• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פיצול מניות ו-due bills מההה?

בלייק קרינגטון

משתמש רשום
הצטרף ב
12/11/20
הודעות
16
דירוג
7
הסולידית וכל חברי הפורום שלום רב ונעים מאוד,

אפצח בהקדמה קצרה שאחריה אבקש את עזרתכם בהבהרת מצב שכרגע די עמום מבחינתי.
התחלתי לקרוא באתר נהדר זה לפני שלושה חודשים לערך, עד לאותו הזמן לא היה לי שמץ של מושג על שוק ההון או כל אותם מוצרים פיננסים מקסימים עליהם אתם דנים ומתפלפלים חדשות לבקרים.
כהתחלה: בחרתי באופן סלקטיבי, להתמקד באותם מאמרים הקוראים להתנעת התהליך: מהי עצמאות כלכלית וכיצד להגיע אליה, מידע על הפרוצדורה והדרך לבחירת בית השקעות, מניות, תעודות סל, השקעה פאסיבית מול מנייתית, ההבדלים ורמות הסיכון השונות בין המסלולים כאשר מאמרים אשר נשמעו לי כסינית מדוברת כמו מיסוי, חישוב עמלות אג"ח פק"מ סנופי וכו' השארתי מאחור למועד ב.
חודש לאחר מכן: מתוך הבנה עד כמה פשוט הוא הליך הכניסה לשוק, הסכמה עם רב העצות המועילות באתר ובפורום ורצון אישי שלא לשעבד את זמני למעבידים, לפרוש מוקדם, עוד כמליונר!. תובנות שנשמעו לי עד לפני שלושה חודשים כחלום רטוב, עטפו אותי בתחושת שליחות לעתידי שהפכו בפועל להחלטה על "חשיפה למניות" כשלב ראשוני (לפחות למשך שנה), בחירה בבית השקעות, פתיחת קופת חיסכון המונה כמה עשרות אלפי שקלים בבנק, העברת הכסף לבית השקעות ופיזורו על כ-7 מניות מתחומים ומדינות שונות.
כעת, כעבור חודשיים בשוק: כל המניות שברשותי מתפקדות, מי יותר מי פחות, בהתאם לציפיות כשהכיוון הכללי הוא חיובי. אני נדהם מעד כמה הרעיון של לרתום את השיטה הקפיטליסטית לטובתי עובד מצוין בפועל בעוד שמצד שני אני רחוק מלטפוח לעצמי על השכם ומחכה לאחת מתוך אותן "מכות" שהסולידית מתריעה בפניהן.

זהו, זה היה קצת עליי, על התנהלותי המהירה (אולי מדי) בחודשים האחרונים וכעת נעבור למה שהייתי שמח שיובהר לי על ידכם.
כאמור, השקעתי בכמה מניות שונות כשאחת מהן, היא חברה קנדית הנקראית Brookfield Renewable ונסחרת הן בשוק האמריקאי והן בשוק הקנדי. מתוך שיקול של "פיזור" העדפתי לרכוש את הוורסיה הקנדית (למרות שאין לי מושג מה קורה למשל מה יקרה אם כלכלת ארה"ב תחווה משברים, טוב נו אני עוד ירוק לגמרי אבל המילה פיזור הנחתה אותי והרעיון שלא הכל יהיה בדולר אמריקאי או שקל ישראלי די דיברה אליי) באמצע ספטמבר ככה, כשהפוציזיה (מה הלינגו בעברית על פוזיציה אומרים פשוט עמדה? כמות? זה עוד משהו שאני צריך ללמוד) שלי היא די צנועה כ- 46 מניות בלבד, שמאז מתפקדות בהצלחה רבה. עכשיו ברביעי החודש, הייתה לחברה ישיבת בה הכריזו על הממצאים שלהם לרבעון השלישי של השנה, אני לא אלאה אתכם בפיננסים (שגם ככה איני מבין בהם דבר... אני בתהליכי למידה יומיומיים של קריאת דוחות פיננסים וכל מה שכרוך בחקר חברות מעמיק) אך אביא ציטוט של מה שלא לגמרי ברור לי מתוך המידע ששוחרר לציבור הרחב בתום אותה ישיבה:


Stock Split

Brookfield Renewable announced today that the Board of Directors of BEP has approved a three-for-two unit split of BEP’s outstanding units. The split will be implemented by way of a subdivision whereby unitholders will receive an additional one-half of a unit for each unit held (i.e. one additional unit for every two units held).

In conjunction with BEP’s unit split, the Board of Directors of Brookfield Renewable Corporation ("BEPC") has approved a concurrent three-for-two share split of BEPC’s outstanding shares. The BEPC split will also be implemented by way of a subdivision whereby shareholders will receive an additional one-half of a share for each share held.

On December 11, 2020, the additional units/shares required to give effect to the unit/share splits will be issued to holders of record at the close of business on December 7, 2020. Any fractional units/shares to be issued to registered holders as a result of the unit/share splits will be rounded up to the nearest whole unit/share. Brookfield Renewable's preferred units will not be affected by the unit/share splits.

As a result of the three-for-two unit/share splits, BEP and BEPC will adjust their distribution/dividend following the effective date to reflect the additional number of units/shares that will be outstanding. The unit/share splits will not dilute holders’ equity and will not be taxable in Canada or the United States.

BEP’s units and BEPC’s shares will begin trading with “due bills” on the Toronto Stock Exchange (“TSX”) and New York Stock Exchange (“NYSE”) at the opening of business on Friday, December 4, 2020 (one trading day before the record date) until Friday, December 11, 2020 (the payment date), inclusively. During such period, anyone who purchases units or shares on the TSX and/or NYSE will receive the entitlement to be issued additional units or shares pursuant to the stock splits. The units and shares will commence trading on an “ex-dividend” (post-split) basis on the TSX and NYSE at the opening of business on Monday, December 14, 2020, as of which date purchases of units and shares will no longer have an attaching entitlement to additional units and shares issued pursuant to the unit/share splits.

מתוך כל הממבו ג'מבו המשפטי הזה, הייתי צריך להבין את המושג stock split שלא קשה במיוחד להבנה.
אם הבנתי נכון אז יש לי 46 מניות זאת אומרת שמחלקים אותן ל-2 זה יוצא 23 ואז מחלקים ל-3 שיוצא 7.66 ומעגלים למעלה כך שאני מקבל 8 מניות נוספות? זה נכון?
מה שאני לא מבין זה due bills (זו התחייבות שלהם שהנייר ישמור על ערכו?) והסלט של התאריכים (4/7/11.12) ומה קורה בדיוק בכל תאריך בפועל. דבר מה נוסף שאני לא מבין בכלל זה האם עליי לעשות משהו, ז"א האם יש כאן איזו קריאה לפעולה מצידי? האם ישנה הזדמנות פז שאני הדיוט גמור ומפספס כאן? האם אני צריך לברוח?

בקיצור אנא עזרו לי: זה טוב? זה רע? זה לא נורא?
 
בקיצור אנא עזרו לי: זה טוב? זה רע? זה לא נורא?
1. לא הבנת, על כל 2 מניות שיש לך 3 מניות במקום וערכן ירד בהתאמה, כלומר יהיו 69 מניות בדיוק ששווין המצרפי יהיה כמו ה46 הקודמים.
2. זה לא משנה לך דבר.
3. אינך צריך לעשות דבר.
 
אורי תודה!
בזכותך סוף השבוע שלי בהחלט יהיה יותר רגוע

למען האמת, אני צריך להודות לך פעמיים כי בזכות המלצה נוספת שלך התחלתי לעקוב אחרי בן פליקס ביוטיוב אבל זה כבר היה עניין אחר (מניות דיבדנד)
 
בזכותך סוף השבוע שלי בהחלט יהיה יותר רגוע
לא להלחיץ או משהו אבל במידה ואתה מחזיק בגוף ישראלי כן הייתי בודק כמה ימים אחרי הפיצול שקבלת את כול היחידות שמגיעות לך,לפעמים יש להם תקלות בנושאים כאלה.
 
תודה אני אפקח עין על זה.

תגידו מה קורה מבחינת מיסוי?
The unit/share splits will not dilute holders’ equity and will not be taxable in Canada or the United States
לישראל יש חוקים אחרים כאן?
 
בלי ארוע מס זה ממש music to my ears D:

שמתי לב שמאז שהחברה שיחררה את ההודעה הזו המניה די מדשדשת, ז"א התנודתיות שלה מאוד נמוכה יחסית לחודשים שאני עוקב אחריה ובכלל לחודשיים האחרונים בהם אני מושקע בה, היא יורדת או עולה בטווחים הנמוכים מ- 0.50. אנשים פשוט מחכים עם הקנייה עד ש"יחתך" כשליש מהמחיר?
 
