• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פייסבוק האמנם

בעשר אצבעות

משתמש רגיל
הצטרף ב
18/8/20
הודעות
78
דירוג
37
מנסה לנתח טוב יותר את מה קורה עם פייסבוק, מצד אחד מכפיל 17 על הרווח אחרי הירידה האחרונה, פרץ מזומנים.
מצד שני, ספק לגבי משתמשים צעירים שכבר לא מצטרפים וסימן שאלה לגבי כל מודל ההכנסות שלהם בעתיד.
דעתכם? לא המלצה וכו'..
 
מכפיל יותר קרוב ל-15 אחרי שמורידים את המזומנים.
על פניו קניה מעולה כרגע. יש להם טירגוט פרסומות חזק, והעולם לא שייך לבני ה-20.
החשש הגדול הוא, האם הם ישרפו כסף על כל מיני מטא-שטויות שלא יביאו כלום.
 
החשש העיקרי בפייסבוק הוא האפשרות שתוטל עליהם רגולציה - גם הקונגרס האמריקאי (משני צידיו) וגם האיחוד האירופי חמים עליהם כבר כמה שנים, האחד בנושא פרטיות, השני בנושא התפקיד שפייסבוק לוקחת לעצמה בקביעת התכנים שיאושרו או יוסרו.
 
אף פעם לא אהבתי את פייסבוק כחברה. ניגוד אינטרסים נגד המשתמשים. פלטפורמת הפרסום שלהם כנראה הכי טובה בעולם, אבל כצרכן לא אוהב את פייסבוק ולדעתי פייסבוק תמות מוות של אלף חתכים. הדבר היחיד שיציל אותה זה רכישות אסטרטגיות. כל הסיפור עם המטאוורס, ישרוף הרבה כסף בוודאות, אבל מה יצא מזה בפועל זה הימור נטו.
 
פלטפורמת הפרסום שלהם כנראה הכי טובה בעולם

זה נכון אבל הם תלויים לחלוטין בחסדיהן של אפל וגוגל. ככל שאלו יגבירו את מנגנוני הגנת הפרטיות, כך היכולות של פייסבוק יהפכו ליותר ויותר מנוונות כי הם חייבים לקבל את מזהה המכשיר כדי להיות מסוגלים להבין מי המשתמש. השינוי של אפל ב iOS 14 כבר עלה להם מיליארדים, והיד עוד נטויה.
אם הם לא ישכילו לגוון את אפיקי ההכנסה שלהם, הם פשוט יפסיקו להתקיים בעוד כמה שנים.
 
זה נכון אבל הם תלויים לחלוטין בחסדיהן של אפל וגוגל. ככל שאלו יגבירו את מנגנוני הגנת הפרטיות, כך היכולות של פייסבוק יהפכו ליותר ויותר מנוונות כי הם חייבים לקבל את מזהה המכשיר כדי להיות מסוגלים להבין מי המשתמש. השינוי של אפל ב iOS 14 כבר עלה להם מיליארדים, והיד עוד נטויה.
אם הם לא ישכילו לגוון את אפיקי ההכנסה שלהם, הם פשוט יפסיקו להתקיים בעוד כמה שנים.
אתה יכול לפרט?
האם גוגל עורכת או מתכננת שינויים שיפגעו ביכולת של פייסבוק לזהות את המשתמש מבלי שייפגעו הכנסות גוגל שנובעות מאותה יכולת?
 
זה נכון אבל הם תלויים לחלוטין בחסדיהן של אפל וגוגל. ככל שאלו יגבירו את מנגנוני הגנת הפרטיות, כך היכולות של פייסבוק יהפכו ליותר ויותר מנוונות כי הם חייבים לקבל את מזהה המכשיר כדי להיות מסוגלים להבין מי המשתמש. השינוי של אפל ב iOS 14 כבר עלה להם מיליארדים, והיד עוד נטויה.
אם הם לא ישכילו לגוון את אפיקי ההכנסה שלהם, הם פשוט יפסיקו להתקיים בעוד כמה שנים.
זה נכון אבל זה חלקי.

כל ההגנות של מערכות הפעלה הן גנריות לכל אפליקציה. כלומר אם אנדרואיד/iOS לא נותנות יכולת X לפייסבוק, הן גם לא ייתנו את אותה יכולת לכל אפליקציה אחרת. אם זה משהו שבאמת מנסר את הרגליים מבחינת יכולת של אפליקציה ליצור ערך למשתמש או למפרסם או לכל צד אחר - אז הפגיעה הזאת תהיה לא רק בפייסבוק אלא בכל האקוסיסטם של האפליקציות. כתוצאה מכך יהיה backfire משמעותי לגוגל/אפל בגלל שהערך הכללי של אפליקציות למשתמשים יירד, כתוצאה מכך ה-engagement הכולל יירד והכסף שהחברות של האפליקציות יהיו מוכנות או בכלל מסוגלות לשלם לחברה של מערכת ההפעלה ייפחת.
מצד שני כמובן שיש ערך חיובי להגבלות עבור אפל/גוגל בכך שהן מזכות באיזשהו קרדיט מהרגולטור והפחתת סיכונים משפטיים. וכן, לפעמים זה יכול להיות איזשהו ״סיכול ממוקד״ של יכולת חשובה של מתחרה אבל באותה מידה תהיה למהלך כזה השפעה על כל האקוסיסטם ומידה כלשהי של backfire.
לפיכך אין פה תלות אמיתית של חלק מהשחקנים החזקים באחרים אלא איזשהו שיווי משקל עדין ודינאמי בין כמה שחקנים רבי עוצמה שיש ביניהם גם תחרות וגם יחסי גומלין.
 
מטא, כנראה, הפנימו היטב שבטווח הארוך, פייסבוק בפורמט הנוכחי הוא כבר לא מנוע צמיחה אלא מנוע צניחה. השאלה הגדולה, כמובן, כמה זמן ייקח להם לשנות כוון ולעלות על מסלול המראה טוב יותר. לדעתי, כרגע אין שום דרך לחזות האם ותוך כמה זמן זה יקרה, מה שבטוח - הפוטנציאל הוא עצום.

גילוי נאות: קנינו את פייסבוק אתמול בסכום יחסית קטן (כרגע מהווה כ 1.5% מהתיק).
 
האם גוגל עורכת או מתכננת שינויים שיפגעו ביכולת של פייסבוק לזהות את המשתמש מבלי שייפגעו הכנסות גוגל שנובעות מאותה יכולת?

בהחלט. אנדרואיד נתפסת היום כמערכת הפעלה שמגנה הרבה פחות על פרטיות המשתמש מאשר iOS ולכן בטווח הארוך עדיף לגוגל לפגוע בהכנסות של עצמה מפרסום כדי למצב את עצמה טוב יותר בשוק המובייל.
* כמובן שגוגל לא תעשה את זה בפועל לפני שהיא תדע להתגבר בצורה טובה על המגבלות שהיא עצמה תטיל, בדיוק כמו שאפל עשתה עם Apple Search Ads לפני שהיא הפעילה את המגבלות של ATT ב IOS 14.


כל ההגנות של מערכות הפעלה הן גנריות לכל אפליקציה. כלומר אם אנדרואיד/iOS לא נותנות יכולת X לפייסבוק, הן גם לא ייתנו את אותה יכולת לכל אפליקציה אחרת. אם זה משהו שבאמת מנסר את הרגליים מבחינת יכולת של אפליקציה ליצור ערך למשתמש או למפרסם או לכל צד אחר - אז הפגיעה הזאת תהיה לא רק בפייסבוק אלא בכל האקוסיסטם של האפליקציות. כתוצאה מכך יהיה backfire משמעותי לגוגל/אפל בגלל שהערך הכללי של אפליקציות למשתמשים יירד, כתוצאה מכך ה-engagement הכולל יירד והכסף שהחברות של האפליקציות יהיו מוכנות או בכלל מסוגלות לשלם לחברה של מערכת ההפעלה ייפחת.

זה נכון וזו גם המציאות. היכולת של מפרסמים לטרגט משתמשים נפגעה משמעותית עם iOS 14. יש דרכים לעקוף את זה (למשל לבקש מהמשתמש לשתף את המזהה שלו לפני שנותנים לו גישה לתוכן, זיהוי הסתברותי וכו') אבל זה לא מתקרב למה שהיה לפני זה.
בסופו של דבר אפל היא מונופול ב iOS - מי שזה לא מתאים לו, יכול להפסיק לפתח לפלטפורמה הזאת. אף אחד לא מפסיק כי משתמשי אפל עדיין מכניסים פי כמה כסף מאשר משתמשי אנדרואיד.
 
