• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

צרכנות פירות וירקות

TWOSIXNINE

משתמש בכיר
הצטרף ב
25/10/20
הודעות
1,282
דירוג
800
היי,
התזונה שלי מתבססת על מוצרים מהצומח וכבר תקופה מאד ארוכה שאני לא מצליח למצוא דרך להוזיל בעלויות של קניית פירות וירקות.
אני מתגורר במרכז ועד לפני מספר שנים הייתי קונה פירות ירקות בשוק כי חשבתי שהמחירים שם זולים יותר. למעשה, לא רק שאין חסכון משמעותי בעבור סל מוצרים דומה/זהה, זו טרחה גדולה להגיע לשוק (זמן, כוח, אופניים, חנייה וכו׳). ובאמת, אחרי תקופת ניסוי של מספר חודשים מצאתי לנכון להפסיק לחלוטין ללכת לשוק כי לא זול.

לאור מצב הקורונה בשנתיים האחרונות התחלתי להזמין את סל הפירות והירקות שלי דרך אתרי האינטרנט, חלק מחוות קטנות, אורגניות או שלא, לפעמים מרשתות שיווק כאלו ואחרות ולפעמים מספקים אחרים. לי, באופן אישי, חוויית הקנייה הזו מאד מתאימה ולכן אני מוכן לשלם עבורה את דמי המשלוח (כ20₪).

הגעתי למצב שאני נמנע מאכילה של פירות מסויימים כי זה אבסורד מבחינתי לשלם עשרות ₪ על ק״ג של מוצר.
בנוסף, יש לי תקציב שבועי ותקציב חודשי שאני עומד בו ומנצל אותו בתבונה, עשיתי ועדיין עושה סקר שוק ובוחן אלטרנטיבות על בסיס קבוע, הפחת שלי נמוך מאד, מאד מרוצה מהזמן שנחסך על תהליך הפיסי של הקנייה, ובקיצור די מרגיש שהגעתי לאופטימזציה סבירה של התהליך אבל המחירים פשוט שוברים אותי.

ניסתי לחפש קבוצות רכישה, אבל מנסיוני, החסכון הוא בעבור מוצרים מסויימים בלבד ו(כמעט)אין הבדל בסל מוצרים - לכן, אשמח לשמוע על קבוצות רכישה שאתם מכירים (אם זה כאן או בהודעה אישית).

לגבי השוק, אני יודע שבסוף יום המחירים זולים בעשרות מונים אבל מאחר ואני לא זמין/נגיש לשעה הזו מפאת עבודתי, אני מפספס אותה.

הציעו לי לנסוע לשווקים מהסביבה (למשל שוק רמלה) אבל הגעתי למסקנה שרק קנייה גדולה ( משפחתית) יכולה להיות חסכונית וזה בלי לקחת בחשבון דלק:חנייה:זמן:פקקים:מאמץ.

בקיצור, פתוח לשמוע מכם מה ניתן לעשות בעניין הזה, איך אתם מתנהלים, איפה קונים, טיפים וכל מידע אחר שיכול להביא להוזלה ו/או ייעול.

תודה
 
בקיצור, פתוח לשמוע מכם מה ניתן לעשות בעניין הזה, איך אתם מתנהלים, איפה קונים, טיפים וכל מידע אחר שיכול להביא להוזלה ו/או ייעול.

לא מצאתי דרך להוזיל את כל הסל שלי אבל מצאתי דרכים לחסוך על שני דברים מרכזיים שאני אוכל הרבה:

1. עלים ירוקים - מרוכזים בנוטריאנטים יותר מכל ירק אחר. שמתי לב שאני זורק הרבה ירקות עליים טריים (כמו חסה, עלי בייבי, רוקט) בגלל הקלקול המהיר שלהם.
תוך יומיים מהקניה, כבר אפשר לראות ולהרגיש שהם לא טריים לגמרי.

עברתי לקניה של תרד וברוקולי קפואים - לא זורק יותר, אין לחץ לצרוך מהר ואוכל את הירק בשיא טריותו.

