• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קרן השתלמות פאסיבית של IBI לעומת קרן אירית ב-IRA

  • פותח הנושא פותח הנושא knose
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

knose

משתמש רשום
הצטרף ב
31/10/17
הודעות
3
דירוג
1
למרות שהנושא דובר בהמון נושאים באתר, לא הצלחתי למצוא תשובה מחושבת ברורה להבדל בין שתי שיטות ההשקעה.
לצורך הפשטות, ניקח קרן המשקיעה במדד ה-S&P 500 בלבד.

אם הבנתי נכון הקרן של IBI, נצמדת למדד ה-NTR. ומאחר שמדד ה-NTR הוא בערך ב-0.5% לשנה פחות טוב מה-GTR (בשל 25% מס על 2% דיבידנדים) - הרי שביחד עם דמי הניהול של הקרן (0.5% לשנה) - מדובר בהפסד תשואה של 1% לשנה.

הקרן האירית תשלם קצת פחות על מס דיבידנדים, (0.3% במקום 0.5% לשנה), בנוסף יהיו דמי הניהול של ה-IRA (נניח 0.15% לפי קבוצת הרכישה), דמי הניהול של הקרן האירית ועמלות קנייה ומכירה (נניח שביחד הם יוצאים 0.25%).
כלומר סה"כ כ-0.7% לשנה

האם אני מבין נכון, וההבדל בין שתי האסטרטגיות הוא כ-0.3% לשנה (כמעט ללא תלות בתשואת המדד עצמו, רק בתשואת הדיבידנדים שלו)?

ושאלה נוספת, מאחר ש-IBI עובדת עם חוזים עתידיים, מה מונע ממנה לעבוד לפי GTR במקום NTR? הרי אין פה באמת מס על דיבידנדים, אלא רווח הון על החוזה. למה לוותר על החלק הזה בתשואה?
 
תבדוק אם אין לך בנוסף לדמי ניהול גם "עלות ניהול השקעות" או "עמלות מסחר" או "תשלום לצד ג'" או שקר כלשהו.
הרי כמו שלך ב IRA יש עלויות המרת מטבע, קנייה ומכירה וכו' גם להם יש, ואני דיי בטוח שאתם משלם אותן מתוך התשואה שלך ולא הם מתוך הדמי ניהול שהם גובים. אבל תבדוק אותי.

מנחש שזה ייצא בין 0.25% ל 0.75% נוספים לטובת ה IRA מעבר למה שחישבת.
 
ושאלה נוספת, מאחר ש-IBI עובדת עם חוזים עתידיים, מה מונע ממנה לעבוד לפי GTR במקום NTR?
הם כבר לא, החלר מהרבעון השני של 2017, הם עובדים עם תעודות סל על המדד (שזה גם סוג של חוזה עתידי רק עם מתווך באמצע).
בכל מקרה, תיאורטית חוזה עתידי משיא NTR (עם מס של 30%) כי זה מה שמשקיע ממוצע מצפה לקבל.
קראתי איפשהו שחוזים משיאים CATR שזה איפשהו באמצע בין NTR ל-GTR.
תבדוק אם אין לך בנוסף לדמי ניהול גם "עלות ניהול השקעות" או "עמלות מסחר" או "תשלום לצד ג'" או שקר כלשהו.
מנחש שזה ייצא בין 0.25% ל 0.75% נוספים לטובת ה IRA מעבר למה שחישבת.
יש. ב-2016 זה יצא בערך 0.1%. זה היה אחת הסיבות המעולות לעבוד עם IBI, עכשיו צריך לחכות ולראות.
השנה בגלל השינוי והמעבר לתעודות סל, צריך לחכות כמה רבעונים כדי שהעלויות לא יכללו את עלויות המעבר מחוזים לתעודות סל, ואז לראות.
 
בכל מקרה, תיאורטית חוזה עתידי משיא NTR (עם מס של 30%) כי זה מה שמשקיע ממוצע מצפה לקבל.
לא נכון. רוב המשקיעים בחוזים לא משלמים מס על דיבידנדים, בוודאי שלא 30%.

קראתי איפשהו שחוזים משיאים CATR שזה איפשהו באמצע בין NTR ל-GTR.
נכון.
חוזה עתידי + בטחונות משיא TR פחות הפרשים שנובעים מזמינות מימון.
ראו מאמר בדף הפרופיל שלי.

הם כבר לא, החלר מהרבעון השני של 2017, הם עובדים עם תעודות סל על המדד (שזה גם סוג של חוזה עתידי רק עם מתווך באמצע).
אני מנחש שהמעבר נובע מהבדל במדיניות המיסוי הזר על נגזרים.

מה מונע ממנה לעבוד לפי GTR במקום NTR? הרי אין פה באמת מס על דיבידנדים, אלא רווח הון על החוזה. למה לוותר על החלק הזה בתשואה?
הם לא ויתרו מעולם. הם פשוט מתחייבים לפחות.
 
