• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קופ"ג להשקעה - פרספקטיבה יחודית למי שאין ולא יהיו ילדים

  • פותח הנושא פותח הנושא טלטול
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

טלטול

משתמש רשום
הצטרף ב
19/6/22
הודעות
12
דירוג
3
היי חברים, פוסט ראשון שלי אבל קורא הסולידית מעל עשור.
יש הרבה דיבורים על קופת גמל להשקעה בהיבט של דמי ניהול יקרים מול חשבון מסחר, אפילו אם מנצלים את הטבת המס בקצבה.
אבל מה דעתכם על השימוש בקופה בסיטואציית חיים הבאה:
רווק ללא ילדים שישאר ללא ילדים (בבקשה לא להסיט את הדיון לשם אלא פשוט לקבל עובדה)
לא יהיה לו למי להוריש את הכסף, אולי לאחים ואחיות והילדים שלהם, אז הוא מעוניין למות עם 0 שקל, הכסף לא מעניין בקבר.
זאת בניגוד לאנשים עם צאצאים שיכולים למות עם הון בידיעה שהם מורישים אותו
קרן פנסיה קצבתית, פותרת את הבעיה - בתוחלת מנצלים את הצבירה, כשכמובן מי שמאריך ימים מנצל את הקרן על חשבון מי שמת מהר, אבל אף אחד לא יודע מה התאריך מוות שלו מראש אז זה סידור הוגן בין עמיתי הפנסיה.
עכשיו השאלה - מה עם שאר הנכסים? נדלן ומניות? אי אפשר "לחסל" אותם בצורה מדוייקת ליום המוות.
ופה נכנסת קופ"ג להשקעה - מי שיקפיד להפקיד עד התקרה הרבה שנים את כל הונו לקופ"ג להשקעה, יוכל לצאת לפנסיה עם קצבה ענקית של קרן פנסיה פלוס קופ"ג להשקעה, ולמות בתוחלת עם 0 ש"ח כך שנהנה בצורה מכסימלית מכספו במהלך חייו. ובתור בונוס מנצל את הטבת המס.
מה דעתכם?
 
יש מכשירים אחרים להשיג אפקט דומה, כמו למשל אנונה, ביטוח חיים, משכנתא הפוכה...
אני לא בטוח שדווקא הקופגלה עדיפה פה.
איך הם משיגים אפקט דומה?
אנונה - מפסיקה כשהצבירה מגיעה ל0, מה תעשה אם עדיין תהיה בחיים? מה ההבדל בין זה לבין למכור מניות כל חודש למחייה?
ביטוח חיים - בכלל לא ברור איך קשור לנושא
משכנתא הפוכה - זה כבר בכיוון ויותר טוב מכלום אבל עדיין לא פוגע במטרה שהצבתי (למות עם כמה שפחות במילים אחרות להנות מהכסף כמה שיותר). קודם כל, יש הגבלה על כמות המשכנתא שאפשר לקחת. דבר שני, עדיין לא תוכל לתזמן את זה שתנצל את כל הכסף שקיבלת מהבנק עד יום מותך. ותוסיף לזה ריבית מופקעת.
מנגנון הקצבה של הקרן פנסיה, שהדרך היחידה להגדילו מחוץ להפקדות פנסיה חובה, הוא קופ"ג להשקעה, הוא המכשיר שהכי קרוב להתמודד עם הבעיה שהצבתי
 
לדעתי יש גם גרסאות לא מוגבלות בזמן/סכום


ביטוח אריכות חיים - אתה מבטח את עצמך שאם תחיה יותר מדי אז תקבל כסף.
מעניין, זה מושג שלא הכרתי, צריך קצת לחפור ברשת אבל בסוף הגעתי לזה:
עכשיו השאלה אם זה משתלם כי הקופון שהם גוזרים כנראה יותר שמן מהקופון של הדמי ניהול בקופ"ג להשקעה. אבל בכל מקרה טוב להכיר גם את זה היות וגם קשה לייצר מצב שכל ההון הפנוי הועבר לקופ"ג בגיל 60 אז המכשיר הזה מאפשר עוד גמישות.
 
