• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

קמתי בבוקר, עכשיו מה עושים.

Peaches

משתמש רשום
הצטרף ב
17/9/18
הודעות
3
דירוג
9
אני קוראת בבלוג כבר 3 שנים לפחות, התחלתי כשמצבי עוד היה אופטימי והייתי מלאת מוטיבציה לחסוך עוד קצת כדי להשקיע 90% מהוני הצנוע ולדהור קדימה לשקיעה. התמהמהתי, בעיקר כי לא הרגשתי בטוחה לגבי איפה עושים את כל ההוקוס פוקוס הזה ששותלים מטבע ועונות השנה הופכות אותו לעץ.
ועכשיו כבר אין לי ממש מטמון להטמין, והוצאות עתידיות מתחילות להוציא ראש.
זאת נוסף כמובן על החרדה הכללית מהעתיד.

> צועדת מהר מידיי לקראת קו אמצע העשרים שלי.
> ניסיון תעסוקתי מועט, מאז השחרור לא באמת עבדתי באופן קבוע, כולל תקופה ארוכה מאוד שאפשר לומר שלא עבדתי בכלל. על הסיבות לכך אפשר להתווכח, אבל כנראה שהמרכזיות הן עניין של ביטחון עצמי ופחד מלבחור לא נכון (לא שאי בחירה היא לא בחירה והיא כמובן הגרועה מכולן.)
> בזבזתי את מיטב כספי הפיקדון על פסיכומטרי שלא הייתי צריכה בסוף (או"פ) וקורס מקצועי שמאוד מפחיד אותי לדפוק איתו על דלתות ולבקש עבודה.

בעו"ש כמה עשרות אלפים, בודדים בלבד
מתחילה ללמוד ממש בקרוב וחוששת שלא אצליח אם אשלב עבודה
ההורים חתמו על דירה ובקרוב יתחילו לשלם משכנתא שאין שום סיכוי שאני לא משתתפת בה

הכנסות
...

הוצאות
עד היום, כמעט ולא היו לי הוצאות - גרה אצל ההורים, משתמשת בתחבורה ציבורית, לא יוצאת לבלות יותר מידי, קונה בגדים לעיתים רחוקות מאוד (וספרים קונה רק יד שנייה). משמע, אני חוסכת את כל מה שארוויח, מינוס בערך 200-1,000 ש"ח, לפעמים קצת יותר מזה לפעמים פחות מזה. (כשהגבוה הוא חודש חברתי מהרגיל / ימי הולדת / חתונה.)

הוצאה חדשה - לימודים.
החלטתי להרשם לשני קורסים כל סמסטר.
4,300 ש"ח xי3 פעמים בשנה = 12,900 ש"ח

הוצאה חדשה - משכנתא.
אני רוצה לעזור ("לעזור".. אני גרה אצלם, לא בדיוק פילנתרופי) להורים שלי ב2,000 ש"ח בחודש.
זאת אומרת, כשאמצא עבודה כמובן.

הדילמה
ממה מתחילים.

המשכנתא - פחות מ2,000 בחודש יהיה בלתי מורגש.
אבל האם זו הדרך האופטימלית? יש אופציה לשים את הכסף הזה במקום אחר מידי חודש ולקוות לקצת יותר טוב בסוף השנה? שנתיים?

לימודים - 1,075
תחב"צ (סטודנט) - 36.5 (סמסטריאלי - 109.35 ל3 חודשים)
שונות - 500
חסכון - 1670.5.

כדי להגיע ל50K בעו"ש בעוד שנה מהיום אני צריכה להכניס 5,282 בחודש (מכאן יוצא היעד לחיסכון)
שזה לכשלעצמו מדכא, לפני שנה וחצי הייתי שקל מה50K.

עבודה בשכר מינימום בימים ללא לימודים תעזור לי בקצת יותר מ3K.

