ריש-לקיש
משתמש רגיל
- הצטרף ב
- 18/5/23
- הודעות
- 290
- דירוג
- 394
בפוסט, שעברו מעל 11 שנים מאז פירסומו תחת תת הכותרת "אילו נכסים יש לשמור בחשבונות בנק בחו"ל?" מציינת הסולידית כי:
"מלבד זאת, קשה למצוא יתרון משמעותי באחזקת אפיקי השקעה אחרים (מזומן, מניות, אגרות חוב) בחשבונות בנק בחו"ל.
בדרך כלל הדבר כרוך במיסים גבוהים יותר, בסוגיות חשבונאיות או משפטיות סבוכות וכנראה גם בנזילות מופחתת במקרה חירום.
הדברים מקבלים משנה תוקף כשמדובר על נדל"ן להשקעה בחו"ל."
אני חושב שאולי כיום המצב שונה. וכי יש טעם להחזיק בחשבון בחו"ל גם מניות וגם ואג"ח.
כפי שצוין בפוסט הדגל של מייק לבית השקעות זר כדוגמת IB יש שלל יתרונות:
1. יציבות בהשקעה לטווח ארוך גם עבור משקיע שממעט בפעולות – חלק מהברוקרים הישראליים אינם ידידותיים למשקיע הפסיבי שממעט בפעולות ודורשים לסגור את החשבון אחרי זמן מה. תרחיש כזה הרבה פחות סביר ב-IB.
עם זאת, ישנם ברוקרים ישראליים שטרם דרשו סגירת חשבון עקב מיעוט פעולות, אך לא ברור אם יעשו זאת בעתיד.
2. אחזקת התיק מחוץ לישראל – פיזור גאוגרפי כגידור בפני משברים ומצבי חירום.
3. ביטוח של SIPC על הכסף – עד תקרה של 500,000 $ (עם תקרת מזומן של עד 250,000 $).
4. אבטחת מידע טובה יותר – כולל אימות דו-שלבי (Two Factor Authentication).
5. שירות לקוחות טוב יותר.
אם ניקח תרחיש של מלחמה עולמית למשל (לא כי אני חושב שזה התרחיש הסביר, אלא כי מטרת הפיזור הגיאוגרפי היא בין היתר גידור מפני ברבורים שחורים וקטסטרופות ומצבי חירום), ובה מדינת ישראל נפגעת קשות במקביל למשבר כלכלי עולמי כתוצאה מאותה מלחמה עולמית שמוריד את ערכי המדדים המובילים בעשרות אחוזים.
במצב שכזה, במסגרת הרעיון של "לא לשמור את כל הביצים באותו הסל" כמובן שארצה שחלק מכספיי יהיו בחו"ל (ולכך אני דואג מבעוד מועד) אבל ארצה גם שחלק מכספיי באותו חשבון בחו"ל יהיו גם באפיקים סולידיים יחסית על מנת שיישמרו את ערכם ולא ייפגעו דווקא בעת שאני צריך אותם יותר מכל. כלומר, אני רוצה שהחשבון בחו"ל יוכל לשמש באמת ככרית ביטחון גם באותה קטסטרופה.
הייתי חושב על תיק בחו"ל שמורכב לדוגמה מ$5-10K נכסים סולידיים ואת שאר הכסף ממדדים עולמיים (כדוגמת IMID). אולי גם טיפה קריפטו מהצד שיכול להיות נגיש בארנק מכל מקום.
אם ככה, אילו ניירות לדוגמה יכולים להתאים ככה לחלק הסולידי כך שלא יווצרו אירועי מס שידרשו ממני הגשת דו"ח למס הכנסה מדי שנה, יהיו נזילים ברמה יומית ויישמרו על ערכם לאורך זמן עם תשואה מינימלית לקיזוז האינפלציה?
חשבתי על מדד כלשהו של אג"חים קונצרנים קצרי טווח, עם דמי ניהול נמוכים ככל הניתן. האם לדעתכם זה מתאים לדרישות שצייניתי, או שעדיף מוצר אחר?