היי חברים, פוסט ראשון שלי אבל קורא הסולידית מעל עשור.
יש הרבה דיבורים על קופת גמל להשקעה בהיבט של דמי ניהול יקרים מול חשבון מסחר, אפילו אם מנצלים את הטבת המס בקצבה.
אבל מה דעתכם על השימוש בקופה בסיטואציית חיים הבאה:
רווק ללא ילדים שישאר ללא ילדים (בבקשה לא להסיט את הדיון לשם אלא פשוט לקבל עובדה)
לא יהיה לו למי להוריש את הכסף, אולי לאחים ואחיות והילדים שלהם, אז הוא מעוניין למות עם 0 שקל, הכסף לא מעניין בקבר.
זאת בניגוד לאנשים עם צאצאים שיכולים למות עם הון בידיעה שהם מורישים אותו
קרן פנסיה קצבתית, פותרת את הבעיה - בתוחלת מנצלים את הצבירה, כשכמובן מי שמאריך ימים מנצל את הקרן על חשבון מי שמת מהר, אבל אף אחד לא יודע מה התאריך מוות שלו מראש אז זה סידור הוגן בין עמיתי הפנסיה.
עכשיו השאלה - מה עם שאר הנכסים? נדלן ומניות? אי אפשר "לחסל" אותם בצורה מדוייקת ליום המוות.
ופה נכנסת קופ"ג להשקעה - מי שיקפיד להפקיד עד התקרה הרבה שנים את כל הונו לקופ"ג להשקעה, יוכל לצאת לפנסיה עם קצבה ענקית של קרן פנסיה פלוס קופ"ג להשקעה, ולמות בתוחלת עם 0 ש"ח כך שנהנה בצורה מכסימלית מכספו במהלך חייו. ובתור בונוס מנצל את הטבת המס.
מה דעתכם?
לא הצלחתי להבין מה מצאת בקופ"ג שאתה לא יכול לעשות במניות.
 
לא הצלחתי להבין מה מצאת בקופ"ג שאתה לא יכול לעשות במניות.
קודם כל אתה יכול להיות במסלול מנייתי בקופ"ג.
לא על זה רשמתי אלא על איך לחסל הון עד המוות.
את לא יכול לחזות מתי תמות, אם תבזבז יותר מדי תגיע למצב של עוני בזקנה מאוחרת, אם תבזבז פחות מדי תגיע למצב שאתה יושב על מליונים ביום המוות.
 
את לא יכול לחזות מתי תמות, אם תבזבז יותר מדי תגיע למצב של עוני בזקנה מאוחרת, אם תבזבז פחות מדי תגיע למצב שאתה יושב על מליונים ביום המוות.
בשביל זה אפשר לממש תיק מנייתי לאחד המכשירים המשלם קצבה חודשית.
אתה חושש ממס רווח הון בעת המימוש? אז צריך לעשות את החישוב איך זה ביחס לדמי הניהול של הקופגלה (שממשיכים לנצח). ניחוש שלי שזה יוצא פחות.

עוד בעיה שיש עם הטיעון שלך היא שהקצבה שתקבל תהיה נמוכה (חברות הביטוח לא פראיריות) ואז אמנם תקבל קצבה קבועה, אבל יכולת לחיות ברמה גבוהה יותר אם היית שומר את התיק המנייתי ונניח מממש 3% כל שנה. נדמה לי שהסימולציות אומרות שגם זה יחזיק עד המוות בסיכוי גבוה מאוד.
 
קודם כל אתה יכול להיות במסלול מנייתי בקופ"ג.
לא על זה רשמתי אלא על איך לחסל הון עד המוות.
את לא יכול לחזות מתי תמות, אם תבזבז יותר מדי תגיע למצב של עוני בזקנה מאוחרת, אם תבזבז פחות מדי תגיע למצב שאתה יושב על מליונים ביום המוות.
התכוונתי מה העדיפות של קופגל"ה על חשבון מסחר עצמאי.
אתה סתם מפסיד כסף של דמי ניהול.
מה העדיפות בלקבל קצבה על פני לייצר לעצמך קצבה לבד?
למה אתה חושב שככה תנצל יותר כסף?
 
ביטוח אריכות חיים - אתה מבטח את עצמך שאם תחיה יותר מדי אז תקבל כסף.
אתה בטוח שקיים דבר כזה?
לדעתי יש גם גרסאות לא מוגבלות בזמן/סכום
אני מאוד אתפלא אם יש כאלו, כל המשמעות של אנונה זו משיכה מהקרן. ברגע שהיא נגמרת, אין ממה למשוך.
 
