by Robert C. Martin ויש את Refactoring by Martin Fowler - ראיתי המלצה בשרשור אחר, יש לי מה להתחיל להתעמק ברמה הזאת?]

פתרון תרגילי ליטקוד - 4-5 ימים נפרדים

היכרות עם:
GIL
multi-process vs multi-thread
תכנות אסינכרוני
micro-services
דוקר, קוברנטיס
(מימוש בסיסי בפייתון?)
[זו הרשימה שהכי אשמח למקורות ללמוד ו/או לתרגל מהם!)

התממשקות עם WEB, כולל REST API (רוצה לעשות פרויקטון)
עבודה עם JSON וCSV
היכרות XML
היכרות עם Selenium, webdriver (בסיס)

ספריות סקריפטינג פייתון - Urllib, BeautifulSoup (בסיס)
ספריות נוספות - django flask fastapi (בסיס)
ספריות דאטא - Pandas, Numpy (בסיס)
היכרות עם עבודת מתכנת בענן (services, DB), למשל GCP או AWS (בסיס)
sql (וגם no-sql?) ופלטפורמה מוכרת למשל mongodb
חזרה על פקודות לינוקס, גיט
(אם מישהו רוצה לתרגל לינוקס ואין לו כח להרים מכונה וירטואלית - https://bellard.org/jslinux/)
היכרות עם סקראם

[האם יש סיבה להקדיש כמה ימים לJS HTML CSS?, דרך freecodecamp]



אשמח לשמוע כל עצה.
 
נערך לאחרונה ב:
Acing the Python coding interview
ב educative.io ממה שאני זוכר מכסה את כל מה שכתבת

מבחינת ספרים. הספר הכי טוב על פייתון לדעתי הוא Fluent Python
 
קרא את הספר Cracking the Code Interview. חודשיים מראש אמורים להספיק לך לקרוא את הכל וגם לעבור על הפתרונות המלאים. אבל בעיקר תקרא את הפרקים הראשונים על התנהגות בראיון, איך להתלבש, כתיבת קורות חיים... ברצינות, אני לא מכיר מישהו שקרא ותרגל את הספר הזה בתום לב ובמלוא הרצינות שלא מצא עבודה.

למרות שזה קצת מחוץ לאופנה (בראיונות), תלמד Design Patterns. את Singleton דע בעל פה, ותלמד לפחות עוד שניים כמו Factory ו-Builder.
למד את כל עקרונות SOLID.
למד מה זה Clean Code - זה דווקא ממש באופנה, עכשיו.
אין לי ניסיון עבודה כמובן וגם לא בפרויקטים של "העולם האמיתי"ֿ
תצטרך להתאזר בסבלנות ולהכין את עצמך לשוטטות במדבר. יש אנשים שמוצאים עבודה רק אחרי למעלה משנה גם ויש כאלה בוגרי אוניברסיטה שלוקח להם אפילו יותר.
או אוטומציה במקרה הגרוע
אוטומציה זה הכי רחוק שהייתי מוכן ללכת בתור משרה ראשונה, אבל QA בשום אופן לא. אלו מלכודות שצריך להיזהר מהן, אם רוצים קריירה בפיתוח. עדיף להיות מובטל גם עוד שנה מאשר לעלות על מסלול קריירה שלא יוביל אותך לאן שאתה רוצה להגיע.
 
הצעה שלי - אל תיקשר יותר מדי לראיון אחד. לכל ראיון יש סיכוי שלא תעבור, לא משנה כמה טוב תיערך אליו.
אם אתה רוצה להגיע לחברה בתחום, נסה לקבוע עוד ראיונות, לשלוח קורות חיים ולהיעזר בקשרים. מציאת עבודה זה אתגר שצולחים גם בעזרת הכמות
 