תבדוק אם אין לך בנוסף לדמי ניהול גם "עלות ניהול השקעות" או "עמלות מסחר" או "תשלום לצד ג'" או שקר כלשהו.
הרי כמו שלך ב IRA יש עלויות המרת מטבע, קנייה ומכירה וכו' גם להם יש, ואני דיי בטוח שאתם משלם אותן מתוך התשואה שלך ולא הם מתוך הדמי ניהול שהם גובים. אבל תבדוק אותי.

מנחש שזה ייצא בין 0.25% ל 0.75% נוספים לטובת ה IRA מעבר למה שחישבת.
+1
בדכ הוצאות ניהול מוגבלות ל 0.25% מהצבירה
עדיין ב ira גם אם העלות של המרת מטבע יקרה של 0.7% מהרציף + ק/מ עלות הוצאה תהיה מההפקדה וזה במקרה הרע ביותר לא יהיה יותר מ 1% מההפקדה שזה זול מגביה מהצבירה משמעותית (לבעלי צבירה גבוהה)

ואם בira מנהלים את הרכישה בצורה נבונה (קרן מחכה ישראלית ואחכ העברה לקרן זרה)
העלויות זולות משמעותית.
 
הרבה תודה על כל המידע.
אכן שכחתי את העלויות של הוצאות הניהול, שהבנתי מניתוחים ארוכים שנעשו כאן שהם התכנסו עד היום ל-0.1% ואני מבין שעכשיו זה עלול לעלות מעט. האם בשיטה החדשה של IBI הם עדיין מכוונים ל-NTR? אם כן, קצת מבאס - שכן מדובר על עלות כוללת כאמור של 1.1%.
מה לגביי הקרנות האיריות הרלוונטיות, האם אצלן אין עלויות נסתרות? 0.3% לשנה מיסוי, 0.15% לשנה ניהול ה-IRA, כ-0.5% עלות חד פעמית של רכישה (כל העמלות כולל פערי השער במטבע, בהנחה של רכישה גדולה אחת לכמה שנים). בנוסף מה העלות הכוללת האופיינית של הקרנות עצמן?
 
@knose קרנות ישראליות מקבלות זיכוי על דמי ניהול בתעודות סל, כך שזה יוזיל עלויות, ולא בהכרח יעלה את דמ''נ הישירים.
 
מה לגבי "תוכניות השאלה" של מניות שקיימות אצל רוב המנפיקות של האיריות והאמריקאיות
אילו סוגי הוצאות (של הקרן) מתקזזות כתוצאה מקבלת הריבית מהשואלים?
 
הרבה תודה על כל המידע.
אכן שכחתי את העלויות של הוצאות הניהול, שהבנתי מניתוחים ארוכים שנעשו כאן שהם התכנסו עד היום ל-0.1% ואני מבין שעכשיו זה עלול לעלות מעט. האם בשיטה החדשה של IBI הם עדיין מכוונים ל-NTR? אם כן, קצת מבאס - שכן מדובר על עלות כוללת כאמור של 1.1%.
מה לגביי הקרנות האיריות הרלוונטיות, האם אצלן אין עלויות נסתרות? 0.3% לשנה מיסוי, 0.15% לשנה ניהול ה-IRA, כ-0.5% עלות חד פעמית של רכישה (כל העמלות כולל פערי השער במטבע, בהנחה של רכישה גדולה אחת לכמה שנים). בנוסף מה העלות הכוללת האופיינית של הקרנות עצמן?

למיטב הבנתי הקרנות האמריקאיות והאיריות מדווחות ע expensess ratio ולא על "דמי ניהול" והמספר הזה אמור להיות העלות הכוללת (*) כשאותך כמשקיע לא אמור לעניין כמה מתוך זה הם הוציאו על עמלות מסחר וכמה על המשכורות של העובדים שלהם. כמו שהיית מצפה שזה יהיה, ולא כמו השיטה המוזרה בארץ. אשמח לתיקון אם אני טועה.


(*) למעשה העלות הכוללת אפילו נמוכה יותר אם לוקחים בחשבון רווח על השאלת ניירות שחוזר (לפחות בחלקו) אליך.
 
אשמח לתיקון אם אני טועה.
חידוד:
הם מדגישים את הER, אבל גם מציגים את דמי הניהול נטו בתשקיף.
בניירות ממונפים לפעמים יש שני סוגי ER, והחשוב מבניהם הוא הברוטו (gross).
 
יש קרנות איריות ספציפיות שמומלצות נכון להיום (S&P 500 ו-MSCI World)?
 
