• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

קביעת סדרי עדיפויות

  • פותח הנושא פותח הנושא Haim942
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Haim942

משתמש רגיל
הצטרף ב
30/9/17
הודעות
173
דירוג
76
אני בתחילת הדרך. תוהה האם הקדימות ליצירת קרן לשעת חירום שתואמת לצרכיי גוברת על הצורך בהתחלת השקעה גם אם בהשקעה מינמלית של כמה מאות בודדות בכל חודש (מוציא מהמשוואה פנסיה שמבחינתי מהווה בונוס בלבד וקרן השתלמות שמיועדת כחלק מההשקעה לטווח הארוך).

לחתור לקרן חירום בהקדם או לשלב יחד עם השקעה?
 
אני הייתי דואג קודם כל לקרן החירום - משאיר בצד סכום של הוצאות ל-6 חודשים ורק אז מתחיל להשקיע.
ככה במקרה חירום לא תיאלץ למכור בהפסד.
 
נערך לאחרונה ב:
לחתור לקרן חירום בהקדם או לשלב יחד עם השקעה?

קח בחשבון שאתה יכול לקחת הלוואה על חשבון ה:
וה:
קרן השתלמות
בריבית מאוד נמוכה (לרוב 1%).

אם אתה צופה שתיק ההשקעות שלך צפוי להניב יותר מהריבית שתשלם על הלוואה מהפנסיה/השתלמות (אני מניח שאתה אכן צופה כך) אז למה שלא תיקח הלוואה במקרה חירום במקום לשמור מזומנים שיכולים להיות מושקעים ולהניב לך תשואה?

לא ממליץ ולא מייעץ.

ג.נ. יש לי קרן חירום קטנה (אבל לא מסיבות רציונליות).
 
אני הייתי קודם כל משקיע, כל הרעיון של "קרן חירום" בעיני היא מטופש.
דווקא למשקיע בתחילת הדרך שלא מנוסה בירידות אני חושב שקרן חירום יכולה להועיל במיוחד.
כשאין כלום בצד יותר קל להיכנס ללחץ ולעשות שטויות.
 
לחתור לקרן חירום בהקדם או לשלב יחד עם השקעה?
מה קורה היום אם יש צורך בחירום?
אם יש לך פיתרון להיום עם כסף שלא מחיסכון, אז הנה קרן החירום, הפיתרון הזה יהיה גם מחר
תכנס למנטליות של העברת כסף פנוי להשקעה, לא משנה כמה כסף זה

בכל מקרה, קרן חירום לא חייב להיות בידייך, זה יכול להיות עזרה "בטוחה" מהמשפחה, חברים, תכשיט שלא בא לך עליו או כל דבר אחר
קרן חירום לא חייבת לפגוע בחיסכון העתידי, היא אמורה לגבות אותו
 
גוברת על הצורך בהתחלת השקעה
אם ההשקעה עשרות שנים קדימה, זה לא משנה אם תתחיל אותה היום או בעוד 3 חודשים.
לגבי כן או לא קרן חירום, אז כל אחד ודעתו. לדעתי כן, ואז עם הזמן אם מרגישים בנוח, אז לשחרר.
 
קח בחשבון שאתה יכול לקחת הלוואה על חשבון ה:

וה:

בריבית מאוד נמוכה (לרוב 1%).

אם אתה צופה שתיק ההשקעות שלך צפוי להניב יותר מהריבית שתשלם על הלוואה מהפנסיה/השתלמות (אני מניח שאתה אכן צופה כך) אז למה שלא תיקח הלוואה במקרה חירום במקום לשמור מזומנים שיכולים להיות מושקעים ולהניב לך תשואה?

לא ממליץ ולא מייעץ.

ג.נ. יש לי קרן חירום קטנה (אבל לא מסיבות רציונליות).

העלת נקודה טובה, ולמרות שאני מתנגד נחרץ להלוואות אני נוטה להסכים איתך.

[/QUOTE]
מה קורה היום אם יש צורך בחירום?
אם יש לך פיתרון להיום עם כסף שלא מחיסכון, אז הנה קרן החירום, הפיתרון הזה יהיה גם מחר
תכנס למנטליות של העברת כסף פנוי להשקעה, לא משנה כמה כסף זה

בכל מקרה, קרן חירום לא חייב להיות בידייך, זה יכול להיות עזרה "בטוחה" מהמשפחה, חברים, תכשיט שלא בא לך עליו או כל דבר אחר
קרן חירום לא חייבת לפגוע בחיסכון העתידי, היא אמורה לגבות אותו

אוקי, אז אני אחדד את המצב. העזרה ה-"בטוחה" שלי היא הלוואה מהפנסיה כמו שהוזכר (עבור הוצאת חירום מעל 50K לערך). אני חושב שמבחינה לא רציונלית אני ארגיש טוב יותר להחזיק/לסגור בפקמ סכום כסף שמיועד לחירום למרות שאני מבין שזה נוגד את ניתוב הכסף הפנוי להשקעה.

אני חושב שבאמת אסגור סכום נמוך יחסית ואבצע הפקדות עד להגעה לסכום הרצוי (בעיקר בשביל התחושה), ובמקביל אתחיל להשקיע.
 
למיטב הבנתי בקרן חירום הכוונה להיות מוכן למצב בו תהיה הוצאה גדולה ואפשרות שבמשך תקופה לא יהיו הכנסות. במצב כזה ממה תחזיר את ההלוואה?
הרי תשואה בתיק עם סכומים קטנים ממילא תניב סכומים קטנים אך עם סיכון להפסדים. לכן לדעתי עדיף קודם לשמור משהו בצד ואז להשקיע עם פחות לחץ.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני חושב שבאמת אסגור סכום נמוך יחסית ואבצע הפקדות עד להגעה לסכום הרצוי (בעיקר בשביל התחושה), ובמקביל אתחיל להשקיע.
במקרה הזה אתה כבר מתחיל להשקיע, פשוט ההקצאה שלך הינה מזומן \פק"מ נזיל (יחסית)
תמיד תוכל למלא את החלק הנ"ל ואז להחשף למניות ביתרה, באופן שיגרום לך להרגיש ביטחון במה שאתה עושה
 

נושאים דומים

Back
למעלה