הצעה שלי - אל תיקשר יותר מדי לראיון אחד. לכל ראיון יש סיכוי שלא תעבור, לא משנה כמה טוב תיערך אליו.
אם אתה רוצה להגיע לחברה בתחום, נסה לקבוע עוד ראיונות, לשלוח קורות חיים ולהיעזר בקשרים. מציאת עבודה זה אתגר שצולחים גם בעזרת הכמות
זה נכון לעוד דברים אה?
בכל מקרה, אל תתלה הכל בו. בסוף אתה מתקבל או לא לפי איך שהHRיסט קם בבוקר ומה הדרישות שההנהלה הורידה לפני שבועיים
 
היי,
יש לי ניסיון באבטחת מידע מהפן התוקף (מודיעיני מול טכנולוגים) ומהפן המגן (סטארט-אפ סייבר, לא פיתוח כמובן).
למדתי C# ו-Asembly בתיכון, אפשר לקרוא לזה בסיסי אני מניח. 100.
למדתי פייתון, C ו-CPP באוניברסיטה ברמה די טובה (95-100 בכל התרגילים, במבחנים התיאורטיים שלא ממש למדתי אליהם 70). בפייתון התרגילים כללו: module turtle, פונקציות אריתמטיקה וקלט, pytest, קבצים, RANDOM, רשימות, סטרינגים, מטריצות, סטים, ארגומנטים בהרצה, רקורסיה, בקטרקינג, OOP וקלאסים, עצים (כמובן שהרוב כחלק מתרגילים שהם תכלס משחקים קטנים כמו word search, nanogram, rush hour).
למדתי דיסקרטית (בין היתר קבוצות עצים וגרפים), התחלתי קורס מבני נתונים ועצרתי (הספקתי ללמוד קצת על זמני ריצה, טבלאות גיבוב, מיון וטיפה ערימה).

אין לי ניסיון עבודה כמובן וגם לא בפרויקטים של "העולם האמיתי" (WEB, REST API וכו'). יש לי ניסיון בריצה על DATA של מערכות כמו ספלאנק (בSPL), אבל לא הרבה ניסיון פרקטי בSQL ו-DBים.

ככה"נ יש לי ראיון בעוד חודשיים +- למשרת ג'וניור פיתוח פולסטאק בפייתון, במשרה מלאה (או אוטומציה במקרה הגרוע). בסבירות גבוהה לא מדובר בראיון בסגנון של משרות סטודנט או משרות אחרות של DAST ו-LEETCODE, אלא ראיון קצת יותר פרקטי (משימה). בלי להכנס למה שאני צופה שיהיה בראיון, אשמח לשמוע מכם מה הנושאים שהכי שווה להתעכב עליהם ו-RESOURCES מומלצים ללמוד/לתרגל מהם. מעצות כלליות עד למשהו פרקטי. ברור לי שאני לא הולך להתעמק בשום דבר בחודשיים, אבל הייתי רוצה לא לפספס משהו שכדאי שאדבר את "השפה" שלו. גם המלצה לפרויקטונים קטנים ופרקטיים תתקבל בברכה.

כרגע זו רשימת הנושאים שגיבשתי לעצמי:

חזרה על פייתון - סינתקס של הכל, OOP, למדא, ליסט קומפרהנשן, functools ו-itertools כמו map reduce filter.
חזרה קצרה על CPP - בעיקר זיכרון, מצביעים, OOP והורשה.
מבני נתונים - זמני ריצה, מיון רשימות, מחסנית, תור, רשימה מקושרת, טבלאות גיבוב ופונקציות גיבוב, עצים, AVL, בינארי, חיפוש בינארי, ערימות, מיון ערימות, MIN HEAP, MAX HEAP, גרפים?
קוד נקי בפייתון, טריקים שחוסכים זמן, בסט פרקטיסס
[Clean Code by Robert C. Martin ויש את Refactoring by Martin Fowler - ראיתי המלצה בשרשור אחר, יש לי מה להתחיל להתעמק ברמה הזאת?]

פתרון תרגילי ליטקוד - 4-5 ימים נפרדים

היכרות עם:
GIL
multi-process vs multi-thread
תכנות אסינכרוני
micro-services
דוקר, קוברנטיס
(מימוש בסיסי בפייתון?)
[זו הרשימה שהכי אשמח למקורות ללמוד ו/או לתרגל מהם!)

