• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

קרנות מחקות אג"ח - ישראלי או אמריקאי?

@AF1k
שמתי לב שיש נקודה ש@adamshalev שם עליה את הדעת בתיק שלו, והיא בלבלה קוראים שם. יתכן שהיא גם נסתרת ממך.
המתאם הוא רק חלק מהתמונה. הנמכת התנודתיות תלויה גם בסטיית התקן של כל אחד מהנכסים.
בדוגמא שלך עם מניות מול אג"ח, אם המטרה היא להפחית את התנודתיות, לא מספיק לבדוק את המתאם של המניות עם האג"ח האמריקאי ואת המתאם של המניות עם האג"ח הישראלי. יש צורך גם לבדוק את התנודתיות של כל אחד מהנכסים בנפרד.
במקרה הקיצוני, אם מצאת נכס (בעל תוחלת תשואה חיובית) שנמצא באנטי-קורלציה מחולטת עם המניות (מתאם של 1-), עדיין יתכן שהוא יהיה פחות יעיל בהפחתת תנודתיות מאשר נכס עם מתאם של 0.01- למניות.

להלן הצגה סימבולית (אתה רשאי להתעלם או לשאול אם אתה לא מכיר את הסימנים):
gLz9Kf1.png
 
לפי הפוסט של הסולידית-
http://www.hasolidit.com/אגח-ממשלתי-זר-למה-כמה-ואיך

החיסרון העיקרי באג"ח זר הוא החשיפה למט"ח, שגם ככה הנכס הוא אמור למתן תנודתיות, וגם ככה מעניק תשואה נמוכה יותר מאשר המניות, אז סיכון המט"ח בעצם משפיע עוד יותר על התנודתיות.
 
טוב, אז עברתי עכשיו על כל התיקים של חברי הפורום. מלבד 1-2, כולם בחרו באג"ח ממשלתי ישראלי. אני חייב לציין שבתור מי שאין לו כלל רקורד בשוק ההון, ומניח שהרוב פה הרבה יותר בקיאים ממני, זה גורם לי לפקפוק דיי רציני בכיוון שלי להחזיק אג"ח ממשלתי אמריקאי.

אני ממש אשמח אם עוד חברים יוכלו לשתף את הרציונאל שלהם מאחורי הבחירה באג"ח ממשלתי ישראלי. ובעיקר האם הם היו בוחרים זאת שוב אילו היו פותחים תיק חדש מחר בהתחשב בעליות הצפויות של דמי הניהול.

תודה!
 
בתיק שלי מופיע אג"ח ישראלי, אבל אני כרגע לא מחזיק.
בתיק של @איליה מופיע רק אג"ח ישראלי, אבל אם אני זוכר נכון, הוא מחזיק גם BND.

גם לי אין רקורד בשום דבר, וכאשר לסולידית יש דעה כל כך מובהקת בנושא, קטונתי.
 
אני אישית ויתרתי על אג"ח מכל מטבע שהוא כי אני לא מאמין במוצר עם תשואה מוגבלת מינורית וסיכוי להפסד של 100% מההשקעה.
 
@liranviper ההגיון שלי מאוד פשוט: לרוב בעת משבר המניות הדולר עולה ולכן אני מחזיק כ10% מהתיק הדולרי באגח דולרי, בחרתי בBND כדי להחישף לכלל האגח האמריקאי בדירוג השקעה (מכיל 70% אגח ממשלתי או מגובה ממשלת ארה"ב). למשל במשבר הנוכחי אני מוכר BND וקונה IWDA וEIMI וכך מאזן בין פלח אגחי לבין פלח מנייתי. כאשר ייגמר BND אעבור למכור קרן מחקה על אגח ממשלת ישראל. וכך גם באיזון חוזר: מתישהו אמכור IWDA וEIMI ואקנה חזרה BND (קרן מחקה על אגח ממשלת ישראל נקנת כל חודש בהוראת קבע אז לרוב לא אצטרך למכור דולרים ולקנות שקלים ולקנות אותה בעת איזון בשוק מניות גוהה). אם תהית מאיפה באים הדולרים לחלק הדולרי אז הם באים בעיקר מESPP וRSU. כאשר אגיע עם BND לסף מס ירושה בארה"ב אז אתחיל לעבוד עם קרן אירית דומה העוקבת אחרי כלל האגח האמריקאי בדירוג השקעה או קרן סל העוקבת אחרי אגח ממשלת ארה"ב.

