• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קרן חירום (השקעה לטווח קצר)

  • פותח הנושא פותח הנושא שני סנט
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

שני סנט

משתמש רשום
הצטרף ב
27/9/25
הודעות
4
דירוג
1
היי חברים,
התחלתי לחקור קצת את הפתרונות שיש לקרן חירום משפחתית.
עד עכשיו תכננתי לעשות זאת בעזרת קרן כספית - עקב היתרונות של חיסכון בדמי ניהול (וכו'), והפשטות.

מצד שני, אני חושב הרבה על איגרות חוב לאחרונה, וגם חקרתי על הנושא.

אג''ח ארוכים - מעט תנודתי לי.
אג''ח קונצרני - אולי, ואם כן זה יהיה למקס' שנתיים.
אג''ח ממשלתי לטווח קצר - נראה לי קולע בול לצורך שלי. מצד שני, לפי מה שהבנתי, התשואה תהיה זהה לקרן כספית - אז מה היתרון כאן?

ואיך קרנות אג''ח משתלבות כאן?
גם כאן, מרגיש שלא תהיה תשואה עודפת משמעותית (נניח חצי אחוז הפרש לפחות).
וגם - דמי ניהול והתעסקות, ויכול להיות שקרן האג''ח אפילו לטווח קצר , לעיתים תאבד מערכה

תקנו אותי בבקשה בדברים שאני טועה,
וכמובן - אשמח לקבל את הדעה שלכם לכאן או לכאן.

ברכות
 
אג''ח ממשלתי לטווח קצר - נראה לי קולע בול לצורך שלי. מצד שני, לפי מה שהבנתי, התשואה תהיה זהה לקרן כספית - אז מה היתרון כאן?
קרן כספית מכילה בעיקר אג"ח ממשלתי לטווח קצר ככה שהתשואה אמורה להיות זהה.
יתרון: לא צריך לגלגל אג"חים, חיסכון בעמלות קנייה ומכירה

לא יעוץ כלל וכלל.
 
קרן כספית מכילה בעיקר אג"ח ממשלתי לטווח קצר ככה שהתשואה אמורה להיות זהה.
יתרון: לא צריך לגלגל אג"חים, חיסכון בעמלות קנייה ומכירה

לא יעוץ כלל וכלל.
תודה רבה. זה גם מה שחשבתי
 
בקרן חירום יש מהות עם זה כספית אם/בלי אגח?
ז"א האם הסיכון של אגח בדירוג גבוה במחמ קצר משמעותי ומצדיק ויתור על תשואה בקרן חירום?
ואם עדיף בלי קונצ' אז זה משנה שהקרן של מגדל קטנה ?
סהכ פער ~ 0.3% שנתי להבנתי

ללא קונצ(מקור פאנדר)
- מיטב כספית שקלית ללא קונצ - דנ 0.08% תשואה חודשית 0.37%, שנתית 4.25
- מגדל כספית ללא קונצ בדנ 0.06 (חדשה וקטנה)
עם קונצ
- דולפין כספית דנ 0.09% תשואה חודשית 0.39%, שנתית 4.54
- מור כספית דנ 0.1% תשואה חודשית 0.47%, שנתית 4.52
 
בקרן חירום יש מהות עם זה כספית אם/בלי אגח?
לדעתי זה זניח. גם ככה מדובר על אג"ח עם מח"מ של עד שלושה חודשים. אם יש בעיות בחברה לרוב הם מתגלות בשלב הרבה יותר מוקדם.

האם הסיכון של אג"ח בדירוג גבוה במח"מ קצר משמעותי ומצדיק ויתור על תשואה בקרן חירום?
תסתכל על ההבדל בתשואה שקלים, אתה תראה שגם זה זניח.
קרן כספית זה לא מכשיר שאפשר לצפות ממנו ל"תשואה", בתקווה זה ישמור על ערך הכסף.

ואם עדיף בלי קונצ' אז זה משנה שהקרן של מגדל קטנה ?
בלי לבדוק, כנראה קרן צעירה שכנראה תעלה את דמי הניהול בינואר.
 
tz
לדעתי זה זניח. גם ככה מדובר על אג"ח עם מח"מ של עד שלושה חודשים. אם יש בעיות בחברה לרוב הם מתגלות בשלב הרבה יותר מוקדם.


תסתכל על ההבדל בתשואה שקלים, אתה תראה שגם זה זניח.
קרן כספית זה לא מכשיר שאפשר לצפות ממנו ל"תשואה", בתקווה זה ישמור על ערך הכסף.


בלי לבדוק, כנראה קרן צעירה שכנראה תעלה את דמי הניהול בינואר.
ז"א לגבי הסיכון - אתה אומר בעצם
המחמ קצר מספיק כדי לקחת את הסיכון (כמובן החלטה שלי, לא המלצה כיו"ב)
מצד שני - הרווח לא מספיק מהותי

לגבי דנ - אז כדאי אחת עם דנ ידוע כי לך תדע לכמה יעלו?
 
tz

ז"א לגבי הסיכון - אתה אומר בעצם
המחמ קצר מספיק כדי לקחת את הסיכון (כמובן החלטה שלי, לא המלצה כיו"ב)
מצד שני - הרווח לא מספיק מהותי

לגבי דנ - אז כדאי אחת עם דנ ידוע כי לך תדע לכמה יעלו?
אני חושב שאתה עושה אופטימיזציית יתר.

נניח ששמת בקרן החרום 10% מהתיק שלך.
ובזכות האופטימיזציה הצלחת לסחוט עוד 0.1% תשואה.
אז מדובר ב- 0.0001 מהתיק, זה לא ישנה שום דבר בחיים שלך.
 