התממשקות עם WEB, כולל REST API (רוצה לעשות פרויקטון)
עבודה עם JSON וCSV
היכרות XML
היכרות עם Selenium, webdriver (בסיס)

ספריות סקריפטינג פייתון - Urllib, BeautifulSoup (בסיס)
ספריות נוספות - django flask fastapi (בסיס)
ספריות דאטא - Pandas, Numpy (בסיס)
היכרות עם עבודת מתכנת בענן (services, DB), למשל GCP או AWS (בסיס)
sql (וגם no-sql?) ופלטפורמה מוכרת למשל mongodb
חזרה על פקודות לינוקס, גיט
(אם מישהו רוצה לתרגל לינוקס ואין לו כח להרים מכונה וירטואלית - https://bellard.org/jslinux/)
היכרות עם סקראם

[האם יש סיבה להקדיש כמה ימים לJS HTML CSS?, דרך freecodecamp]



אשמח לשמוע כל עצה.
התשובה כמו תמיד היא: Cracking the coding interview.

מעבר לזה.. אם אתה מבין בכל מה שכתבת ולא סתם זרקת באזוורדז מאיזה מחולל, אתה לגמרי מוכן למשרת ג'וניור ללא נסיון (וכנראה גם מעבר..)
 
תודה לכולם על התגובות וההמלצות.

התשובה כמו תמיד היא: Cracking the coding interview.

קרא את הספר Cracking the Code Interview.
גם אם, כמו שכתבתי, הראיון הוא פחות בסגנון שאלות מבני נתונים ויעילות קצרות?

אוטומציה זה הכי רחוק שהייתי מוכן ללכת בתור משרה ראשונה, אבל QA בשום אופן לא.
שנינו מדברים על אוטומציה כ-QA אוטומציה כן? והחלק השני של המשפט שלך מדבר על QA ידני אני מניח?


Acing the Python coding interview
ב educative.io ממה שאני זוכר מכסה את כל מה שכתבת

אבדוק, תודה

היכרות עם:
GIL
multi-process vs multi-thread
תכנות אסינכרוני
micro-services
דוקר, קוברנטיס
(מימוש בסיסי בפייתון?)
[זו הרשימה שהכי אשמח למקורות ללמוד ו/או לתרגל מהם!)
אשמח לעוד מקורות קריאה ויישום (קצר) של אלו.
 
מוסיף טיפ לעבור על דף Quizzes של geeks for geeks (קליק אחד מגוגל) - שאלות אמריקאיות קצרות על נושאים שונים.
 
לא הגבתי כמה שנים, אבל עכשיו זו הזדמנות טובה!
אני הייתי עתודאי, כנראה מהאוניברסיטה שאתה למדת בה ויש לי כמה פנינים שאספתי בשנים האחרונות!
1. לימדתי cpp, שברתי את הראש בעבודה על cpp בקורס מסוים בתואר, אבל בראיון עבודה עצמו, הבנתי שאני לא יודע דברים בסייסים ב cpp. אני חושב שאפשר להבין מפה- אם אתה אומר שאתה מבין משהו, אז תבין אותו! מיותר להגיד שאתה מבין ב numpy אם כל מה שאתה יודע ליצור מערך. כמו שמיותר להגיד שאתה יודע cpp אם אתה לא מצליח לענות על שאלות פוינטרים (יאמר לזכותי, אחרי הראיון התעמקתי וקראתי יותר, והשאלה לא טריוויאלית בסקופ של מה שאני יודע מהאוניברסיטה).
2. לאחרונה ראיינתי לאחת היחידות הטכנולוגיות במודיעין (והטובה שבהן!), שאלתי שאלות. מלשבים שאמרו שהם אוהבים ml, נתתי להם בעיות overffiting קלאסיות או דברים כאלה. הם לא ידעו לענות! זה מרגיש דבילי שמישהו אומר שהוא אוהב משהו אבל לא מתעסק בו... לא לעשות את זה!
3. באותו הראיון - 80 אחוז מהילדים לא ידעו מה זה פולימורפיזם, אינסטנס של מחלקה, איך דברים עובדים... זה היה די מביך! תסמלץ לעצמך שיחות על דברים שעשית, ואם אתה חושב שיש משהו שאפשר לשאול (עשיתי פרוייקט בoop ב-cpp... יכול להוביל לשאלת ירושה/פולימורפיזם) תקרא עליו מראש ותבוא מוכן! לא להקריא הגדרות - להבין!
4. לדעתי הכי כיף לשמוע על פרוייקט מגניב עצמאי שמישהו עשה לבד. להסביר בעיקר את תהליכי החשיבה ולאו דווקא מה התוצרים הסופיים. מה חשבת ובעיקר מה לא חשבת ופסלת. זה הכי מעניין מבחינתי להקשבה. אז אם יש כזה - תספר עליו!
 
