• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פקדון דולרי בריבית של % 4.74 לשנתיים או 11.35% במטבע מקומי?

סטיב אדלר

משתמש סולידי
הצטרף ב
17/4/17
הודעות
22
דירוג
7
שלום לכולם,
באחד הבלוגים המעניינים שיצא לי לראות ב-YOUTUBE התוודעתי לאתר http://nomadcapitalist.com/
מדובר בבחור מעניין שמדלג בין מדינה למדינה וויתר על האזרחות האמריקאית שלו כדי לא לא לשלם מיסים.
הוא מנסה להרוויח ולשמור על ערך הכסף באמצעות השקעה במדינות מתפתחות תוך שהוא משקיע בתכניות שונות ומשונות ואוסף על הדרך אזרחויות זרות.
באחד הסרטונים (ולוגים) הוא דיבר על אפשרויות השקעה בפיקדונות במדינות מתפתחות בהן האינפלציה נמוכה והמערכת הבנקאית יציבה יחסית ונתן דוגמה את גיאורגיה (גם את קמבודיה ומונגוליה).
חיפוש שערכתי בעקבות הסרטון אחר פיקדון עליו הוא דיבר העלה את התוצאה המובאת לעיונכם לינק הבא:
https://libertybank.ge/en/pizikuri-pirebistvis/anabrebi/sadepozito-sertipikati
מדובר בבנק גיאורגי שמציע ריביות למשקיעים לפי הטבלה שציטטתי.
דוגמה ראשונה: היא שאם מפקידים פיקדון נקוב מטבע לארי הגיאורגי (ואז חשופים לאינפלציה) הריבית עומדת על 11.35% לשנה! (מדבר בפקדון לשנתיים - יש עוד אופציות לתקופות אחרות).
דוגמה שנייה: אם מפקידים פיקדון נקוב דולר אמריקאי הריבית לשנה עומדת על 4.74% (פיקדון לשנתיים).
בדיקה שערכתי העלתה כי אין תשלום מס על הרווחים אךכדי לפתוח את החשבון יש צורך בהתייצבות פיזית בגיאורגיה.
החיפוש העלה הצעה גם לפיקדונות בבנקים טורקיים (שונים ומשונים) בריביות טיפה יותר נמוכות אך כאלו שנקובות ביורו (ההפקדה יכולה להתבצע בקפריסין). אלא שהאינפלציה בטורקיה גבוהה מאד והחששות מהיציבות הבנקאית שם מטרידות.
מה הסיכונים לדעתכם במהלכים כאלה, מעבר לסיכון התמוטטות הבנק, שיש בכל מדינה, אינפלציה שיכולה לשחוק את ערך החיסכון (שניתן למתן אותה באמצעות הפקדת דולרים או יורו) ועמלות המרה והעברה גבוהות (שניתן למתן באמצעות טיול לגיאורגיה:))?
 
בדיקה שערכתי העלתה כי אין תשלום מס על הרווחים
אז לא בדקת מספיק טוב.
כל עוד אתה תושב ישראל אתה מחוייב במס של 25% למדינת ישראל על רווחים כאלה.

מה הסיכונים לדעתכם במהלכים כאלה, מעבר לסיכון התמוטטות הבנק, שיש בכל מדינה, אינפלציה שיכולה לשחוק את ערך החיסכון (שניתן למתן אותה באמצעות הפקדת דולרים או יורו) ועמלות המרה והעברה גבוהות (שניתן למתן באמצעות טיול לגיאורגיה:))?
כמו שאמרת, יש בעיקר סיכון להתמוטטות הבנק (שבמדינות כאלה לרוב הוא יותר גדול מאשר במדינות "מערביות") וסיכון אינפלציה. קח בחשבון שסיכון אינפלציה במדינות כאלה הוא לרוב גדול יותר מאשר במדינות "מערביות", והסבירות שמטבע כזה יקרוס גבוה משמעותית מזה שהדולר יקרוס.

לצורך השוואה, בדקת איזה ריביות אתה יכול לקבל על פקדון דולרי דומה בארה"ב?
אני לא יודע אם הפרש הריביות שווה את תוספת הסיכון...
 
