• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קרן השתלמות מסלול שקלי כספי

  • פותח הנושא פותח הנושא leoleo
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

leoleo

משתמש סולידי
הצטרף ב
1/4/23
הודעות
49
דירוג
5
יש לי קרן השתלמות לא פעילה במסלול מחקה מדד sp500 בהראל.
לאור זה ששוקל בחודשים הקרובים רכישת נכס בדקתי אפשרות להעביר את הקרן למסלול סולידי , קרן השתלמות כספי שקלי, בבדיקה מולם עולה כי מכל המסלולים דווקא במסלול שקלי יש מגבלה של 6/12/24 חודשים - כלומר אם עברתי למסלול שקלי תחנת היציאה הראשונה היא כעבור 6 חודשים או 12 וכן הלאה. לא ידעו להסביר למה זה ככה- האם מוכר לכם? ואם כן מה הסיבה לכך?
במידה ואכן המגבלה קיימת ואני לא רוצה להיות מסונדל ל-6 חודשים במידה ואחליט לרדת מעניין הנכס ולחזור למסלול sp500. אילו אלטרנטיבות בטוחות/סולידיות עומדות לרשותי לתקופה של כמה חודשים (אג״ח? עוקב מדדי אג״ח?) כך שגם אם תהיה ירידה משמעותית בשווקים עדיין הנזק יהיה מצומצם. מדובר על החלטה לטווח קצר ולא כמסלול לטווח ארוך.
בברכה
 
במסלול שקלי יש מגבלה של 6/12/24 חודשים - כלומר אם עברתי למסלול שקלי תחנת היציאה הראשונה היא כעבור 6 חודשים או 12 וכן הלאה
למיטב ידיעתי, לא חוקי.
אם מדובר בקרן השתלמות, אז אתה תמיד יכול לעבור מסלול, וגם לעבור לקרן השתלמות אחרת.
תברר מולם היכן בחוק, בתקנות או בתקנון, מופיעה ההגבלה הזו.

איני איש מקצוע, השימוש בתוכן הרשומה על אחריות הקורא בלבד.
 
למיטב ידיעתי, לא חוקי.
אם מדובר בקרן השתלמות, אז אתה תמיד יכול לעבור מסלול, וגם לעבור לקרן השתלמות אחרת.
תברר מולם היכן בחוק, בתקנות או בתקנון, מופיעה ההגבלה הזו.

איני איש מקצוע, השימוש בתוכן הרשומה על אחריות הקורא בלבד.

זו קרן השתלמות. כשאני מגיע לתפריט המסלולים כתוב בכוכבית מתחת למסלול: ״זמן השקעה מוגבל עד 24 חודשים״. זה לא דומה למה שנאמר לי אבל זה מה שאמרה לי נציגת השירות בצ׳ט וביקשתי ממנה שתוודא והיא אמרה שזו התשובה. גם לי זה נשמע מוזר, בפרט שאני מוגבל באפשרות לצאת אחרי פרק זמן קצר יותר, ניחא שיגבילו במקסימום 24 חודשים.
בכל מקרה, אם כך הדבר, מה האלטרנטיבה הסולידית הבאה לימינו: פרט להנחה שהריבית לא תעלה כל השאר יכול לקרות ומזה אני רוצה להיות מוכן או למזער נזק.
 
למיטב ידיעתי, לא חוקי.
סעיף 6 א׳:


אני לא בטוח אם זה הנוסח הסופי, אבל זה בהחלט הוראה של משרד האוצר.
אני משער שהמטרה היא לקבוע תקופה מקסימלית כברירת מחדל, כדי שלקוחות לא יגלו אחרי שנים שכספם שכב ללא תשואה, לא ברור לי מהסעיף האם זו תקופה מחייבת או שאפשר לצאת ממנה לבקשת הלקוח טרם חלפה התקופה.
 
סעיף 6 א׳:


אני לא בטוח אם זה הנוסח הסופי, אבל זה בהחלט הוראה של משרד האוצר.
אני משער שהמטרה היא לקבוע תקופה מקסימלית כברירת מחדל, כדי שלקוחות לא יגלו אחרי שנים שכספם שכב ללא תשואה, לא ברור לי מהסעיף האם זו תקופה מחייבת או שאפשר לצאת ממנה לבקשת הלקוח טרם חלפה התקופה.
זה סבבה, אבל זה לא מה שהוא רשם.

אתה הבאת הוראה שאומרת, קציבת מקסימום השהיה במסלול, אם לא נתת הוראה ארחת, אז אחרי תקופה של X חודשים, הכספים עוברים אוטומט למסלול אחר.

מה שהוא רשם, זה שאסור להעביר את הכספים מהמסלול.
 
זה סבבה, אבל זה לא מה שהוא רשם.

אתה הבאת הוראה שאומרת, קציבת מקסימום השהיה במסלול, אם לא נתת הוראה ארחת, אז אחרי תקופה של X חודשים, הכספים עוברים אוטומט למסלול אחר.

מה שהוא רשם, זה שאסור להעביר את הכספים מהמסלול.
כך גם אני מבין את התנאים, אבל זה לא ברור מהסעיף שזו תקופת מקסימום ולא תקופה קבועה.
מוטב היה שמשרד האוצר היה מוסיף הבהרה לסעיף.
 
כך גם אני מבין את התנאים, אבל זה לא ברור מהסעיף שזו תקופת מקסימום ולא תקופה קבועה.
מוטב היה שמשרד האוצר היה מוסיף הבהרה לסעיף.
נכון לא מובן מזה, אבל כידוע לי התקנות גוברות על חוזרים, ובתקנות רשום שניתן להעביר בכל עת.
 