@HaiOr תודה רבה על הטיפים! לפי פוסט קודם שלך למדת באוניברסיטה קצת דרומית משלי, אבל זה רק מראה שכולם תכלס מלמדים בדיוק אותו דבר (ברמת התרגילים בפייתון אפילו) :)

אגב כאנקדוטה - נחשפתי השבוע לקורס CS50 של הארוורד. זה המבוא למדמ"ח שלהם, והוא קורס מדהים. מתחילים ב-C, עוברים לפייתון ואפילו מספיקים SQL וWEB (js html וספריית Flask). לטעמי הרבה יותר חכם מקורס אחד בפייתון או בסי כמו שעושים בישראל, ובטח יותר פרקטי. המרצה פשוט מדהים, הוא אשכרה יותר טוב מצנזור כמרצה (לדעתי)! שזה מטורף . יש לו פאשן ענק והדוגמאות שלו מדויקות ברמות (וכמובן ניסיון, כבר איזה 15 שנה רק בקורס הזה). המתרגלים גם סופר מוכשרים.

הכל בחינם בEDX ויוטיוב (הרצאות, תרגולים, תרגילים כולל בדיקה, סביבת עבודה):
 
נערך לאחרונה ב:
גם אם, כמו שכתבתי, הראיון הוא פחות בסגנון שאלות מבני נתונים ויעילות קצרות?
זו הסיבה שהמלצתי על educative.io

אחרת, כנראה ctci ו designing data intensive applications ביחד עם הרבה Leetcode עד פיתרון רמת הארד תוך 40 דקות. בנוסף ב educative.io יש קורס על OOP Design. זה ייקח לך בערך חצי שנה. יספיק להתקבל לרוב המקומות.

אם אתה מחפש להתקבל ל faang ולא כג'וניור אז....

ב DDIA צריך לדעת ברמה שאם אני מעיר אותך בשתיים בלילה ושואל על דטאבייס מבוסס LSMT אתה תדע להסביר שהוא משתמש בעץ שחור אדום כדי לשמור מידע ממויין בזיכרון, למה הוא עושה את זה ואיך.
אחרי שתהיה מוכן ברמה הזו אז Grokking the system design interview ולשים לב לכל פרט שם. סרטונים של InfoQ ו @scale ביוטיוב, שוב כל דבר שאתה לא יודע או מבין אז לחפש ולהעמיק.
אחרי זה Google SRE handbook בעיקר החלק על Non-Abstract Large System Design.
 
קצת פספסתי מה הולך פה בשרשור.
התראיינתי לבערך 20 משרות של SRE בחודשים האחרונים, ו90% היו בעיקר על מבני נתונים ואלגוריתמים ושאלות סטייל leetcode. ברור שגם שואלים פה ושם שאלות יותר תיאורטיות תוך כדי, וזה גם דברים שלומדים בתואר הראשון.

גם בFAANG שואלים שאלות ברמה של בערך Medium בLeetcode. לא נתקלתי בשאלה שהיא ברמת Hard בראיונות טכניים של 45דק.

לא ברור לי לאיזה משרה אתה מתראיין ואיפה, ולמה אתה צריך גם לדעת CPP ברמה גבוהה וגם Python ברמה גבוהה. בדר"כ מספיק אחד (הייתי הולך על פייתון) ולדעת מושגי OOP שיותר רלוונטים לcpp אבל קיימים גם בפייתון.
שאלות מצביעים וכו' יש גם בפייתון, אז אין איזה צורך להתאבד על זה לדעתי.

