• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

פיקדון שקלי בפועלים, לשנה, 4% ריבית - האם כדאי?

  • פותח הנושא פותח הנושא OfCourse
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

OfCourse

משתמש רשום
הצטרף ב
16/5/24
הודעות
2
דירוג
0
שלום לכולם! :)

יש לי סכום שיושב בעו"ש שמצטבר עם השנים, ואני לא מצליח להביא את עצמי למצב שבו אני עושה עם זה משהו פרודוקטיבי וחכם.
קפצה לי פרסומת באפליקציה של הבנק (הפועלים) על פיקדון לשנה, עם ריבית של 4%.
נשמע מפתה, להפחית קצת את השחיקה של הכסף.

ניסיתי לחפש את האותיות הקטנות.
פיקדון שקלי, ללא הצמדה, ריבית נומינלית ומתואמת 4%.
סוג הריבית: נקובה, אופן חישוב הריבית: קו ישר.

אם אסגור למשל 100 אלף, אקבל 104 אלף בעוד שנה, ככה אני מבין, נכון?
אני מצפה שיקזזו מס מסויים מהרווח, למרות שלא רואה שזה כתוב בפירוש בשום מקום.

רק רציתי להתייעץ כאן איתכם, לפני שאעשה משהו "השקעתי" עם הכסף שלי בפעם הראשונה.
למה מציעים תנאים כאלה? נדמה לי שזה אטרקטיבי.. האם יש ציפיה לאינפלציה מטורפת בקרוב?

תודה מראש!
 
קפצה לי פרסומת באפליקציה של הבנק (הפועלים) על פיקדון לשנה, עם ריבית של 4%.
נשמע מפתה, להפחית קצת את השחיקה של הכסף
יותר טוב מלהחזיק בעו"ש, זה בטוח.
כנראה עדיף קרן כספית, אולי טיפה יותר תשואה ובלי לוותר על נזילות.
אבל אם בחירת קרן כספית תכניס אותך להתלבטויות ובינתיים הכסף עדיין בעו"ש, אז חבל.

אם אסגור למשל 100 אלף, אקבל 104 אלף בעוד שנה, ככה אני מבין, נכון?
אני מצפה שיקזזו מס מסויים מהרווח, למרות שלא רואה שזה כתוב בפירוש בשום מקום.
נכון. לדעתי 15%, מה שאומר שתקבל רק 103,400₪.


רק רציתי להתייעץ כאן איתכם, לפני שאעשה משהו "השקעתי" עם הכסף שלי בפעם הראשונה.
למה מציעים תנאים כאלה? נדמה לי שזה אטרקטיבי.. האם יש ציפיה לאינפלציה מטורפת בקרוב?
ריבית בנק ישראל עלתה, אז הבנקים מציעים ריביות גבוהות יותר. שום דבר מיוחד, חוץ מזה שכולנו התרגלנו לריבית אפסית אז נראה לנו מוזר.
העלאת הריבית היתה תגובה לאינפלציה, והיא נשארת גבוהה כדי למנוע (נקווה שבהצלחה) אינפלציה מטורפת.
 
הבנתי.. כנראה שאשים את הכסף בפיקדון כרגע, ואולי עד השנה הבאה אבין בדיוק מה זה קרן כספית ואג"ח.
זה לא הכל או כלום.. תודה על התגובות!
 
כספית.
 
הבנתי.. כנראה שאשים את הכסף בפיקדון כרגע, ואולי עד השנה הבאה אבין בדיוק מה זה קרן כספית ואג"ח.
זה לא הכל או כלום.. תודה על התגובות!
לדעתי זו טעות, אם המלחמה תמשיך אתה תרצה את הכסף נזיל.
תשקיע 10 דקות בגוגל ותלמד מה זה קרן כספית.
 
מישהו יכול לשתף כמה ריבית הם קיבלו בפקדונות בנקאיים לאחרונה ועל איזה סכום?
תודה :)
 
אבל העניין מתנהל כמו שוק - באינטרנט מציעים לך ריביות נמוכות וכשאתה מתקשר להתמקח בבנק פתאום כן יכולים לתת לך ריביות גבוהות ב1-2%...לכן אני שואל כאן
לא בבנק י-ם, למרות שאני מניח שזה יכול להשתפר בסכומים גבוהים, אבל זה הסדרי גודל, זה שפלוני קיבל X לא אומר שזה מה שאתה תקבל.
חוץ מזה: כספית.
 
לא בבנק י-ם, למרות שאני מניח שזה יכול להשתפר בסכומים גבוהים, אבל זה הסדרי גודל, זה שפלוני קיבל X לא אומר שזה מה שאתה תקבל.
חוץ מזה: כספית.
הבעיה שכספית לא צמודה למדד, לרוב אני מעדיף פקדונות שמציעים מדד או ריבית כמו קרמבולה.
מה גם שבכספית הריבית יכולה לרדת אם וכשריבית בנק ישראל תרד, לעומת פקדון בו הריבית מובטחת לך.