2. פירות קפואים - פירות יער כמו אוכמניות כחולות ופטל הם מקור עשיר של פיטוכימיקלים, אבל פירות יער טריים הם עסק יקר מאוד.

עברתי להזמין פירות קפואים באינטרנט בקילוגרמים (גגל "הזמנת פירות קפואים" ונסה שירותים שונים).
יוצא לי 34 ש"ח לקילו לאוכמניות כחולות, פטל אדום וגרגירי רימון, 28 לפטל שחור, 24 ש"ח לקילו למנגו חתוך ועוד. שוב, לא זורק והפירות בשיא טריותם.
אוכל תפוחים, בננות ואגסים במשרד.
החיסרון הוא שפירות קפואים מוציאים מיצים אחרי ההפשרה. יש אנשים שלא יאהבו אבל לי כמעט שאין בעיה עם זה. היתרונות מאפילים על החיסרון הזה.
 
נערך לאחרונה ב:
מחירי פירות וירקות זה בורסה.
תתחיל להבין מתי מחיר של ירק/פרי מסוים הוא זול או יקר ותשים לעצמך גבולות.
במקביל תגדיל את הידע הקולינרי שלך ואת היקף המתכונים והאוכל שאתה יודע להכין
ככה כשאתה בא לקנות תקנה דברים שנכון לנקודת הזמן הם זולים ומשתלמים.

הפחת צריך לרדת לאפס עגול.
תמיד יש מה לעשות עם פירות וירקות, וכדאי ללמוד דרכי שימור שונות.

תדע מה שווה להשקיע טרי ומה אפשר להתייעל ולקנות משומר/קפוא.

תשקול ברצינות לגדל דברים פשוטים, בעיקר עלים למיניהם ותבלינים. יוסיף הרבה טעם ויחסוך הרבה כסף.. משום מה עלי סלט למיניהם עולים מחיר אבסורדי לק"ג.
 
שמתי לב שאני זורק הרבה ירקות עליים טריים
זה עיקר הפחת שלי. מסכים איתך לגבי עניין הירוקים. כנראה וקפוא זה אופציה טובה. תודה.
פירות יער כמו אוכמניות כחולות ופטל
בהחלט מודע לעניין ומאד מרוצה מהמחיר והשירות של הספקים.

תודה על העצות.
 
הגעתי למצב שאני נמנע מאכילה של פירות מסויימים כי זה אבסורד מבחינתי לשלם עשרות ₪ על ק״ג של מוצר.
לא רואה בעיה עם זה. אנחנו בקיץ הזה אוכלים תפוחי עץ, בננות, מלונים ואבטיחים. שאר הפירות קונים ל"טעימות". נניח, מנגו אחד בקניה השבועית (ושבוע אחרי זה 3 אפרסקים). אבוקדו כבר לא קונים שנה ויותר, ויתרנו על זה כרגע ויש מספיק מזונות חלופיים.
שמתי לב שאני זורק הרבה ירקות עליים טריים (כמו חסה, עלי בייבי, רוקט) בגלל הקלקול המהיר שלהם.
חבל מאד.
אני מכניסה חסה, פטרוזיליה, שמיר, גבעולי סלרי (בשכיבה, עם מים בגובה חצי, כל סוג לחוד) לקופסה עם מכסה ננעל וזה מחזיק לי שבועיים ואפילו יותר. רק צריך להחליף את המים כל יום-יומיים. אפילו גזר שמתחיל להתקמט/להתרכך אני מעבירה לקופסא כזאת והוא מיד מתמצק מחדש.
תמיד יש מה לעשות עם פירות וירקות, וכדאי ללמוד דרכי שימור שונות.
תשקול ברצינות לגדל דברים פשוטים, בעיקר עלים למיניהם ותבלינים
+1
המקרר שלי מכיל עכשיו צנצנת עגבניות ירוקות מוחמצות, צנצנת פלפל חריף מוחמץ, פלפל חריף קצוץ וכבוש (במלח, שום ושמן זית), צנצנת כרוב כבוש, ריבת חבושים וריבת אפרסקים (שקיבלתי בחינם מהמכולת כי כבר היו בשלים מדי למכירה).
 