אבל אני לא מכיר ואשמח להפניה או המלצה אם הכיוון הוא נכון ואולי על נייר מסוים לבדיקה.
תודה
"מלבד זאת, קשה למצוא יתרון משמעותי באחזקת אפיקי השקעה אחרים (מזומן, מניות, אגרות חוב) בחשבונות בנק בחו"ל.
בדרך כלל הדבר כרוך במיסים גבוהים יותר, בסוגיות חשבונאיות או משפטיות סבוכות וכנראה גם בנזילות מופחתת במקרה חירום.
הדברים מקבלים משנה תוקף כשמדובר על נדל"ן להשקעה בחו"ל."
אני חושב שאולי כיום המצב שונה. וכי יש טעם להחזיק בחשבון בחו"ל גם מניות וגם ואג"ח.
כפי שצוין בפוסט הדגל של מייק לבית השקעות זר כדוגמת IB יש שלל יתרונות:
1. יציבות בהשקעה לטווח ארוך גם עבור משקיע שממעט בפעולות – חלק מהברוקרים הישראליים אינם ידידותיים למשקיע הפסיבי שממעט בפעולות ודורשים לסגור את החשבון אחרי זמן מה. תרחיש כזה הרבה פחות סביר ב-IB.
עם זאת, ישנם ברוקרים ישראליים שטרם דרשו סגירת חשבון עקב מיעוט פעולות, אך לא ברור אם יעשו זאת בעתיד.
2. אחזקת התיק מחוץ לישראל – פיזור גאוגרפי כגידור בפני משברים ומצבי חירום.
3. ביטוח של SIPC על הכסף – עד תקרה של 500,000 $ (עם תקרת מזומן של עד 250,000 $).
4. אבטחת מידע טובה יותר – כולל אימות דו-שלבי (Two Factor Authentication).
5. שירות לקוחות טוב יותר.
אם ניקח תרחיש של מלחמה עולמית למשל (לא כי אני חושב שזה התרחיש הסביר, אלא כי מטרת הפיזור הגיאוגרפי היא בין היתר גידור מפני ברבורים שחורים וקטסטרופות ומצבי חירום), ובה מדינת ישראל נפגעת קשות במקביל למשבר כלכלי עולמי כתוצאה מאותה מלחמה עולמית שמוריד את ערכי המדדים המובילים בעשרות אחוזים.
במצב שכזה, במסגרת הרעיון של "לא לשמור את כל הביצים באותו הסל" כמובן שארצה שחלק מכספיי יהיו בחו"ל (ולכך אני דואג מבעוד מועד) אבל ארצה גם שחלק מכספיי באותו חשבון בחו"ל יהיו גם באפיקים סולידיים יחסית על מנת שיישמרו את ערכם ולא ייפגעו דווקא בעת שאני צריך אותם יותר מכל. כלומר, אני רוצה שהחשבון בחו"ל יוכל לשמש באמת ככרית ביטחון גם באותה קטסטרופה.
הייתי חושב על תיק בחו"ל שמורכב לדוגמה מ$5-10K נכסים סולידיים ואת שאר הכסף ממדדים עולמיים (כדוגמת IMID). אולי גם טיפה קריפטו מהצד שיכול להיות נגיש בארנק מכל מקום.
אם ככה, אילו ניירות לדוגמה יכולים להתאים ככה לחלק הסולידי כך שלא יווצרו אירועי מס שידרשו ממני הגשת דו"ח למס הכנסה מדי שנה, יהיו נזילים ברמה יומית ויישמרו על ערכם לאורך זמן עם תשואה מינימלית לקיזוז האינפלציה?
חשבתי על מדד כלשהו של אג"חים קונצרנים קצרי טווח, עם דמי ניהול נמוכים ככל הניתן. האם לדעתכם זה מתאים לדרישות שצייניתי, או שעדיף מוצר אחר?
אבל אני לא מכיר ואשמח להפניה או המלצה אם הכיוון הוא נכון ואולי על נייר מסוים לבדיקה.
תודה
נערך לאחרונה ב: