• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

צמצום תנודתיות בתיק ני"ע

FreeAgent

משתמש רגיל
הצטרף ב
25/1/21
הודעות
487
דירוג
322
אני מחפש/קורא/שוקל צורות שונות להקטין תנודתיות של תיק ני"ע.
אתחיל בלומר שאין הכוונה "להכות את השוק" - להשיג תשואה גבוהה יותר באותה רמת סיכון - אלא "להחליק את הפינות" - להקטין את הנפילות, כמובן במחיר כלשהו לתשואה הכוללת. באידיאל היינו רוצים להקטין את הסיכון בהרבה ואת התשואה רק בקצת - לקבל יחס תשואה/סיכון יותר גבוה.

האם תנודתיות היא בהכרח סיכון וההיפך? לא יודע. תיק יכול להיראות יציב הרבה מאוד זמן ואז פתאום ליפול בחדות. תנודתיות היסטורית נמוכה לא מבטיחה סיכון נמוך.

למה שמישהו ירצה לעשות את זה?
* הסיבה העיקרית - פסיכולוגית. קל יותר "לשמור על הדרך". גם בעלייה (הפחד מהנפילה שתבוא) וגם בזמן נפילות.
* משיכה בטוחה יותר - אם אפשר לקבל תשואה קרובה לתשואת השוק עם נפילות הרבה יותר קטנות, אפשר למשוך ממנו בזמנים קבועים (כלל 4%, משיכות גדולות חד פעמיות) עם פחות סיכון לנזק גדול לתיק.
* מינוף בטוח יותר. כאן אנחנו נכנסים לטריטוריה של "תשואה גבוהה יותר מהשוק באותו סיכון כמו השוק" שנשמע כמו וודו.

אפשרויות/רעיונות:
* הכי פשוט ונפוץ בפורום הזה ואחרים - פחות חשיפה למניות. לשים את הכסף במזומן/פק"מ/מק"מ/אג"ח קצר
מובטח לצמצם ירידות. שימוש במזומן לא משפר את יחס התשואה-לסיכון. גם אג"ח קצר לא נראה משהו במצב הריבית הנוכחי.
* נכסים בקורלטיביות נמוכה (נדל"ן, סחורות, זהב). נדל"ן פיזי לא קשור לנושא (הנושא הוא ני"ע), ומניות נדל"ן נוטות להתנהג כמו מניות. אני לא חובב גדול של הכיוון הזה - סחורות וזהב - כי אני לא מוצא סיבה שיהיה להם תשואה חיובית בתוחלת או קורלטיביות הפוכה עם מניות בעתיד. אבל יש נכס בקטגוריה הזאת שאני מחבב:
* אג"ח ארוך טווח - 20 שנה ויותר (EDV) - נכס בעל תשואה חיובית, עם (היסטורית) קורלציה נמוכה עם מניות. אני מאוד אוהב את הרעיון, אבל אני לא בטוח עד כמה יש לEDV לאן "לזנק" במפולת הבאה - הyield שלו 2.5%
* אופציות מכר. הטריגר הנוכחי לפוסט הזה: פוסט קצת פלצני על נאסים טאלב. נאסים מנהל קרן גידור שמבטיחה ביטוח מפני מפולות גדולה (קונה אופציות מכר על מדד SPX), אם יש לך 50 מיליון פנויים. בפוסט מתוארת אסטרטגיה בה 0.5% מהתיק מושקע באופציות מכר רחוק מהכסף, מגולגלות מחדש כל חודש. גם אם אין עלייה, אופציה כזאת מאבדת יותר מ50% מערכה בחודש (הזמן מתקצר מחודשיים לאחד), אז זה עולה כ6% מהתיק כל שנה. נשמע מאוד יקר.
בדוגמה הוא מראה איך בירידה של 20%, עליית הערך של האופציה מכסה כמעט לגמרי על הירידה במדד. אבל אם זה בא במחיר של רוב התשואה זה לא יכול להיות שווה את זה. הייתי רוצה לדעת איך אסטרטגיה כזו הצליחה/נכשלה בעבר
* אפשר באופן עקיף לעקוב אחרי מחירי האופציות, דרך מדד VIX. מדובר בנכס עם תוחלת שלילית אבל אמור לעלות בחדות כשהתנודתיות בSPX עולה. חסרון גדול הוא שאנחנו נכנסים עמוק לטריטוריה של 'אם אתה לא יודע איך זה עובד, אל תשקיע בזה'. יתרון הוא שבניגוד לקניית אופציות מכר, יש כלים פשוטים לעשות בקטסטינג אבל המידע דליל
 