איך מרוויחים את האקסטרה (2K) באק?
אני רשומה למילוי סקרים אונליין כבר מספר חודשים, עניתי על כל מה שהגיע לידיי, צברתי כמעט 10 שקלים.
אני לא חושבת שיש לי יכולת סחירה (שיעור מתמטיקה לבגרויות, עיצוב גרפי בפיבר...)


מאושרת מהאנונימיות שמאפשרת לי לחשוף את בושתי בבטחה.
אשמח לכל דעה מלומדת מכל הקבצה.
 
אני קורא בפוסט בעיקר חרטה על העבר וחרדה מהעתיד. שני דברים כלליים:
1. היי, את עוד לא בת 25. את במצב הרבה יותר טוב מ-90% מהאנשים בגיל שלך. הם עובדים, חוסכים, מבזבזים כמעט הכול, ועושים תואר עם עזרה כספית מההורים. את מגלה אחריות כלפי המצב שלך, יודעת כמה את מוציאה ומנסה לתכנן כלכלית. המצב שלך מעולה גם אם את מקבלת תחושה שונה כשאת מביטה על חשבון הבנק. את בדרך הנכונה.
2. עשית דבר נפלא - טעית, והבנת שטעית. (אובייקטיבית לא יודע אם זה המצב, אבל נראה שככה את חושבת). נצלי את ההזדמנות, תתחקרי עם עצמך מה גרם לך לעשות את הטעויות שציינת בעבר ואיך להימנע מהם. אל תפספסי את ההזדמנות הזו.

> ניסיון תעסוקתי מועט, מאז השחרור לא באמת עבדתי באופן קבוע, כולל תקופה ארוכה מאוד שאפשר לומר שלא עבדתי בכלל.
למרבית העבודות כנראה לא באמת אכפת מה כתוב בקו"ח בגיל 22. גם ככה הרוב מחלטרים במסעדות.

שזה לכשלעצמו מדכא, לפני שנה וחצי הייתי שקל מה50K.
ואם היית במצב של 50K שמושקעים בשוק ההון והתיק היה נופל והיית נשארת עם אותו סכום כמו שיש לך היום - היית מרגישה אותו דבר?


אני רשומה למילוי סקרים אונליין כבר מספר חודשים, עניתי על כל מה שהגיע לידיי, צברתי כמעט 10 שקלים.
אני לא חושבת שיש לי יכולת סחירה (שיעור מתמטיקה לבגרויות, עיצוב גרפי בפיבר...)

עזבי את הסקרים, סתם חרטה. עוד לא שמעתי על מישהו שמרוצה מזה.
יכולת סחירה: נסי להתייעץ עם הסביבה שלך במה את טובה ותתחילי שם. אני בטוח שתמצאי משהו. סתם לדוגמה, אני אהבתי את סגנון הכתיבה שלך (בפסקה הראשונה)
 
סטודנטים עובדים בעבודות מזדמנות שלומדים אותן על הדרך, הלוז שלך די גמיש, מה שיכול לעזור.
למשל מלצרות, מארחת במסעדה, בייביסיטר, מזכירה במשרד עורכי דין, להוציא ילדים מבית הספר, dog walker, לעבוד במוקד שרות לקוחות (תמיד מחפשים עובדים). אני עבדתי בתקופת הלימודים במוקד חרום של קופת חולים וזו היתה עבודה מצויינת. נראה שחסרה לך קצת אמונה בעצמך וביכולות שלך. אני מציעה לך פשוט להתחיל לעבוד, גם אם זה בקטן (למשל לשמור על ילד אחד כמה שעות בשבוע). כשתתחילי להרויח כסף, תרגישי טוב יותר עם עצמך.
 