לא רואה בעיה עם זה
נקודתית, לא בעיה. אבל לאורך ה3-5 שנים אחרונות המגמה הזו בולטת יותר ויותר. אני ״נאלץ״ לוותר על מצרכים שעבורי הן יסוד.

בנושא האחסון של המוצרים, זה בהחלט גורם חשוב בחסכון ואני מקפיד.
 
התזונה שלי מתבססת על מוצרים מהצומח
טבעוני? צמחוני?
אני ״נאלץ״ לוותר על מצרכים שעבורי הן יסוד.
אם אתה טבעוני אז מוצרי היסוד הם ירקות, פירות, אגוזים, דגנים וקיטניות.
העניין כאן שהרבה פעמים טבעונים חושבים שהם צריכים מגוון ענק של ירקות ופירות בכל רגע נתון. זה נכון שלכל אחד מהם יש ויטמינים ומינרלים שאין לשני אבל אפשר לסווג אותם לפי משפחות (סולניים, מצליבים וכיוצא בזה) ואז לבחור את הזולים ביותר מבין אותה משפחה נכון לעכשיו ותקבל תרומת ויטמינים דומה.
לדוגמא, כרוב הוא ירק יחסית זול שנשמר לאורך זמן ארוך יותר. אפשר לתעדף אותו על פני כרובית (בקיץ היא יקרה להחריד וזאת גם לא העונה) או כרוב ניצנים. אפשר לקנות אותו כל שבוע ואז לקנות כרובית רק בחורף וכרוב ניצנים רק פעם ברבעון לפינוק. ההבדלים התזונתיים בין בני המשפחה לא כאלה גדולים מול הבדלי המחיר.
אותו הדבר אפשר לעשות גם עם דגנים. לקנות אורז ושיבולת שועל (סתם דוגמא) באופן קבוע, ופעם בכמה חודשים לקנות איזה דגן טרנדי עם סגולות מופלאות לפי דברי המשווק.
 
מה נחשב אצלך למוצרי יסוד?
מוצרים עונתיים ועשירים במרכיבים תזונתיים איכותיים (כמו ויטמנים מינרלים שומנים וחלבונים), זה יכול להיות אבוקדו בעונה לדוגמא.
נכון, אני מבין שאבוקדו הוא לא מוצר יסוד אבל כן מצפה שיהיה נגיש (מבחינת מחיר) כשצריך.
השאיפה היא לא לצרוך תפוחי אדמה ומלפפונים בלבד.
אם נוכל לעשות אנלוגיה ברוח הבלוג, המטרה היא לשמור על תפריט מגוון (מפוזר כהלכה), מאוזן ולאורך זמן אבל המגמה העקבית של עליית מחירי הפירות והירקות מתחילה להטריד ואני מנסה להבין איך אני יכול להתייעל בעניין.
 
עניין כאן שהרבה פעמים טבעונים חושבים שהם צריכים מגוון ענק של ירקות ופירות בכל רגע נתון
אני לא יכול להעיד על מה טבעונים אחרים חושבים, עם זאת אני לא מצפה לצרוך מגוון רחב בכל רגע נתון. רק לדעת שתזונה עשירה (איכותית לא כמותית) לא תגזול נתח גדול מהתקציב. מתחיל להרגיש לי שמנגו (דוגמא אקראית) הופך למותרות..
 
מצפה שיהיה נגיש (מבחינת מחיר) כשצריך.
צר לי, אבל מתקשה להבין את הציפייה שלך, במיוחד שכמדובר במוצרים חקלאיים עדינים כאבוקדו.

מפוזר כהלכה
אז תפזר את המקורות שלך. תגדל בעצמך. שתול עץ אבוקדו, חכה כמה שנים ותהנה מהפירות. תאמין לי שעץ מוצלח אחד יספק אותך ואת משפחתך מעל ומעבר... תראה את זה כהשקעה עתידית בזהב ירוק.