כמו שאמרת, יש בעיקר סיכון להתמוטטות הבנק (שבמדינות כאלה לרוב הוא יותר גדול מאשר במדינות "מערביות") וסיכון אינפלציה. קח בחשבון שסיכון אינפלציה במדינות כאלה הוא לרוב גדול יותר מאשר במדינות "מערביות", והסבירות שמטבע כזה יקרוס גבוה משמעותית מזה שהדולר יקרוס.
תודה. אבל לא התייחסת למצב בו הפקדון נקוב בדולר או יורו. לאיזו אינפלציה אתה חשוף?

לצורך השוואה, בדקת איזה ריביות אתה יכול לקבל על פקדון דולרי דומה בארה"ב?
כן. הרבה יותר נמוכה.
 
לאיזו אינפלציה אתה חשוף?
האינפלציה של המטבע המקומי בשנים האחרונות לא היתה כזאת "כיפית" בלשון המעטה
ראה גרף כאן ותיאור מצוטט
Consumer prices in Georgia increased 2.8 percent year-on-year in March of 2018, accelerating from a 2.7 percent gain in the previous month. Prices rose more than a month earlier for: food (3.9 percent vs 3.4 percent in February); housing, water, electricity, gas and other fuels (4.7 percent from 3.7 percent), and miscellaneous goods and services (1.8 percent vs 1.5 percent). Meantime, prices went up at a softer pace for both transport (1.6 from 2.9 percent in February) and health (3.7 percent from 4.3 percent). On a monthly basis, consumer prices declined by 0.4 percent, after increasing 0.2 percent in February. Inflation Rate in Georgia averaged 7.43 percent from 1996 until 2018, reaching an all time high of 59.31 percent in April of 1996 and a record low of -3.30 percent in May of 2012.
(ההדגשות שלי)
 
אני מושקע במספר פקדונות דולריים כאלה, בקמבודיה בעיקר, ובמדינות מתפתחות אחרות. ממוצע שנתי של 8% ריבית (הריבית מוענקת חודשית ואני בד"כ משקיע אותה מיד בחזרה, או מעביר אותה ל-IB). אני לא סוגר כסף ליותר משנה ואני מפקיד אך ורק בדולרים. ניתן לפדות פיקדון בכל זמן, אבל פדיון מוקדם יורד לריבית הבסיס של הארגון (בקמבודיה בד"כ 3.25-3.5 אחוז).

כמו נומדקפיטליסט, גם אני אוסף תושבויות מס (לא אזרחויות כמו שרשמת בטעות, זה קצת יותר מורכב...), ואני נחשב תושב מס ברוב הארצות בהן אני מפקיד (זה אומר, למשל, שבקמבודיה אני משלם 6% מס במקום 14% על הרווח, ובמדינות מסוימות אני יכול לבקש החזר מלא על המס ששילמתי). אני בוחר את הגופים שאיתם אני משקיע בזהירות, קורא הרבה דוחות ודירוגי צד שלישי. כמובן שאני חשוף לסיכון מוגבר להתמוטטויות, יחסית לארגונים שווי ערך מערביים, אבל אני מודע לסיכון ועושה את הבחירות שלי.
 
איך זה עובד ? עלויות ?!
בכל מדינה זה עובד אחרת והעלויות אחרות. אתן דוגמה.

אחת המדינות הקלות יותר, הידועות יותר, והמשתלמות יותר להשגת תושבות היא פנמה. יש מספר דרכים להשגת תושבות. הידועה יותר היא ויזת ארצות ידידותיות (Friendly Nations), שאזרחיהן זכאים לתושבות. ישראל ברשימה (אישית, אני בד"כ לא משתמש באזרחות הישראלית שלי לצרכים כאלה, אבל לא לכולם יש ברירה). בגדול, כל מה שצריך לעשות זה להקים חברה בפנמה, לפתוח חשבון בנק, להפקיד $5000, ולהגיש מסמכים טריביאליים. עלות כוללת אם הולכים דרך סוכן היא בערך $2500. בסוף התהליך יש בידך כרטיס תושב קבע ואפשר לסגור את החברה שהקמת. כדי לשמור על התושבות יש להגיע לפנמה פעם בשנתיים כדי לחדש את הויזה. בפנמה משטר המס טריטוריאלי (בניגוד למשטר מס פרסונלי, כמו בישראל). כלומר, הכנסות שמקורן לא בפנמה לא חייבות במס או בדיווח.