ג"נ: מחזיק BND, EIMI, IWDA.
 
אני עוד לא הייתי במצב שהייתי צריך למכור מהאפיק המנייתי (שנקוב בדולרים) בשביל לאזן ולרכוש פלח אגחי - אם וכאשר זה יקרה אני כנראה אנקוט בשיטה של איליה, ואקנה מוצר מחקה אגחי נקוב בדולר ולו בשביל להימנע מהמרת המטבע לצורך כך.
 
@אילה אני מצטער אבל ההגיון שלך לא היה פשוט לי.. לא הצלחתי להבין את האסטרטגיה שלך. מדוע אתה מחזיק ב3 קרנות אג"ח שונות במטבעות שונים? הרעיון הוא שאם יש לך דולרים מכך שמכרת מניות לצורך איזון אז תקנה בדולרים? ולמה במקביל אתה קונה גם אג"ח ישראלי ?

ולמה זה שהדולר עולה גורם לך להחזיק 10% מהתיק הדולרי באגח דולרי? דווקא כשהדולר עולה אז יותר יקר לקנות דולרים .. נראה לי כאילו עדיף לקנות כשהוא יורד אם כבר מנסים לתזמן את שוק המט"ח
 
אני מצטער אבל ההגיון שלך לא היה פשוט לי.. לא הצלחתי להבין את האסטרטגיה שלך. מדוע אתה מחזיק ב3 קרנות אג"ח שונות במטבעות שונים? הרעיון הוא שאם יש לך דולרים מכך שמכרת מניות לצורך איזון אז תקנה בדולרים? ולמה במקביל אתה קונה גם אג"ח ישראלי ?
2 קרנות אגח: אחת אגח אמריקאי ואחת אגח ישראלי. איפה מצאת עוד קרן אגח?

ולמה זה שהדולר עולה גורם לך להחזיק 10% מהתיק הדולרי באגח דולרי? דווקא כשהדולר עולה אז יותר יקר לקנות דולרים .. נראה לי כאילו עדיף לקנות כשהוא יורד אם כבר מנסים לתזמן את שוק המט"ח
הדולר נוטה להעלות בעת המשברים כי זה עדיין המטבע השולט ונחשב למטבע מקלט. משברים זה בדיוק הזמן שהחלק המנייתי יורד ומתחילים לקנות מניות כדי לאזן אותו. בדיוק באותו זמן יותר יקר לקנות דולרים ולכן לדעתי עדיף להחזיק קרן אגח אמריקאי (קרן שמכילה רק אגח מדינה או רובה אגח מדינה) ולמכור חלק ממנה או את כולה ולקנות קרן מנייתית דולרית. כך נמנעים מקניית דולרים ביוקר. למה 10% מהחלק הדולרי באג"ח? כי זה הבאפר שלי. אני מעדיף שרוב הדולרים יעבדו בקרן מנייתית ובעת המשברים\איזונים ייקח זמן עד שאגיע למצב של המרת שקלים לדולרים בזמן לא נוח. בגדול אני מנסה לחסוך בהמרות לא הכרחיות. עוד ייתרון זה פיזור סיכונים בחלק האגחי.
 
הבנתי. אהבתי. תודה!

איך אתה מחליט מתי הגיע "משבר" ועדיף למכור אג"ח אמריקאי ולא אג"ח ישראלי כדי לקנות מניות?
כמה % מהתיק תופס האג"ח הישראלי אם אפשר לשאול?
 
