• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

ציפיות האינפלציה של הציבור לפי אג"חים ממשלתיים

  • פותח הנושא פותח הנושא Yuval2842
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Yuval2842

משתמש סולידי
הצטרף ב
21/6/20
הודעות
42
דירוג
8
אני מכיר שאפשר להעריך מה ציפיות האינפלציה של הציבור ע"י השוואה בין אג"חים ממשלתיים צמודים ולא צמודים לתקופה דומה, כאשר משתמשים בנוסחת פישר.

לפי חישוב שעשיתי עם הנוסחה, כאשר בדקתי על אג"חים בשנה-שנתיים הקרובות, יוצא לי שציפיות האינפלציה הן פחות מ2 אחוז לשנה.

זה נראה לי מוזר כי אני מכיר שהציפיות הן לאינפלציה גבוהה הרבה יותר.
האם אלה באמת הציפיות? אולי טעיתי איפה שהוא בחישוב? או שאולי מראש הדרך הזאת להערכת ציפיות האינפלציה היא לא טובה?
 
לפי חישוב שעשיתי עם הנוסחה, כאשר בדקתי על אג"חים בשנה-שנתיים הקרובות, יוצא לי שציפיות האינפלציה הן פחות מ2 אחוז לשנה.
נשמע טיפה מוגזם, תן דוגמה לשני אג"חים שקלי-צמוד באותו מח"מ.

האם אלה באמת הציפיות?
השוק לפעמים טועה.
לפני שנתיים אג"ח קצר וארוך נתנו כמעט את אותה תשואה (סביב אפס) כלומר השוק לא ציפה להעלאת ריבית.
כמובן שעם העלאת הריבית האג"ח הארוך קרס ב- 25% ועדיין לא התאושש.

מאיפה באה חוסר יעילות כזו?
יש טענה שגופים מוסדיים גדולים מחוייבים לרכוש אג"ח, אז הם יקנו אותו גם במחיר לא הגיוני.
או שסתם אנשים הם חמדנים ומנסים לסחוט עוד קצת תשואה בלי לחשוב על הסיכון.
 
זה נראה לי מוזר כי אני מכיר שהציפיות הן לאינפלציה גבוהה הרבה יותר.
ההגיון אומר כשהבלאגן יגמר צריך לחזור לאזור ה-2%.
הצפי להתחלת הורדת ריבית (כלומר שהבלאגן יגמר) הוא סוף 2023.
ככה שנראה שזה לא רחוק משם ובכל זאת אף אחד לא יודע בדיוק מה יהיה בעתיד.
 
ההגיון אומר כשהבלאגן יגמר צריך לחזור לאזור ה-2%.
הצפי להתחלת הורדת ריבית (כלומר שהבלאגן יגמר) הוא סוף 2023.
ככה שנראה שזה לא רחוק משם ובכל זאת אף אחד לא יודע בדיוק מה יהיה בעתיד.

גם אם הריבית תתייצב לטווח של 1-3 אחוז, השאלה היא אחרי כמה זמן הריבית תתחיל לרדת. יתכן שגם ימתינו לפחות מספר חודשים או יותר. כדי לראות שזה מספיק יציב. ושלא היו בסך הכל כמה חודשים עם אינפלציה נמוכה. קשה לדעת מה יהיה בעתיד...
 
אני מכיר שאפשר להעריך מה ציפיות האינפלציה של הציבור ע"י השוואה בין אג"חים ממשלתיים צמודים ולא צמודים לתקופה דומה, כאשר משתמשים בנוסחת פישר.

לפי חישוב שעשיתי עם הנוסחה, כאשר בדקתי על אג"חים בשנה-שנתיים הקרובות, יוצא לי שציפיות האינפלציה הן פחות מ2 אחוז לשנה.

