אני מכיר שאפשר להעריך מה ציפיות האינפלציה של הציבור ע"י השוואה בין אג"חים ממשלתיים צמודים ולא צמודים לתקופה דומה, כאשר משתמשים בנוסחת פישר.
לפי חישוב שעשיתי עם הנוסחה, כאשר בדקתי על אג"חים בשנה-שנתיים הקרובות, יוצא לי שציפיות האינפלציה הן פחות מ2 אחוז לשנה.
זה נראה לי מוזר כי אני מכיר שהציפיות הן לאינפלציה גבוהה הרבה יותר.
האם אלה באמת הציפיות? אולי טעיתי איפה שהוא בחישוב? או שאולי מראש הדרך הזאת להערכת ציפיות האינפלציה היא לא טובה?
לפי חישוב שעשיתי עם הנוסחה, כאשר בדקתי על אג"חים בשנה-שנתיים הקרובות, יוצא לי שציפיות האינפלציה הן פחות מ2 אחוז לשנה.
זה נראה לי מוזר כי אני מכיר שהציפיות הן לאינפלציה גבוהה הרבה יותר.
האם אלה באמת הציפיות? אולי טעיתי איפה שהוא בחישוב? או שאולי מראש הדרך הזאת להערכת ציפיות האינפלציה היא לא טובה?