אם תיתן עוד מידע יהיה יותר קל להבין מה כדאי לך לעבור.

לדוגמא, בconcurrency אין הרבה "תרגילים" שאפשר לתת.. זה בעיקר קונספטים קצת מסובכים למוח שצריך לתרגל בקוד. כל ספר על הנושא יראה לך את התרגילים האלה, ויציג לך קונסטרקטים ברמה נמוכה/גבוהה שמשתמשים בהם.
 
לא ברור לי לאיזה משרה אתה מתראיין ואיפה, ולמה אתה צריך גם לדעת CPP ברמה גבוהה וגם Python ברמה גבוהה.
סתם כתבתי C/CPP בקטע של לחזור על קונספטים, מספיק לי פייתון
שאלות מצביעים וכו' יש גם בפייתון, אז אין איזה צורך להתאבד על זה לדעתי.
אני מסתכן בבורות קיצונית - איזה מצביעים יש בפייתון? או שאתה מדבר על deep-copy/shallow-copy?
אם תיתן עוד מידע יהיה יותר קל להבין מה כדאי לך לעבור.
מבין מבין, אבל אני לא רוצה לעשות יותר אאוטינג.
לדוגמא, בconcurrency אין הרבה "תרגילים" שאפשר לתת.. זה בעיקר קונספטים קצת מסובכים למוח שצריך לתרגל בקוד. כל ספר על הנושא יראה לך את התרגילים האלה, ויציג לך קונסטרקטים ברמה נמוכה/גבוהה שמשתמשים בהם.
אני יודע שזה נשמע מתעצל - אין לי זמן לספר :) השאלה מה הריסורס הכי פשוט (סרטוני יוטיוב, כתבות עם דוגמאות) שיאפשר להכיר את זה ולתרגל בקטנה.


האמת אבל שהגבתי קצת על אוטומט, מאז הפוסט הזה נפתחו בפניי הזדמנויות קצת שונות... בכל מקרה אולי המשך הדיון יעזור לי בהמשך או לאחרים.
 
*args, **kwargs
בשליפה זריזה.
 
טוב, אני כבר לא מחפש עבודה כמפתח (אלא מצאתי כפרודאקט מנג'ר) , אבל מי יודע אולי אחפש בעתיד. לפני שאני סוגר את כל הטאבים הפתוחים שלי אני רוצה לשמר פה רשימה של ה Resources ששמרתי (כמובן שזה לא מלא, תכננתי להוסיף בהתאם גם לתגובות שקיבלתי פה וכו').
אולי מישהו ימצא את זה כשימושי.

0. יש 2 github repos שמרכזים "תואר מדמח חינמי". אחד של Waciuma Wanjohi, מפתח בVMWARE, והשני (יותר פייתון) של Forrest Knight, מפתח ויוטיובר. רלוונטי למי שעדיין רוצה לעשות גם קורס מסודר של אוניברסיטה גדולה באינטרנט באלגוריתמים, מערכות הפעלה, אסמבלי, או כל דבר אחר.

1. מבוא למדמ"ח:
- CS50 של הארוורד: C (מערכים, אלגוריתמים, זיכרון, מבני נתונים), פייתון, JS, HTML, SQL, FLASK
https://www.edx.org/course/introduction-computer-science-harvardx-cs50x (הרצאות, תרגולים, תרגילים, סביבת ענן חינמית כולל בדיקה)

קורס המשך: פיתוח WEB בפייתון עם FLASK, DJANGO ו-BOOTSTRAP

2. פייתון:
- פלייליסט פייתון למתחילים או מרעננים (40 סרטונים של 5-10 דקות)
- חזרה על OOP (במשך 50 דקות)