קצת דרומה, בפרגוואי, המצב דומה. ההליך קצר יותר וזול יותר, אבל דורש שהיה ארוכה יותר במדינה להשלמתו - בערך 7 שבועות. העלות למיטב זכרוני באיזור $1500 דרך עו"ד.

הבהרה - כמובן שתושבות במדינה אחרת לא תעזור לך אם אפקטיבית אתה מתגורר במדינה בעלת משטר מס פרסונלי (בה כל הכנסה חייבת בדיווח) . לכן יש להזהר שלא להפוך לתושב מס (ודי קל להפוך לתושב מס בטעות, ברוב המקרים זה פקטור של שהיה מעל 180 ימים בשנה) במדינות שכאלה. בנוסף, בעולם יש שתי מדינות בעלות משטר מס דרקוני שממסות כל הכנסה של כל אזרח, אפילו אם הוא לא תושב. המדינות הן אריתריאה, ומדינה קטנה ולא מוכרת בשם ארה"ב.
 
נערך לאחרונה ב:
מתנצל על הקפצת השרשור.
חדש כאן ומאמין שיש לי מה לתרום לדיון.

חי בגיאורגיה מזה שנתיים.
חלק מהמידע בפוסט המקורי איננו מדויק.
את הפקדונות הגבוהים ביותר כאן ניתן לקבל עבור המטבע המקומי (לארי - GEL), כשבנקים מסוימים נותנים עד 12% לשנה בפקדונות לתקופה של 5 שנים. ברוב הבנקים אין הבדל מהותי בהחזר בין פיקדון סגור בלי יכולת יציאה תוך כדי לבין אחד שמאפשר יציאה עם קנס מסוים.
הסיבה להחזרים הגבוהים על המטבע המקומי הוא שוק הלוואות בריבית גבוה שהתפתח כאן עקב חוסר יכולת הלווים לעמוד בהלוואות, מה שהפך אותן ליחסית מסוכנות. עם זאת, המדינה עושה מאמצים לצמצם את התופעה ועל כן צפויים ההחזרים לרדת בעתיד הקרוב.

לגבי פקדונות מט"ח - היחיד שעוד איכשהו הגיוני כאן הוא רק הדולר. על יורו או פאונד אין כאן תשואה בכלל.
כרגע חשבון ריטייל יקבל תשואה של 3% בשנה על הדולר לכל היותר וגם זה בפיקדון שנסגר לתקופה של שנתיים ומעלה.

יש לציין כי מפקיד שאיננו תושב קבע של גיאורגיה (תושבות קבע ניתנת לאחר תושבות זמנית של 6 שנים + מעבר מבחן ידיעת שפה), צפוי לקבל 0.5% פחות מההחזרים הנקובים בבנק במטבע מקומי ומט"ח.

סצינה נוספת שהתפתחה כאן כמובן הנדלן להשקעה. בין אם בבטומי, בטביליסי או בגודאורי, מדובר לרוב בעסקה לא מדהימה, לפחות לדעתי. מעבר לסיכון הרגיל בהשקעה בנדל"ן, כאן תצטרכו לשלם גם מס של 5-20% על שכירות (מי שמשכיר לתקופות ארוכות) בנוסף ל-1% משווי הנכס כמס שנתי.
באופן כללי, התפיסה הרווחת כאן שהשוק נמצא במצב של בועה בגלל עודף בניה ומעט מדי פוטנציאל רכישה של המקומיים.

אך לא הכל שחור. יש כאן אפשרויות הרבה יותר מעניינות (ולעתים גם רווחיות) להשקעה עם מידת סיכון יחסית נמוכה.
גילוי נאות - אני מעורב בסצינת ההשקעות המקומית ומלווה משקיעים זרים במדינה.
 