כך היכולות של פייסבוק יהפכו ליותר ויותר מנוונות כי הם חייבים לקבל את מזהה המכשיר כדי להיות מסוגלים להבין מי המשתמש
כדי להשתמש בפייסבוק חייבים להיות רשומים. משתמש שנרשמם והזדהה בפני האפליקציה - לא זקוק לשום "מזהה מכשיר" : הוא הרי מספר להם את שם המשתמש (והססמא) שלו. "מזהה מכשיר" נחוץ כדי לזהות משתמשים לא רשומים (למשל, מבקרים אקראיים באתר) - או כדי ששתי אפליקציות או אתרים שונים יוכלו לחלוק ביניהם מידע לגבי משתמש (להבין שמדובר באותו בן אדם בשתי מערכות שונות).

מה שלכאורה השינוי של iOS14 גרם - הוא לכך ש (במצב שבו יוזר בחר לעשות OPT OUT למעקב אחריו) פייסבוק לא תוכל לזהות משתמשים מחוץ לאפליקציה שלה - באפליקציות אחרות או באתרים אחרים. כלומר, היא תדע רק על דברים שעשית בתוך האתר או האפליקציה שלה, אבל לא מחוצה לו.

הסיבה שהיא מלכתחילה בכלל ידעה (או יודעת) על מה אנשים עושים מחוץ לאתר שלה הוא בזכות "פיקסל" (או פיסת קוד) שלה שרצה על אתרים (או אפליקציות) אחרים - שמצידם מעוניינים לספק לפייסבוק מידע כזה כדי שיוכלו "לטרגט" משתמשים יותר טוב (להבין מי פייסבוק הביאה להם, ולאיזה מהמשתמשים שהביאה יש יותר ערך ולאיזה פחות --- ואז לספר את זה לפייסבוק שיכולה בתורה לאפטם את הקהל שהיא מביאה לאתר מפרסום, וחוזר חלילה).


Webp.net-resizeimage-3-2.jpg


זה אכן משפיע על כל חברות הפרסום (למשל אאוטבריין וטאבולה) - אבל, בגלל שיש אינטרס הדדי (כפי שתיארתי) בין האתר/אפליקציה שחולק את המידע ובין חברת הפרסום שמקבלת אותו - הם ימצאו (וכבר מוצאים) דרכים לעקוף את המנגנון --- למרות שזה בהחלט יותר מסורבל, ופחות מוצלח.

בוא נאמר שיש פה גם סיכון מצד אפל - כפי שנאמר פה - אם אפליקציות תרגשנה שהן לא מצליחות יותר להביא משתמשים איכותיים בפלטפורמות האלה בגלל חוסר היכולת שלהן לטרגט משתמשים איכותיים (או שזה מעלה אצלן עלויות) תיווצר הזדמנות לפלטפורמה שלא תגביל בצורה הזו לייצר ערך מוסף לאותן אפליקציות. ואז השאלה היא רק - מי בדיוק יהיה אותו מתחרה ואיך הוא "יכבוש את לבבות" המשתמשים.
 
מעניין. אשמח למקור .


זה ככה כבר שנים, וזה לא הולך להשתנות.

מה שלכאורה השינוי של iOS14 גרם - הוא לכך ש (במצב שבו יוזר בחר לעשות OPT OUT למעקב אחריו) פייסבוק לא תוכל לזהות משתמשים מחוץ לאפליקציה שלה - באפליקציות אחרות או באתרים אחרים. כלומר, היא תדע רק על דברים שעשית בתוך האתר או האפליקציה שלה, אבל לא מחוצה לו.

נכון, רק שהצורה שהם מיתגו את זה כלפי המשתמש, והעובדה שהמזהה כבוי כברירת מחדל, גרם לצניחה דרסטית ביכולת הזיהוי. נדמה לי שבאפליקציות המוצלחות ביותר (מבחינת היכולת שלהן לשכנע את היוזר להסכים לשתף את המזהה) מדובר על פחות מ-40% מהמשתמשים לעומת המצב שהיה לפני (שגם אז משתמש יכול היה לכבות את המזהה רק שזה דרש פעולה אקטיבית מצדו, בהגדרות המכשיר).
וכמובן שכמו שציינת, הם עדיין יכולים לדעת מי אתה בתוך פייסבוק אבל לא על זה משלמים להם עשרות מיליארדי דולרים...
 