יש קרנות איריות ספציפיות שמומלצות נכון להיום (S&P 500 ו-MSCI World)?
אף אחד פה לא ימליץ לך לקנות קרנות ספציפיות (אסור להמליץ וכאלה)
מצד שני יש כמה דיונים על קרנות איריות בפורום, למשל:
http://www.hasolidit.com/kehila/thr...שרציתם-לדעת-והסתחרר-לכם-הראש-מרוב-דיונים.1495

בגדול רוב האנשים מדברים על קרנות בסגנון IWDA EIMI SPYI VWRD וכו
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
H עזרה במציאת קרן השתלמות פאסיבית מדדי חו"ל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
SwingMan קרן השתלמות פאסיבית מחקה מדדי מניות חו"ל פוסטים מאיכות נמוכה 3
S הלמן אלדובי - קרן השתלמות פאסיבית מניות חול שוק ההון 12
A הצעה מעניינת במקום IRA - קרן השתלמות פאסיבית בדמי ניהול נמוכים שוק ההון 49
נ IRA - קרן השתלמות לעצמאי שוק ההון 7
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
L משיכת כספי קרן השתלמות ira מעל תקרת ההפקדה המוטבת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ז קרן השתלמות מורים שוק ההון 2
N שאלה על IRA קרן השתלמות - שבתוכה יש 5 מספרי קופות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
ע מס רווח הון בני"ע זר בתוך קרן השתלמות IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
E קרן השתלמות IRA לעצמאי בגלובלנט פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
S קרן השתלמות לעוסק פטור, שכיר ואמריקאי מיסים 5
א פתיחת קרן השתלמות לשכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
O קרן השתלמות כעוסק זעיר מיסים 6
הנודד לשחקים הלוואה ע"ח קרן השתלמות לקניית רכב - מה התנאים הכי טובים שאפשר להשיג? צרכנות פיננסית 16
O שכיר בעל קרן השתלמות לעצמאי פעילה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N מה ההבדל בין קרן השתלמות מניות לקרן השתלמות מניות סחיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
yoyo פדיון קרן השתלמות בטעות!! שוק ההון 7
N כמה סיוט זה להעביר קרן השתלמות IRA מגוף א' לIRA גוף ב' פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
N האם כדאי לפתוח קרן השתלמות לבת 75 שהיא עוסק מורשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
Y מימון עצמי לרכישת דירה - מתוך תיק השקעות ישראלי, תיק ני"ע ב- IB או קרן השתלמות? שוק ההון 4
ב משיכת קרן השתלמות IRA - סכום דולרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ג פתיחת קרן השתלמות לעצמאים לאחר יותר מ6 שנים - איך מתבצע החישוב של פטור ממס רווח הון? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ה קרן השתלמות ראשונה איפה כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
yoyo פתיחת קרן השתלמות או לקיחת הלוואה מהקרן לצורך סגירת משכנתא שוק ההון 46
ד האם קיימת קרן השתלמות מחקה נאסד״ק ב-2025? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
N קרן השתלמות IRA -איפה עמלות נמוכות וביטחון שוק ההון 3
oz1987 קרן השתלמות של מגדל שוק ההון 15
S הלוואה על קרן השתלמות ופנסיה צרכנות פיננסית 3
L מתלבט האם להעביר קרן השתלמות ל-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ד האם יש אפשרות לפתוח קרן השתלמות מחקה ביטקוין באחד מבתי ההשקעות בארץ ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
D שאלה לגבי קרן השתלמות או גופת גמל להשקעה זוג טרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
ה מיסוי קרן השתלמות מעל התקרה בחודש חלקי מיסים 3
yanosh34 הכנסה מרכוש של בני זוג - קרן השתלמות מיסים 7
E קרן השתלמות IRA החל מ100k פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ב איך לקרוא התפלגות חשיפה, ודמי ניהול על קרן השתלמות. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
B קרן השתלמות פטורה ממס לעצמאי (עד גובה תקרת המיסוי) או השקעה עצמאית בבורסה עם אותו הסכום? שוק ההון 9
Y האם אוכל לעבור ל-IRA עם קרן השתלמות עצמאית לא נזילה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
flower התייעצות - הפקדות כספים פנסיוניים מעל התקרה (קרן השתלמות ופנסיה) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
N שאלה על קרן השתלמות IRA שוק ההון 5
לאץ' מיסוי קרן השתלמות? צרכנות פיננסית 2
א ניתוק תושבות מס .vs גרירת הפסדי הון + הותרת קרן השתלמות עצמאי מיסים 6
D השלכות מיסוי לתושב באנגליה על פרעון קרן השתלמות בישראל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
O פנסיה,קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
U הלוואה מול קרן השתלמות וקופ"ג פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
M הפרשה מעל התקרה - קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
ז מה לעשות עם קרן השתלמות שצריך בטווח זמן בינוני שוק ההון 10
L מימוש קרן השתלמות אחת מתוך כמה ב ira פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
S כדאי לפתוח קרן השתלמות בתור עוסק זעיר? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 29
ל חיסכון לכל ילד מול קרן השתלמות - האומנם? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5

נושאים דומים

Back
למעלה