ובכן לעניין... במקומך היתי חושב מה היה יכול לתת לי תשובה זולה לאבוקדו - וככה לחסוך/לצמצם קניה של אבוקדו.
אתה אוכל את האבוקדו נא? כפרי? או משתמש בו כבסיס לממרחים?
אם ממרחים, היתי מנסה לגוון עם אלטרנטיבות על בסיס פסטו, בייצור עצמי כמובן, עם שמן זית. שמן זית דומה מאד בערכו לשמן אבוקדו.
פסטו עם אגוזים, שמן זית ועלים פשוטים (כמו סרפד, אחרי חליטה) יכול להוות תחליף זול מאד.
אם אתה רוצה לייצר ממרח בסגנון גואקמולי גם במרקם ובמראה, יש שטוענים שפול נותן תשובה.
"גוואקמולי" פול נפוץ מאד בארצות הקרות שם האבוקדו באמת מעדן עשירים.
 
מתחיל להרגיש לי שמנגו (דוגמא אקראית) הופך למותרות..
נכון, אז קונים פעם שבועיים אחד. גם אבוקדו אפשר לקנות אחד בשבוע-שבועיים.
יש תקופות שמחיר העגבניות והמלפפונים מזנק פתאום, אז אנחנו אוכלים באותה תקופה סלט עם פחות מהם ויותר מאחרים (כרוב, גזר מגורר, גמבה) או בכלל מוותרים עד שיחזרו למחיר נורמלי.
זה לא בגלל שאי אפשר לעמוד בתקציב הזה, אלא שחשוב לנו להיות מסוגלים להתגמש על סוגי הפירות והירקות בלי לוותר על מגוון (גם אם קטן יותר).
בעיניי זאת שערוריה כל המחירים המופלצים האלה, ולא בגללי או בגללך - יש ירידה מתמדת בצריכת הפירות והירקות, ואני מנחשת שזה קורה בעיקר בבתים של אנשים עניים. בתור אחת שדי מחוברת לחקלאים, אני יודעת שהכשל נובע בעיקר מהמשווקים והקמעונאים (בעזרתה האדיבה של ממשלה תאצ'ריסטית).
רק לדעת שתזונה עשירה (איכותית לא כמותית) לא תגזול נתח גדול מהתקציב
מה זה תזונה עשירה ואיכותית מבחינתך? אצלי יש מגוון כזה (מהפשוטים והזולים יחסית):
4-5 סוגי פירות בשבוע ועוד 7 סוגי ירקות ועוד 3 סוגי עלים ועוד 3-4 ירקות שורש ועוד 2-3 סוגי דגנים, 2-3 סוגי קיטניות, 3-4 אגוזים וזרעונים.
לא מספיק? יותר ממה שאנשים אכלו אי פעם בהיסטוריה מבחינת גיוון :)
 
או שהשוק לא חופשי, והמדינה דווקא מערימה קשיים על ייבוא פירות...
ליברמן ופורר שר החקלאות הציגו רפורמה.
נקווה שתעבור.
החקלאים כבר התחילו להלחם בעזרת התקשורת.
מתוכננת שביתה ראשונה נגד הממשלה.
 
או שהשוק לא חופשי, והמדינה דווקא מערימה קשיים על ייבוא פירות...
זה לא יעזור כי מי שקובע את המחיר אלה המשווקים והקמעונאים, לא החקלאים. תראה מה קורה עם הבשר המיובא ועם החמאה. אפילו תפוחי העץ המיובאים נמכרים באותו מחיר כמו הישראלים (שטובים פי כמה). קונים בזול ממדינות זולות וגוזרים רווח גדול בהרבה. ולכן מגדלי התפוחים התחילו לחסל מטעים.
לדעתי, צריך לייבא ירקות ופירות שלא גדלים בכמות מספקת בארץ אבל מאד חשוב שיהיה ניטור ופיקוח על השלבים השונים עד לצרכן. כמובן שאני מדברת רק על מה שחשוב לתזונה (מוצרי יסוד), לא אכפת לי אם ייקרו פי חמש מוצרי מדף לא חשובים.
צריך לזכור שברוב המדינות בעולם הראשון יש סיבסוד לחקלאים ומעודדים אותם לייצר וגם לייצא, הבעיות בארץ הן סיבסוד לא נכון לחקלאים, הגדלת עלויות יצור ע"י הממשלה (מחיר מים חקלאים ומשכורות עובדים זרים), חוסר התארגנות של החקלאים (היה פעם ואז המחירים היו זולים והצריכה גבוהה) וקרטל של משווקים-מובילים-רשתות שיווק, ובמיוחד שינוי האווירה בארץ שהכל צריך להיות פתוח לייבוא בלי מכס ושילכו לעזאזל החקלאים.
 
