פספרטו
משתמש רשום
- הצטרף ב
- 18/5/26
- הודעות
- 14
- דירוג
- 18
זוג+3 בתהליכי פרישה מוקדמת (10-15 שנים לפני גיל הפנסיה). צברנו מספיק כדי שנוכל לפרוש. השאלה איך מייצרים תוכנית פיננסית ל-50 שנה שתאפשר לנו לשון בשקט.
אומנם המשתמש חדש, אבל את הפורום אני מכיר עוד מהימים שבעלת הסלון הוירטואלי כאן רקחה תכשירי ניקוי בעצמה. בימים הרחוקים הללו הסיפור היה פשוט: תחסכו, תקנו אינדקס, תאזנו עם קצת אג"ח. בבוא היום כשתפרשו תקטינו את החשיפה לשוק, תגדילו את רכיב האג"ח, והרי לכם חיי אושר נטולי דאגות. הרבה סנו מקסימה בייבי זרם מאז, והנה אנו פה לא כל כך בטוחים לגבי חוסר הדאגות.
יש היבטים רבים לפרישה המעשית, חלקם כלכלים וחלקם לא. אין לי כל רצון לנסות "לבשל את האוקיינוס", ולחשוב כבר עכשיו על כל תרחיש שאולי יקרה עוד 20 שנה. מצד שני, לזרוק לאוויר את מחקר טריניטי, או הנה תיק שצלח את האקסל של ERN, לא בטוח שיתאים למקרה הספציפי שלי.
אז מה אני מחפש? דוגמאות לדרך שפורשים פה עשו כדי להגיע לתוכנית כלכלית שמאפשרת להם לישון בשקט בלילה. אני ספציפית מעוניין בתוכנית שאני יכול לבנות את היסודות שלה, ואז לקחת את היועצים המתאימים כדי להשלים את התוכנית ולקבל רמת ביטחון יותר גבוה.
אומנם המשתמש חדש, אבל את הפורום אני מכיר עוד מהימים שבעלת הסלון הוירטואלי כאן רקחה תכשירי ניקוי בעצמה. בימים הרחוקים הללו הסיפור היה פשוט: תחסכו, תקנו אינדקס, תאזנו עם קצת אג"ח. בבוא היום כשתפרשו תקטינו את החשיפה לשוק, תגדילו את רכיב האג"ח, והרי לכם חיי אושר נטולי דאגות. הרבה סנו מקסימה בייבי זרם מאז, והנה אנו פה לא כל כך בטוחים לגבי חוסר הדאגות.
יש היבטים רבים לפרישה המעשית, חלקם כלכלים וחלקם לא. אין לי כל רצון לנסות "לבשל את האוקיינוס", ולחשוב כבר עכשיו על כל תרחיש שאולי יקרה עוד 20 שנה. מצד שני, לזרוק לאוויר את מחקר טריניטי, או הנה תיק שצלח את האקסל של ERN, לא בטוח שיתאים למקרה הספציפי שלי.
אז מה אני מחפש? דוגמאות לדרך שפורשים פה עשו כדי להגיע לתוכנית כלכלית שמאפשרת להם לישון בשקט בלילה. אני ספציפית מעוניין בתוכנית שאני יכול לבנות את היסודות שלה, ואז לקחת את היועצים המתאימים כדי להשלים את התוכנית ולקבל רמת ביטחון יותר גבוה.