נשים פשוט מחכים עם הקנייה עד ש"יחתך" כשליש מהמחיר?
לא, לא אמור להיות לזה השפעה על המחיר, אולי יכול להעלות קצת את המחזורים ויעלה קצת את הספרד באחוזים.
בקיצור תתעלם מזה, זה לא ממש אירוע שצריך לעניין אותך.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ל העברת מניות במתנה לילדים - פיצול שכבות שוק ההון 9
A פיצול מנייה עתידי - מה זה אומר ואיך לנהוג? שוק ההון 4
N פיצול לפנסיה פעילה ולא פעילה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
H פיצול מכירת RSU לשני חשבונות מיסים 1
לארוצה פיצול ומחזור משכנתה? נדל"ן 17
dudde162000 התייעצות בנוגע פיצול חיסכון פנסיוני פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
F פיצול חשבון בנק לאשה סיעודית - תכנון פיננסי צרכנות פיננסית 20
ב פיצול בין ואנגרד לבלאקרוק שוק ההון 10
T פיצול תיק השקעות ליותר מבית השקעות אחד? שוק ההון 3
י פיצול הפקדות פנסיה וגמל -שאלת ביטוח פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Y שאלה לגבי פיצול של העברת משכורת לטובת הטבות בשני בנקים שונים צרכנות פיננסית 22
K פיצול תגמולים ופיצויים - האם חוקי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
S פיצול פיצויים ותגמולים בשכר מעל 34K פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
D טופס פיצול - אובדן כושר עבודה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
Jtm פיצול פנסיה בין חברות כדי להינות מדמי ניהול אופטימליים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
B פיצול הפקדות בין קופות בשכר מעל 34K פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 54
S נכסי חוץ ששווים מעל 1.8 מיליון - האם פיצול בין בתי השקעות משנה? פוסטים מאיכות נמוכה 2
T פיצול הפקדות פנסיה וגמל בין בתי השקעות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
גרהם פיצול קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
O פיצול הפרשות קרן פנסיה צרכנות פיננסית 0
מ פיצול דירה ל-2, האם ניתן למנף מקום חניה 1 ל-2 ע"י "מתקן חניה"? נדל"ן 8
M פיצול הוראת מכירה וגבייה עבור כל חלק שוק ההון 4
C פיצול (כול להעברת) פיצויים ותגמולים צרכנות פיננסית 0
Shekel Shtaim פיצול חברה והנפקה של חברה חדשה שוק ההון 6
מקנולטי פיצול הפקדה לקרן השתלמות מעל תקרת הטבת המס שוק ההון 40
א פיצול הפקדות פיצויים לגמל ותגמולים לפנסיה - חברות פנסיה שמסכימות לכך צרכנות פיננסית 52
P ביטול עסקת מקרקעין + פיצוי, צריך פיצול סעדים? נדל"ן 6
E פיצול פיצויים ותמלוגים - קרן פנסיה צרכנות פיננסית 7
S שאלה לגבי פיצול כסף להשקעה שוק ההון 8
M פיצול חשבון IB עקב תקרת ביטוח SIPC שוק ההון 41
Y אפשר המלצה לסוכן לא תלוי לגבי פיצול הפקדה מביטוח מנהלים צרכנות פיננסית 14
שמוליק קיפוד פיצול השקעות בין מספר ברוקרים שוק ההון 4
G אג״ח כללי או פיצול של כמה מדדי אג״ח שוק ההון 19
R עמלת מינימום כפולה במקרה של פיצול פקודת קניה/מכירה שוק ההון 6
G קופ"ג / קה"ש מחקה מדדים ב-IBI - פיצול מסלול שוק ההון 10
R חשיפה לסל מדדי מניות עולמיים עם קרן מובטחת - האם כדאי? שוק ההון 32
mk1 השתלמות IRA תמהיל מניות שוק ההון 4
N תכנון מכירת מניות ESPP - ריבית והצמדה עבור החזר המס מיסים 5
R קניית מניות דיבידנד שוק ההון 39
JaywalkerPenguin מניות דואליות שוק ההון 9
R פטור ממס רווחי הון על תרומת מניות מיסים 8
N הימנעות ממס יסף - בעת מכירת מניות בסכום גדול מיסים 17
K למה לא נהוג להשוות ביצועי מניות כולל דיווידנד? שוק ההון 5
י שברי מניות בפסגות טרייד שוק ההון 5
N אסיפת בעלי מניות שוק ההון 6
מ מעבר למסלול מניות בקרן פנסיה בגיל 47 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 34
T מימוש מניות ורף תקרת מס הכנסה (אסטרטגיה כדאית) שוק ההון 9
D מניות ערך קטנות בישראל זה סיוט - זמן לעבור לאינטרקטיב? שוק ההון 1
E מניות preffered שוק ההון 0
F למה בישראל מניות נסחרות באגורות? שוק ההון 4

נושאים דומים

Back
למעלה