איך אתה מחליט מתי הגיע "משבר" ועדיף למכור אג"ח אמריקאי ולא אג"ח ישראלי כדי לקנות מניות?
כמה % מהתיק תופס האג"ח הישראלי אם אפשר לשאול?
זה התיק שלי: http://www.hasolidit.com/kehila/threads/גלריית-התיקים-שלנו.1465/#post-24137

מתי אני מתחיל לאזן? ברמה העקרונית אם יש תזוזה של יותר מ5% במרכיב המנייתי או אגח ישראלי. אבל בפועל גם אם מתחילה ירידה של שני אחוזים בחלק המנייתי אז מתחיל לגרד לי ואם כל האדום של החודש האחרון לא התאפקתי, מכרתי קצת אגח אמריקאי וקניתי קצת מניות. גם בירידות באוגוסט לא התאפקתי. אבל אני נכנס במקרה כזה גם בקטנה. אם אין פאניקה אז אני מאזן פעם בשנה. ואם יש פאניקה אז לא תמיד :).
למה? כי SALE זה הזמן הכי טוב לקנות :) וכי אופק ההשקעה שלי ארוך.

כרגיל אין פה נכון ולא נכון, יש פה סגנון השקעה, סגנון שלי התפתח במהלך עשר שנים שאני בשוק ההון והוא מתאים לי. הייתי בר מזל ותפסתי את המשבר 2008-2009. למה בר מזל? כי רק בעת המשבר אתה באמת מגלה את יכולת סיבולת הסיכון שלך וכמה אדום בשווקים ופורנו כלכלי קשה משפיע עליך. גם תיק ההשקעות שלי עבר אבולוציה עד שהגיע לתמהיל הנוכחי. למזלי הרב שלימתי מחיר זול מאוד עבור תהליך אבולוציוני זה.
 
אז אתה מחזיק אג"ח ישראלי וגם 10% אג"ח דולרי, ובשגרה מפקיד אל שניהם + למניות כך שהכל שואף לאחוזים המקוריים.
וכשמגיעה טלטלה ונוצר פער בין ההקצאות (או אני מניח סתם פער כי המניות צמחו יותר מדי והפקדות כבר לא יכולות לאזן) אתה קונה מניות ע"י איזון באמצעות מכירת האג"ח הדולרי.

הבנתי עד כאן נכון?

ואחרי שמכרת את האג"ח הדולרי כדי לאזן, בהפקדות הבאות אתה שוב מנסה להחזיר אותו ל10%, גם ע"י המרה של שקלים, או שאתה מחכה עד שלדעתך המשבר נגמר/הדולר ירד ורק אז ממיר שקלים לדולרים וקונה אג"ח אמריקאי שוב? או שאתה בהגדרה מאזן את האג"ח האמריקאי רק ע"י הדיבידנדים של המניות האמריקאיות?
 
@liranviper, בנוגע למקור הדולרים:
אם תהית מאיפה באים הדולרים לחלק הדולרי אז הם באים בעיקר מESPP וRSU.

בנוגע לאיזון, כשהמניות צומחות יותר משאר התיק, @איליה צריך למכור מניות ולקנות אג"ח דולרי.
 
@liranviper הסברתי את זה פה

הדגשה לגבי איזון בתוך הפלח האגחי: אני שומר על איזון כללי של 30% אגח. בשיגרה 25% אגח ישראלי ו5% אגח אמריקאי. בעת המשבר זה יכול להיות שפלח האגח יהיה 30% אגח ישראלי כי מכרתי כבר את כל האגח האמריקאי. כאשר המשבר יעבור והמניות יעלו אז אמכור מניות ואחזיר את האיזון חזרה. אגח אמריקאי זה בסה"כ באפר שימנע ממני המרות מט"ח מיותרות. אם יהיה מצב שההפקדות השוטפות לא יספיקו כדי לאזן את החלק האגחי במצב שוק מנויות גואה רק אז אמיר חלק מדולרים לשקלים.
 