יש רעיון של larry swedrow שאומר בחלק המנייתי לקחת מניות בעלי יחס תשואה סיכון המקסימלי ולשיטתו אילו מניות ערך ומניות קטנות, מניות ערך קטנות. לפי הנתונים שהוא מראה מניות אילו השיגו תשואה עודפת על המדדים הרגילים. דבר זה מאפשר לך להיות עם פחות אחוז מניות בתיק כלומר להקטין את התנודתיות ועדיין לשמור על אותה תשואה.
הוא מראה מחקרים שמסבירים מדוע מניות כאילו היו להם תשואה עודפת.וגם נתונים היסטוריים.
זה מה שהיה בעבר, לא בטוח שיקרה בעתיד.
יש הרבה חומר על זה ברשת.
לא ייעוץ לא המלצה
 
* הכי פשוט ונפוץ בפורום הזה ואחרים - פחות חשיפה למניות. לשים את הכסף במזומן/פק"מ/מק"מ/אג"ח קצר
למה להסתבך? זה הפתרון הפשוט והטוב ביותר.
דבר זה מאפשר לך להיות עם פחות אחוז מניות בתיק כלומר להקטין את התנודתיות ועדיין לשמור על אותה תשואה.
לא בדיוק נכון כי המניות הקטנות יותר גם תנודתיות יותר, בנוסף אין כל ערובה שיתנו תשואה גבוהה יותר.
 
זה לא יקר זה מטורף. אחרי 8 שנים הלך 50% מהתיק
איך? אם מכפילים את התיק ב94% כל שנה, אחרי 8 שנים עדיין יהיה 60% ממנו :) צריך 11 שנה כדי למחוק חצי ממנו.
אם המדד לא זז במילימטר, האופציות יאבדו שני שליש מערכם בחודש? לא יודע, בדקתי רק דוגמה אחת. אם כן, זה יעלה 4% בשנה (כל חודש צריך למחוק רק 0.33% כדי לחדש את האופציות). בקצב כזה יקח לתיק 17 שנה להגיע ל50%. 17 שנה בהן המדד לא זז בכלל.
אם המדד עולה מספיק, התיק מרוויח, אבל כמובן פחות כי יש את עלות האופציות
אם המדד יורד קצת, התיק מפסיד אפילו יותר מהמדד, כי האופציות עדיין מאבדות ערך. רק כשהמדד ממש נופל האופציות האלה שוות משהו.
לא נשמע כמו אסטרטגיה מנצחת. בכל זאת, הייתי רוצה להיות מסוגל לבדוק אותה. לTD יש מערכת מסחר-על-הנייר שאפשר לעבור בה בין תאריכים. אני אנסה את זה.
(יש מקרה בו האופציה עולה בערכה, גם אם המדד לא יורד מספיק מהר - אם האי-וודאות עולה מספיק)

אם למישהו יש רעיון איך אפשר להריץ אלגוריתם פשוט יחסית על מידע היסטורי (שכולל מחירי אופציות!) אני אשמח מאוד.
(למעשה אני רציתי לעשות את זה כבר הרבה מאוד זמן, מאז שקראתי את 'ברבור שחור')

מניות ערך קטנות. לפי הנתונים שהוא מראה מניות אילו השיגו תשואה עודפת על המדדים הרגילים. דבר זה מאפשר לך להיות עם פחות אחוז מניות בתיק כלומר להקטין את התנודתיות ועדיין לשמור על אותה תשואה.
זה מעניין. לפי PV מספיק 60% ב"US Small Cap Value" כדי להגיע לתשואה של "US Stock Market".
אבל נראה שהרבה מהאפקט הזה הוא מהיסטוריה רחוקה. אם אני מתחיל שם מ1990 צריך כמעט 100% כדי לקבל אותה תשואה, ואז מקבלים גם אותה תנודתיות

