• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קרנות אג"ח מול פקדונות

  • פותח הנושא פותח הנושא OOmer
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

OOmer

משתמש רגיל
הצטרף ב
29/1/17
הודעות
117
דירוג
57
הי,
יש לי תיק שמורכב מ-80% מניות ו-20% חלק סולידי שמושקע בקרנות אג"ח ישראליות דרך הבנק ( קרנות 2-5 50% שקליות 50% מדדיות). לנוכח הצעות טובות לפקדונות ריבית קבועה (כ-4%) ולנוכח העובדה שאני לא צופה עתיד חיובי לאג"ח ממשלת ישראל בטווח הקצר-בינוני, אני לא רואה סיבה לא לעבור לפקדונות בחלק הסולידי, לפחות לזמן הקרוב.
אשמח לשמוע את חוות דעת הפורום האם אני מפספס משהו. תודה
 
אשמח לשמוע את חוות דעת הפורום האם אני מפספס משהו. תודה
במקרה של אינפלציה גבוהה, ייתכן ש- 4% לא יצליחו להדביק את המדד.
תבדוק למשל מה הייתה האינפלציה אחרי מלחמת לבנון הראשונה.
לראות כסף נעול הולך ומתנדף זו חוויה לא נעימה.
 
במקרה של אינפלציה גבוהה, ייתכן ש- 4% לא יצליחו להדביק את המדד.
תבדוק למשל מה הייתה האינפלציה אחרי מלחמת לבנון הראשונה.
לראות כסף נעול הולך ומתנדף זו חוויה לא נעימה.
תודה על התגובה. בהנחה שיהיו לי תחנות יציאה כל חצי שנה / שנה, אני חושב שהסיכון הזה מגודר ואוכל להעביר את הכסף במקרה כזה.
 
הי,
יש לי תיק שמורכב מ-80% מניות ו-20% חלק סולידי שמושקע בקרנות אג"ח ישראליות דרך הבנק ( קרנות 2-5 50% שקליות 50% מדדיות). לנוכח הצעות טובות לפקדונות ריבית קבועה (כ-4%) ולנוכח העובדה שאני לא צופה עתיד חיובי לאג"ח ממשלת ישראל בטווח הקצר-בינוני, אני לא רואה סיבה לא לעבור לפקדונות בחלק הסולידי, לפחות לזמן הקרוב.
אשמח לשמוע את חוות דעת הפורום האם אני מפספס משהו. תודה
לגבי מפספס משהו:
ציינת קרנות כספיות. מה הכוונה 50% כספית 50% מדדיות? אין דבר כזה קרן כספית מדדית עד כמה שידוע לי.
אני מניח שאתה לא אזרח אמריקאי עקב השיקולים.
אולי קרן כספית דולרית במקום שקלית?
יש גם אג"ח זר.
אם אתה חושב שהעתיד כאן לא טוב, קרן כספית דולרים עלולה להיות פתרון סולידי יעיל.

יש לא מעט פתרונות, לדעתי רובם עדיפים על פקדון בבנק.
 
לגבי מפספס משהו:
ציינת קרנות כספיות. מה הכוונה 50% כספית 50% מדדיות? אין דבר כזה קרן כספית מדדית עד כמה שידוע לי.
אני מניח שאתה לא אזרח אמריקאי עקב השיקולים.
אולי קרן כספית דולרית במקום שקלית?
יש גם אג"ח זר.
אם אתה חושב שהעתיד כאן לא טוב, קרן כספית דולרים עלולה להיות פתרון סולידי יעיל.

יש לא מעט פתרונות, לדעתי רובם עדיפים על פקדון בבנק.
תודה. 50% - אי.בי.אי. מחקה‏ תל גוב-צמודות 2-5 (5111240) ו-50% תכלית TTF תל גוב-שקלי 2-5 (5108857). אני משתמש ב-20% הסולידי גם כמעין גידור מטבע מכיוון ש-80% המנייתי הוא בדולרים, ולכן מחפש השקעה חלופית לנוכחית שתהיה בש"ח. אני עדיין מניח (ומקווה) שאחיה פה. יש לך הצעה לאופציה שקלית עדיפה על הפקדונות שהזכרתי?
 