3. SQL:
- 2 סרטוני בסיס (10 ו-17 דקות)
- הרצאה - מה זה noSQL? (במשך 50 דקות עם Martin Fowler)
- תרגול בסיסי ב-SQL מלווה בסרטונים בKhan Academy
- קורס PostgreSQL של Michigan State University בחינם בCoursera, מניח שבהיקף של קורס אוניברסיטאי
- קורס Data analytics חינמי של גוגל בcourseera (דאטא כללי, sql, R, ויזואליזציה), לא יודע כמה שעות

4. HTML ו-JS, וגם React וכו'
- 10 סרטונים של 10 דקות על מה זה בכלל JS של ערוץ יוטיוב חביב בכללי (fireship)

- freecodecamp, ה-אתר ללמוד פיתוח FRONT, קורסים ארוכים (בטקסט) עם סביבת עבודה מובנית (יש גם את Codecademy)
- למי שמעדיף ללמוד מוידאו (8 שעות, אבל ברוך בורא הכפול 1.5), יופי של מרצה וגם התקבל לאחרונה כמפתח בגוגל
- פרויקט בסיסי בReact (כ-45 דקות)
- הרצאה על node.js מפי היוצר ראיין דאהל בשנת 2011 (שעה)
- הרצאה על מה זה event loop ב-js? (חצי שעה)
- קורס "מהיר" (שעתיים וחצי) - בניית אפליקציה בnode.js, mongodb, express.js, react

5. Data Structures:
- 15 דקות מעבר כללי
- פלייליסט של 20 סרטונים של 10-15 דקות
- עוד אפשרות טובה (Ex-google, CSDOJO)
- Linked List ושאלות ראיון, שעה וחצי

6. אוטומציה
- Selenium בפייתון (שעה)

7. Best Practice
- פלייליסט (שלא מסודר בפלייליסט) של code snippets מהספר Fluent Python שהומלץ על ידי @דגגגג
- 10 טריקים שימושיים בפייתון (40 דקות) + best practices (אורך 15 דקות)

8. תאוריה
- 25 דקות על Concurrency, Threading, Parallelism (כללי ודוגמה בפייתון)
- עוד דוגמה קצרה (6 דקות)
- הרצאה על GIL (חצי שעה)
- UNCLE BOB במשך שעה וחצי על SOLID, או 15 דקות סרטון קצר שמישהו אחר מסביר
- דוגמא לSOLID בפייתון, 50 דקות (5 סרטונים)
- מרטין פאולר 25 דקות על micro services

9. ראיונות
- Cracking the coding interview (הערת אגב: יש גם cracking the pm interview)


- פלייליסט של CSDOJO עם 10 שאלות דוגמה

10. ML
- טעימה ממה זה ML, עם קאסי קוזירקוב, מדענית נתונים ראשית בגוגל. שעה וחצי כפול 4 (אפשר גם ב60 סרטונים קצרים עם נושא). ברמה של הבנה, לא מתמטיקה.
- ML בפייתון (40 סרטונים של 20 דקות), מניח שזה למתקדמים
 
נערך לאחרונה ב:
טוב, אני כבר לא מחפש עבודה כמפתח (אלא מצאתי כפרודאקט מנג'ר) , אבל מי יודע אולי אחפש בעתיד. לפני שאני סוגר את כל הטאבים הפתוחים שלי אני רוצה לשמר פה רשימה של ה Resources ששמרתי (כמובן שזה לא מלא, תכננתי להוסיף בהתאם גם לתגובות שקיבלתי פה וכו').
אולי מישהו ימצא את זה כשימושי.

0. יש 2 github repos שמרכזים "תואר מדמח חינמי". אחד של Waciuma Wanjohi, מפתח בVMWARE, והשני (יותר פייתון) של Forrest Knight, מפתח ויוטיובר. רלוונטי למי שעדיין רוצה לעשות גם קורס מסודר של אוניברסיטה גדולה באינטרנט באלגוריתמים, מערכות הפעלה, אסמבלי, או כל דבר אחר.

