כך היכולות של פייסבוק יהפכו ליותר ויותר מנוונות כי הם חייבים לקבל את מזהה המכשיר כדי להיות מסוגלים להבין מי המשתמש
כדי להשתמש בפייסבוק חייבים להיות רשומים. משתמש שנרשמם והזדהה בפני האפליקציה - לא זקוק לשום "מזהה מכשיר" : הוא הרי מספר להם את שם המשתמש (והססמא) שלו. "מזהה מכשיר" נחוץ כדי לזהות משתמשים לא רשומים (למשל, מבקרים אקראיים באתר) - או כדי ששתי אפליקציות או אתרים שונים יוכלו לחלוק ביניהם מידע לגבי משתמש (להבין שמדובר באותו בן אדם בשתי מערכות שונות).
מה שלכאורה השינוי של iOS14 גרם - הוא לכך ש (במצב שבו יוזר בחר לעשות OPT OUT למעקב אחריו) פייסבוק לא תוכל לזהות משתמשים
מחוץ לאפליקציה שלה - באפליקציות אחרות או באתרים אחרים. כלומר, היא תדע רק על דברים שעשית בתוך האתר או האפליקציה שלה, אבל לא מחוצה לו.
הסיבה שהיא מלכתחילה בכלל ידעה (או יודעת) על מה אנשים עושים מחוץ לאתר שלה הוא בזכות "פיקסל" (או פיסת קוד) שלה שרצה על אתרים (או אפליקציות) אחרים - שמצידם מעוניינים לספק לפייסבוק מידע כזה כדי שיוכלו "לטרגט" משתמשים יותר טוב (להבין מי פייסבוק הביאה להם, ולאיזה מהמשתמשים שהביאה יש יותר ערך ולאיזה פחות --- ואז לספר את זה לפייסבוק שיכולה בתורה לאפטם את הקהל שהיא מביאה לאתר מפרסום, וחוזר חלילה).
זה אכן משפיע על כל חברות הפרסום (למשל אאוטבריין וטאבולה) - אבל, בגלל שיש אינטרס הדדי (כפי שתיארתי) בין האתר/אפליקציה שחולק את המידע ובין חברת הפרסום שמקבלת אותו - הם ימצאו (וכבר מוצאים) דרכים לעקוף את המנגנון --- למרות שזה בהחלט יותר מסורבל, ופחות מוצלח.
בוא נאמר שיש פה גם סיכון מצד אפל - כפי שנאמר פה - אם אפליקציות תרגשנה שהן לא מצליחות יותר להביא משתמשים איכותיים בפלטפורמות האלה בגלל חוסר היכולת שלהן לטרגט משתמשים איכותיים (או שזה מעלה אצלן עלויות) תיווצר הזדמנות לפלטפורמה ש
לא תגביל בצורה הזו לייצר ערך מוסף לאותן אפליקציות. ואז השאלה היא רק - מי בדיוק יהיה אותו מתחרה ואיך הוא "יכבוש את לבבות" המשתמשים.