*לעשות טעויות בגיל צעיר זה עדיף על טעויות בגיל מבוגר. את יכולה ללמוד מזה ולהתאושש מהר .
את לא לבד והרבה אנשים נופלים בקטע של הקורסים אחרי השחרור. תראי איזה אישה חזקה ושאפתנית את, בחרת להוציא כסף על לימודים ולא על טיול לחצי שנה להודו/דרום אמריקה כמו הרבה בגיל שלך. זה אומר משהו עליך, אל תוותרי לעצמך ואל תשווי את עצמך כל הזמן למי שרק מצליח.
יש לי חבר בגילך שמרוויח 12 אבל הכל הוא מבזבז על לאכול בחוץ, רכב וכו', יש לו בעו"ש פחות מ10 אלף, בקצב הזה הוא קובר את עצמו כלכלית, יש לי עוד חברים שלא מוצאים את עצמם ולא לומדים ועוברים ממקום עבודה אחד לאחר, אולי זה קצת נדוש להגיד אבל תהיי שמחה גם במה שיש לך, את נשמעת בחורה רצינית עם ראש על הכתפיים, לא כולם מסוגלים להיות ככה.
*לגבי המשכנתא, את רוצה לעזור או שאת צריכה לעזור? אולי כדאי לבדוק אפשרות לצמצם את החלק שלך או להוריד אותו, שתתקדמי בקריירה בהמשך תוכלי לעזור אפילו יותר. זה השקעה לטווח הארוך.
*לפעמיים צריך לעשות ויתורים, קשה להיות סטודנט ולחסוך במקביל לחסוך כל חודש אלפי שקלים. את יכולה לחסוך ולהשקיע על "אש קטנה" אני לא מייעץ/ממליץ אבל קחי לדוגמא את קופת גמל להשקעה, אפשר להשקיע החל מ200 שקל בחודש, או שתוכלי לפתוח חשבון מסחר ולהשקיע עצמאית סכומים אחרים. אפשר גם למצוא עבודות יותר מכניסות כמו מלצרות לדוגמא.
 
תחפשי עבודה באבטחה. תוכלי ללמוד ולהרויח סכום לא רע.כתלמידה באופ זה מצוין. מה שאני עשיתי
מה שהוא\היא אמרו -עם התנאים שיש היום לאנשים שעובדים באבטחה זה שווה מאוד, חפשי לך מוקד אבטחה "גמיש" ותצליחי לחסוך מעולה, אומנם זה לא כמו מלצרות ושות' אבל הנוחות הזו שבאים לאסוף אותך ומחזירים אותך הביתה, פנסיה מהיום הראשון\ביטוחים וכדומה. ממליץ לבדוק את הנושא הזכויות בעבודות אבטחה באתר "כל זכות" -מעודכן על ידי הממשלה, ככה שיש שמה מעט טעויות וכמובן שהאתר קריא וברור.

בהצלחה (:
 
כל מה שאמרו לך, ושוב - אל תרדי על עצמך, באמת המצב שלך סה"כ עשר.
מציעה גם לחפש במוקד העירוני, תמיד צריכים אנשים. אם עשית פסיכומטרי וקיבלת ציון טוב אז בהדרכת פסיכומטרי במכונים משלמים לא רע.
אפשר לשאול מה את הולכת ללמוד? בהרבה מקצועות השקעה בממוצע גבוה שווה כמה אלפי שקלים בשכר אחר כך
 
היי,
מה את לומדת אם אפשר לשאול? 2 קורסים בפתוחה זה לא ביג דיל ואפשר בכיף לשלב משרה מלאה (בכל עבודה תוכלי להגיע ל6+).
ניתן לעבוד גם במלצרות במסעדות עם טיפים טובים ככה ש50-70 ש''ח לשעה זה אפשרי (כמובן שהעבודה לא קלה).
בהצלחה.
 
2 קורסים בסמסטר זה אומר לסיים את התואר בערך ב8-9 שנים, אחרי גיל 30 לחפש עבודה עם תואר שהוא לא רפואה זה אתגר...
 
