• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

צרכנות בתבונה לצעירים (ולרווקים) שבנינו

galh_5

משתמש רשום
הצטרף ב
23/1/21
הודעות
16
דירוג
28
היי,
אני חדש בפורום אבל קראתי לא מעט פוסטים בבלוג הנהדר הזה ורציתי לשתף מנקודת המבט שלי.
המטרה של הפוסט שלי בסופו של דבר מיועדת במיוחד לצעירים ובמטרה לעודד אותם לצבור חוויות לכל החיים, לצד התנהלות כלכלית נכונה.

כבר בצעירותי, ההורים שלי חינכו אותי ואת האחים שלי שצריך לקנות רק מה שבאמת נחוץ לנו ולדחות סיפוקים כשצריך, לא מתוך חוסר חלילה, אלא מתוך רצון לחינוך כלכלי יותר נבון. למשל, אני כרגע מחזיק בטלפון של שיאומי שקניתי לפני כשנתיים וחצי, במחיר שיא של 1380 שקל. כל הביגוד שלי הוא דרך הנחות של 30% ברשתות הגדולות. ביום-יום אני מנסה לקנות את רוב הדברים בהנחות ומחכה למבצעים כשצריך, לא אוכל כמעט בחוץ אבל כן יוצא לדייטים (אגע בזה בהמשך).
כיום אני בן 28, עובד בהייטק (עם לא מעט שעות כרגע) וחזרתי להורים שלי לפני כ-3 חודשים לאחר שהחוזה שלי נגמר ועדיין לא מצאתי דירה כרצוני. כשהייתי בדירה, הצלחתי עדיין לחסוך כ-60-65% מהשכר, בנוסף ללא מעט דייטים שהייתי יוצא אליהם (יש חשק גדול להכיר בחורות כשיש יותר עצמאות).
כרגע אני אצל ההורים ואני מצליח לחסוך כ-90% כאשר ההוצאה הגדולה היא הרכב.
קניתי לפני כחצי שנה אוטו יקר יחסית לרוב בני גילי, ב-50 אלף שקל. יכלתי להתפשר על אוטו צנוע יותר ולחסוך כ-10 אלף שקל אבל הייתי מרגיש פשרה די גדולה. אני מודע לכך שהאוטו הוא נטל כלכלי אבל אני מתכנן להיות איתו לפחות כ-5-6 שנים אז זה היה פחות נורא מבחינתי, מה גם שלמקום העבודה שלי התחבורה הציבורית היא באמת על הפנים, באיזור השעה ורבע ואילו בעבודה זה 20 דקות גג. נקודה למחשבה היא שאם לא הייתי קונה אוטו (בהשקפת הסולידית), הייתי מבזבז המון זמן רק על תחבורה, ואיזו עצמאות בדיוק הייתי משיג?(גם להיפגש עם חברים או עם בחורות).
כמובן שאני כן משתדל לחסוך ונוסע מדי פעם עם מישהו שגר לידי כך שאני חוסך עוד 150-200 שקל בחודש.

דבר נוסף הוא הטיול הגדול, טסתי פעמיים לתאילנד אבל בסיום הלימודים החלטתי להגשים את הטיול הגדול וזאת לאחר ששמעתי המון חוויות מבחורות שהייתי יוצא איתן לדייטים, וגם בחורים מהעבודה/תואר. הבנתי שגם לאחר שנים האנשים מדברים על הטיול הזה ולא רציתי להמשיל ולהרגיש את הפספוס הזה שלא טיילית ולכן החלטתי לטוס בסיום הלימודים ולפני שהתחלתי עבודה חדשה. בחישוב שעשיתי, מדובר על 92 אלף שקל הכוללים טיול של ארבעה חודשים וחל"ת של אותו זמן מהעבודה. סכום לא מבוטל לכל הדעות אבל החוויות שצברתי שם מטורפות והן מלוות אותי לכל החיים (גם החוויות מתאילנד). קשה להסביר את התחושה הזו שאתם חווים עולם אחר, מעיזים הרבה יותר ומגשימים את עצמכם. אין לי דרך לכמת את החוויות האלה בכסף ואין לי ספק שאטוס שוב בהזדמנות הבאה.

פוסט נוסף שראיתי הוא על יציאות עם בחורות שלגברים זה כאב ראש לא קטן לצאת עם בחורות ולחיות עם החשש שהן יחשבו שהוא קמצן. אני אף פעם לא ניסיתי לקנות בחורה בכסף, המטרה שלי היא להכיר את הבחורה (יש כאלה שמרגישים צורך לצאת לכמה מקומות באותו דייט עם הבחורה ואז זו נהיית הוצאה מאוד יקרה). דייט בדר"כ אצלי זה בר כאשר אני מזמין בירה והבחורה יין. נזק של 80 שקלים כולל טיפ. עם חנייה (לפעמים) + דלק זה בסביבות ה-110 שקלים. יש תקופות שאני יוצא להרבה דייטים אז זה מצטבר לסכום לא קטן אבל מצד שני אני גם צובר חוויות וניסיון עם בחורות עד שאמצא את הבחורה שארגיש הכי בנוח לצעוד איתה קדימה. נקודה נוספת היא שאם שני הצדדים נהנו, הבחורה תשלם בחלק מהפעמים הבאות שתצאו כך שהממוצע של ההוצאה פר פגישה, תצטמצם.

אז לעומת חלק מבני גילי, אני כן חוסך המון כשצריך, אבל מצד שני בתור רווק, יש לי פחות מחוייבות כלפי אישה וילדים ויוצא בפועל גם עבודה ולכן אני משתדל גם להגדיל את סך החוויות שלי ולא להתחרט על זה בגיל מבוגר, כי לנצל חלק מהכסף בגיל הזה, לא דומה ללנצל אותו בגיל שהוא עשור קדימה. אני בעד לצבור חוויות ולא דברים חומריים.
מקווה שנתתי לבני גילי מספר נקודות למחשבה ואני מתנצל שהפוסט הזה לא מסודר, פשוט ניסיתי לדבר מהלב.
בנימה אופטימית זו, תצברו חוויות להמשך החיים תוך כדי התנהלות כלכלית נבונה שתשרת אותכם נאמנה בהמשך.
 
לא יודע מה רצית לשאול כאן.
אנחנו אנשים מאד שונים בהשקפה שלנו.

אני כרגע מחזיק בטלפון של שיאומי שקניתי לפני כשנתיים וחצי, במחיר שיא של 1380 שקל.

בכל הנוגע לפלאפונים, חשוב לי עניין הקרינה (שהבנתי שבשיאומי היא רבה יותר). קניתי סמארטפון ב600 של גלקסי והוא עושה את העבודה.

ל הביגוד שלי הוא דרך הנחות של 30% ברשתות הגדולות

קח בחשבון שהרשתות הגדולות יכולות לזרוק איזה מחיר שהן רוצות ולהוריד 30%. עם הזמן למדתי שלבוש נאות ובעיקר נוח הוא משהו שאני מוכן לשלם עליו. כשיש לי בגד טוב אני לא נפרד ממנו הרבה זמן.

לא אוכל כמעט בחוץ

וחזרתי להורים שלי

מתבקש.

קניתי לפני כחצי שנה אוטו יקר יחסית לרוב בני גילי, ב-50 אלף שקל. יכלתי להתפשר על אוטו צנוע יותר ולחסוך כ-10 אלף שקל אבל הייתי מרגיש פשרה די גדולה. אני מודע לכך שהאוטו הוא נטל כלכלי אבל אני מתכנן להיות איתו לפחות כ-5-6 שנים אז זה היה פחות נורא מבחינתי

שיקול שלך. לי אין רכב או רישיון ולא מרגיש צורך באחד - יש לי אופניים, לא חשמליים אפילו, שמביאים אותי לכל מקום במרכז, ותחבורה ציבורית מוזלת לכל שאר הארץ. בימי הקורונה אני משתדל להתנייד באוטובוס רק כשזה הכרחי.
לי אוטו נראה כמו בזבוז כסף.

92 אלף שקל הכוללים טיול של ארבעה חודשים

זה. המון.

אני למשל טיילתי ארבעה וחצי חודשים בעשירית מהסכום הזה (לא שילמתי על הטיסות הלוך וחזור, יש לציין, אבל כולל טיסות פנימיות), וגם אותי החוויות מלוות כל החיים. בכל אופן אני מקווה שנהנת, אבל אם באת לייעץ לבני גילך אשתף שלדעתי זה סכום בלתי פרופורציונאלי. אפשר לשאול מה עשית בטיול שעלה כל כך הרבה כסף (מלבד הטיסות?)

לגברים זה כאב ראש לא קטן לצאת עם בחורות

גם לנשים זה לא ורדים ושושנים, אל תדאג.
אני לא יוצא לברים או למסעדות בכלל, אלא פשוט משתדל להיות אטרקטיבי מספיק כדי שנשים ירצו לפגוש אותי בכל מקום. אני לא מקבל את גישת הדייטינג המיינסטרימית ולא משחק משהו שקרוב למשחק הזה. בעולם שלי נשים בד"כ מזמינות אותי לדייטים, ואנחנו או נפגשים בפארק, בים, או אפילו אצל אחד מאתנו. לא כל הנשים מקבלות את זה אבל זה מסנן טוב עבורי לראות מי באמת רוצה להכיר אותי ומי לא.

עושה רושם שחלק גדול מהדימוי שלך על עצמך נקבע על ידי נשים. שחרר.

לנצל חלק מהכסף בגיל הזה, לא דומה ללנצל אותו בגיל שהוא עשור קדימה

המשפט הזה נכון, אבל גם המשפט "להשקיע חלק מהכסף בגיל הזה, לא דומה ללנצל אותו בגיל שהוא עשור קדימה". כדאי למצוא את האיזון.
 
@galh_5 ברוך הבא לפורום.
 
אני מודע לכך שהאוטו הוא נטל כלכלי אבל אני מתכנן להיות איתו לפחות כ-5-6 שנים אז זה היה פחות נורא מבחינתי, מה גם שלמקום העבודה שלי התחבורה הציבורית היא באמת על הפנים, באיזור השעה ורבע ואילו בעבודה זה 20 דקות גג. נקודה למחשבה היא שאם לא הייתי קונה אוטו (בהשקפת הסולידית), הייתי מבזבז המון זמן רק על תחבורה, ואיזו עצמאות בדיוק הייתי משיג?(גם להיפגש עם חברים או עם בחורות).
כמובן שאני כן משתדל לחסוך ונוסע מדי פעם עם מישהו שגר לידי כך שאני חוסך עוד 150-200 שקל בחודש.
גם אני קניתי רכב רק כי מקום העבודה שלי היה לא נגיש בתחב"צ.
זו הטעות הפיננסית הכי גדולה שעשיתי בחיי.
איזו עצמאות היית משיג?
העצמאות מהסטרס הנפשי הנובע מהצורך בתחזוקה השוטפת הרכב, מתשלום הביטוח והחשש שתאלץ להפעיל אותו מתישהו, ומהפקקים כמובן.

הבנתי שגם לאחר שנים האנשים מדברים על הטיול הזה ולא רציתי להמשיל ולהרגיש את הפספוס הזה שלא טיילית ולכן החלטתי לטוס בסיום הלימודים ולפני שהתחלתי עבודה חדשה.
אחחחחח אין על FOMO כדי להפוך אדם שפוי לצרכניסט נבער ;)
יש תקופות שאני יוצא להרבה דייטים אז זה מצטבר לסכום לא קטן אבל מצד שני אני גם צובר חוויות וניסיון עם בחורות עד שאמצא את הבחורה שארגיש הכי בנוח לצעוד איתה קדימה.
טיפ:
דייט במקום גנרי יביא לך בחורות גנריות.
אתה רוצה בחורה שלא תחשוב שאתה קמצן? תקבע דייטים בחוף ים או לעשות פיקניק ביער או משהו כזה, ומי שלא טוב לה יום טוב לה. חסכת לעצמך 110 ש"ח.
ולכן אני משתדל גם להגדיל את סך החוויות שלי ולא להתחרט על זה בגיל מבוגר,
שוב פעם FOMO. אתה צריך לעבוד על זה.
כי לנצל חלק מהכסף בגיל הזה, לא דומה ללנצל אותו בגיל שהוא עשור קדימה.
למה לא דומה?
תצברו חוויות להמשך החיים
תצברו חוויות בהמשך החיים
 
בכל הנוגע לפלאפונים, חשוב לי עניין הקרינה (שהבנתי שבשיאומי היא רבה יותר)
אם תרצה אפשר לפתוח שרשור נפרד (למען האמת אני אופתע אם מעולם לא היה) אבל פעם ראשונה שאני שומע על הבדל משמעותי בין טלפונים שונים. שיאומי וסמסונג עומדים בתקנים והתקנים במקרה הזה נמצאים הרבה מעבר למה שאי פעם הוכח כמזיק
גם אם היה הבדל בין הטלפונים הוא כנראה שקול מבחינה בריאותית להבדל של שעה בתוחלת החיים מבחינה סטוכסטית.
 