אם אני מוצא פקדון שמציע לי את ריבית בנק ישראל (4.5%) או מדד, הגבוהה מביניהם, אתה חושב שבכל זאת כספית עדיפה? אם כן, למה?
 
בקרן כספית יש 2 יתרונות: מיסוי תוך התחשבות במדד והכסף נזיל.
לעומת בפיקדון המס הוא קבוע והכסף לא נזיל.

בנוסף בקרן כספית אתה לא צריך להתווכח על הריבית, הם עושים את זה עבורך מול הבנקים בפקדונות שהם מחזיקים.
 
קר
בקרן כספית יש 2 יתרונות: מיסוי תוך התחשבות במדד והכסף נזיל.
לעומת בפיקדון המס הוא קבוע והכסף לא נזיל.

בנוסף בקרן כספית אתה לא צריך להתווכח על הריבית, הם עושים את זה עבורך מול הבנקים בפקדונות שהם מחזיקים.
קרן כספית זה סוג של פיקדון ג'מבו.
הקרן הלכה לבנק עם כסף של 1001 כמוך לעומת פנייתך כיחיד לבנק.

נזילה מיידית + ללא מיסוי כי די מניבה תשואת המדד (והמיסוי הוא ריאלי).

מדגיש קרן כספית אינה הכתובת להניב רווחים !!! שמירת ערך הכסף בלבד. מגן אינפלציוני בלבד.
מעולה לטווח קצר , תחנת ביניים.
דוגמה יישומית מעולה כאשאר מתקבל סכום כסף מכובד (כמו מכירת דירה) ויש מספר חודשים עד לתשלום הדירה הבאה. תחנה מעולה.
 
הבעיה שכספית לא צמודה למדד, לרוב אני מעדיף פקדונות שמציעים מדד או ריבית כמו קרמבולה.
מה גם שבכספית הריבית יכולה לרדת אם וכשריבית בנק ישראל תרד, לעומת פקדון בו הריבית מובטחת לך.

אם אני מוצא פקדון שמציע לי את ריבית בנק ישראל (4.5%) או מדד, הגבוהה מביניהם, אתה חושב שבכל זאת כספית עדיפה? אם כן, למה?
אני לא עושה על זה דוקטורט בשביל פרומיל לפה או לפה, אני בכל מקרה תמיד חושב שכספית עדיף כי:
1. נזיל.
2. בר קיזוז מהפסדי הון.
3. מיסוי ריאלי.
4. תמיד תמיד תמיד תקבל דיל טוב בלי צורך למיקוח כלל.
5. לא צריך סכום כסף גדול כדי לקבל תנאים טובים.
6. קל מאד לגרוע או להוסיף כספים, גם בסכומים נמוכים.
7. זה לתקופות קצרות (אצלי).
 
4% זה לא משהו. אתה יכול למצוא תנאים יותר טובים בפיקדונות יותר תחרותיים מק"מ אג"ח ממשלתי וקונצרני ובקרנות כספיות. אתה גם צריך להחליט מה הנזילות ואורך הזמן שאתה רוצה. אם זה לזמן קצר מחצי שנה קרן כספית היא כנראה הפיתרון הפשוט והנכון.
 
4. תמיד תמיד תמיד תקבל דיל טוב בלי צורך למיקוח כלל.
גם בתקופות בהן ריבית בנק ישראל הייתה אפסית והאינפלציה הייתה משמעותית גבוה יותר? (לדוגמא ריבית בנק ישראל אפסית ואינפלציה של 2.8% ב2021), במקרה כזה קרן כספית הייתה בחירה לא טובה בכלל, בעוד פקדון צמוד מדד היה הרבה יותר משתלם
 
גם בתקופות בהן ריבית בנק ישראל הייתה אפסית והאינפלציה הייתה משמעותית גבוה יותר? (לדוגמא ריבית בנק ישראל אפסית ואינפלציה של 2.8% ב2021), במקרה כזה קרן כספית הייתה בחירה לא טובה בכלל, בעוד פקדון צמוד מדד היה הרבה יותר משתלם
בתקופה כזו גם פק"מ בבנק היה נותן לך סביב 0, פשוט משאירים כסף בעו"ש אבל מה זה משנה בכלל מה היה? משנה מה היום.
 