זה נראה לי מוזר כי אני מכיר שהציפיות הן לאינפלציה גבוהה הרבה יותר.
האם אלה באמת הציפיות? אולי טעיתי איפה שהוא בחישוב? או שאולי מראש הדרך הזאת להערכת ציפיות האינפלציה היא לא טובה?
אני לא יודע מה זה נוסחת פישר, אבל אפשר בלי נוסחאות וממש בקלות לדעת את הציפיות.

אם אתה רואה שבאגח צמוד יש תשואה של 0.68 שנתי שהוא עד 31/07/24
ובאגח של ריבית קבועה יש תשואה של 3.49 שנתי שהוא עד 31/10/24

וההפרש ביניהם בחשבון פשוט הוא 2.81
זה אומר שהשוק מתמחר את האינפלציה בשנתיים הקרובות ל2.81 וזה תחזית מאוד מציאותית.
 
אני לא יודע מה זה נוסחת פישר, אבל אפשר בלי נוסחאות וממש בקלות לדעת את הציפיות.

אם אתה רואה שבאגח צמוד יש תשואה של 0.68 שנתי שהוא עד 31/07/24
ובאגח של ריבית קבועה יש תשואה של 3.49 שנתי שהוא עד 31/10/24

וההפרש ביניהם בחשבון פשוט הוא 2.81
זה אומר שהשוק מתמחר את האינפלציה בשנתיים הקרובות ל2.81 וזה תחזית מאוד מציאותית.
השאלה איך אפשר לתמחר?
יש נביאים?
 
אז זהו שלא, השואל יובל צודק וצריך להשתמש בנוסחת פישר.
קראתי על נוסחת פישר, ועיקר החידוש שלו, שהוא הכלכלן הראשון שקבע את עצם הקשר בין שני סוגי הריביות....
ואם תחשוב על זה, זה היגיון בסיסי שההפרשים בין שני סוגי האגח, הם ההפרשים של המדד בעצמו... (שזה בדיוק האינפלציה)
ולגבי הנוסחה, הנוסחה מורידה במקרה שלנו בערך 0.1 (ואולי זה בגלל שההפרש של המדד נוסף רק בתאריך הפירעון ולא כל שנה כמו ריבית קבועה)
לסיכום הנוסחה היא חשובה למי שרוצה לדייק בדיוק (ואני בכל אופן לא דייקתי כי שני האגחים הם לא לתקופה זהה) אבל מי שרוצה לדעת בערך את האינפלציה מה שכתבתי זה מצוין.
והארכתי את כל זה רק כדי שאולי פעם הבאה תכבד.... כי תגובה כמו שכתבת לא מוסיפה כלום, כי גם אני יכול לרשום אז זהו שכן...
השאלה איך אפשר לתמחר?
יש נביאים?
אף אחד לא באמת יודע, אבל כשאתה רואה שאנשים קונים את הריבית הקבועה ב3.5 אחוז אז זה אומר שהשוק מאמין שהאינפלציה תתאזן, כי אם השוק לא מאמין בזה, אז למה לוקחים ריבית קבועה כל כך נמוכה.

לדוגמא שאנשים קונים מניה מסוימת במכפיל 100 האם זה אומר שאנשים נביאים ויודעים שהמנייה תצליח??
ברור שלא... זה רק אומר שהמשקיעים מאמינים שהמנייה תצליח, והאם זה יצליח במציאות או לא, זה אף אחד לא יודע.
 
אף אחד לא באמת יודע, אבל כשאתה רואה שאנשים קונים את הריבית הקבועה ב3.5 אחוז אז זה אומר שהשוק מאמין שהאינפלציה תתאזן, כי אם השוק לא מאמין בזה, אז למה לוקחים ריבית קבועה כל כך נמוכה?
התחרות בשוק האג"ח הרבה יותר משוכללת, המסחר רציף וכו'.
 
האם יש אתר שמדווח על ציפיות האינפלציה בארץ באופן אוטומטי לפי נוסחת פישר של כלל האגרות הממשלתיות בשוק? משהו דומה לעקום תשואות רק במקום ריבית, אינפלציה?
 
