• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

פערים בזוגיות כלפי כסף

  • פותח הנושא פותח הנושא מורן ניר
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

מורן ניר

משתמש רשום
הצטרף ב
2/11/25
הודעות
2
דירוג
0
מה עושים כאשר יש פערים גדולים מאוד בגישה של בני הזוג ביחס כלפי כסף.
גישה כלכלית נכונה שבא יש לתת לכסף "לעבוד" ליצור עוד כסף .שוק ההון. פתיחת חשבון מסחר עצמאי.
לעומת גישה שזה בסדר שכסף ישכב בבנק. בעו'ש.
כל ניסיון לשוחח בנושא מחדד את הפערים בינינו ומביא לתסכול וחוסר אונים מצדי.
כל ניסיון מצדי להתקדם או לעשות מהלך בכיוון של התנהלות כלכלית נכונה נתקל בהתנגדות ופחד
מצד בת הזוג.
מה לעשות....
 
קודם כל שמים בקרן כספית או פק"מ, מפה 80% מהבעיה פתורה
שלב שני אפשר להתווכח על הסיכון
בד"כ מה שפותר את הבעיה זה הבנה

יש 2 צדדים לטמטום :
1. הצד שחושב "בוא נשים בSP500 ונעשה 12% שנתי" אבל לא מבין שהוא יכול למחוק 50% מהתיק בחודש כמו שקרה בקורונה
2. הצד שחושב "הבורסה זה הימורים של משוגעים, סבא שלי הפסיד הכל ב1929"

אז לסיכום :
קודם כל קרן כספית/פקמ
אחר כך תקנו ספר, תקחו קורס (נורמלי לא קורס של בן 19 מהטיקטוק) ותשיגו השכלה בנושא, ברגע שתבינו בנושא, יהיה לכם קל יותר לנהל דיאלוג הגיוני ולא ריגשי
 
אני מבין שזוגתך היא הצד השמרן. האם היא אבל בכלל מתענינת בנושא? או בכלל מתעלמת ממנו?
אם היא לא מתעניינת, אז פשוט תפתח חשבון, ותשקיע. אני מאמין שהיא לא תבוא אליך בטענות כל עוד אתה עושה את זה בצורה שקולה ומתוכננת.
כל עוד היא רואה שאתה עושה דברים בצורה מאוזנת ולא שם את הכל על קרן ממונפת ביטקוין אני חושב שיהיה בסדר.
 
אפשר להחליט על רמת סיכון כוללת ולנסות לפעול בהתאם - חלק יושקע במוצרים עם סיכון מועט, חלק בסיכון גבוה
 
ניסית לבוא איתה יחד לייעוץ כלכלי שהיועץ יסביר/יגשר???
ככה היא גם תאמין במה שאתה עושה
נורמלי ביותר שלבני זוג יש גישה שונה{ נכון לכל התחומים} ובדיוק בשביל זה הולכים למישהו שלישי
בהצלחה!!!
 
גישה כלכלית נכונה
כל ניסיון מצדי להתקדם או לעשות מהלך בכיוון של התנהלות כלכלית נכונה נתקל בהתנגדות ופחד
מצד בת הזוג.
מה לעשות....
בתור התחלה, להפסיק להגיד שהגישה שלך היא הנכונה ושהגישה שלה היא הבעייתית.

לעומת גישה שזה בסדר שכסף ישכב בבנק. בעו'ש.
זו לא "גישה".
כסף שאתם זקוקים לו בטווח של ~5 השנים הקרובות צריך לשכב בבנק (אם כי אפשר לשים אותו בקרן כספית ולהרוויח כמה גרושים, כמו שכבר אמרו לך כאן), ורק כסף פנוי הולך לתיק ההשקעות. לכן שניכם יכולים להיות צודקים או טועים ב"גישות" שלכם, תלוי מה אתם רוצים לעשות עם החיים שלכם.

אז השאלה היא מה התוכניות שלה לעתיד המשותף שלכם, ומה התוכניות שלך?
 