בתקופה כזו גם פק"מ בבנק היה נותן לך סביב 0, פשוט משאירים כסף בעו"ש אבל מה זה משנה בכלל מה היה? משנה מה היום.
אני חושב שהוא מתכוון שפיקדון צמוד היה נותן יותר מאפס. אני פשוט לא זוכר מה היו התנאים של פקדונות צמודים באותה תקופה. ההגיון אומר שהם באו עם תשואה ריאלית שלילית.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני פשוט לא זוכר מה היו התנאים של פקדונות צמודים באותה תקופה. ההגיון אומר שהם באו עם תשואה ריאלית שלילית.
פיקדון קרמבולה היה קיים גם אז. אני שמתי בו את החלק הסולידי של התיק.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ פיקדון מובנה שקלי S&P 500 במזרחי, מה אני מפספס? שוק ההון 11
F בנייה מחודשת של החלק הסולידי של התיק עקב פירעון של פיקדון בנקאי שוק ההון 8
D חוות דעת על פיקדון בבנק ירושלים? שוק ההון 51
Barbarossa מיסוי פיקדון מתחדש בחו״ל מיסים 1
A מניות פיקדון (ads) אמריקאיות. ואופציות. שוק ההון 0
Y קרן כספית או פיקדון? שוק ההון 2
D פיקדון TWINWIN דולרי על מדד הנאסד"ק 100 VS קרן כספית שוק ההון 17
E מיסוי פיקדון של בת 18 מיסים 6
ליאונידס מק״מ מול פיקדון בנקאי שוק ההון 14
D קרן כספית או פיקדון לאחר רכישת דירה מקבלן שוק ההון 3
A מס על ריבית על פיקדון דולרי אצל ברוקר בארה"ב מיסים 3
א פיקדון מובנה על הסנופי בבינלאומי צרכנות פיננסית 125
R פיקדון מובנה $ צמוד אמזון - דעתכם? צרכנות פיננסית 32
yossik ריבית על פיקדון פריים שוק ההון 1
H להתמקח על אחוזים על פיקדון בבנק שוק ההון 18
N פיקדון דולרי 5.4% ריבית שוק ההון 10
ה איך דיסקונט מגדרים את הפוזיציה הזאת? - פיקדון מובנה קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 7
S קרן כספית כנגד פיקדון בנקאי - במקרה של קריסת בנק שוק ההון 5
A פיקדון דולרי == חלק סולידי ? שוק ההון 33
T לריבית מובטחת, פיקדון חודשי או מוצר אחר ? פוסטים מאיכות נמוכה 1
K השקעה בטווח קצר - פיקדון בבנק? שוק ההון 10
מ התלבטות בין פיקדון בבנק לקרן מחקה אגח מיסים 0
Y קרן כספית? נקובה בדולר? פיקדון בבנק? - שאלות שיעזרו לי להבין. שוק ההון 3
D פיקדון או אג"ח - הצמדה למדד המחירים לצרכן שוק ההון 2
S חיסכון במק"מ לעומת פיקדון בבנק שוק ההון 5
Roi פיקדון פלוס דולרי עם הבטחת קרן בהתאם לשינוי מדד מניות הזהב GLD UP שוק ההון 8
I פיקדון בנקאי/תיק השקעות מנוהל קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 1
I ריבית ומס על פיקדון בנקאי שוק ההון 16
י מס על פיקדון בבנק שוק ההון 3
M טעות בהזנת נתוני פיקדון בנק - בוננזה או טעות נוראית? צרכנות פיננסית 12
ה לא מסכימים לשבור פיקדון צרכנות פיננסית 12
H שאלה לגבי איפה לשים פיקדון לשנה שנתיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
H איפה מקבלים פיקדון הכי גבוה ? לשנה שנתיים פוסטים מאיכות נמוכה 2
P פיקדון בנקאי ראשון - מיסוי ואופטימיזציה מיסים 3
ג פיקדון שיקלי - כמליון ש"ח שוק ההון 2
B פיקדון ללירות שטרלינג צרכנות פיננסית 1
א פיקדון בבנק לאומי צרכנות פיננסית 1
י מה עושים עם הכסף - פיקדון או קרן כספית? שוק ההון 3
Y מיסוי על פיקדון צמוד מדד ללא שום תוספת ריבית מעבר שוק ההון 1
M פיקדון דולרי ב interactive brokers צרכנות פיננסית 10
N מה שיעור המס עבור פיקדון דולרי? פוסטים מאיכות נמוכה 5
C קביעת ריבית פיקדון מט״ח צרכנות פיננסית 2
S פיקדון שירות צבאי התפתחות אישית 2
ש לעבור בנק כדי לפתוח פיקדון שוק ההון 17
ת פפר היום הודיעו באפליקציה, פיקדון עם ריבית של 5%. מישהו בדק פוסטים מאיכות נמוכה 2
ש פיקדון - 3 שנים 7.5% צרכנות פיננסית 21
א אג"ח מול פיקדון בבננק שוק ההון 8
נ פיקדון בנקאי- מה וכמה שוק ההון 19
ה פיקדון צמוד מדד שוק ההון 65
Y פיקדון צמוד מדד - חלופה לקרמבולה של מזרחי שוק ההון 31

נושאים דומים

Back
למעלה