@חתול לילה זה לא עניין האופטימיזציה
אני רוצה ללמוד איך נכון לחשוב על זה
האם לקרן חירום נכון לקחת כספית עם קונצרני או שזה לא נכון מבחינת ניהול סיכונים
בסוף ראיתי בפאנדר רק 3 קרנות ללא קונצ' עפ השם ומהקטנות שבהן אז מניח שאין להן ביקוש אבל דעתכם נחשבת בעיניי יותר :LOL
 
האם לקרן חירום נכון לקחת כספית עם קונצרני או שזה לא נכון מבחינת ניהול סיכונים
אין תשובה נכונה, אתה מוסיף טיפה יותר סיכון ומקבל טיפה יותר תשואה.
יש כאלה שיגידו שזה נכון ויש כאלה שלא.
אני אישית מעדיף כספיות בלי קונצרני.
 
האם לקרן חירום נכון לקחת כספית עם קונצרני או שזה לא נכון מבחינת ניהול סיכונים

זה כמו לשאול האם נכון לשים טחינה על הפלאפל או לא. שאלה של טעם אישי.
שלא נדבר על עמבה....

אני יותר מתמקד בדמי הניהול מאשר בהאם יש קונצרני או לא. וגם זה לא באמת משמעותי
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
יש מישהו שלא אוהב טחינה על הפלאפל שלו?
חבר שלך :)

 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A המרת קרן חירום (קרן כספית) לדולרים שוק ההון 40
ה מוצר פיננסי אופטימלי עבור קרן חירום שוק ההון 22
ב האם קרן חירום היא הכרחית? צרכנות פיננסית 96
N קרן חירום- שאלות שהצטברו ומה הלאה צרכנות פיננסית 3
N סגירת חובות באמצעות קרן חירום מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 12
T קרן כספית + חיסכון לשעת חירום שוק ההון 4
I היכן להשכיב קרן חירום? פקדון נזיל, עו"ש או קרן כספית? פוסטים מאיכות נמוכה 1
A קרן חירום ומשכנתא - העלאת ריבית צרכנות פיננסית 1
I מה מומלץ למי שמעוניין להחזיק קרן לשעת חירום שתוכל לתת מענה לשלל מצבי קיצון? שוק ההון 12
D בנושא " קרן חירום" שוק ההון 21
c881 "מינוס" = קרן חירום צרכנות פיננסית 20
ס קרן שעת חירום - מול אינפלציה שוק ההון 10
ת הצעה לפיקדון שקיבלתי (עבור קרן חירום) צרכנות פיננסית 31
V קרן לשעת חירום שוק ההון 2
NUADA קרן חירום :שאלת אופטימיזציה שוק ההון 2
Fitch תיק קרן חירום (10-12 חודשי מחיה) שוק ההון 31
M בחירת קרן חירום שוק ההון 32
מ קרן חירום צרכנות פיננסית 14
E איפה להשקיע קרן חירום? שוק ההון 22
ו האם קרן פנסיה יכולה לגבות 'ארכת ביטוח' ממי שכבר מקבלת קצבה?" פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
כ מס רווח הון - קרן אמריקאית שוק ההון 1
F קרן עולמית בבורסת לונדון שוק ההון 2
נ IRA - קרן השתלמות לעצמאי שוק ההון 7
ח פתיחת קרן פנסיה חדשה כל כמה שנים כביטוח חיים בחינם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
א קרנות גידור (וספציפית קרן התמד) שוק ההון 19
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
K קרן פנסיה כללית/קופת גמל - איזון אקטוארי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Royi קרן הראל 90/10 מחלקת - שחיקת ערך הבסיס לאורך השנים שוק ההון 20
N התלבטות לגבי קרן עולמית Invesco MXWO (0.05% דמי ניהול) שוק ההון 12
ש מחפש קרן כספית על הליש"ט שוק ההון 9
L משיכת כספי קרן השתלמות ira מעל תקרת ההפקדה המוטבת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
N מה נסגר בסוף עם קרן קסם שורט*2 על הנפט? שוק ההון 3
M מכירת קרן נאמנות כדי לרכוש אותה מחדש בחשבון אחר שוק ההון 5
ז קרן השתלמות מורים שוק ההון 2
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
N שאלה על IRA קרן השתלמות - שבתוכה יש 5 מספרי קופות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
ע מס רווח הון בני"ע זר בתוך קרן השתלמות IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
E קרן השתלמות IRA לעצמאי בגלובלנט פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
N איך אפשר לדעת כמה מסלול מסויים של קרן הפנסיה עשה בחודש מסויים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
M מכירת קרן כספית מתוך כוונה לרכוש שוב בזמן הקרוב שוק ההון 3
ה בחירת קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
N עמלת קניה על קרן מחקה שוק ההון 6
א מכירת קרן כספית בהפסד שוק ההון 8
א האם לשנות קרן כספית בגלל העלאת דמי הניהול? שוק ההון 29
S ניוד קרן פנסיה לקופת גמל עבור מי שלא מתגורר בישראל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
M עמלות קרן כספית של בנק הפועלים שוק ההון 4
A קרן מנוטרלת ולא מנוטרלת: שוק ההון 3
S קרן השתלמות לעוסק פטור, שכיר ואמריקאי מיסים 5
א פתיחת קרן השתלמות לשכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
O קרן השתלמות כעוסק זעיר מיסים 6

נושאים דומים

Back
למעלה