מה הכוונה? מניח שלא התכוונת לעובדה שהם מתפרנסים מפרסומות כמו גוגל.
גוגל בגדול זה מנוע חיפוש, עם פרסומות ליד.
פייסבוק, מתמרנת את כל תפיסת העולם שלך (בפרספקטיבה של מה שאתה צורך דרך הפלטפורמה) כדי למכסם את המדדים שלהם, בעיקר מדדי רווח. ההשלכות של זה נידונו באינספור מקומות כולל קונגרס ארהב, לא הולך להכנס לזה כאן. זה חולי מודרני שנובע מקפיטליזם טהור.
אני לא נגד קפיטליזם. אבל אין לי אהבה לפייסבוק.
 
גוגל בגדול זה מנוע חיפוש, עם פרסומות ליד.
הבנתי שגם שימוש יתר בגוגל יגרום לו להראות את מה שנוח למשתמש לראות.
מציע לכולם לחפש גם במנועי חיפוש אחרים או בגוגל של משתמש אחר ולראות איך התוצאות משתנות.
 
לא מכיר משתמשים שאוהבים את פייסבוק. אולי זה רק האקוסיסטם שאני חי בו, אבל זה מה שאני רואה. עסקים לא אוהבים את פייסבוק בגלל עלויות הפרסום והשליטה. אבל גרוע מזה, הקהל (הצרכנים) לא אוהבים אותה. היא פלטפורמה מגעילה, ממכרת, לא נעימה לתפעול ומרעילה את המוח (דעתי האישית, כמובן).

זאת בניגוד לאמזון למשל, שיכולה להכאיב לעסקים אבל להיות מדהימה לצרכנים. וגוגל גם - שלא מפסיקה להיות שימושית לצרכני הקצה ועושה את זה בחן, ובהרבה תחומים.

אז אם האינטואיציה הלא מבוססת שלי נכונה, פייסבוק במתכונתה הנוכחית בהחלט עלולה לקרוס. אם היא תמשיך לאבד את הצרכנים האינטליגנטיים ובעלי האמצעים, יחד עם זה תאבד את הלקוחות המשלמים.
 
לא מכיר משתמשים שאוהבים את פייסבוק
עסק לא צריך להיות "אהוב" כדי להיות רווחי. חלק מהעסקים הרווחיים ביותר הם שנואים וכו'. אנרגיה, סיגריות, וכו'.
השאלה היא לא כמה אנשים "אומרים שהם אוהבים את פייסבוק" אלא כמה הם משתמשים בה בפועל.
אצלי למשל אני בהחלט משתמש בה פחות מבעבר. לא יודע בדיוק לומר למה זה קשור, פעם בגדול זה היה סוג של מעגל החברים/מכרים שלי והייתי עושה פוסטים וקורא פוסטים של אחרים. מאז זה נהיה יותר כמו חיקוי של טוויטר - הרבה קבוצות ו-"ידוענים" שכותבים פוסטים פומביים.

אני חושב שהחוזק העיקרי של פייסבוק הוא כדי לעקוב אחרי משפחה/מכרים רחוקים ולשמור על קשר (או לדעת מה קורה איתם). אני לא רואה תחליף לזה כיום בכמעט שום מוצר, אולי חוץ מאינסטגרם (וגם זה אותה חברה) או וצפ (כנ"ל).

אבל זה מבחינת היותה כלי ---
האם היא חברה רווחית ו/או צומחת? האם תמשיך להיות כזו? עוד 5 שנים? עוד 10? הזמן יגיד
מבחינתי ה-METAVERSE הוא פשוט "סקנד לייף" שמישהו החליט לעשות לו PR על סטרואידים.

עד שהחוויה לא תהיה משהו בסגנון של ה-"מטריקס" (כולל חישה, חיבור נוירולוגי וכו') , אין על מה לדבר בכלל - וגם אם/כאשר זה יקרה, זה כנראה יהיה יותר דומה לאינטרנט מאשר ל-"פייסבוק", ולכן אני לא רואה שום סיבה לחשוב שדווקא היא תרוויח מ-"זה" (מה שזה לא יהיה) במיוחד.
 