גילוי נאות - אני מעורב בסצינת ההשקעות המקומית ומלווה משקיעים זרים במדינה
תודה. בבקשה אל תהיה מעורב בליווי משקיעים זרים מפורום הסולידית.
 
כרגע חשבון ריטייל יקבל תשואה של 3% בשנה על הדולר לכל היותר וגם זה בפיקדון שנסגר לתקופה של שנתיים ומעלה.
בשביל זה לא צריך את גיאורגיה, יש לך בנקים בארה"ב או אפילו בארץ.
 
תודה. בבקשה אל תהיה מעורב בליווי משקיעים זרים מפורום הסולידית.
לא אהיה, מכבד את החוקים של הקהילה.

בשביל זה לא צריך את גיאורגיה, יש לך בנקים בארה"ב או אפילו בארץ.
לא מכיר בנקים בארץ שנותנים ריבית שנתית של 3% על הדולר בפיקדון. מה גם כשלא מדובר על נעילה של הכסף אלא ניתן לצאת.

אם מסתמכים על המחזוריות של המטבע המקומי בכמה השנים האחרונות, אפשר להגיע כאן לאחלה תשואה (בהנחה והמחזוריות תמשך כמובן) ללא חשש מאינפלציה מקומית.

בנוסף, בגלל שגיאורגיה היא שוק מתפתח (ולא מפותח לגמרי עדיין), יש המון הזדמנויות שיכולות להיות מאוד רווחיות ורובן הגדול נגישות לציבור הרחב.
לכן, לדעתי זו אחלה מדינה להשקיע, לפחות בשנים הקרובות.
*כל זאת בלי להזכיר את הקלות של ההתנהלות הבירוקרטית כאן. לא להאמין שזו מדינת עולם שלישי... שירות פנומנלי ו-10/10 בקלות עשיית עסקים.
 
לא מכיר בנקים בארץ שנותנים ריבית שנתית של 3% על הדולר בפיקדון. מה גם כשלא מדובר על נעילה של הכסף אלא ניתן לצאת.
מח"מ 4.28, ריבית 3.34%:
http://www.bizportal.co.il/bonds/quote/generalview/1141662
לבעלי SSN או ITIN, אג"ח ממשלתי 3% לשנתיים בלי יציאה:
http://www.israelbonds.com/Offerings-Rates/Current-Rates.aspx
פק"מ ב2.9% לשנתיים בבנק גדול בארה"ב:
https://www.synchronybank.com/banking/cd/?utm_source=Bankrate&utm_medium=Rate Table&utm_campaign=CD&utm_content=CB_RT_T_BR_CD_O&sitecode=CB_RT_T_BR_CD_O&dclid=CMjI0Z-2m-ACFVka4AodPZoFiw

מבטיח לך שעל סכומים גדולים אפשר להתמקח בכל בנק מקומי ולקבל ריבית טובה, ממש לא צריך את גאורגיה בשביל ריביות כאלה, במיוחד שאנחנו מדברים על גאורגיה ולא איזה מדינה מערבית, אתה מדבר פה על מדינה עם דירוג אשראי עמוק בזבל:
https://tradingeconomics.com/georgia/rating
 
נערך לאחרונה ב:
מבטיח לך שעל סכומים גדולים אפשר להתמקח בכל בנק מקומי ולקבל ריבית טובה, ממש לא צריך את גאורגיה בשביל ריביות כאלה, במיוחד שאנחנו מדברים על גאורגיה ולא איזה מדינה מערבית, אתה מדבר פה על מדינה עם דירוג אשראי עמוק בזבל:
https://tradingeconomics.com/georgia/rating

גם כאן ניתן להתמקח על סכומים גדולים בדיוק באותו אופן ולהגיע עד לריביות של 4.6% על הדולר עם אפשרות יציאה תוך כדי.

מבחינת היציבות ורמת הבטיחון: אמנם גיאורגיה זה לא גרמניה או ארה"ב, אך ניתן לראות שהכלכלה צומחת כאן בקצב מהיר, בעיקר בעקבות העליה בתיירות ובגלל המשברים במדינות מסביב, טורקיה ואיראן, שהביאו הרבה מאזרחיהן להגן על הכסף שלהם ע"י קניית נדל"ן במט"ח.