תמיד אפשר להפקיד לתיקון 190 ולמשוך כקצבה. דמי הניהול יהיו נמוכים משמעותית מאשר בקופת גמל להשקעה.
 
אתה בטוח שקיים דבר כזה?
למה שלא יהיה? חברת הביטוח יכולה לעשות את החישובים האקטואריים הנדרשים.

בישראל זה לא נפוץ, אבל הנה מה שג'מיני אומר:

ביטוח אריכות ימים, המכונה לעיתים קצבה נדחית או ביטוח גיל מבוגר, קיים במדינות שונות מחוץ לישראל, אם כי ייתכן שהפופולריות והזמינות שלו משתנות ממדינה למדינה. הנה כמה נקודות מרכזיות לגבי פוליסות אלה בעולם:

  • ארצות הברית: קיימות פוליסות ביטוח אריכות ימים, לרוב בצורת קצבאות נדחות שמתחילות לשלם בגיל מבוגר מאוד (למשל, גיל 80 או 85). הן משמשות כהגנה מפני הסיכון של סיום החיסכון בגיל מבוגר.
  • קנדה: בדומה לארצות הברית, קיימות אפשרויות לביטוח אריכות ימים כחלק מתכנון הפרישה.
  • בריטניה: שוק הקצבאות בבריטניה מפותח, אך ספציפית פוליסות ביטוח אריכות ימים נדחות היו פופולריות יותר בעבר. כיום, ההיצע עשוי להיות מצומצם יותר עקב שינויים רגולטוריים.
  • אירופה: במדינות שונות באירופה קיימים פתרונות פנסיוניים שיכולים לכלול מרכיב של ביטוח אריכות ימים, לעיתים כחלק מחבילות פנסיה רחבות יותר.
  • אסיה: במדינות כמו סין, ישנן תוכניות ביטוח לאומיות שכוללות מרכיב של ביטוח אריכות ימים כהטבה המתחילה בגיל מבוגר מאוד.
חשוב לציין כי המאפיינים של פוליסות ביטוח אריכות ימים יכולים להשתנות מאוד בין מדינות ובתוך כל מדינה. גורמים כמו גיל תחילת התשלום, מבנה התשלומים, העלויות והכיסויים משתנים.

אם אתה מעוניין בפוליסת ביטוח אריכות ימים ספציפית מחוץ לישראל, מומלץ לבדוק עם חברות ביטוח בינלאומיות הפועלות במדינה הרלוונטית או להתייעץ עם יועץ פיננסי בינלאומי. קיימות חברות בינלאומיות המציעות פוליסות ביטוח חיים ופתרונות פנסיוניים גלובליים שיכולים לכלול כיסוי מפני אריכות ימים.
 
למה שלא יהיה? חברת הביטוח יכולה לעשות את החישובים האקטואריים הנדרשים.

בישראל זה לא נפוץ, אבל הנה מה שג'מיני אומר:
אני לא חולק על האפשרות התאורטית שיהיה כיסוי כזה, רק טוען שלמיטב ידיעתי בישראל אין כיסוי כזה שמוצע על ידי אף חברה.
 
ופה נכנסת קופ"ג להשקעה - מי שיקפיד להפקיד עד התקרה הרבה שנים את כל הונו לקופ"ג להשקעה, יוכל לצאת לפנסיה עם קצבה ענקית של קרן פנסיה פלוס קופ"ג להשקעה, ולמות בתוחלת עם 0 ש"ח כך שנהנה בצורה מכסימלית מכספו במהלך חייו. ובתור בונוס מנצל את הטבת המס.
מה דעתכם?
רעיון מעניין
איך אתה מגדר את עלות המגורים?
מצב סיעודי לא עלינו?
 
לא יהיה לו למי להוריש את הכסף, אולי לאחים ואחיות והילדים שלהם, אז הוא מעוניין למות עם 0 שקל, הכסף לא מעניין בקבר
לא הבנתי אם זו שאלה איך לא להרגיש פראייר ? לא עדיף למקסם את היכולת הכלכלית שלך? לא מקניט, אני באמת רוצה להבין.