אני לא פמיניסטית במיוחד וגם לא קנטרנית אבל יש משהו צורם טיפה בשימוש שלך במילה בחורות o_o
אתה בן 28, אני מניחה שאתה יותר עם נשים
 
חברים, דייטים זולים זה אחלה, בטוח יש נשים שזה חוסך לך היכרות איתן, אני אישית מאוד בעד.
אבלללללללל
אם אתה מציע למישהי לצאת לדייט בבית שלך/ביער/ בפארק חשוך/ מפעל נטוש/ תחנה מרכזית וכו' והיא מסרבת - יכול להיות שזה לא בגלל שהיא גולדיגרית
 
אם אתה מציע למישהי לצאת לדייט בבית שלך/ביער/ בפארק חשוך/ מפעל נטוש/ תחנה מרכזית וכו' והיא מסרבת - יכול להיות שזה לא בגלל שהיא גולדיגרית

מדוייק.
אני חושבת שהדייט הכי סביר במחיר וגם סביר מבחינת ביטחון אישי של האישה זה קפה באיזה בית קפה במקום מרכזי. אפילו ארומה.
 
אתייחס לכל הדברים שהעליתי כאן ושהגבתם עליהם :
1) אוטו זה אכן בזבוז גדול של כסף. האמת שאתמול עשיתי חישוב והוא יעלה לי פחות או יותר 1050 שקל לחודש למשך ה-5 שנים הבאות. אכן הוצאה ענקית שאפשר לנתב על דברים אחרים אבל יש לי את העצמאות שלי, אני כבר לא תלוי ברכב של ההורים (עד לפני חצי שנה, הייתי נוסע על האוטו של אמא שלי וחסכתי המון כסף ) והוא חוסך לי המון זמן בתחבורה ציבורית שהיא לא במיטבה, במיוחד לא בסגר. במקום לבזבז זמן על תחבורה ציבורית, אני בוחר מה לעשות עם הזמן הזה- שעות נוספות בעבודה או פיתוח אישי (לא אוהב להתבטל בבית).
רוב האנשים שגרים בתל אביב מוותרים (ודי בצדק) על הרכב כי רובם עובדים שם. אבל מצד שני הם מפסידים את העצמאות לראות חברים שהם גדלו איתם ושלא עברו לשם, את ההורים ואפילו מקומות עבודה מעניינים יותר מחוץ לעיר הגדולה.

2) הטיול- אתם רואים את זה בראיית FOMO אבל אחרי שעשיתי את הטיול, אני יכול להגיד שזה היה שווה את הסכום שהשקעתי עליו כי החוויות האלה לא נמדדות בכסף. מי שלא היה בטיול כזה, לא יכול להבין מה הוא מפספס ואני אומר את זה די בעצב לחלק מהחברים שלי שלא עשו טיול שכזה ובעתיד אני בטוח שהם יתחרטו.
למה זה לא דומה לעשות את הטיול עוד עשור? כי תהיה לך יותר מחוייבות כלפי אשתך/חברה/ילדים/עבודה כך שיהיה הרבה יותר בעייתי לטוס לתקופה שהיא יותר מחודש. מה גם שחלק מהחוויות לא יהין אותו דבר- אתה רואה את עצמך (מבחינה סטטיסטית)עושה טרקים כמו מישהו צעיר יותר ממך, באותו "ראש" כמו של האנשים עד גיל 30 (שהם הרוב שם), ספונטני כמוהם ומוותר על הנוחות לפעמים כשצריך כמו רובם? (למשל בטרק של טיפוס שרואים הר געש פעיל וישנים באוהל) קשה לי להאמין.
כמובן שגם בטיול כזה אפשר לחסוך המון כסף (לנסוע המון בתחבורה ציבורית לעומת טיסות, לינה בהוסטלים, בתמקחות על מחירי האטקרציות ועוד).