לא שיש לי בעיה עם להסתכל על מידע מהעבר הרחוק, אבל:
* השוק היה פחות משוכלל אז (בעיקר בגלל חוסר במחשבים)? אולי הפרמיה של גודל נעלמה
* אותו מידע מצדד מאוד בחיוב באגח, כי התשואה שלו הייתה כמעט חצי מתשואת השוק. היום כדי לקבל תשואה כזאת הריבית עליו צריכה לרדת לערכים שליליים (לא שזה בלתי אפשרי, מסתבר). כלומר, אם הייתי הולך עיוור על מידע היסטורי, נראה לי שהייתי בוחר בEDV
 
לגבי tail risk hedging, ספיצנגל כותב בספר שלו שהאופציה מאבדת בממוצע 50% מהערך שלה כל חודש, אז זה מסתכם בעלות שנתית של 3% מהתיק.
גם אני מעוניין לעשות לאסטרטגיה הזאת בטקסטינג כי היא נשמעת הדרך הכי טובה להוריד סיכון בתיק מנייתי. ממה שבדקתי, צריך לקנות דאטה על אופציות (עלות של מאות דולרים בשביל משהו סביר), אבל אי אפשר פשוט לקחת את הדאטה הזה כמו שהוא בגלל שהוא רועש ואין הרבה מסחר באופציות עם סטרייקים כל כך רחוקים מהכסף. בשביל להתמודד עם זה צריך להפעיל מודל שמתאים את המחירים הרועשים של האופציות לvol surface.
מקווה להגיע לזה מתישהו
 
1. יש את התיקים הפרמננטיים (כל העונות\הארי בראון\פרפר מוזהב) עם תנודתיות נמוכה.
2. אג"ח ארוך בתשואה של 2.5% בהחלט יכול לספק את הסחורה, התשואה לא צריכה לרדת בהרבה כדי לייצר אפקט משמעותי. בשנת 2011 הריבית הארוכה ירדה ב1.5% והוא שלח את EDV לראלי של 55%. בשנת 2013 הריבית הארוכה ירדה ב1.3% EDV טס ב-45%.
3. אם רוצים רק מניות אפשר להתמקד בסקטורים "דפנסיביים" שפחות רגישים למצב הכלכלי וחוטפים פחות במשברים (צריכה בסיסית, בריאות, חברות חשמל ומים).
 
תשואתו היום היא 1.8%.
נכון לאתמול התשואה על אג"ח 30 שנה היא 2.29%

ובשנה האחרונה הוא ירד בכ25%.

רקומר.
מכשיר מאוד מסוכן, בהחלט.
 
נכון לאתמול התשואה על אג"ח 30 שנה היא 2.29%
אתה צודק, הסתכלתי על ה30 DAY של ZROZ שהוא מאד שונה מהתשואה לפדיון שלהם שזה קצת מוזר אני חייב לציין אבל כנראה שזה בגלל שהם משתמשים בSTRIPS.
 