בסופו של יום, כנראה שמי שישתמש בכלים הללו, בהסתברות גבוהה יצבור פחות רכוש/כסף, מאשר מי שמנהל את ההשקעות שלו אחרת.

לא עדיף לך יכולת כלכלית גבוהה יותר בחייך ובתקופת הזקנה , גם אם זה אומר שתוריש חלק מהכסף? מה זה משנה מה יקרה אחרי 120?

למה להגביל את השווי שלך ואת רמת החיים שלך? אל מול תחושת התסכול (שאני לא ממש מבין אותה) שישאר אחריך כסף - תהיה לך תחושה טובה שיש לך אפשרות כלכלית גבוהה יותר בחייך.
 
למה להגביל את השווי שלך ואת רמת החיים שלך?
נראה לי שהוא דווקא מכוון הפוך, הוא רוצה לבזבז כמה שיותר אבל בלי שיישאר חסר כל.

נניח למשל שהגעת לגיל 80 ויש לך 5 מליון ש"ח, תחת ההנחה הסבירה שנותרו לך חמש שנים אפשר להתחיל להתפרע איתם. מצד שני אם איכשהו בכל זאת שרדת אז אתה בבעיה.

בתרחיש כזה יכול להועיל כלי שבו אתה מקבל הבטחת קצבה לזמן בלתי מוגבל, גם אם היא תהיה (קצת) יותר נמוכה ממה שיכולת לבזבז לבד.

השאלה כמובן היא הפרטים, אני מנחש שבכלים שיש היום הקצבה הזו תהיה נמוכה.
 
אני מנחש שבכלים שיש היום הקצבה הזו תהיה נמוכה.
אני לא בטוח שהיא תיהיה נמוכה. לפחות לא בצורה משמעותית מול האלטרנטיבה.

האמת שזה רעיון מעניין למי שלא רוצה להוריש כלום וסומך על חברות הפנסיה וכו.
 
נראה לי שהוא דווקא מכוון הפוך, הוא רוצה לבזבז כמה שיותר אבל בלי שיישאר חסר כל.
אני הבנתי אחרת לפי (לא הצלחתי לצטט אז מעתיק) :

״רווק ללא ילדים שישאר ללא ילדים (בבקשה לא להסיט את הדיון לשם אלא פשוט לקבל עובדה)
לא יהיה לו למי להוריש את הכסף, אולי לאחים ואחיות והילדים שלהם, אז הוא מעוניין למות עם 0 שקל, הכסף לא מעניין בקבר.״

ולפי :
״
לא הצלחתי להבין מה מצאת בקופ"ג שאתה לא יכול לעשות במניות.
קודם כל אתה יכול להיות במסלול מנייתי בקופ"ג.
לא על זה רשמתי אלא על איך לחסל הון עד המוות.
את לא יכול לחזות מתי תמות, אם תבזבז יותר מדי תגיע למצב של עוני בזקנה מאוחרת, אם תבזבז פחות מדי תגיע למצב שאתה יושב על מליונים ביום המוות.״

כלומר הדגש שלו שלו הוא להגיע לקבר בלי נכסים להורשה ולכן הוא לא מעוניין בנכסים בפועל, גם אם מרובים מאד, אלא רק בקצבאות שמפסיקות עם המוות - ועל זה שאלתי האם באמת עדיף לו פחות כסף אבל לא ניתן להורשה, בחיים על פני יותר כסף בחייו, אבל שישאר אחריו.
 
ועל זה שאלתי האם באמת עדיף לו פחות כסף אבל לא ניתן להורשה, בחיים על פני יותר כסף בחייו, אבל שישאר אחריו.
אבל זאת לא המטרה. המטרה היא למקסם את הכסף, בצורה בטוחה.

בקצבה מפנסיה אחוז המשיכה הוא הרבה יותר גדול מאשר אותם 3-4% "בטוחים" שבונים עליהם פה מתיק פרטי. (בערך פי 1.5-2 יותר)
והסיכון קטן משמעותית.

ואז השאלה אם העלויות הנוספות שיש לקופגל"ה שוות את הקצבה הגדולה יותר (אחוזית) ואת הטבת המס.
במקרה כזה אני נוטה להסכים עם פות"ש שכנראה יש בזה משהו.

