petit nicolas
משתמש רגיל
- הצטרף ב
- 11/11/18
- הודעות
- 200
- דירוג
- 491
שלום,
אני רוצה להחנות סכום של כסף בקרן כספית לתקופה של שנתיים בערך - אולי קצת פחות. ההתלבטות היא בין קרן ותיקה עם דמי ניהול גבוהים יותר (כ-0.2%) לבין קרן חדשה יותר עם דמי ניהול נמוכים. ספציפית, מצאתי את שתי הקרנות הבאות:
- אלטשולר שחם כספית ניהול נזילות: נפתחה מאוד לאחרונה (17.7.2025) עם עלויות כוללות (דמי ניהול + דמי נאמנות) של 0.07%
- ילין לפידות כספית ניהול נזילות: נפתחה ב 3.12.2024 עם עלויות כוללות של 0.075%.
אני רוצה להבין את הסיכון להשקיע בקרנות האלה. ברור לי שככל הנראה דמי הניהול שלהן יעלו אחרי שהן ״ינעלו״ מספיק לקוחות - האם יש סיכוי שהם יכלו מעבר לעלויות של הקרנות הותיקות שראיתי, בגובה של כ-0.2%? אם לא אני מניח שכדאי לי ליהנות מדמי הניהול הנמוכים לפחות בינתיים. האם יש סיכונים אחרים עם קרנות חדשות?
תודה רבה!
אני רוצה להחנות סכום של כסף בקרן כספית לתקופה של שנתיים בערך - אולי קצת פחות. ההתלבטות היא בין קרן ותיקה עם דמי ניהול גבוהים יותר (כ-0.2%) לבין קרן חדשה יותר עם דמי ניהול נמוכים. ספציפית, מצאתי את שתי הקרנות הבאות:
- אלטשולר שחם כספית ניהול נזילות: נפתחה מאוד לאחרונה (17.7.2025) עם עלויות כוללות (דמי ניהול + דמי נאמנות) של 0.07%
- ילין לפידות כספית ניהול נזילות: נפתחה ב 3.12.2024 עם עלויות כוללות של 0.075%.
אני רוצה להבין את הסיכון להשקיע בקרנות האלה. ברור לי שככל הנראה דמי הניהול שלהן יעלו אחרי שהן ״ינעלו״ מספיק לקוחות - האם יש סיכוי שהם יכלו מעבר לעלויות של הקרנות הותיקות שראיתי, בגובה של כ-0.2%? אם לא אני מניח שכדאי לי ליהנות מדמי הניהול הנמוכים לפחות בינתיים. האם יש סיכונים אחרים עם קרנות חדשות?
תודה רבה!