3) דייטים- כן, אני יוצא לא מעט עם נשים ולצערי בתקופה רגילה שהיא לא קורונה, יותר בעייתי להיפגש בתוך הבית אז מוציאים כסף( בדר"כ כמו שציינתי אבל יצאתי לא מעט פעמים על חוף הים וזה היה הרבה יותר עוצמתי). בתקופת הקורונה העניין של להיפגש בבית, פארק, או לקחת קפה על הדרך מתקבל יותר בהבנה.
 
נערך לאחרונה ב:
מה גם שלמקום העבודה שלי התחבורה הציבורית היא באמת על הפנים, באיזור השעה ורבע ואילו בעבודה זה 20 דקות גג.
יכול להיות שיש אפשרות נוחה יותר להגיע בתחבורה ציבורית שאתה לא מכיר. בכל מקרה מציע לבדוק את האפשרויות. כולל שאטלים, נסיעה משותפת ומוניות.
לסופי שבוע וטיולים אפשר ונוח לשכור רכב כך שולטים בהוצאות ולא משלמים על אוטו שנמצא בחנייה של הבית או העבודה רוב הזמן.
 
2) הטיול- [...] אתה רואה את עצמך (מבחינה סטטיסטית(????????))עושה טרקים כמו מישהו צעיר יותר ממך, באותו "ראש" כמו של האנשים עד גיל 30 (שהם הרוב שם), ספונטני כמוהם ומוותר על הנוחות לפעמים כשצריך כמו רובם? (למשל בטרק של טיפוס שרואים הר געש פעיל וישנים באוהל) קשה לי להאמין.
ברור.
בשביל מה אני חוסך לפרישה מוקדמת ושומר על כושר אם לא בשביל לטפס על הרים ולישון באוהל בשנות ה-40 שלי?
אם זו השאיפה שלי לעתיד אז למה שבגיל 30 פתאום אחליט אוותר עליה? רק כי כולם מוותרים על החלומות שלהם בגיל הזה אז גם אני צריך לישר קו?
 
אבל אני מתכנן להיות איתו לפחות כ-5-6 שנים אז זה היה פחות נורא מבחינתי
אפשר לעשות סימולציה, בה בתרחיש א' פעם ב 5 שנים אתה קונה רכב ב 50 אלף, והוא עולה לך בשוטף משהו כמו 1500 שקל כולל הכל, בסוף ה 5 שנים אתה מוכר אותו ב 10 אלפים נניח.
בתרחיש ב' אין לך רכב, ואתה מוציא משהו כמו 500-700 שקל בחודש על רב קו/שכירת רכב מדי פעם/car2go/מוניות, ככה שהכוונה היא לא להיות "תקוע" בתל אביב אלא כן להסתובב כשמתחשק לך.
אם תעשה את החישוב שתשקיע בשוק ההון את ההפרש החודשי בעלויות + את ההון עצמי של הרכב פעם בכמה שנים כאשר אתה מחליף אותו - תגיע לכך שלאורך הקריירה שלך אתה משלם על הרכב משהו כמו 4 מיליון שקל. אולי לדעתך זו השקעה משתלמת, בעיניי לא.
גם לי היה רכב במשך שנים, אבל בשלב מסויים הבנתי כמה זה עולה לי, ושזה בעיקר קבעון מחשבתי לחשוב שאני לא יכול להסתדר בלעדיו. מכרתי אותו לפני הרבה שנים ואני ממש לא מתחרט. נחסך לי גם המון כסף, וגם הרבה כאבי ראש והתעסקות. מבחינת התניידות יש שלל פתרונות משלימים ואפשר להסתדר, בטח באורח חיים של הייטקיסט מאזור המרכז. בעודי חסר רכב יצאתי להמון דייטים ופגשתי המון חברים שגרים מחוץ לתל אביב, אין שום מגבלה אמיתית.

מדובר על 92 אלף שקל הכוללים טיול של ארבעה חודשים וחל"ת של אותו זמן מהעבודה
סתם מסקרנות - כמה עלה הטיול עצמו מתוך הסכום הזה? כי זה ממש גבוה.
אני טיילתי 7 חודשים בפחות משליש מהסכום הזה, מבלי להחשיב את הזמן האבוד. הייתי לפני תואר, זה לא שהייתי מרוויח יותר מדי.
אבל בגדול אני יכול להתחבר לרצון לטייל בגילאים צעירים, גם לי היו די הרבה טיולים ארוכים. אם כי אני לא חושב שהחיים נגמרים בגיל 30 מהבחינה הזו.