בסופו של דבר היתרון של תיק פרטי זה שהכסף נשאר לך (או יותר נכון ליורשים שלך) ולא מתאדה ברגע שאתה מת, ודמי ניהול יותר זולים. החיסרון זה קצבה נמוכה יותר, סיכון גדול יותר ויותר התעסקות.

אם היתרון של תיק פרטי לא מעניין אותו, ובהנחה שהפרש העלויות הוא לא יותר מידי גדול, אני בהחלט יכול להבין את היתרון של קצבה (בין אם דרך 190 או קופגל"ה)
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
כאשר משווים בין ניהול תיק השקעות עצמאי לבין קבלת קצבה מקופת גמל, מעבר לשיקולים הכלכליים הטהורים, ישנם היבטים מעשיים משמעותיים שיש לקחת בחשבון, בייחוד בהתייחס לנסיבות של הפות"ש (שאין ולא צפויים לו ילדים).

בגיל מבוגר, ניהול תיק השקעות דורש מיומנויות, תשומת לב וכוחות קוגניטיביים שעלולים להיחלש עם הזמן. קצבה חודשית מגיעה באופן אוטומטי לחשבון הבנק, ללא צורך בקבלת החלטות השקעה מורכבות, מעקב אחר שוק ההון או אפילו ביצוע פעולות אקטיביות של משיכת כספים. גם אם היום זה "מרגיש" קל ופשוט, המצב צפוי להשתנות לרעה בגילאים מתקדמים יותר.

ידוע שיכולת קבלת ההחלטות הפיננסיות נפגעת עם הגיל, גם לפני התפתחות דמנציה קלינית. מבוגרים עלולים להיות פחות מודעים לירידה ביכולותיהם ולהמשיך לקבל החלטות השקעה לא מיטביות. גם במקרה של אובדן כשירות זמני או קבוע, קצבה ממשיכה להיכנס לחשבון באופן אוטומטי, מה שמבטיח המשכיות בתזרים המזומנים. לעומת זאת, תיק השקעות עלול "להיתקע" במצב כזה.

עובדה מצערת וידועה היא שקשישים הם יעד נפוץ להונאות פיננסיות ולניצול כלכלי. תיק השקעות גדול בניהול עצמאי חושף את בעליו לסיכון גבוה יותר של ניצול על ידי גורמים שונים, החל ממוקדנים ויועצים למיניהם ועד בני משפחה או מטפלים. לעומת זאת, קצבה חודשית קבועה מקטינה את הסיכון, שכן אין גישה ישירה להון הנצבר.

בקיצור, בעוד ששיקולים כלכליים טהורים כמו תשואה צפויה או חסכון בדמי ניהול הם חשובים, ההיבטים הפרקטיים של ניהול כספים בגיל מבוגר הם קריטיים בעיניי להבטחת רווחה כלכלית ונפשית בשנים המאוחרות. לכן, כן הייתי מקצה חלק מסויים מההון שלי לטובת אפיק של קצבה, בתור רשת ביטחון חיונית.
 