הלחץ שלך מוצדק ולא מוצדק בעת ובעונה אחת. נכון, החיים קצרים וזה מטורף באיזה ספיד הם רצים. אבל מצד שני, את ממעיטה בעוצמת הצעדים הקטנים להשיג השגים גדולים בזמן שהוא יחסית קצר. בטווח של שנה שנתיים ובטח במסלול האחיד שמכתיבים לנו לא ניתן להבחין בזה אבל כאשר עשינו את המסלול המוכתב מראש ונכנסנו באמת לשלב שאנחנו מתחילים לבנות אחת חיינו, עם מאמץ מתמיד בחתירה לקראת יעד את לא תאמיני היכן את עומדת לעומת היכן שהיית חמש שנים לפני כן. עכשיו, את בת 20+, ועד עכשיו פחות או יותר לא עשית הרבה (לא באשמתך, אלו החיים שמכתיבים לנו, יסודי, תיכון, צבא, קצת להסתובב במעגלים, תואר ראשון, עבודה) אז ריאלית את מצפה מעל הפופיק שלך ;). עד עכשיו פחות או יותר אמרו לך מה לעשות ולא היתה לך שום אפשרות אחרת כולל בנייה עצמית (חיים ופיננסית), אך למעשה רק עכשיו החיים האמיתיים (פחות או יותר) עומדים להתחיל.

אז נכון, "לעזאזל" את אומרת לעצמך "אני מתקרבת ל 25 ואין לי כלום ואני בשום מקום ויש לי עוד כמה שנים ללמוד והוצאות מפה עד הודעה חדשה ועוד תהיה לי מתישהו (אני מניחה) משפחה עם ילדים ועוד הוצאות ואני אמורה להפוך להיות עצמאית כלכלית? איך זה יקרה בדיוק?". ובכן, את וכל היתר. אז הדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות לעצמך כרגע הוא להרגע! הלחץ הזה לא יועיל לך וכמו שנאמר, כולם בגילך במצב שלך ורובם המכריע במצב גרוע ממך (מישהו אמר למי יש דירה?).

אבל! זה לא אומר שעכשיו סבבה כולם באותו בלגאן אז אני הולכת לים, אלא לנשום עמוק, להבין שיש לך המון זמן, שדוקא הדברים הגדולים בחיים שלך קורים מהר ולעשות את הדברים הנכונים.

ועכשיו קצת דברים שאמרת שנשמעים לי פחות טוב. לקחת קורס מקצועי ואת מפחדת לבקש איתו עבודה? בצדק. אם את לא מתכננת להיות יזמית או בעלת עסק התחלת עבודה הדורשת כישורים מועטים היא הדרך הבטוחה לבזבז שנים בבזבוז מיצוי אפשרויות הקידום שבקריירה ולבסוף לרוב להיות תקוע. ובדיוק אמרת את הסיבה - חוסר בטחון עצמי ופחד מלא לבחור נכון. טבעי לחלוטין אחרי צבא להתברבר קצת אבל אלו גרמו לך לבחור בפתרון הקל. לעשות איזה קורס שאת לא מרגישה מחוייבת אליו, סתם ככה כדי להרגיש שאת עושה משהו ולא מבזבזת את הזמן (זה בסדר ואפילו ראוי להערכה כי רוב האנשים פשוט לא עושים כלום) אבל עכשיו את לא בטוחה שאת בכלל רוצה ללכת לכיוון של לעסוק בו (וטוב שכך אם זה לא בוער בעצמותיך. אבל בכל מקרה זה לא בזבוז. תתפלאי איך הידע הזה יתרום לך במקומות הכי לא צפויים).

הדבר החשוב ביותר - את צריכה לבחור כיוון ולהתחיל לצעוד. ולא, בלבחור כיוון אני לא מתכוון בהחלטה אבסולוטית, אלא כרגע רק להתחיל לצעוד בכיוון שמעניין אותך כרגע. נחזור לשאלה - את רואה את עצמך בעיני רוחך בעתיד כבעלת עסק? עצמאית? אם כן, תתחילי בקטן. לא חשוב מה, יש המון עסקים קטנים שאפילו לא צריכים חנות שניתן להתחיל איתם בקטן, להכשל בקטן, ללמוד, להרויח קצת, לפתח ולקחת אותם לשיא שיכולתך מגיעה. רק הערה קטנה - זה מספק לאללה אבל קשה לאללה. אבל למען האמת, אם היה לך ברור מה את רוצה לעשות לא היית כותבת את הפוסט הזה כי כבר היית עסוקה בלעשות משהו בקדחתנות. לא לדאוג, לרוב המוחלט אין מושג מה הוא רוצה לעשות כשרק הרגע פחות או יותר בעטו בו לאזרחות.

אז אין איזושהי יוזמה שתפשה אותך כרגע ולכן בגדול את חושבת שבעתיד תעבדי באיזשהו תפקיד באיזשהי חברה. אז את בעצם מתעתדת לבחור במסלול קרייריסטי (ד"א גם זה לא סופי בהמשך עדיין אפשר לעבור ליזמות או עסקים). דהיינו צריך להתחיל לצעוד במסלול האקדמי לכיוון הזה. איזה תחום יכול לעניין אותך? רפואה, מחשבים, הוראה, עריכת דין, שיווק\ניהול\פרסום. לכל אחד מהכיוונים הללו יש מסלול אקדמי (ולצערי הרב, באמת, אין הרבה ביקוש לבוגרי מדעי הרוח. אז אל תעשי את הטעות הזאת אלא אם כן משאת נפשך היא). את לא חייבת להיות צודקת, יכול להיות שבסוף לא תהיי מנתחת, בכל מקרה אפשרי לשנות בתנועה אבל עכשיו, במקום שאת נמצאת, הטעות האמיתית היא להסתובב במעגלים - אז פה באמת - מספיק להשתהות וגם לא חצי קלאץ - אם הכיוון שאת רואה את עצמך הוא בקורפורייט את צריכה ללכת לאוניברסיטה (עדיף אוניברסיטה אבל גם מכללה זה סבבה לגמרי בתנאי שאת במאיון העליון חחח).

וכן, אמרת שאת לוקחת שני קורסים? מה!?! לא! לא! לא! את לא רוצה למרוח את התואר לחמש שנים ומעלה.תואר זה כמו עקירת שן, עושים מהר וגומרים עם זה ומי יודע, יכול להיות שאפילו תהני. הטיפוס במסלול הקריירה, אם זה הכיוון, מוטב שיתחיל מוקדם ככל האפשר. מחר להתחיל לעבוד על מסלול מלא!

משכנתא. אוי, שאני לא אתחיל על למה צעירים בני 23-5 ואפילו 30+ צריכים להכנס בגיל כה קט להתחייבויות כאלה והאסון של כחלון. טוב, נעזוב, זה לא המצב.
איזה מזל יש לך, כי מדובר כאן בארץ המובטחת שאף אחד לא הבטיח בה דירה, אבל בכל זאת ההורים קנו לך. זו מתנת האהבה שלהם. ואת בת מדהימה שאת חושבת לסייע, אבל זה לא יעזור ואולי אף להיפך. למה? כי המתנה הזו שניתנה לך נועדה כדי שתוכלי בדיוק עכשיו לחתור בכל המרץ כדי להיות במקום הטוב ביותר שתוכלי להיות בו ללא דאגה. הכוונה שלהם היא להסיר ממך מכשולים ולאפשר לך למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בך. את לא תתרמי לזה אם תהיי טרודה בלהשיג כסף. כעת - המקום שפונה לך נועד לכך שתוכלי להתרכז בעיצוב כישורייך לעתיד. אז העזרה הכי גדולה לך ולהם תהיה שתעשי את המכסימום להנות מהמקום הזה בחיים ולהשיג בו את המירב שאת יכולה. אם המסלול שלך הוא קריירה ועצמאות כלכלית, להיות בין הטובות ביותר מסביבך יפתח לך את כל הדלתות האפשריות מכל בחינה שהיא.

אז לעניין זה עוד משהו שאולי לא מקובל לשמוע אבל יהיה נכון לעשות, אם את מודאגת מהעול הכלכלי שיוטל על מישהו בנושא המשכנתא (וגם אם את לא מודאגת), הביני, אף אחד לא אמר שאת חייבת לגור בדירה משלך דוקא עכשיו. המטרה בחיים היא לא דירה ולא בעל ולא ילדים ולא להתיש את עצמך עד שאין לך אפשרות להנות מהחיים. כבר לפי איך שתיארת, את מתנהלת נכון, את לא בזבזנית, את לא מוציאה הרבה ומה שאת מוציאה אם זה יותר מהרגיל זה על אחרים מתנות\חתונה (אה, ד"א אני מבין 27-30 אבל מתחתנים בגיל 22-5? למה? לאן הם ממהרים? אה, זה היה "האחד" הבנתי. טוב לפי אחוזי הגירושים חצי מהם צודקים, או שלא?). את כל כך צעירה וזה לגמרי נורמאלי והגיוני מכל בחינה שתקרעי את עצמך (כולל להנות) באוניברסיטה בשלש השנים הללו - כשאת עדיין גרה בבית ההורים - והשכירות מהשכרת הדירה (כולה או חלקה) תימזג לקרן רבת עוצמה (לא חיסכון רחמנא לצלן) וכך אחרי 3 שנים, ואפילו אם תגורי במעונות או תמצאי קצת משרה חלקית ותגורי עם חבר בשכירות צנועה לחלוטין, יהיו בחשבון הבנק הממ... משהו בסביבות ה 150K בשקט. זו תהיה התחלה בכלל לא רעה למישהי בת בסך הכל 25+ שנכנסת למקום העבודה הראשון שנלחם עליה ביריד התעסוקה.

טוב, סתם יום כיפור וזה התחביב שלי והנה, אני עוסק במה שמעניין אותי (חפירות בין השאר) ואני מגיע לשורה התחתונה. תהני! זה יהיה קשה אבל זה חלק מההנאה. עשית טעויות אבל זו בדיוק הדרך לגדול. את במקום טוב. את מפגינה אחריות עצמית יוצאת דופן, אבל לפעמים החרדה שלנו מהחיים היא יותר מידי ולא נכונה ולא בריאה. יש לך זמן. את יכולה גם להתאמץ בפוקוס בדברים הנכונים, גם להבטיח את עתידך וגם להנות מהחיים. למען האמת, את בנקודה מדהימה בחיים, נצלי את הזמן והאפשרויות, תפסי את היום.

דיסקליימר - הכותב אינו בעל טור, יועץ, יועץ זוגי, ביביסיטר כלבים או כל דבר שניתן להסיק ממנו משהו והדברים שנכתבו נכתבו אך ורק על סמך נסיון חיים אישי מעצבן ואין בהם שום המלצה לעשות או שלא לעשות או לחשוב על דברים כאלו או אחרים או בכלל לא.
 
תחפשי עבודה באבטחה. תוכלי ללמוד ולהרויח סכום לא רע.כתלמידה באופ זה מצוין. מה שאני עשיתי
אבטחה מעל המינימום דורשת רובאי 03 ומעלה מהחיפושים שלי, ייתכן ולא חיפשתי במקומות הנכונים?

מה את לומדת אם אפשר לשאול? 2 קורסים בפתוחה זה לא ביג דיל ואפשר בכיף לשלב משרה מלאה (בכל עבודה תוכלי להגיע ל6+).
לא עריכת דין, אבל גם לא ספרות :)
הסמסטר הזה הוא בעיקר כדי לבדוק איך אני מתמודדת עם זה, יש לי את החשש שיתגלה שלימודים זה לא בשבילי או שהם ידרשו ממני יותר מן המצופה.
מקווה לגלות שטעיתי, ואם כן אז כמובן שאדחוף למשרה מלאה או שאקח יותר קורסים ואסיים מוקדם יותר.

2 קורסים בסמסטר זה אומר לסיים את התואר בערך ב8-9 שנים
דווקא לא, כולל גם שניים בכל סמסטר קיץ זה 3-3.5 שנים :)

לגבי המשכנתא, את רוצה לעזור או שאת צריכה לעזור? אולי כדאי לבדוק אפשרות לצמצם את החלק שלך או להוריד אותו, שתתקדמי בקריירה בהמשך תוכלי לעזור אפילו יותר. זה השקעה לטווח הארוך.
חישבתי את ההוצאות, ההכנסות והחזר המשכנתא שהציע הבנק, זה מנקה אותם לחלוטין ועוד קצת.. יכול להיות שיצליחו להוריד חלק, אבל זה עדיין יהיה מאוד צפוף. אני לא יודעת, אני כנראה באמת לא חושבת על זה נכון ומונעת מסטרס. זה פשוט מפלצת.


הרגעתם אותי, אז תודה רבה :)
 
במקום בו אני עבדתי דרשו מנשים רובאי 02.
 
שני קורסים בפתוחה אפשר לשלב עם משרה מלאה.. אני עשיתי את זה ולא מעט מהאנשים שאני מכירה.
ממש ממליצה לך לחפש משרה שהיא קרובה לתחום הלימודים שלך, באיזשהו אופן.
בדיעבד אני חושבת שאחת הטעויות שעשיתי בזמן הלימודים הייתה להתמקד בציונים ולעבוד בעבודות מזדמנות, במקום להתחיל את הקריירה שלי כבר כסטודנטית.
 
חישבתי את ההוצאות, ההכנסות והחזר המשכנתא שהציע הבנק, זה מנקה אותם לחלוטין ועוד קצת
אולי תצמצמי בהוצאות ישירות עלייך במקום אשכרה לתת להם כסף לתשלום המשכנתא?
אם זה (החזר המשכנתא) גדול עליהם, זה קצת לא באשמתך.
 
אולי תצמצמי בהוצאות ישירות עלייך במקום אשכרה לתת להם כסף לתשלום המשכנתא?
אם זה (החזר המשכנתא) גדול עליהם, זה קצת לא באשמתך.

אבדוק את זה.. ממש מפתיע שאף פעם לא חישבתי כמה אני עולה.
ונכון, אבל לא מרגיש לי נוח לתת להם להתמודד עם זה לבד.. אני כן מחפשת פריסה אחרת של עזרה שתהיה פחות דרמטית ביחס למצב שלי כרגע, אז זה רעיון טוב להתחיל ממנו
 
אבדוק את זה.. ממש מפתיע שאף פעם לא חישבתי כמה אני עולה.
תנסי לזכור שלא משנה כמה "תקצצי בעלות שלך" הצד השני לרוב לא ישים לא לשינוי ולא יראה בזה כעזרה (ולא משנה כמה הקיצוץ קשה לך). לעומת זאת גם אם תתני להם סכום כספי סמלי ביותר הצד השני לרוב ירגיש בזה ויעריך את זה (בצורה אבסורדית - גם אם הסכום הכספי קטן משמעותית מהקיצוץ העצמי). כל ניסיונות העזרה לא שווים הרבה אם צד אחד חושב שהוא הקריב לטובת הצד השני אבל הצד השני חושב אחרת רק כי הוא לא רואה את זה בעיניו הוא.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ נזק מנזילה לדירה שלי מהשכן למעלה - מה עושים עכשיו נדל"ן 10
M מבצעי "שלם עכשיו 5% והשאר בקבלת מפתח" - האם במעמד החתימה יש להמציא אישור משכנתא? נדל"ן 38
ב להתחיל בניית בית פרטי עכשיו או לחכות כשנה נדל"ן 2
I הכריחו אותי לממש הפסדי הון - מה עכשיו? שוק ההון 11
י האם כדאי להמיר עכשיו דולר לשקל (60K)? צרכנות פיננסית 24
A האם לשדרג דירה עכשיו? נדל"ן 5
מ המדינה שברה את הכללים שהסכמנו עליהם. איך אנחנו שוברים אותם עכשיו מהצד שלנו? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 167
א למכור RSU עכשיו או לחכות לפנסיה ולחסוך מס שוק ההון 3
ה השקעת סכום לסגירת מסלול משכנתא - עכשיו או לחכות נדל"ן 7
GeraltOfHaifa יש קריירה, יש כסף. אבל מרגיש ריקנות. מה עכשיו? התפתחות אישית 83
C איך לקנות אגח בצורה נכונה עכשיו? שוק ההון 13
בובין חוט-השני משכנתא - עכשיו או בינואר? נדל"ן 15
A קופת גמל להשקעה האם כדאי לפתוח עכשיו שהמניות בירידה שוק ההון 5
grmp פקדונות - כן או לא או לא עכשיו שוק ההון 1290
deussex שוקל למכור את החלק האג"חי לקניית המדד עכשיו שוק ההון 31
מ למה דוקא עכשיו יש זינוק במחירי השכירות? נדל"ן 20
arvin האם באמת כדאי להכניס כספים חדשים למניות (מדדים) גם עכשיו כשהכל סוער? שוק ההון 1842
N קרן מחקה אג"ח ממשלתי כללי - אז מה קורה עכשיו? שוק ההון 16
CoinCollector חסכתי למשכנתא - מה עכשיו ? נדל"ן 21
N מערכות מידע עכשיו במכללה או באוקטובר הבא באוניברסיטה? התפתחות אישית 8
B דירה נוספת להשקעה עכשיו או להמתין נדל"ן 6
גראהם שנה של למידה - מה עכשיו? יומני מסע אישיים 27
א שוק ההון גבוה- שווה להיכנס עכשיו? שוק ההון 12
S אחרי צבא, מה עכשיו? יומני מסע אישיים 20
E אתם לא חוששים מהמצב של עכשיו? שוק ההון 55
ל ומה עכשיו? או איך מרחיבים את התיק הקיים שוק ההון 18
deussex לאן עכשיו ? שוק ההון 24
T יש קריירה, מה עכשיו? התפתחות אישית 13
V סין - מה קורה עכשיו? שוק ההון 154
שלי סיימתי עבודה. מה קורה עכשיו עם קרן הפנסיה ודמי הניהול? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 62
deussex שמועות על אינפלציה גבוהה שתבוא עכשיו שוק ההון 132
D יש לי רעיון מנצח לאפליקציה, מה עכשיו? אוף טופיק 39
מ למה אג״ח לי עכשיו? שוק ההון 3
מ אינטראקטיב ברוקרס לא מנכים מס במקור-מה עושים עכשיו עם 1301? שוק ההון 3
ה שווה לקנות עכשיו דולרים? שוק ההון 49
E הגשתי דוח שנתי למס הכנסה - עכשיו מה? צרכנות פיננסית 24
ה תיק של הייטקיסט בשבתון - איך מתאזנים עכשיו שוק ההון 45
A מתלבט האם להיכנס עכשיו לשוק ההון לטווח של 2-10 שנים שוק ההון 41
Y האם עכשיו הזמן להחליף רכב? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11
Snoopy לאור קרן פנסיה S&P500, השקעה במדדים עכשיו- טרפת? צרכנות פיננסית 39
Rahash סדרת iBonds של בלאקרוק - עכשיו עם אג״ח ממשלתי שוק ההון 23
D העסקתי עוזרת בית ללא זכויות - מה עושים עכשיו? אוף טופיק 18
נ איך אתם נוהגים כבעלי דירות עכשיו בזמן המשבר? נדל"ן 119
M לעבוד או לא לעבוד עכשיו אוף טופיק 3
Q אם היה לכם מליון שקל במזומן עכשיו שוק ההון 25
מוריארטי האם לקנות עכשיו כשזול? שוק ההון 29
I האם כדאי לקנות עכשיו או לחכות שיירד עוד ? שוק ההון 16
ד אמור לקנות עוד שבוע שבועיים מניות בדולרים, האם להמיר כבר עכשיו לדולר שוק ההון 25
א אג"ח, עכשיו?? שוק ההון 6
J אם המשבר של שנת 2008 יקרה עכשיו, מה יקרה לקופות גמל להשקעה? שוק ההון 0

נושאים דומים

Back
למעלה