נערך לאחרונה ב:
בחלק האג"ח של התיק אני מעדיפה ישראלי כי זה החלק שנועד למתן תנודתיות ולתת כרית בטחון. אני רוצה לדעת שיהיה לי סכום מסוים בשקלים, לא משנה מה יקרה בשוק (עד כדי חדלות פרעון של מדינת ישראל). עם אג"ח דולרי אני חשופה גם לתנודות בדולר כך שזה לא מבטיח לי זאת.
 
בחלק האג"ח של התיק אני מעדיפה ישראלי כי זה החלק שנועד למתן תנודתיות ולתת כרית בטחון. אני רוצה לדעת שיהיה לי סכום מסוים בשקלים, לא משנה מה יקרה בשוק (עד כדי חדלות פרעון של מדינת ישראל). עם אג"ח דולרי אני חשופה גם לתנודות בדולר כך שזה לא מבטיח לי זאת.
טענה שמושמעת ע"י הרבה אנשים פה, גם ע"י הסולידית. אני מעולם לא הבנתי את הטענה. כשמדברים עם variance אז צריך להתייחס ליחידת הבסיס. זה תמיד נכון, בכל תופעת טבע גם לא כלכלית. השאלה מהי יחידת הבסיס שלכם: אברהם יכול להגיד שמטבע זהב הוא יחידת הבסיס שלו: ואז להשקעה שלו בזהב יש שונות בדיוק 0, והשונות של מטבע השקל מאד גבוהה (במונחים של מטבעות זהב). יצחק יגיד שיחידת הבסיס שלו היא מדד המחירים לצרכן, כי זה הכי משקף את הוצאותיו העתידיות. יעקב, יקבע שמחיר דירה ממוצעת היא יחידת הבסיס שלו כי הוא חולם על קניית דירה ב-5 שנים הקרובות. עד כאן, נראה לי שכולם מסכימים: קביעת יחידת הבסיס למדידת שונות היא אישית ואין נכון ולא נכון.
עכשיו: לבוא ולהגיד "חשוב לי מאד שיחידת הבסיס שלי תהיה מטבע שקל ולא חס וחלילה דולר, שהוא מטבע של מדינה קטנה לא מוכרת" צריך הרבה אומץ.
אני כמובן מכיר את הטענות "אבל אתה חי וצורך בישראל". אבל עשו לי טובה, אתם באמת חושבים שיחידת הבסיס שלכם בהערכת שונות היא המטבע "שקל"?

נוסף, בלי קשר למטבע, להחליט לא לפזר את הסיכון ולהשקיע רק באג"ח של מדינת ישראל נשמע לי מטורף, ולו רק כי מדובר במדינה קטנה עם סיכונים.
 