גישה כלכלית נכונה שבא יש לתת לכסף "לעבוד" ליצור עוד כסף
כל ניסיון מצדי להתקדם או לעשות מהלך בכיוון של התנהלות כלכלית נכונה נתקל בהתנגדות ופחד
עצם זה שאתה מגדיר מראש את הגישה שלך כ- "נכונה" ושל זוגתך כ- "פחד" מהווה נקודת פתיחה לא בריאה לדיאלוג זוגי.

אני מציע לכם במקום שכל אחד יתבצר בעמדתו וינסה להכניע את השני, לנסות במקום זה לברר את היעדים הכלכליים שלכם. ההכנסה שלכם כרגע נתונה, וממנה אתם צריכים לגזור כמה הולך לצריכה שוטפת, כמה להתפתחות אישית והגדלת הכנסה, וכמה לחיסכון - עם יעדי חיסכון (יש לכם ילדים? דירה? רכב?).
 
מה עושים כאשר יש פערים גדולים מאוד בגישה של בני הזוג ביחס כלפי כסף.
גישה כלכלית נכונה שבא יש לתת לכסף "לעבוד" ליצור עוד כסף .שוק ההון. פתיחת חשבון מסחר עצמאי.
לעומת גישה שזה בסדר שכסף ישכב בבנק. בעו'ש.
כל ניסיון לשוחח בנושא מחדד את הפערים בינינו ומביא לתסכול וחוסר אונים מצדי.
כל ניסיון מצדי להתקדם או לעשות מהלך בכיוון של התנהלות כלכלית נכונה נתקל בהתנגדות ופחד
מצד בת הזוג.
מה לעשות....
אני בגישה קצת שונה מחלק מהאנשים פה למעלה, נכון זה באסה שהיא לא פותחת חשבון מסחר עצמאי ומפקידה למניות, אפשר להציע/ללמד אם הצד השני מעוניין אבל לא הייתי לוחץ יותר מידי על זה כי בת זוג זו לא רק השקעות כספיות, זה עוד הרבה דברים ולמצוא מישהי שעונה על כל הקריטריונים זה לא אפשרי.
יש לה כסף זה גם יתרון, כי יש כאלה שחיים על הקצה או ממש על הלוואות.

זו הבעיה העיקרית שלך איתה? דיברת איתה כמה פעמים על הנושא והיא סירבה? - הייתי שם את זה בצד ועובד על עצמי לא לקחת את זה קשה

*קח גם בחשבון שאם חלילה תהיה בעיה בעקבות ההשקעות זה יכול להעיב על המערכת יחסים בניכם
 
מה לעשות....
יש פה בעיה של בורות.
בעיה של בורות אפשר לנסות לפתור ע"י רכישת ידע.
ספר, קורס, בלוג, פורום, יו טיוב או אקדמיה, הכל הולך. ידע זה כוח.
 
כל ניסיון לשוחח בנושא מחדד את הפערים בינינו ומביא לתסכול וחוסר אונים מצדי.
כל ניסיון מצדי להתקדם או לעשות מהלך בכיוון של התנהלות כלכלית נכונה נתקל בהתנגדות ופחד
מצד בת הזוג.
דברו על מה יתן לה ביטחון למהלך כזה.

אצלנו לדוגמא זה סכום של 180 אלף בעוש ועוד 250 אלף בקרן כספית.

כן זה לא הכי יעיל כלכלית
וכן אישתי מבינה טוב מאוד בשוק ההון ואפילו יש לה תואר בתחום
אבל זה מה שעובד לנו

שנינו חסכנים מאוד באופי
אז פשוט חסכנו עוד קצת זמן לסכום הזה ואחריו כל בחסכונות עברו להשקעות בשוק ההון

גם פה היה חסם קטן בהתחלה
אז התחלנו בבנק ורק אחרי שנתיים עברנו לבית השקעות (ועדין השארנו סכום קטן במניות בבנק)

לא צריך למקסם כל שקל
חשוב מאוד ליצר בסיס יציב שלא תצטרכו להזיז אותו שיבואו הפתעות בחיים (והם תמיד יבוא)

כך את זה פשוט כקרן חירום קצת יותר גדולה מהמקובל. בטווח חיסכון של 10 שנים זה ממש לא משמעותי...
 