עלו עוד רעיונות מאנשים שונים:
*מטבעות (UUP, USDU) - מעניין. לא הייתי מודע לקיום הasset class הזה קודם. כמו זהב/סחורות/וכו', יש לו את החסרון שהתוחלת תשואה היא אפס. אני לא ממש מבין את העקרון לפיו יש לו קורלציה שלילית (שזה עוד נקודה שלילית חזקה).
* MVOL (פקטור תנודתיות נמוכה) - נשמע לי טוב מאז שקראתי על זה בפוסט של הסולידית על פקטורים. אבל זה נשמע כמו ניהול אקטיבי - בעיקרון זה יכול להצליח? (כי הכוונה היא לא 'להכות את השוק' אלא להשיג תנודתיות נמוכה ממנו). מלקרוא את המסמך של MSCI מקבלים את הרושם שהמדד הזה נוצר ע"י אלגוריתם אבל לא מתואר כל הפרטים שלו. אני סומך יותר על אלגוריתם טיפש מאשר על מנהל השקעות שמנסה לבחור מניות לפי קריטריון כזה או אחר. בכל מקרה לא מובטח שתנודתיות נמוכה בעבר מעידה על תנודתיות נמוכה בעתיד.
* מכירת Covered Calls כדרך לממן את הPuts. בקריאה ראשונית, נראה שמכירת CC מספקת פרמיה ומגבילה את התשואה המקסימלית שאפשר לקבל. במבט מקרוב יותר, יש כאן אפשרות להפסד ממשי גם כשהמדד, בממוצע, עלה - אם אתה קונה חזרה את האופציה, יש לך הפסד ממשי שיכול להיות גדול מהרווח על הנייר שיש למדד (והרווח על הנייר יכול להיעלם). אם האופציה ממומשת, אתה צריך לקנות חזרה את הפוזיציה שלך (במחיר גבוה יותר - כלומר עכשיו יש לך פחות מניות) ואז אם המדד יורד יש לך הפסד על הנייר.

יש את התיקים הפרמננטיים (כל העונות\הארי בראון\פרפר מוזהב) עם תנודתיות נמוכה.
תודה! לא שמעתי בעבר על 'פרפר מוזהב'. הרעיון מעניין, ודומה לחבריו - זהב/אג"ח ארוך. אפשר לטעון שאין הרבה הבדל בין מזומן (בPV למזומן יש תשואה חיובית) לבין אג"ח קצר.
קצת לא קשור, אבל חיפשתי לקרוא עוד על 'פרפר מוזהב' ומצאתי קטע קצר עליו עם התדרדרות משעשעת מאוד:
אז מתחילים עם 'פרפר מוזהב' (20% מניות, 20% מניות ערך קטנות, 20% אג"ח ארוך, 20% אג"ח קצר, 20% זהב).
זהב זה נכס בעייתי להרבה משקיעים - תוחלת נמוכה, תנודתי, קורלציה נמוכה (לא שלילית), לא בהכרח יספק הגנה מאינפלציה, וכו' וכו'
אז נחליף אותו בעוד מניות
אג"ח ארוך עשה עבודה נהדרת עד היום, אבל עכשיו הריבית נמוכה מאוד, אז התשואה נמוכה והסיכון (של עליית ריבית) גבוה. אז נחליף אותו באג"ח בינוני
בקיצור יוצא תיק "רגיל" עם הטיה למניות ערך קטנות :)
 
אתה יכול לצמצם את אחוז המניות בתיק, אבל מצד שני בחלק המנייתי לעבור למניות ערך קטנות. כך אתה מסכן פחות כסף אבסולוטית אבל סביר(לפחות לפי ההיסטוריה ולמחקרים מסוימים) שתקבל תשואה דומה לתיק המקורי.

לא ייעוץ לא המלצה
 
אתה יכול לצמצם את אחוז המניות בתיק, אבל מצד שני בחלק המנייתי לעבור למניות ערך קטנות. כך אתה מסכן פחות כסף אבסולוטית אבל סביר(לפחות לפי ההיסטוריה ולמחקרים מסוימים) שתקבל תשואה דומה לתיק המקורי.
אני מתקשה להאמין שמצאת נוסחה לקבל אותה תשואה בפחות סיכון.
אתה יכול להדגים את הטענה באמצעות portfolio visualizer?
 