תודה על התשובות.
הוא לא, אבל אין טעם בעוד שרשור בנושא.
יכול להסביר במשפט למה הכוונה שאדע מה לחפש בשרשורים קודמים? אם אני מקבל דולרים כשאני מוכר וחי בשקלים איך זה לא חשיפת מטבע?
 
שאדע מה לחפש בשרשורים קודמים?
גוגל: הסולידית גידור מטח

דרך אחרת להסתכל על זה: למה אתה חושב שאתה מקבל דולרים? אם היית מוכר את הקרן בבריטניה היית מקבל ליש"ט ואם היית מוכר בספרד היית מקבל יורו. אז מדוע אתה מודד דווקא בדולרים?

פה יש שרשור די ממצה:
 
אולי לא הייתי ברור

כי 80% מהכסף שלי מושקע בתיק ב-IB בדולרים ב-VTI ו-VXUS.
בוא נניח שארה"ב מדפיסה עכשיו טריליוני דולרים, והדולר נחלש פי 10 ביחס לכל מטבע בעולם. מה יקרה לתיק ההשקעות שלך?
 
מה יקרה לתיק ההשקעות שלך?

אני מניח רגע ניסוי מעבדה שבו אין השפעה לאינפלציה על שוק ההון / השפעה של תנודות בכלכלת ארה"ב על שאר העולם, כי לא לשם אתה מכוון.
אם אני חי בישראל בשקלים ובדיוק היום הזה, זה יום המימוש של התיק שלי (כל עוד אני לא מממש ני"ע / מחזיק את המוזמן דולרים שאני לא יכול לחיות איתם בישראל, הכל תיאורטי אז אין פה דיון), הפסדתי 90% משווי השוק שהיה יום לפני זה לתיק ההשקעות שלי. יהיה לי 90% פחות כסף בחשבון הבנק בישראל בשקלים. אם אני מבין נכון את הטענה שלך אז אתה מניח שיווי משקל שבו המחירים בישראל / ארה"ב יתאימו את עצמם למציאות החדשה, ואכן בניסוי מעבדה זה יקרה, אבל במציאות בה אין שוק משוכלל לחלוטין, אני לא יודע להגיד כמה זה וודאי או כמה זמן זה ייקח.
 
נערך לאחרונה ב:

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אין השפעה לאינפלציה על שוק ההון
זו הטעות, מה שיקרה זה שערך המדד (בדולרים) יקפוץ פי 10. כמו שלמשל קרה בונצואלה, ארגנטינה, תורכיה וכל ארץ עם אינפלציה גבוהה. אבל אני מפנה אותך לשרשורים על גידור מט"ח כי זה כבר נידון עשרות פעמים.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
U אג"ח מול קרנות אג"ח שוק ההון 16
א קרנות אג"ח מה ההיגיון שוק ההון 2
ד משמעות הגרף המוצג עבור קרנות סל עוקבות אג"ח באתר justeft שוק ההון 1
Echelon התייעצות לגבי 2 קרנות נאמנות אג"חיות שוק ההון 9
נ שאלה על קרנות אג"ח זר, לוודא במה משקיעות שוק ההון 10
NightStyle קרנות אג"ח ממשלתי כללי עולמי מפותחות שוק ההון 3
Couch Potato קרנות אג"ח ושמירת ערך בחלק ה"סולידי" של התיק שוק ההון 3
א קרנות אג"ח שקליות לא צמודות עם מח"מ קצר, כיצד מושפעות מהריבית ? שוק ההון 1
S למה קרנות נאמנות שמחזיקות 100% אג"ח ממשלתי מאבדות ערך? שוק ההון 23
ת היתרונות של קרנות אג״ח ארה״ב צוברות (בלאקרוק) שוק ההון 9
מומו הברווז קרנות אג"ח מדינה - פערים שוק ההון 4
ה אג"ח קונצרני: בודדות? קרנות? קרנות מחקות? שוק ההון 10
T הבדלים בין קרנות אג"ח ארצות הברית של בלאקרוק שוק ההון 9
H עזרה בנושא קרנות נאמנות אג"ח שקליות ריבית קבועה ממשלתיות שוק ההון 0
D קרנות אג''ח שוק ההון 2
4 חישובי מס ותשואה נטו אג"ח ממשלתי לא צמוד (ישיר ודרך קרנות) וכמה שאלות נוספות שוק ההון 1
A שאלת קרנות מחקות אג"ח לעומת אחזקה ישירה שוק ההון 5
S שאלה בסיסית לגבי קרנות אג"ח קונצרני שוק ההון 3
OiNK טיוטה לתיק השקעות פשוט לטווח בינוני (איריות מחקות+קרנות אג״ח) שוק ההון 61
א קרנות מחקות אג"ח שוק ההון 2
לא חשוב שמות שאלה טכני לגבי קרנות נאמנות של אג"ח ישראלי שוק ההון 2
צ קרנות של אג״ח חו״ל שוק ההון 4
ג הבדל בין קרנות סל אג"חיות לקרנות מחקות אג"ח שוק ההון 16
unrealx קרנות אג"ח קונצרני ארה"ב שלא הבנתי אחרי מה הן עוקבות שוק ההון 4
F קרנות ישראליות על אג"ח שוק ההון 4
שיקלר בחירת קרנות אג"ח שוק ההון 5
O המלצות - קרנות אג"ח לטווח בינוני שוק ההון 4
Liron2035 קרנות מחקות שמחזיקות אג"ח ממשלתי צמוד מדד לטווח קצר אך לא מתחייבות ל100% חשיפה שוק ההון 13
N קרנות מחקות על אג"ח ממשלתי - למה עדין? שוק ההון 15
milx קרנות לחלק הסולידי של התיק - מק"מ , אג"ח קונצרני וממשלתי שוק ההון 13
S קרנות מחקות מנייתיות שמחזיקות בעיקר אג״ח?? שוק ההון 1
A תמהיל קרנות מחקות אג"ח שוק ההון 64
liranviper קרנות מחקות אג"ח - ישראלי או אמריקאי? שוק ההון 146
doc29 פלח סולידי- לא קרנות אג"ח שוק ההון 11
shlomi171 קרנות אג"ח ממשלתי - מה אני מפספס פה? שוק ההון 4
N שאלה לגבי ההבדל בין רכישת אג"ח ישירות לבין קרנות אג"ח שוק ההון 12
אשר קרנות מחקות אג"ח ממשלתי - איך זה עובד? שוק ההון 3
ש רכישת קרנות מבוססות נגזרים בברוקר ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 20
S תא35 ותא125 - השוואת קרנות סל שוק ההון 3
א קרנות גידור (וספציפית קרן התמד) שוק ההון 19
N השוואה בין קרנות פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
חובב_פנסיה2022 גמל להשקעה אל מול קרנות סל והכל במסלול עוקב סנופי שוק ההון 60
Count Olaf בעד ונגד לסגור 2 קרנות השתלמות זעירות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28
E קרנות נאמנות אירופאיות שוק ההון 5
לאץ' קרנות מומנטום, איך זה עובד? שוק ההון 82
P רשימת קרנות מרוכזת עם פירוט סוג המדד (למיסוי ריאלי)? שוק ההון 1
N איזה קרנות פנסיה מציעות 0% דמי ניהול שנתי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
P קרנות כספיות 2026 - עדכונים וחידושים שוק ההון 37
לאץ' הקצאת נכסים של קרנות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3

נושאים דומים

Back
למעלה