• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קמפינג חשמלי - לקרר אוהל

  • פותח הנושא פותח הנושא A42
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

A42

משתמש בכיר
הצטרף ב
31/12/19
הודעות
2,643
דירוג
3,111
אז בניסיון לפצח את הקמפינג בקיץ בישראל ניסיתי לייבא לפה כמב רעיונות שראיתי בחול ואני מבין שלא ממש יעבדו פה

*כן יש לי אוטו חשמלי

- קרוואן עם מזגן (מחיר שלו פשוט בארץ מאוד יקר)

- קמפר קאר - כלומר פשוט להוריד את המושבים ולישון באוטו, הכי פשוט אבל זה בעיקר מתאים לזוג ואנחנו חמישה...

-אוהל שמתחבר לאוטו (ומזגן האוטו יקרר אותו) מה שמבין בקיץ הישראלי המזגן לא ממש יצליח לקרר את כל האוטו

מה שכן חשבתי עליו ומסתבר שאפשרי זה לקנות מזגן נייד ביתי ולהניח בתוך האוהל ולחבר אותו עם כבל חשמל לרכב (לשקע 220 עם מתאם)
מזגנים כאלה ראיתי נמכרים בארץ ב800 שקל אז זה עדין יצא פחות מלילה אחד בצימר....

מישהו התנסה/ מכיר/ ממליץ?
 
מזגן נייד ביתי
צריך בשביל זה גנרטור אבל גנרטור זה שימושי בלי קשר, 3KW מושתק משכירים ב- 250 ש"ח ליום. מה שכן מזגן ביתי רועש מאד, לא בדיוק אווירה של טבע.
 
צריך בשביל זה גנרטור אבל גנרטור זה שימושי בלי קשר, 3KW מושתק משכירים ב- 250 ש"ח ליום. מה שכן מזגן ביתי רועש מאד, לא בדיוק אווירה של טבע.
מזגן שקט פחות רועש מגנרטור. תיאורטית אפשר גם שהמזגן יעבוד על הסוללה של הרכב החשמלי. אבל צריך ממיר ומזגן הוא צרכן לא זניח.
יש מקומות בישראל שבלילה קייצי נעים ואולי מספיק מאוורר אפילו בשיא הקיץ. אפשר אולי גם להשתמש במצנן עם מים קרים אם זה איזור יבש כמו בנגב.
 
לא מבין גדול אבל לדעתי גנרטור+מזגן נייד.
למזגן יש הספק רציני, זה ישתה לך את הסוללה ברכב אם תפעיל להרבה זמן.
 
הפתרון הכי טוב הוא פשוט לא לעשות קמפינג בקיץ, אבל לפעמים אין ברירה.
במקרים כאלה הייתי הולך על מה שנקרא "תחנת כוח ניידת" פשוטה + 2 מאווררים עומדים פשוטים.
גם שקט וגם מינימום התעסקות בלוגיסטיקה.

גנרטורים בקמפינג זה סיוט ואובר קיל רציני במקרה שלך, גם המושתקים לא להיט כי עדיין צריך להרים אותם והם כל הזמן רוצים עוד דלק ושמן
מזגן נייד לא מצליח לקרר חדר מבודד כמו שצריך, אז אוהל ? לא חושב שיצליח.
 
צריך בשביל זה גנרטור
בל צריך ממיר ומזגן הוא צרכן לא זניח.
יש לי רכב חשמלי, ולרכב עצמו יש יציאה של 220 (השקע הטענה עצמו)
קניתי בעלי אקספרס מתאם בין השקע טעינה לשקע ישראלי וזה עובד מעולה
מבחינת צריכת חשמל כבר עשיתי חישוב
מזגן נייד קטן של 9000 BTU "יבזבז" לפי החישובים 10-15 אחוז מהסוללה ללילה


האם מדובר רק בחיסכון כספי או שאתם ממש בעניין של בילוי בטבע?
גם וגם

בעיה העיקרית בגלמפינג שזה שבדרכ זה מינימום 2 לילות בסופש צריך להזמין הזה זמן מראש
שם בצד שזה עולה 3 אלף שקל בדרכ... וגם הייתי מעדיף שזה יהיה משהו לא בסדרי גודל האלה


למזגן יש הספק רציני, זה ישתה לך את הסוללה ברכב אם תפעיל להרבה זמן.
לא כל כך לפי החישובים, בסוף הטענה מלאה זה בערך 40 שקל עולה לי בבית אז 4-5 שקלים לילה לא אמור להיות בעיה מבחינתי
וגם אם אלך להטעין בחוץ כי זה יהיה רחוק זה עדין יצא 15-20 שקל...
 
הפתרון הכי טוב הוא פשוט לא לעשות קמפינג בקיץ, אבל לפעמים אין ברירה.
ואם אין ברירה - לעלות לאזורים גבוהים וקרירים יחסית (צפון רמה"ג, הרי הגליל הגבוהים, מצפה רמון) ואז לא צריך מזגן.
 
במקרים כאלה הייתי הולך על מה שנקרא "תחנת כוח ניידת" פשוטה + 2 מאווררים עומדים פשוטים.
גם שקט וגם מינימום התעסקות בלוגיסטיקה.
יש רכב חשמלי אז לא צריך תחנת כוח הוא עצמו הבטרייה, משתמש היום במאוורור
זה טוב לעונת מעבר אבל לא ליולי אוגוסט, לפחות לא ברוב הארץ


ואם אין ברירה - לעלות לאזורים גבוהים וקרירים יחסית (צפון רמה"ג, הרי הגליל הגבוהים, מצפה רמון) ואז לא צריך מזגן
מרום גולן יש רק אחד....
אבל גם מאוד יקר שם כבר (כן גם אןהל רגיל)
וגם צריך להזמין מראש וכו

מעדיף דווקא לא להגביל אותנו
ובאמת לצאת ספונטני כל סופש שנרצה
מניח אם זה ילך חלק זה יכול להיות להיט כי כל החניוני לילה של רשות הטבע יהיו גם פנוים כמעט לחלוטין אז...
 
מרום גולן יש רק אחד....
באיזה הקשר?
אין מקומות לשים אוהל סתם כך בטבע? לא מאפשרים יותר? אנחנו בצעירותנו שמנו אוהל איפה שרצינו כמעט.
ואם יש לכם מכרים שגרים באזורים הגבוהים, הם בטח ישמחו לאפשר לכם ללון על הדשא שלהם (מכירה בתור הצד המארח).
 
יש רכב חשמלי אז לא צריך תחנת כוח הוא עצמו הבטרייה, משתמש היום במאוורור
זה טוב לעונת מעבר אבל לא ליולי אוגוסט, לפחות לא ברוב הארץ
יש הרבה אבלים, אתה צריך לקחת בחשבון סוללה בדרך הלוך וחזור + עומסים שיש בתחנות הטענה בצפון ובדרום שפוטנציאלית יאריכו מאוד את משך הטעינה אם תצטרך + ככה שיש לך יותר חשמל ככה אתה צריך אותו יותר, לכן עדיף לדעתי להפריד שימושים במקרה הזה.
אפשר לשדרג את המאוורר שיזרוק קצת מים קרים, אבל אני פשוט לא רואה איך אופרציה שכוללת מזגן נייד + גנרטור עובדת ומשתלמת עבור 5 אנשים.. (כי פתרונות אחרים עוד פחות משתלמים), מעבר לנדלן שתופסים הגנרטור והמזגן הנייד בשגרה ובקמפינג + הטלטול שלהם באוטו עם השמן והדלק שצריך יש את עניין הרעש.
גנרטור לא מושתק צריך להיות כמה עשרות מטרים טובים מהאוהל ועדיין אתה תשמע אותו - אם יש עוד אנשים מסביב צפה לחיכוכים..
גם המושתקים לא באמת שקטים ברמה שאפשר לישון כשהם ליד האוהל, ובכללי יש לגנרטורים רחוקים מהאוהל נטייה להעלם בלילה ולא לחזור..
אבל נניח שכל זה לא מפריע, וגנרטור עדיין נשמע לך רעיון טוב..
אז מדובר על +- 7 ליטר מיכל דלק, הגנרטור אוהב בערך 1 ליטר בשעה, כנראה שתצטרך לקום בלילה למלא דלק, ז"א שאיתך תצטרך לסחוב לפחות 14-15 ליטר.

באיזה הקשר?
אין מקומות לשים אוהל סתם כך בטבע? לא מאפשרים יותר? אנחנו בצעירותנו שמנו אוהל איפה שרצינו כמעט.
ואם יש לכם מכרים שגרים באזורים הגבוהים, הם בטח ישמחו לאפשר לכם ללון על הדשא שלהם (מכירה בתור הצד המארח).
כלל זה הדבר המומלץ לדעתי אבל למי שלא מהאזור קשה למצוא מקומות טובים, אפשר אמנם לפתוח עמוד ענן או isreali hiking map + לווין גוגל אבל עדיין יש סיכון שהמקום לא נראה כמו שהוא נראה או שבפועל העבירות שם לא מתאימה לכל רכב.
כל מה שמפורסם בגוגל מבחינתי תפוס.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
באיזה הקשר?
אין מקומות לשים אוהל סתם כך בטבע? לא מאפשרים יותר? אנחנו בצעירותנו שמנו אוהל איפה שרצינו כמעט.
ואם יש לכם מכרים שגרים באזורים הגבוהים, הם בטח ישמחו לאפשר לכם ללון על הדשא שלהם (מכירה בתור הצד המארח).
אולי זה קצת הזוי אבל דווקא בארץ אני לא מרגיש ביטחון לישון עם ילדים בטבע שלא במקום מסודר ומגודר עם שומר
בטח בשנתיים וחצי האחרונות

בלי קשר עדין רוצה שיהיו שירותים ומקלחות צמודות ובלי צורך לבקש ממישהו טובות...


מעבר לנדלן שתופסים הגנרטור
אין גנרטור, לא צריך.
יש אוטו חשמלי, האוטו עצמו זה ספק חשמל למזגן
יש לאוטו חיבור 220 שיכול בקלות להחזיק מזגן
אין צורך בשום גנרטור וזה גם כמובן שקט בטוח וללא שמן או דלק...


אתה צריך לקחת בחשבון סוללה בדרך הלוך וחזור + עומסים שיש בתחנות הטענה בצפון ובדרום שפוטנציאלית יאריכו מאוד את משך הטעינה אם תצטרך + ככה שיש לך יותר חשמל ככה אתה צריך אותו יותר
האוטו גם ככה חשמלי
כלומר בכל מקרה בטיול שאנחנו ישנים בו אני אלך להטעין את האוטו (כי מטיילים באיזור עצמו)
להטעין 50 אחוז סוללה או 60 אחוז סוללה זה הבדל של 5 דק בדרכ
לא משמעותי בשבילי

וכן זה לפעמים מעצבן להטעין אבל האוטו גם ככה חשמלי מבחירה , וביודעין לפעמים מבזבז יותר משעה פלוס על הטענה בשביל לא לשרוף דלק...
חיי עם זה בשלום ואפילו בהרגשה טובה (-:
 
נושאים דומים

נושאים דומים

Back
למעלה