אני רוצה לדעת שיהיה לי סכום מסוים בשקלים, לא משנה מה יקרה בשוק
בשביל זה אני מחזיק 10% מהתיק בקרן כספית שקלית. כאשר עוד 25% נמצאים באגח ממשלת ישראל. לי אישית זה מספק שני רובדי הגנה במקרה סופר חירום עד שאגיע לחלק הדולרי שרובו מנייתי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה אג"ח קונצרני: בודדות? קרנות? קרנות מחקות? שוק ההון 10
A שאלת קרנות מחקות אג"ח לעומת אחזקה ישירה שוק ההון 5
OiNK טיוטה לתיק השקעות פשוט לטווח בינוני (איריות מחקות+קרנות אג״ח) שוק ההון 61
א קרנות מחקות אג"ח שוק ההון 2
ג הבדל בין קרנות סל אג"חיות לקרנות מחקות אג"ח שוק ההון 16
Liron2035 קרנות מחקות שמחזיקות אג"ח ממשלתי צמוד מדד לטווח קצר אך לא מתחייבות ל100% חשיפה שוק ההון 13
N קרנות מחקות על אג"ח ממשלתי - למה עדין? שוק ההון 15
S קרנות מחקות מנייתיות שמחזיקות בעיקר אג״ח?? שוק ההון 1
A תמהיל קרנות מחקות אג"ח שוק ההון 64
אשר קרנות מחקות אג"ח ממשלתי - איך זה עובד? שוק ההון 3
B ערך קרנות ישראליות מחקות מדדים בינלאומיים בזמן המלחמה שוק ההון 5
JaywalkerPenguin קרנות מחקות ישראלית למדדי חו"ל שוק ההון 5
The Thinker רשות ניירות הערך האמריקנית אישרה קרנות סל מחקות ביטקוין השקעות אלטרנטיביות 99
U קרנות סל/קרנות מחקות אחרי מדדי הבנקים פוסטים מאיכות נמוכה 1
מ קרנות מחקות מדד - לקנות בזול או ביקר? שוק ההון 10
N אתר לחיפוש קרנות נאמנות להשקעה מחקות מדדים שוק ההון 3
R שאלות לגבי קרנות מחקות זרות ו IRA שוק ההון 0
I אסטרטגיית השקעה ארוכת טווח באמצעות קרנות מחקות מדד שוק ההון 14
M אתר שמשווה קרנות השתלמות מחקות S&P דמי ניהול פוסטים מאיכות נמוכה 0
P הסבר על השקעה באג"ח באמצעות קרנות מחקות שוק ההון 5
S סוגי קרנות מחקות מדד - בהיבט המדיני שוק ההון 3
סשה המלצה על קרנות מחקות גז טבעי שוק ההון 11
S נדל"ן מניב VS קרנות מחקות מדד שוק ההון 10
O קרנות סל מחקות שוק ההון 10
D קרנות מחקות בארץ או בחו"ל שוק ההון 5
ל קרנות מחקות בסיכון גבוה שוק ההון 7
K קרנות סל מחקות מדד - איך הן נסחרות בבורסה? שוק ההון 1
לאץ' הבדלים בין קרנות מחקות ת"א 125 שוק ההון 0
ע הסברים על קרנות מחקות שקליות ומחקות מניתיות שוק ההון 4
Y קרנות סל מחקות מדד ת"א 125 שוק ההון 3
T האם יש הבדל בין קרנות הפנסיה מחקות מדד S&P 500? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
M מס ירושה על קרנות ישראליות ואיריות מחקות SP500 מיסים 6
T השוואת תשואות קרנות מחקות ישראליות מול איריות - ממצאים אמפיריים? פוסטים מאיכות נמוכה 0
B קניית קרנות מחקות ישראליות ב IB שוק ההון 16
F קרנות מחקות מדד מנוטרלות מט"ח - הטוב מכל העולמות? שוק ההון 4
sha256 קרנות מחקות מדדים איריים *מנוטרלות מט"ח* שוק ההון 5
Y פיזור בין קרנות מחקות דומות וחברות שונות שוק ההון 10
E מספר שאלות על קרנות מחקות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
aminadav מה דעתכם על מנת לחסוך בדמי ניהול לקנות ישירות את המניות ולא דרך קרנות מחקות? שוק ההון 3
G השתלמות\גמל להשקעה - קרנות מחקות מדד SP500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
מ קרנות ישראליות מחקות מדדים אמריקאים או השקעה ישירות בארהב? שוק ההון 7
M קרנות מחקות או תעודות סל על סקטורים שוק ההון 0
A קרנות מחקות לעומת השקעה ישירה במדד שוק ההון 7
E שאלה לגבי קרנות מחקות שוק ההון 3
E קרנות סל מחקות - חפיפה שוק ההון 7
S קרנות השתלמות מחקות S&P 500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
M שתי שאלות על קרנות מחקות שוק ההון 1
ה קרנות מחקות - האם הן מרחיקות קוטלות חלומות? שוק ההון 23
M קרנות מחקות s&p עם דמי ניהול 0% - מה הקטע? שוק ההון 4
N קרנות מחקות- פערי עקיבה שוק ההון 3

נושאים דומים

Back
למעלה