זה כאב ראש לא קטן לצאת עם בחורות ולחיות עם החשש שהן יחשבו שהוא קמצן
בתל אביב מאוד מקובל עכשיו לעשות פיקניק במקומות כמו כיכר דיזנגוף. מניח שמשהו מזה ישאר גם אחרי הקורונה, אין סיבה לדעתי להוציא על דייט 110 שקל. בעיניי רוב הנשים עם פוטנציאל זוגיות טוב הן לא כאלו שישפטו אותך על קמצנות אם אתה מציע אלטרנטיבה נחמדה (ברור שלא בלב היער כי זה באמת יגרור סירוב מסיבות אחרות).
בכל מקרה אני מקווה בשבילך שזו תקופה חולפת, אלא אם תגרור את פאזת הדייטים לאורך שנים רבות, זו לא תהיה הוצאה משמעותית מדי במצטבר.
 
יכול להיות שיש אפשרות נוחה יותר להגיע בתחבורה ציבורית שאתה לא מכיר. בכל מקרה מציע לבדוק את האפשרויות. כולל שאטלים, נסיעה משותפת ומוניות.
לסופי שבוע וטיולים אפשר ונוח לשכור רכב כך שולטים בהוצאות ולא משלמים על אוטו שנמצא בחנייה של הבית או העבודה רוב הזמן.
סקרתי את הדרכים בתחבורה ציבורית וחוויתי אותה בעצמי. כשאתה סטודנט ולנסוע בתחבורה ציבורית באיזור השעתיים וחצי ביום במקום 40 דקות ברכב, זה בסדר גמור. כשאתה במשרה מלאה אז זה כבר מתחיל לשתות לך מהזמן.
עד לפני חצי שנה לא היה לי רכב כך שהייתי מסתמך על נסיעות עם מישהו שגר לידי, האוטו של אמא שלי ותחבורה ציבורית.
במקום העבודה שלי אני חייב להגיע פיזית לעבודה כך שבסגר הראשון היו לי מדי פעם משמרות חופפות עם אותו בחור. באלה שלא, הייתי לוקח את האוטו של אמא שלי(בחלק מהמשמרות אני מסיים בשעה 12 בלילה כך שאין תחב"צ) אבל כמובן שזה גרר המון אי נוחות מבחינתי. הרגשתי מאוד תלותי באותו בחור שאני צריך להתיישר לפי הזמנים שלו וגם לפי הזמנים של אמא שלי
. שוב, זה חסך לי המון כסף במרוצת השנים אבל במהלך הסגר (אנחנו עדיין במצב הזה) הבנתי שאני לא יכול להמשיך במצב הזה וקניתי אוטו לאחר המון בדיקות (רכב בן 3 שבאמת רציתי, שומר על ערכו ואני מתכוון להיות איתו כ-5-6 שנים).

ברור.
בשביל מה אני חוסך לפרישה מוקדמת ושומר על כושר אם לא בשביל לטפס על הרים ולישון באוהל בשנות ה-40 שלי?
אם זו השאיפה שלי לעתיד אז למה שבגיל 30 פתאום אחליט אוותר עליה? רק כי כולם מוותרים על החלומות שלהם בגיל הזה אז גם אני צריך לישר קו?
הצגת בדיוק את הנקודה שלי. כמה פעמים בחייך תטפס על הר געש רדום ותראה הר געש פעיל? מבחינתי זו תחושה עילאית. כל החישובים החל מהפרישה המוקדמת יסתמכו על חוק ה-4% לא? איך זה יסתדר לך אם פתאום תבוא לך הוצאה "ענקית" של טיסה הלוך חזור למקום הזה+ התניידות בתוכו?
מציג לך תמונה להמחשה
6a0105371bb32c970b01bb0808b26e970d_lg.jpg


אגב, גם לטרק הזה יצאתי לאחר מיקוח (לפעמים זה כיף) בסוכנות טיולים .
 
נערך לאחרונה ב:
בעיניי רוב הנשים עם פוטנציאל זוגיות טוב הן לא כאלו שישפטו אותך על קמצנות אם אתה מציע אלטרנטיבה נחמדה (ברור שלא בלב היער כי זה באמת יגרור סירוב מסיבות אחרות).