האם יש אתר שמדווח על ציפיות האינפלציה בארץ באופן אוטומטי לפי נוסחת פישר של כלל האגרות הממשלתיות בשוק? משהו דומה לעקום תשואות רק במקום ריבית, אינפלציה?
תראה פה בצד שמאל
 
אני לא יודע מה זה נוסחת פישר, אבל אפשר בלי נוסחאות וממש בקלות לדעת את הציפיות.

אם אתה רואה שבאגח צמוד יש תשואה של 0.68 שנתי שהוא עד 31/07/24
ובאגח של ריבית קבועה יש תשואה של 3.49 שנתי שהוא עד 31/10/24
אני לא יודע מה זה נוסחת פישר, אבל אפשר בלי נוסחאות וממש בקלות לדעת את הציפיות.

אם אתה רואה שבאגח צמוד יש תשואה של 0.68 שנתי שהוא עד 31/07/24
ובאגח של ריבית קבועה יש תשואה של 3.49 שנתי שהוא עד 31/10/24

וההפרש ביניהם בחשבון פשוט הוא 2.81
זה אומר שהשוק מתמחר את האינפלציה בשנתיים הקרובות ל2.81 וזה תחזית מאוד מציאותית.

וההפרש ביניהם בחשבון פשוט הוא 2.81
זה אומר שהשוק מתמחר את האינפלציה בשנתיים הקרובות ל2.81 וזה תחזית מאוד מציאותית
השאלה איך אפשר לתמחר?
יש נביאים?


אני לא יודע מה זה נוסחת פישר, אבל אפשר בלי נוסחאות וממש בקלות לדעת את הציפיות.

אם אתה רואה שבאגח צמוד יש תשואה של 0.68 שנתי שהוא עד 31/07/24
ובאגח של ריבית קבועה יש תשואה של 3.49 שנתי שהוא עד 31/10/24

וההפרש ביניהם בחשבון פשוט הוא 2.81
זה אומר שהשוק מתמחר את האינפלציה בשנתיים הקרובות ל2.81 וזה תחזית מאוד מציאותית.
שאלה
1. לפעמים מופיעה תשואה שלילית של אג"ח צמוד.
מה משמעת של תשואה שלילית? מה הגורם לתשואה שלילית? האם אינפלציה?
2. בחישוב להערכת האינפלציה,
חושב ע"י ההפרש בין תשואה של אג"ח שקלי לתשואה של אג"ח צמוד.
האם כאשר התשואה של אג"ח צמוד הוא שלילי מבצעים חיבור כלומר תשואה של אג"ח שקלי + תשואה של אג"ח צמוד?
 