אני החלפתי את העלים הירוקים (חסה, תרד וכו') בכרוב - נשמר המון זמן, אפשר לבשל במגוון דרכים (מרק, בתנור, סלט וכו') ואני גם אוהב את הקראנצ'יות שלו.
לא זרקתי חתיכה (למעט עלה חיצוני מגעיל או שניים) כבר המון זמן.
 
יותר מדי ידיים בין החקלאי לצלחת שלי/נו.
 
יותר מדי ידיים בין החקלאי לצלחת שלי/נו.
לא יותר מדי ידיים, פשוט לוקחים אחוזים שמנים מדי.
אגב, אם תגיע לחקלאי - רוב הסיכויים שהמחיר יהיה דומה לזה שברשתות ואולי אף גבוה יותר. גם הסלים מהחקלאי לצרכן הם יקרים להחריד.
אני באמת חושבת שטבעונים שגרים בגוש דן משלמים הרבה כסף על ההעדפה שלהם (וברצון לקנות און ליין). בחצר שלי אני מגדלת לא מעט ירקות, עלים וצמחי תבלין ומלקטת אצל השכנים פירות מהעצים (ברשות כמובן).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S איך אתם ממקסמים חיסכון עם מועדוני צרכנות וקופונים צרכנות פיננסית 10
נ האם להיות חבר מועדון? (צרכנות ברשתות) צרכנות פיננסית 27
S שאלה די מעניינת לגבי הקשר בין ביטוח צד ג' לרכב לבין מינימליזם ואנטי-צרכנות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
G צרכנות בתבונה לצעירים (ולרווקים) שבנינו מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 47
צריכה עצה צרכנות וחיי חברה 2020 מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
נ צרכנות נבונה, עוד סיבה לא לצאת לבלות היום 31.12 מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
לא חשוב שמות בהקשר לחסכנות ואנטי-צרכנות - אפשר בבקשה הסבר על הסרטון הבא? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
לא חשוב שמות בהקשר לאנטי-צרכנות - גיוס סיכות לפיצוץ בועת הנדל"ן? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 75
H אשראי צרכני - בחירת כרטיס אשראי\מועדון צרכנות צרכנות פיננסית 1
N הנזק במינימליזם ואנטי-צרכנות, בראייה רחבה אוף טופיק 67
Y שיפור תנאים בחשבון שכבר מקבל הטבות ממועדון צרכנות צרכנות פיננסית 3
הק995 צרכנות פיננסית חלופית - האין-פנסיה של ליאור דיין צרכנות פיננסית 0
pyrocks שירים שמדברים על אנטי-צרכנות\עצמאות כלכלית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
אורי מפת צרכנות סולידית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 61
גרהם חומר ברשת בקשר לשמירה על תקציב מאוזן, אנטי צרכנות וכד' מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
האופטימית תיק השקעות בבנק הבינלאומי - מועדון צרכנות הוט צרכנות פיננסית 81
R פירות קפואים בזול מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 2
H בכמה אתם קונים קילו פירות וירקות צרכנות פיננסית 10
yossik רשת שיווק גדולה תמכור החל משישה סוגי פירות וירקות באריזות בלבד במקום בתפזורת מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 34
J פירות וירקות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 46

נושאים דומים

Back
למעלה