לא מזמן הייתה כתבה על איך בתקופת הקורונה הדייטים עברו לבתים ולכן נשים נפגעות יותר.
 
לא מזמן הייתה כתבה על איך בתקופת הקורונה הדייטים עברו לבתים ולכן נשים נפגעות יותר
סביר שאין סטטיסטיקה אמינה לגבי התפלגות הדייטים בעידן הקורונה. אני כן רואה מסביבי המון דייטים שמתרחשים במרחב ציבורי פתוח ודי הומה אדם כמו כיכר רבין, שם כנראה ההסתברות לנשים להפגע היא אפילו פחותה מאשר של פאב אפלולי. אז רק ציינתי שנראה שזו כן הפכה להיות אופציה מקובלת מבחינה חברתית.
 
סביר שאין סטטיסטיקה אמינה לגבי התפלגות הדייטים בעידן הקורונה. אני כן רואה מסביבי המון דייטים שמתרחשים במרחב ציבורי פתוח ודי הומה אדם כמו כיכר רבין, שם כנראה ההסתברות לנשים להפגע היא אפילו פחותה מאשר של פאב אפלולי. אז רק ציינתי שנראה שזו כן הפכה להיות אופציה מקובלת מבחינה חברתית.

הנקודה שלי היא שדייט ראשון צריך שיהיה במקום ציבורי.
 
אכן הקורונה שינתה את הנורמה בעולם הדייטינג ונראה שבעתיד ייחסך לא מעט כסף לאנשים בתחום
 
אגב, גם לטרק הזה יצאתי לאחר מיקוח (לפעמים זה כיף) בסוכנות טיולים .
עכשיו אני מבין איך הוצאת 92 אש"ח על 4 חודשים...
באמת סכום קיצוני לכל הדעות, קל וחומר בפורום מינימליזם / הסולידית.

התקציב שלי לתרמילאות הוא 5 אש"ח / לחודש, בלי קשר למדינת יעד ועד היום תמיד חזרתי עם עודף.
מנסיון שלי, דווקא המדינות היקרות על הנייר מטיבות יותר עם התרמילאי החסכן.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S איך אתם ממקסמים חיסכון עם מועדוני צרכנות וקופונים צרכנות פיננסית 10
נ האם להיות חבר מועדון? (צרכנות ברשתות) צרכנות פיננסית 27
T צרכנות פירות וירקות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 209
S שאלה די מעניינת לגבי הקשר בין ביטוח צד ג' לרכב לבין מינימליזם ואנטי-צרכנות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 6
צריכה עצה צרכנות וחיי חברה 2020 מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
נ צרכנות נבונה, עוד סיבה לא לצאת לבלות היום 31.12 מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 14
לא חשוב שמות בהקשר לחסכנות ואנטי-צרכנות - אפשר בבקשה הסבר על הסרטון הבא? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 7
לא חשוב שמות בהקשר לאנטי-צרכנות - גיוס סיכות לפיצוץ בועת הנדל"ן? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 75
H אשראי צרכני - בחירת כרטיס אשראי\מועדון צרכנות צרכנות פיננסית 1
N הנזק במינימליזם ואנטי-צרכנות, בראייה רחבה אוף טופיק 67
Y שיפור תנאים בחשבון שכבר מקבל הטבות ממועדון צרכנות צרכנות פיננסית 3
הק995 צרכנות פיננסית חלופית - האין-פנסיה של ליאור דיין צרכנות פיננסית 0
pyrocks שירים שמדברים על אנטי-צרכנות\עצמאות כלכלית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
אורי מפת צרכנות סולידית מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 61
גרהם חומר ברשת בקשר לשמירה על תקציב מאוזן, אנטי צרכנות וכד' מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 5
האופטימית תיק השקעות בבנק הבינלאומי - מועדון צרכנות הוט צרכנות פיננסית 81
משקיע בתבונה יומנו של המשקיע בתבונה יומני מסע אישיים 8
C מניות דיבידנדים לצעירים? שוק ההון 3
D the non-permanent portfolio - פרוטפוליו יעיל לצעירים שוק ההון 0
דוג מה יש לצעירים לחפש בישראל? אוף טופיק 436
H בית השקעות מומלץ לצעירים שוק ההון 22
J הקצאת נכסים לצעירים בני 20-25 בהשקעה ל20 שנה שוק ההון 96

נושאים דומים

Back
למעלה