קצת לא קשור, אבל חיפשתי לקרוא עוד על 'פרפר מוזהב' ומצאתי קטע קצר עליו עם התדרדרות משעשעת מאוד:
אז מתחילים עם 'פרפר מוזהב' (20% מניות, 20% מניות ערך קטנות, 20% אג"ח ארוך, 20% אג"ח קצר, 20% זהב).
זהב זה נכס בעייתי להרבה משקיעים - תוחלת נמוכה, תנודתי, קורלציה נמוכה (לא שלילית), לא בהכרח יספק הגנה מאינפלציה, וכו' וכו'
אז נחליף אותו בעוד מניות
אג"ח ארוך עשה עבודה נהדרת עד היום, אבל עכשיו הריבית נמוכה מאוד, אז התשואה נמוכה והסיכון (של עליית ריבית) גבוה. אז נחליף אותו באג"ח בינוני
בקיצור יוצא תיק "רגיל" עם הטיה למניות ערך קטנות :)
חחח נראה שקצת פיספסו שם את התפקיד של כל נכס.
אכן אג"ח ארוך עשה עבודה נהדרת בלגדר נפילות של השוק ב-40 השנים האחרונות, מהטעם הפשוט שארה"ב לא חוותה סטפלציה במשך 40 שנה, מה שאפשר לפד להוריד ריביות בעת משברים.
אם ארה"ב תחווה שוב משבר אינפלציוני, אג"ח ארוך יחטוף חזק מאוד ולא יגדר שום דבר.

זהב דיי יצא מהאופנה אחרי ההפסדים שלו בשנות ה-80 ו-90, הוא נכס מזעזע בסביבת ריבית ריאלית חיובית.
לעומת זאת, ב-20 שנים האחרונות הוא נכס לא רע בכלל (9% CAGR קורלציה נמוכה מאוד לשוק), משום שאנחנו נמצאים בסביבת ריביות שליליות.
אף אחד לא יודע אם זהב יגיב לסטגפלציה כמו שהוא הגיב בשנות ה-70 (34% CAGR קורלציה שלילית לשוק). אבל אם כן - זה בהחלט יגדר נפילות.
 
בדרך כלל מציעים להכניס אלמנט של long volatility לתיק. יש מאמרים שלמים וקרנות שמתמחות בזה.
ה dragon porfolio די מפורסם בז'אנר הזה

מונח אחר שנפוץ זה convexity , שמבטיח תשואות עודפות במצבי קיצון בתמורה לפיגור בתשואה בתקופות שקטות של השוק.
י
 
מונח אחר שנפוץ זה convexity , שמבטיח תשואות עודפות במצבי קיצון בתמורה לפיגור בתשואה בתקופות שקטות של השוק.
מה זה? כל החיפושים שלי על המונח מביא תוצאות על אג"ח והתגובה שלו לריבית.
 
בדרך כלל מציעים להכניס אלמנט של long volatility לתיק. יש מאמרים שלמים וקרנות שמתמחות בזה.
ה dragon porfolio די מפורסם בז'אנר הזה

מונח אחר שנפוץ זה convexity , שמבטיח תשואות עודפות במצבי קיצון בתמורה לפיגור בתשואה בתקופות שקטות של השוק.
לכתוב כל מני buzz-words ומונחים שעושים רושם של משהו מתוחכם בכל מני פורומים ואפילו מאמרים זה הכי קל.
 
אני מתקשה להאמין שמצאת נוסחה לקבל אותה תשואה בפחות סיכון.
אתה יכול להדגים את הטענה באמצעות portfolio visualizer?

Portfolio Analysis Results (Jan 2001 - Apr 2021)​


1620119354304.png

ואם משתמשים באג"ח ממשלת ארה"ב ל 10 שנים במקום ה TIPS אז התוצאות אפילו יותר טובות.
 
נערך לאחרונה ב:
@yik
עדיף לשלוח קישור לחישוב שלך (אתה יכול לחפש Link בעמוד של התוצאות)