בתור התחלה, להפסיק להגיד שהגישה שלך היא הנכונה ושהגישה שלה היא הבעייתית.


זו לא "גישה".
כסף שאתם זקוקים לו בטווח של ~5 השנים הקרובות צריך לשכב בבנק (אם כי אפשר לשים אותו בקרן כספית ולהרוויח כמה גרושים, כמו שכבר אמרו לך כאן), ורק כסף פנוי הולך לתיק ההשקעות. לכן שניכם יכולים להיות צודקים או טועים ב"גישות" שלכם, תלוי מה אתם רוצים לעשות עם החיים שלכם.

אז השאלה היא מה התוכניות שלה לעתיד המשותף שלכם, ומה התוכניות שלך?
בגדול מסכים. בקטנה אני חושב שגם לטווח קצר בינוני אפשר להשקיע חלק במניות אם מבינים את הסיכון.
כסף שצריך לעוד 15 שנה יכול להיות במניות. לדעתי כדאי שיהיו יעדים גם לטווח הרחוק. פרישה זאת רק דוגמה אחת.
 
דברו על מה יתן לה ביטחון למהלך כזה.

אצלנו לדוגמא זה סכום של 180 אלף בעוש ועוד 250 אלף בקרן כספית.

כן זה לא הכי יעיל כלכלית
מחשבה יפה ומועילה!!
ויש עוד סיבות מעבר לחשש מבורסה.
לי נפל האסימון רק השנה, שאני חייבת שישאר סכום כסף רציני בעו"ש/כספית (מעבר לבלתמים) מסיבה מאד אישית שלי. עד עכשיו הפניתי כל שקל פנוי לתיק, אבל הבנתי לאחרונה שאני לא מוכנה להוציא שקל ממנו בחזרה לעו"ש (הפכתי לגרידית), ואם אני רוצה לרכוש חפץ או חוויה - כדאי שיהיה לי מספיק כסף מזומן לזה.
 
אצלנו לדוגמא זה סכום של 180 אלף בעוש

ואם אני רוצה לרכוש חפץ או חוויה - כדאי שיהיה לי מספיק כסף מזומן לזה
קשה מאוד לחשוב על חוויה או חפץ שדורשים 180 אלף שקל פנויים לתשלום מיידי מהעו"ש בהחלטה של רגע.

אבל כל אחד עם רצועת הביטחון הכלכלי שלו לבלת"מים מיידיים ולא צפויים.
 
קשה מאוד לחשוב על חוויה או חפץ שדורשים 180 אלף שקל פנויים לתשלום מיידי מהעו"ש בהחלטה של רגע.

אתה צודק, אבל אתה גם משלב בין תשובות של שני אנשים שונים.
כל אחד והסכום שאיתו הוא ישן טוב בלילה.
 
מה עושים כאשר יש פערים גדולים מאוד בגישה של בני הזוג ביחס כלפי כסף.
גישה כלכלית נכונה שבא יש לתת לכסף "לעבוד" ליצור עוד כסף .שוק ההון. פתיחת חשבון מסחר עצמאי.
לעומת גישה שזה בסדר שכסף ישכב בבנק. בעו'ש.
כל ניסיון לשוחח בנושא מחדד את הפערים בינינו ומביא לתסכול וחוסר אונים מצדי.
כל ניסיון מצדי להתקדם או לעשות מהלך בכיוון של התנהלות כלכלית נכונה נתקל בהתנגדות ופחד
מצד בת הזוג.
מה לעשות....
השקעה בזוגיות לא פחות חשובה. ממליץ לך להתייעץ עם איש מקצוע.
 