שאלה
1. לפעמים מופיעה תשואה שלילית של אג"ח צמוד.
מה משמעת של תשואה שלילית? מה הגורם לתשואה שלילית? האם אינפלציה?
תשואה שלילית זה קורה בגלל שיש ביקוש מאוד גדול לאג"ח ואנשים מעדיפים את האג"ח למרות שהתשואה היא שלילית.
למשל אם יש לך 100 אלף שח בחשבון בנק ואתה לא מעוניין שהאינפלציה תשחוק את הכסף שלך, אז אתה תעדיף שהכסף יהיה באג"ח ממשלתיות צמודות, ובמקרה שיש הרבה אנשים כמוך, אז המחיר של האגח יעלה בגלל המחסור בהיצע, ושהמחיר עולה זה אומר שאתה מקבל ריבית נמוכה יותר, וברגע שיש ביקוש גדול אז המחיר גם יכול להגיע לריבית שלילית.
2. בחישוב להערכת האינפלציה,
חושב ע"י ההפרש בין תשואה של אג"ח שקלי לתשואה של אג"ח צמוד.
האם כאשר התשואה של אג"ח צמוד הוא שלילי מבצעים חיבור כלומר תשואה של אג"ח שקלי + תשואה של אג"ח צמוד?
תמיד בודקים לפי ההפרש ביניהם, ולא משנה אם הצמוד הוא שלילי או חיובי, לדוגמא אם הצמוד הוא מינוס חצי והקבוע הוא 2% זה מראה לנו שהשוק צופה אינפלציה שנתית בערך של 2.5%
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
סטרבו ציפיות האינפלציה של השוק שוק ההון 8
B ריבית ואינפלציה - איך למצוא את ציפיות השוק? שוק ההון 8
E תיאום ציפיות בנוגע ליועץ פיננסי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
א ציפיות שכר ב - Embedded עם שנתיים ניסיון. התפתחות אישית 9
א מהנדס חשמל מתחיל-ציפיות שכר פוסטים מאיכות נמוכה 8
E ציפיות שכר ראש צוות גמפ"א התפתחות אישית 25
ג'וני לנד קל לתת ציפיות כלכליות קשה לעמוד בהם שוק ההון 4
ל ציפיות שכר משרת סטודנט בגמפ"א + איך להתמקח התפתחות אישית 9
T ציפיות שכר ב אפל gampa גמפ"א התפתחות אישית 28
L ציפיות שכר אינטל התפתחות אישית 11
Cfy חישוב ציפיות ריבית עתידיות מתוך ה-US treasury yield curve שוק ההון 0
J ציפיות שכר ב גוגל gampa גמפ"א התפתחות אישית 106
deussex התמודדות עם אי תיאום ציפיות בעבודה ויציבות נפשית התפתחות אישית 17
R ציפיות לבורסת ישראל שוק ההון 6
מ ציפיות שכר בהייטק ואיזון בית עבודה אוף טופיק 173
C ציפיות שכר - היי טק אוף טופיק 136
V שאלה לגבי שינוי ציפיות שכר אוף טופיק 29
DavidA מה ציפיות שלכם לאינפלציה פה? אוף טופיק 7
sharon החלק הסולידי של התיק לא מסתדר לי מול האינפלציה האישית שלי שוק ההון 9
M האינפלציה השנתית ירדה ל-2.6%, מחירי הדירות חזרו לעלות פוסטים מאיכות נמוכה 47
C ככה מנצחים את האינפלציה? שוק ההון 1
flower פקדון נקוב בדולר, צמוד למדד האינפלציה האמריקאי שוק ההון 15
ח אשליית האינפלציה: האם יהיה גרוע יותר? שוק ההון 6
S השפעת האינפלציה והעלאת הריבית על מגזר ההייטק פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 9
A השקעות סולידיות בעידן האינפלציה שוק ההון 7
deussex האם אתם עושים משהו ספציפי בעקבות האינפלציה, והמצב בשווקים ? פוסטים מאיכות נמוכה 39
ה האם לממשלת ארהב יש סיכוי מול האינפלציה? שוק ההון 12
F כתבה שהתפרסמה בגלובס - "האינפלציה חורגת מהיעד, ובנק ישראל במלכוד: האם להעלות ריבית ולטלטל את שוק המשכנתאות?" פוסטים מאיכות נמוכה 1
השמח בחלקו האינפלציה מגיעה? שוק ההון 2
L תהיות לגבי האינפלציה בשנים הקרובות שוק ההון 82
Liron2035 האם האינפלציה מרסקת לי את חלום הפרישה המוקדמת? שוק ההון 13
I אז איך האינפלציה לא עולה? אוף טופיק 36
Y מה דעתכם על הכתבה הזאת בעניין האינפלציה? צרכנות פיננסית 5
Izik האם אגח יכול להביס את האינפלציה שוק ההון 10
עמוס יום הדין הבורסות והאג"ח יקרסו,הנדל"ן יתמוטט,הדולר יתנפץ,ו האינפלציה תגעש שוק ההון 7
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8

נושאים דומים

Back
למעלה