1. מבוא למדמ"ח:
- CS50 של הארוורד: C (מערכים, אלגוריתמים, זיכרון, מבני נתונים), פייתון, JS, HTML, SQL, FLASK
https://www.edx.org/course/introduction-computer-science-harvardx-cs50x (הרצאות, תרגולים, תרגילים, סביבת ענן חינמית כולל בדיקה)

קורס המשך: פיתוח WEB בפייתון עם FLASK, DJANGO ו-BOOTSTRAP

2. פייתון:
- פלייליסט פייתון למתחילים או מרעננים (40 סרטונים של 5-10 דקות)
- חזרה על OOP (במשך 50 דקות)

3. SQL:
- 2 סרטוני בסיס (10 ו-17 דקות)
- הרצאה - מה זה noSQL? (במשך 50 דקות עם Martin Fowler)
- תרגול בסיסי ב-SQL מלווה בסרטונים בKhan Academy
- קורס PostgreSQL של Michigan State University בחינם בCoursera, מניח שבהיקף של קורס אוניברסיטאי
- קורס Data analytics חינמי של גוגל בcourseera (דאטא כללי, sql, R, ויזואליזציה), לא יודע כמה שעות

4. HTML ו-JS, וגם React וכו'
- 10 סרטונים של 10 דקות על מה זה בכלל JS של ערוץ יוטיוב חביב בכללי (fireship)

- freecodecamp, ה-אתר ללמוד פיתוח FRONT, קורסים ארוכים (בטקסט) עם סביבת עבודה מובנית (יש גם את Codecademy)
- למי שמעדיף ללמוד מוידאו (8 שעות, אבל ברוך בורא הכפול 1.5), יופי של מרצה וגם התקבל לאחרונה כמפתח בגוגל
- פרויקט בסיסי בReact (כ-45 דקות)
- הרצאה על node.js מפי היוצר ראיין דאהל בשנת 2011 (שעה)
- הרצאה על מה זה event loop ב-js? (חצי שעה)
- קורס "מהיר" (שעתיים וחצי) - בניית אפליקציה בnode.js, mongodb, express.js, react

5. Data Structures:
- 15 דקות מעבר כללי
- פלייליסט של 20 סרטונים של 10-15 דקות
- עוד אפשרות טובה (Ex-google, CSDOJO)
- Linked List ושאלות ראיון, שעה וחצי

6. אוטומציה
- Selenium בפייתון (שעה)

7. Best Practice
- פלייליסט (שלא מסודר בפלייליסט) של code snippets מהספר Fluent Python שהומלץ על ידי @דגגגג
- 10 טריקים שימושיים בפייתון (40 דקות) + best practices (אורך 15 דקות)

8. תאוריה
- 25 דקות על Concurrency, Threading, Parallelism (כללי ודוגמה בפייתון)
- עוד דוגמה קצרה (6 דקות)
- הרצאה על GIL (חצי שעה)
- UNCLE BOB במשך שעה וחצי על SOLID, או 15 דקות סרטון קצר שמישהו אחר מסביר
- דוגמא לSOLID בפייתון, 50 דקות (5 סרטונים)
- מרטין פאולר 25 דקות על micro services

9. ראיונות
- Cracking the coding interview (הערת אגב: יש גם cracking the pm interview)


- פלייליסט של CSDOJO עם 10 שאלות דוגמה

10. ML
- טעימה ממה זה ML, עם קאסי קוזירקוב, מדענית נתונים ראשית בגוגל. שעה וחצי כפול 4 (אפשר גם ב60 סרטונים קצרים עם נושא). ברמה של הבנה, לא מתמטיקה.
- ML בפייתון (40 סרטונים של 20 דקות), מניח שזה למתקדמים
שיהיה בהצלחה בעבודה החדשה!