החוק הבסיסי של הכלכלה עובד גם כאן: יותר סיכון = יותר פוטנציאל לרווח. עם זאת, בגלל שהמדינה נמצאת בתנופת התפתחות, נוצרות הרבה הזדמנויות בסיכון יחסית נמוך עם פוטנציאל רווח יפה מאוד.
 
גם כאן ניתן להתמקח על סכומים גדולים בדיוק באותו אופן ולהגיע עד לריביות של 4.6% על הדולר עם אפשרות יציאה תוך כדי.
זה כבר לא רע, לא יודע אם הייתי טורח להרחיק עד גיאורגיה בשביל זה אבל לא רע.
נוצרות הרבה הזדמנויות בסיכון יחסית נמוך עם פוטנציאל רווח יפה מאוד.
מבלי לעבור על החוקים של בעלת הבית, כמה זה בדיוק רווח יפה בסיכון נמוך?
 
שתי אפשרויות:
1. הסיכון הרבה יותר גבוה ממה שאתה חושב.
2. התשואה הרבה יותר נמוכה ממה שכתבת.

לגבי הסיכון - אף פעם אי אפשר להעריך באמת את גודל הסיכון. אמנם לא מדובר בפיקדון בבקרליס או בדויטשה בנק, אך גם לא מדובר בהימור שישאיר אותך בסבירות גבוהה עם התחתונים. מדובר במוצר יציב וסיכון יחסית נמוך.
המספרים אכן מדויקים, זו התשואה השנתית (על הדולר כמובן).

כמו שכתבתי קודם לכן, יש בגיאורגיה הרבה הזדמנויות מאוד מעניינות להשקעה אך לא נתקלים בהן ברחוב. גם לי לקח קצת זמן למצוא אותן. חלקן גם לא נגישות לציבור הרחב ולכן משקיעים זרים לעיתים צריכים ליווי.
חוקי הפורום אוסרים עלי להציע את שירותיי ולכן אשאיר את זה ברמת הדיון התיאורטי.
 
לגבי הסיכון - אף פעם אי אפשר להעריך באמת את גודל הסיכון. אמנם לא מדובר בפיקדון בבקרליס או בדויטשה בנק, אך גם לא מדובר בהימור שישאיר אותך בסבירות גבוהה עם התחתונים. מדובר במוצר יציב וסיכון יחסית נמוך.
המספרים אכן מדויקים, זו התשואה השנתית (על הדולר כמובן).

כמו שכתבתי קודם לכן, יש בגיאורגיה הרבה הזדמנויות מאוד מעניינות להשקעה אך לא נתקלים בהן ברחוב. גם לי לקח קצת זמן למצוא אותן. חלקן גם לא נגישות לציבור הרחב ולכן משקיעים זרים לעיתים צריכים ליווי.
חוקי הפורום אוסרים עלי להציע את שירותיי ולכן אשאיר את זה ברמת הדיון התיאורטי.
נשמע מפוקפק למדי...
שיהיה בהצלחה!
 