נערך לאחרונה ב:
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ האם קופ"ג להשקעה היא הפתרון הנכון עבורי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
א מה עדיף: חשבון מסחר עצמאי או קופ"ג להשקעה בדמי ניהול זולים? שוק ההון 4
A מס רווחי הון מופחת לגלאי 60+ אל מול קופ"ג להשקעה מיסים 11
א תיק עצמאי + קופ"ג להשקעה שוק ההון 1
א תיק עצמאי + קופ"ג להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
T בעל קופ"ג להשקעה, שוקל לעבור לאופי השקעה אחר וחייב יעוץ פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
D קופ"ג להשקעה עם דמי ניהול מופחתים שוק ההון 4
P מכירת קופ"ג להשקעה ומעבר לחשבון השקעות שוק ההון 21
ע בדיקת כדאיות לרכישת מניות + קופ"ג להשקעה שוק ההון 3
aeh הפקדה מעל לתקרת קופ"ג להשקעה שוק ההון 58
E העברת כספים מהבנק לאינטרגמל - קופ"ג להשקעה שוק ההון 34
N משקיע מתחיל - קופ"ג להשקעה מול תיק בניהול עצמי שוק ההון 34
S שתי שאלות של מתחילים - קופ"ג להשקעה וקרן השתלמות צרכנות פיננסית 2
P קופ"ג להשקעה: היוון מלא אחרי פרישה רק אם יש קצבת מינימום? צרכנות פיננסית 22
פ פורסמה הבהרה לעניין קופ"ג להשקעה שוק ההון 65
R שילמת סכום מסובסד לרופא פרטי דרך משלים קופ"ח. תוכל לקבל על הסכום המסובסד 80% החזר מביטוח בריאות פרטי? צרכנות פיננסית 7
א האם הפקדות לפנסיה/השתלמות/קופ"ג נכנסות אצלכם לקרן חירום? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
L מורים -קרן השתלמות, קופ״ג, דמי ניהול קרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N קופ"ג וקה"ש, חשבון השקעות, 1301 ו-1040 צרכנות פיננסית 1
N קופ"ג וקה"ש בדוח ה-1040 של תושב ישראל מיסים 10
S ביטוח סיעודי של קופ"ח מכבי לחייל שמתגייס לשירות סדיר צרכנות פיננסית 0
בובין חוט-השני קופ"ח כללית עשו טעות ואני משלם? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 19
S העברת קופ"ג וקה"ש ל-IRA עבור אמא + תכנון פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N פתיחת חשבון מסחר לטובת קופ"ג IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ברזילרו עזרה במיטוב קופ"ג ישנה שוק ההון 9
TheOneTech לקוחות קופ"ח מכבי שצורפו לביטוח סיעודי ללא ידיעתם צרכנות פיננסית 6
E דמי ניהול קופ"ג קה"ש פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 22
G קופ"ג או IRA ל-100K פנויים בבנק שוק ההון 4
ס כדאיות העברת קה"ש ואו קופ"ג לחיסכון לניהול אישי ב-IRA שוק ההון 17
J סדר בתוכנית לעתיד (קופ"ג, השתלמות, פנסיה וביטוחים להמשיך החיים ותיכנון סגירה המשכנתא מוקדם) צרכנות פיננסית 7
H קופ"ג חדשה עוקבת S&P - מיטב דש שוק ההון 5
N בחירת קרן פנסיה/קופ"ג/קרן השתלמות ודמי ניהול צרכנות פיננסית 5
dorian העברת קופ״ג - השוואה בין בתי השקעות+מסלקה כתנאי שוק ההון 0
L האם קופ״ג מחייבת אובדן כושר עבודה עפ״י תיקון 14 צרכנות פיננסית 18
A ביטוח סיעודי - קופ"ח/פרטי? צרכנות פיננסית 63
ל עזרה - העברת קופ״ג ללא אישור שוק ההון 3
ג קופ"ג IRA לעומת ניהול עצמי מחוץ לקופ"ג שוק ההון 73
פ ביטוח קופ"ח/ בריאות/ סיעודי- הלכתי לאיבוד מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
W קופ"ג ישנות שוק ההון 18
P פדיון רעיוני של פוליסות חסכון/קופ"ג לצורך אופטימיזצית מס לפי 125ד וכד'? צרכנות פיננסית 33
C קופ"ג בתיקון 190 לעומת מסחר עצמאי שוק ההון 6
N האם ניתן לאחד בין קופ"ג שכיר לקופ"ג עצמאי? צרכנות פיננסית 6
י שיקולים במשיכת קופ"ג עם צבירה נמוכה בפטור ממס שוק ההון 27
liranviper קופ"ג ללא מס החל מגיל 60 - למוכרי דירות שוק ההון 13
רולי קופ"ג IRA מניות בודדות שוק ההון 1
S שאלה על תכנון קרנות השתלמות, תיק השקעות, קופ״ג ופנסיה שוק ההון 23
L ביטוח בריאות פרטי לעומת המשודרגים של קופ"ח צרכנות פיננסית 2
מתכנת מה ההבדלים בין ROTH IRA בארה"ב לבין קופ"ג IRA הישראלית? שוק ההון 12
G קופ"ג / קה"ש מחקה מדדים ב-IBI - פיצול מסלול שוק ההון 10
wa11a בחירת קופ"ג, קרן פנסיה וקרן השתלמות צרכנות פיננסית 2

נושאים דומים

Back
למעלה