מבין את כל העניין של "בוא נשמור את הסרטון המעניין הזה בטאב כי זה יכול להיות רלוונטי", אבל יש פה חומר לבערך שנתיים לדעתי :)

רובו ממש לא רלוונטי למשרת פיתוח רגילה של ג'וניור (התראיינתי ועברתי מספר כאלה).
רובם סובבים סביב מושגים בשפות תכנות מונחי עצמים, ומבני נתונים.
תיכנות web, אוטומציה, design patterns, אשכרה בנייה של אפליקציות, מושגים תיאורטיים בבסיסי נתונים, ואיך עובד event loop זה דברים שרוב המקומות לא מצפים שתדע, ולא שואלים על זה.
- כמובן שזה דברים שטוב לדעת, והם כן רלוונטים לעבודה עצמה, אבל צריך להתמקד לדעתי במה שכן הולכים לשאול, וזה לא דברים מהרשימה הזו.
- ממליץ לך בכל מקרה לעבור על הדברים האלה (או דברים בפיתוח שמעניינים אותך) אם אתה רוצה להמשיך בעולם התוכנה.
Product Manager שמבין בטכנולוגיה זה נכס גדול לארגון, והיום מבינים את זה יותר בהרבה חברות.
 
טוב, אני כבר לא מחפש עבודה כמפתח (אלא מצאתי כפרודאקט מנג'ר) , אבל מי יודע אולי אחפש בעתיד. לפני שאני סוגר את כל הטאבים הפתוחים שלי אני רוצה לשמר פה רשימה של ה Resources ששמרתי (כמובן שזה לא מלא, תכננתי להוסיף בהתאם גם לתגובות שקיבלתי פה וכו').
אולי מישהו ימצא את זה כשימושי.

איזו פנינה.
עומד להתחיל מדמ"ח שנה הבאה בטכניון/ת"א, ובדיוק הייתי בחיפוש של מקורות מידע להגיע כמה שיותר מוכן ללימודים. בשאיפה אפילו לצבור מספיק ידע במספר חודשים, כדי להגיע למשרת ג'וניור בסיסית כלשהי שתאפשר לי לצבור ניסיון לפני הלימודים.
תודה רבה!!
 
טוב, אני כבר לא מחפש עבודה כמפתח (אלא מצאתי כפרודאקט מנג'ר)
מרשים!
אם אני לא מבלבל בין יוזרים אז לא מזמן היית שנה א' מתקשה.
כל הכבוד על המהפך.
אני חושב שיש לא מעט סטודנטים שיכולים להיות הרבה יותר טובים בפרקטיקה של התעשייה וסובלים בצד האקדמי.
השאלה איך כל אחד מוצא את המקום שלו...
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לפני שאני סוגר את כל הטאבים הפתוחים שלי אני רוצה לשמר פה רשימה של ה Resources ששמרתי
אתה יכול להוסיף אותם ל reading list או לרשימת המועדפים בתקיה נפרדת בדפדפן.
כמובן שיש לרשימה הזו ערך מוסף לשאר חברי הפורום - תודה.
ברכות על הג'וב החדש ובהצלחה!
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א ראיון עובדים התפתחות אישית 13
ד ראיון עם ברטון מלכיאל לציון 50 שנים לספרו אוף טופיק 0
yossik סולידית וחגיגית: ראיון טוויטר עם אושיית הרשת דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 24
P ראיון עבודה ראשון בצ'קפוינט יום שני איך להתכונן? התפתחות אישית 1
הסולידית ראיון שלי לגלובס שוק ההון 7
S בקשת פתרון למבחן ראיון שלא עברתי אוף טופיק 7
L מעבר ראיון עבודה לעבודה ראשונה בהייטק התפתחות אישית 73
Chase התייעצות לגבי ראיון עבודה - החזר נסיעות צרכנות פיננסית 33
Izik ראיון מענין בנושא השקעות ערך 2 שוק ההון 0
Roi ראיון של טים פריס עם רי דאליו שוק ההון 0
ז תחילתו של יומן מסע פרקטי יומני מסע אישיים 19
Yuvalbuz3 תואר , לא פרקטי אבל חייב ? ובמה ? התפתחות אישית 41
aeh פרקטי - חינוך פיננסי התפתחות אישית 3
משה Barista fire - מעבר למשרה חלקית במקביל למשיכה מתיק ההשקעות פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 20
B הכנסה אקטיבית בנוסף למשרה מלאה התפתחות אישית 8
Ayelet582 מעבר למשרה חלקית פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 28

נושאים דומים

Back
למעלה