לדוגמה:
אם נסתכל מה קרה בעשר השנים האחרונות, נראה שהתיק שהצעת מפסיד בגדול.
כלומר לא ברור שההתנהגות ההיסטורית של חברות קטנות עדיין רלבנטית.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
kiza צמצום משכנתא צרכנות פיננסית 22
לאץ' צמצום תשלום עמלות לבית ההשקעות שוק ההון 4
ה צמצום רכישות אגח ע״י הפד פוסטים מאיכות נמוכה 3
ש צמצום סיכון במניות שוק ההון 6
מ צמצום מספר ניירות בתיק ? שוק ההון 5
M צמצום חשיפה לפני הכנסת סכום גדול? שוק ההון 11
ח צמצום חשיפה למניות שוק ההון 2
T איזון בין צמצום משכנתא ותיק השקעות שוק ההון 27
ש דמי ניהול - צמצום שוק ההון 10
W צמצום סיכון מנפיק ומרווחי bid/ask כתוצאה מכך שוק ההון 0
T צמצום עלויות מזומן ברכישת דירה נדל"ן 2
O צמצום אי השוויון – האם זו מטרה חברתית או כלכלית? אוף טופיק 134
ITS צמצום עמלות IRA שוק ההון 5
Res Cogitans צמצום סיכון מט"ח על ידי מיצוע חודשי שוק ההון 0
רוקישיק צמצום עמלה באקסלנס צרכנות פיננסית 4
Summers צמצום טעות עקיבה, סיכון מנפיק וסיכון רגולטורי שוק ההון 38
A שאלה על צמצום מס- מתחת ל25% שוק ההון 8
א תנודתיות של המדדים המובילים שוק ההון 5
S מיתון תנודתיות בתיק של 100% מניות שוק ההון 79
yodo אשמח להסבר אודות תנודתיות במניית SSO שוק ההון 4
מ תנודתיות כמדד לסיכון שוק ההון 23
אורי צמיחה ממוצעת של... שאלה על תשואה בהינתן תנודתיות. שוק ההון 6
א החלק השקלי בתיק השקעות לאזרחית אמריקאית שוק ההון 1
O גובה סיכון בתיק שוק ההון 16
L המלצה על ספר שעוסק בהקצאת נדל"ן כאפיק בתיק ההשקעות נדל"ן 3
ה הקטנת חשיפה בתיק השקעות פרטי שוק ההון 5
M מדד עולמי מול ACWI+שווקים מתפתחים בתיק חדש שוק ההון 14
Sp0 קרן סל לחלק הסולידי בתיק שתענה על כמה דרישות מצטברות שוק ההון 11
E פיזור בתיק השקעות של 100k. איך הוא לדעתכם? שוק ההון 13
R עד כמה מפחיתים את ההפסד במידה ולוקחים ACWI למול S&P בתיק הפטור? שוק ההון 0
ז פלח אגחי בתיק השקעות, דולרי, וללא מס עזבון שוק ההון 3
E התלבטות לגבי חלק סולידי בתיק השקעות שוק ההון 0
Y מלכוד בבחירת החלק הסולידי בתיק שוק ההון 13
R עמלה לא ברורה ושינוי שם נייר ערך בתיק שוק ההון 0
K כיצד להתייחס לפנסיה תקציבית בתיק השקעות שוק ההון 35
davidel "מגן מס" בתיק ההשקעות פוסטים מאיכות נמוכה 1
ו עדכון פלח המניות בתיק שלי שוק ההון 40
ריש-לקיש כפירה בתיק הדגל של מייק, שכנעו אותי אחרת שוק ההון 17
עצמאית שאלה לגבי החלק הסולידי בתיק קרן כספית או אגח ממשלתי כללי? שוק ההון 10
ב החלק הסולידי בתיק שוק ההון 5
ב החלק המנייתי בתיק שלי שוק ההון 4
T מעבר מבנק לבית השקעות בתיק מעורב שוק ההון 0
B החזקת אג"ח בתיק פסיבי שוק ההון 3
אחד_שיודע שילוב מניות קטנות בתיק ההשקעות - שאחת מהן תכפיל עצמה באלפי אחוזים שוק ההון 15
M שאלה לגבי מס בתיק מניות מיסים 7
מ כסף לדירה - להמשיך בתיק מנוהל או קרן כספית? שוק ההון 4
O כל כמה זמן מומלץ לשנות את הקצאת הנכסים בתיק השקעות ( לא לעשות איזון) בהתאם לשינוי פרופיל הסיכון? שוק ההון 1
F לשים ירושה בתיק השקעות ולפרוש שוק ההון 23
B נאסדק 100 בתיק השקעות שוק ההון 0
י שינויים בתיק השקעות שוק ההון 16

נושאים דומים

Back
למעלה