דעתי לגבי שני דברים:
1. מנגנוני הפרסום והחסימות של אפל וגוגל בתוך המכשירים גורמים לפייסבוק להתפקס על חווית הקניה בתוך האפליקציות. יש היום המון כסף שמועבר לאתרים חיצוניים או בין קונים למוכרים בצורה אופליינית אחרי ממשק ראשוני באפליקציות.
החברה מאוד מפוקסת איקומרס והולכת לדעתי להחזיר לא מעט ממה שגוגל ואפל יוכלו לקחת לה, וליצור חווית קניה יותר טובה ממה שנקבל באתרים עצמם אליה היא מפנה היום.

2. המטאוורס - תראו, נכון שהחזון הוא חזון רחוק, אבל מישהו יצטרך להוות כלי ריכוזי או ממשק ופלטפורמה בכל העולם של web3. תיאורטית, עוד כמה שנים כל התוכן הדיגיטלי שלנו יהיה שייך לנו (פוסטים, תגובות, לייקים), שנוכל לקום איתו יום אחד ולעבור לפלטפורמה תומכת טוקנים אחרת במקום פייסבוק. פייסבוק היא אחת השחקניות המרכזיות ביותר בכל העולם הזה, ולדעתי תחזיר לא מעט אנשים לתוך הפלטפורמה בתצורה אחרת.
מבחינת חוויות סושיאל, פייסבוק, אינסטגרם ווואטספ גם מחזיקות היום הכי הרבה ידע על מנת לתרגם את זה למוצרים מובילים בweb3.
 
אבל מישהו יצטרך להוות כלי ריכוזי או ממשק ופלטפורמה בכל העולם של web3.
מי היה ה-"כלי הריכוזי" או ה-"ממשק והפלטפורמה" בשביל האינטרנט? או הטלפון?
אם באמת יהיה קיים איזה "יקום" דיגיטלי כזה (ואני בספק, כאמור) - יותר סביר שהוא יהיה גנרי כמו שני אמצעי התקשורת שציינתי מאשר "בבעלות מסחרית".
 
מי היה ה-"כלי הריכוזי" או ה-"ממשק והפלטפורמה" בשביל האינטרנט? או הטלפון?
אם באמת יהיה קיים איזה "יקום" דיגיטלי כזה (ואני בספק, כאמור) - יותר סביר שהוא יהיה גנרי כמו שני אמצעי התקשורת שציינתי מאשר "בבעלות מסחרית".
יש כבר יקום דיגיטלי. אנחנו כולנו חלק ממנו. VR זה גימיק.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
deussex לינקדאין (כמו פייסבוק) - כגוף שדוחף בכוח לראות את הדשא של השכן ? התפתחות אישית 10
M משכורת של פייסבוק מאתר גלאסדור בארץ אוף טופיק 3
C מהן הקבוצות פייסבוק שאתם מצליחים לקבל מתוכן מידע מאוד איכותי או מעניין? אוף טופיק 17
רבי עקיבא לטווח הארוך השוק תמיד יעלה - האמנם? שוק ההון 6
M השקעות אלטרנטיביות - האמנם? השקעות אלטרנטיביות 14
S עצמאות כלכלית ממשכורת של מורה? האמנם? יומני מסע אישיים 144
CoinCollector אשס.חוץ SPX500 הנייר האידאלי למשקיעי סנופי , האמנם? שוק ההון 6
ב השקעה בבטומי - 8% תשואה מובטחת - האמנם? נדל"ן 25
ד מחיר למשתכן-האמנם כדאי? נדל"ן 8
amidar מייבש כביסה - הדבר הכי חסכוני שאי פעם היה לי! (האמנם?) מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 79
F הטבת קרן השתלמות מלאה לעצמאים בהפקדה חודשית של 100 שקל, האמנם? צרכנות פיננסית 8
Yoss תשואות תל-אביב מול סנופי - האמנם חוסן מקומי? שוק ההון 6
פ קרן השתלמות IRA, האמנם אירי? (יודע שנטחן, משהו ספציפי) שוק ההון 11
S קרן פנסיה - האמנם חלק מ"תיק השקעות אחד" ? צרכנות פיננסית 25
tomer111 מיטב טרייד והסכם עם אפ. אמ. אר. שנראה לי מאוד דרקוני, האמנם? שוק ההון 16
R ETF עוקב אחרי המדד - האמנם? שוק ההון 1

נושאים דומים

Back
למעלה