קשה מאוד לחשוב על חוויה או חפץ שדורשים 180 אלף שקל פנויים לתשלום מיידי מהעו"ש בהחלטה של רגע.
כותבת רק בשם עצמי.
לא מדובר על סכום למשהו אחד אלא על סכומים משוערים לחשקים לשלוש שנים הקרובות: חופשות, החלפת ריהוט, תוספת ריהוט וציוד לנכדים וכדומה.
הגיוני שהכל יושב בתיק ההשקעות וממשיך להשיא תשואות, הבעיה שלי שאני לא מסוגלת נפשית להוציא משם כסף אז עדיף לי לשמור במזומן - ואת זה הבנתי רק לאחרונה.
*אצלי לא מדובר על מאות אלפי ש"ח, רק על עשרות אלפי.
 
הגיוני שהכל יושב בתיק ההשקעות וממשיך להשיא תשואות, הבעיה שלי שאני לא מסוגלת נפשית להוציא משם כסף אז עדיף לי לשמור במזומן
בדיוק כמוני. גם קשה לי לחשוב על לחלוק עם המדינה 25 אחוז מהרווחים....
ולשם רכישת רכב העדפתי לקחת הלוואה מקרן ההשתלמות.
 
תעשה איתה סימולציה עם תיק וירטואלי, כזה שההפסד לא מכאיב והרווח רק גורם לתחושת החמצה :-)
 
תעשה איתה סימולציה עם תיק וירטואלי, כזה שההפסד לא מכאיב והרווח רק גורם לתחושת החמצה :-)
או שאפשר לפתוח תיק אמיתי קטן. אני מניח שהיא לא תתנגד שתנסו עם סכום קטן אם הרוב ישאר בפקמ - בתור פשרה הוגנת ביניכם.
ככל שהיא תצבור יחד איתך ״קילומטראג׳״ עם התיק הקטן ותראה איך זה מרגיש באמת אולי היא תשנה את דעתה. רכישת ידע גם חשובה אבל הניסיון והקפיצה למים (אפילו עם משהו קטן) חשובה לא פחות.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אפשר לקנות דירה להשקעה עם משכנתא, זה גם יתן תשואה דומה לשוק ההון, וגם פחות מפחיד לאוזן הישראלית הממוצעת מאשר שוק ההון.
וגם, עצם הבטחון הכלכלי שכבר יש לכם דירה בבעלותכם, יאפשר לקחת יותר סיכונים ובעצם לשים את שאר הכסף שייצבר בשוק ההון (אפילו אם בעוד כמה שנים).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
N פערים במחירי ביטוח דירה בין חברות שונות נדל"ן 1
ה פערים בהגשת בקשה להחזר מס צרכנות פיננסית 9
א איך פערים כל כך קטנים בין קרן צוברת ללא צוברת שוק ההון 7
נ האם יש פערים בדרישות הקבלה בין אונבריסטאות שונות באותו חוג? פוסטים מאיכות נמוכה 9
מומו הברווז קרנות אג"ח מדינה - פערים שוק ההון 4
E פערים בין קרנות מחקות של s&p500 שוק ההון 3
S פערים בפיצול הפרשות - שאלות צרכנות פיננסית 0
מ כספים בזוגיות התפתחות אישית 16
N זכאות לדירה בהנחה עבור יחיד מעל 35 לא נשוי, בזוגיות בדירה משותפת נדל"ן 16
ס התנהלות כלכלית בזוגיות צרכנות פיננסית 9
C פסק דין חדש: גידופים חוזרים כלפי משכיר יכולים להצדיק פינוי של שוכר נדל"ן 27
ש התנהלות של עוסק פטור כלפי מס הכנסה מיסים 8
ב שאלה למבינים בתחום - חובות עו"ד כלפי מוכר הדירה נדל"ן 15
mudale222 האם אתם רציונאלים כלפי הסיכון כפי שאתם כלפי הסיכוי? שוק ההון 21

נושאים דומים

Back
למעלה