סעיף 6 א׳:


אני לא בטוח אם זה הנוסח הסופי, אבל זה בהחלט הוראה של משרד האוצר.
אני משער שהמטרה היא לקבוע תקופה מקסימלית כברירת מחדל, כדי שלקוחות לא יגלו אחרי שנים שכספם שכב ללא תשואה, לא ברור לי מהסעיף האם זו תקופה מחייבת או שאפשר לצאת ממנה לבקשת הלקוח טרם חלפה התקופה.
תודה, תותח אתה. אכן, לא כתוב האם ניתן להעביר מסלול לפני תום התקופה, אך ההגיון אומר שכן. קידמת אותי מאוד בבירור וכל שנותר זה לחזור אליהם ושיבדקו שוב.. או לעשות ניסוי עם 1% מהקרן במהלך של שבוע….
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
בדקתי וכאן ניתן לעבור בכל שלב, המגבלה היא כדי שהחוסכים לא ישכחו את הכסף במסלול כספי לאורך זמן.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
R קרן השתלמות - מסלול ״בטוח״ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
N קרן השתלמות - האם לשקול מסלול כללי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
פ קרן השתלמות: מסלול 100% מנייתי מחקה מדד עולמי. יש חיה כזאת? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
פ קרן השתלמות- מסלול מחקה מדד מחירים לצרכן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
Tsachi01 קרן השתלמות : איזה מסלול כדאי לבחור? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
U קרן השתלמות- עוקב s&p או מסלול מנייתי שוק ההון 1
ג קרן השתלמות - לחשב מסלול מחדש לתקופה הקרובה? שוק ההון 3
R מסלול קרן השתלמות שוק ההון 10
E קרן השתלמות מסלול מחקה מדד לעומת IRA והשקעה מחקת מדד שוק ההון 0
ח דעתכם לגבי שינוי מסלול עבור קרן השתלמות שוק ההון 4
Liron2035 קרן השתלמות IRA - מישהו מצא מסלול אופטמלי? צרכנות פיננסית 6
chen15 קרן השתלמות או קרן פנסיה - מסלול הלכה צרכנות פיננסית 17
M קרן השתלמות IRA מול מסלול פאסיבי שוק ההון 15
M מסלול קרן השתלמות שוק ההון 8
Oziris קרן השתלמות - מסלול מנייתי ללא איזון סולידי שוק ההון 15
N קרן השתלמות מסלול מנייתי שוק ההון 2
נ IRA - קרן השתלמות לעצמאי שוק ההון 7
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
L משיכת כספי קרן השתלמות ira מעל תקרת ההפקדה המוטבת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ז קרן השתלמות מורים שוק ההון 2
N שאלה על IRA קרן השתלמות - שבתוכה יש 5 מספרי קופות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
ע מס רווח הון בני"ע זר בתוך קרן השתלמות IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
E קרן השתלמות IRA לעצמאי בגלובלנט פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
S קרן השתלמות לעוסק פטור, שכיר ואמריקאי מיסים 5
א פתיחת קרן השתלמות לשכיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
O קרן השתלמות כעוסק זעיר מיסים 6
הנודד לשחקים הלוואה ע"ח קרן השתלמות לקניית רכב - מה התנאים הכי טובים שאפשר להשיג? צרכנות פיננסית 16
O שכיר בעל קרן השתלמות לעצמאי פעילה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N מה ההבדל בין קרן השתלמות מניות לקרן השתלמות מניות סחיר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
yoyo פדיון קרן השתלמות בטעות!! שוק ההון 7
N כמה סיוט זה להעביר קרן השתלמות IRA מגוף א' לIRA גוף ב' פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
N האם כדאי לפתוח קרן השתלמות לבת 75 שהיא עוסק מורשה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
Y מימון עצמי לרכישת דירה - מתוך תיק השקעות ישראלי, תיק ני"ע ב- IB או קרן השתלמות? שוק ההון 4
ב משיכת קרן השתלמות IRA - סכום דולרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ג פתיחת קרן השתלמות לעצמאים לאחר יותר מ6 שנים - איך מתבצע החישוב של פטור ממס רווח הון? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ה קרן השתלמות ראשונה איפה כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 18
yoyo פתיחת קרן השתלמות או לקיחת הלוואה מהקרן לצורך סגירת משכנתא שוק ההון 46
ד האם קיימת קרן השתלמות מחקה נאסד״ק ב-2025? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
N קרן השתלמות IRA -איפה עמלות נמוכות וביטחון שוק ההון 3
oz1987 קרן השתלמות של מגדל שוק ההון 15
S הלוואה על קרן השתלמות ופנסיה צרכנות פיננסית 3
L מתלבט האם להעביר קרן השתלמות ל-IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
ד האם יש אפשרות לפתוח קרן השתלמות מחקה ביטקוין באחד מבתי ההשקעות בארץ ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
D שאלה לגבי קרן השתלמות או גופת גמל להשקעה זוג טרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
ה מיסוי קרן השתלמות מעל התקרה בחודש חלקי מיסים 3
yanosh34 הכנסה מרכוש של בני זוג - קרן השתלמות מיסים 7
E קרן השתלמות IRA החל מ100k פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
ב איך לקרוא התפלגות חשיפה, ודמי ניהול על קרן השתלמות. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
B קרן השתלמות פטורה ממס לעצמאי (עד גובה תקרת המיסוי) או השקעה עצמאית בבורסה עם אותו הסכום? שוק ההון 9
Y האם אוכל לעבור ל-IRA עם קרן השתלמות עצמאית לא נזילה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2

נושאים דומים

Back
למעלה