שתי אפשרויות:
1. הסיכון הרבה יותר גבוה ממה שאתה חושב.
2. התשואה הרבה יותר נמוכה ממה שכתבת.
הוא לא אמר מילה על מה זה, איך החלטת זאת?
זה התשואה, אבל מה הסיכון ואיך הוא נמוך?
חוקי הפורום אוסרים עלי להציע את שירותיי ולכן אשאיר את זה ברמת הדיון התיאורטי.
אני חושב שאפשר (יתקנו אותי אם אני טועה) לדבר על עסקת עבר כזו או אחרת ללא קשר לשירותך.
אני לדוגמא השקעתי לאחרונה בחוב בארה"ב בסיכון בינוני/נמוך בתשואה של 11.5%. הלוואה ליזם שעוסק בהשבחת נכס בשיעבוד שלישי על נכס מניב קיים בפריים לוקשיין.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A ריבית עבור פקדון דולרי צרכנות פיננסית 6
ח פק"מ דולרי -ריבית על פקדון בבנקים צרכנות פיננסית 1
Z-Matrix ריבית של 4.2% עבור פקדון דולרי... איך זה יכול להיות? שוק ההון 54
O איך לחשב מה יותר משתלם לאחר ניכוי מס, קרן כספית או פקדון בבנק? מיסים 5
flower פקדון נקוב בדולר, צמוד למדד האינפלציה האמריקאי שוק ההון 15
R פקדון או קרן כספית? שוק ההון 47
J פקדון לכל תינוק שוק ההון 12
N אגח או פקדון שוק ההון 15
ב פקדון בנזילות שבועית - ריבית שוק ההון 4
א מיסוי על פקדון בבנק מיסים 11
א כמה זה ריבית טובה על פקדון בבנק צרכנות פיננסית 3
י פקדון והיפר אינפלציה שוק ההון 1
M איך לחשב ריבית על פקדון צמוד מדד? שוק ההון 32
I היכן להשכיב קרן חירום? פקדון נזיל, עו"ש או קרן כספית? פוסטים מאיכות נמוכה 1
א פקדון חודשי שוק ההון 2
מ פקדון לכסף חדש בלבד צרכנות פיננסית 15
Y פקדון בזמן טיול גדול שוק ההון 1
ה פקדון בבנק - האם לחכות? שוק ההון 15
I פקדון בבנק ירושלים צרכנות פיננסית 1
מ פקדון וחסכון שוק ההון 4
grmp פקדון צמוד מדד מול אגח צמוד מדד שוק ההון 17
T איך מדווחים בדוח השנתי על משיכת פקדון בנקאי עם רווחים פטורים? מיסים 3
Y פקדון תשואה בטוחה אל מול שוק המניות? שוק ההון 3
S פקדון/השקעה סולידי עבור זוג מבוגר לפני גמלאות שוק ההון 1
O פקדון צמוד למדד שוק ההון 1
R מתלבט האם שווה לקחת פקדון "נטול סיכון" בבנק שוק ההון 30
א פקדון צמוד מדד פוסטים מאיכות נמוכה 19
V חסרונות במשיכה מוקדמת של פקדון צבאי צרכנות פיננסית 7
S פקדון במקום אגח במרכיב הסולידי (חו"ל) שוק ההון 13
ג עובר ושב או פקדון כלשהו? אוף טופיק 23
T פקדון של בנק ירושלים אל מול אגח ממשלתי קצר צמוד + לא צמוד שוק ההון 13
A פעם כתבו על פקדון מובנה וטענו שזה לא טוב שוק ההון 1
I פקדון בנקאי או רכישת אג"ח של הבנק? שוק ההון 14
L איזו ריבית אפשר לקבל על פקדון בבנק? שוק ההון 28
A פקדון צמוד ושקלי לטווח בינוני בריביות גבוהות צרכנות פיננסית 3
B פקדון צבאי שוק ההון 12
C פקדון של בנק מזרחי/ ריבית של 3.75% ל 15 שנים שוק ההון 9
מ פקדון יורו שוק ההון 2
__doubleUnderscore__ פקדון ללא תנועה (?) צרכנות פיננסית 5
ביולוג ירושלמי פקדון בנקאי "סברס" של מזרחי טפחות. צרכנות פיננסית 25
מ קופת גמל להשקעה כפקדון או פקדון בנקאי שוק ההון 13
מ נייר המדמה פקדון בנקאי שוק ההון 11
sigler05 פתיחת תוכנית חסכון/פקדון שוק ההון 2
מ קופת גמל להשקעה במקום פקדון בבנק צרכנות פיננסית 2
מ פקדון עם ריבית מקסימלית שוק ההון 18
adamshalev פקדון מובנה דו מטבעי - דוקו DCD של בנק פועלים שוק ההון 3
M פקדון בבנק או קרן כספית? שוק ההון 40
A פקדון מובנה- בנק לאומי - 10 מניות בחו"ל שוק ההון 63
א פקדון קוקוס לעומת אגח בינוני שוק ההון 43
Sinister פקדון בבנק ירושלים שוק ההון 35

נושאים דומים

Back
למעלה