• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

פדיון קרנות השתלמות לא פעילות

  • פותח הנושא פותח הנושא אבשלום
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אבשלום

משתמש רשום
הצטרף ב
10/8/15
הודעות
7
דירוג
15
אהלן.
יש לי שתי קרנות השתלמות לא פעילות ממקומות עבודה ישנים, כמה עשרות אלפי ש"ח סה"כ.
אין הפקדות חדשות אלא רק צבירה שמושקעת לפי המסלולים של הקרנות, עם דמי ניהול של 0.25-0.5 מהצבירה.
אני חושב לפדות את הקרנות ולצרף אותן לחשבון המסחר שלי כדי לחסוך את דמי הניהול (וגם כדי לרכז את הסכומים שלי במקום אחד - אבל זה שיקול מינורי)
מצד שני - הרווחים בקרנות פטורים ממס, אז ייתכן ואפילו עם דמי הניהול , עדיף להשאיר את הסכומים האלה לגדול במסלול פטור ממס.

מה אומרים?
תודה
 
זה מאוד תלוי בגיל שלך ובמועד המימוש המתוכנן.
מעבר לפטור ממס יש חשיבות לאפשרות לעבור בין מסלולים בלי ארוע מס.
 
איך ניתן לבצע את זה?
שאלת איך עוברים מסלול בקרן השתלמות?...
למה בדיוק התכוונת?

וגם כדי לרכז את הסכומים שלי במקום אחד - אבל זה שיקול מינורי
אישית, אני לא חושב שכספים שמרוכזים במקום אחד פחות או יותר (תחת הנחות פיזור/גיוון שונות בין בתי השקעות וחברות למוצרים שונים) זה שיקול מינורי...
לי זה חשוב. זה חלק מה- OCD הלא מאובחן שלי. נורא מעצבן אותי להצטרך לזכור אם יש לי כסף פה כסף שם כסף כאן כסף מה כסף למה.
זה מציק לי. אני לא אוהב לזכור הרבה אם אין לזה תועלת ממשית.
לא מעט פעמים איחדתי חשבונות, והעברתי כספים, גם תוך כדי מיסוי לא אופטימאלי מבחינתי (שידעתי לגביו), כי רציתי בית אחד לכסף, מסודר וכי היה חשוב לי סדר בראש ואירגון לנשמה.
הפסדתי כסף על זה. אבל לא מתחרט לרגע.

אין הפקדות חדשות אלא רק צבירה שמושקעת לפי המסלולים של הקרנות, עם דמי ניהול של 0.25-0.5 מהצבירה.
קרן השתלמות עם דמי ניהול של 0.5% מהצבירה?...
אם זה הייתי אני (לא המלצה, זה מה שאני הייתי עושה ועשיתי), הייתי מושך את קרן ההשתלמות ומפקיד את הכסף בתיק השקעות עצמאי.
באמת שיש לך גם בפורום וגם באינטרנט אינסוף שאלות כאלו עם תשובות..
ממה שאני זוכר - כלל "אצבע" שהתקבע הוא שאם דמי הניהול שלך גבוהים מ- 0.3% מהצבירה (+ אל תשכח את הוצאות ניהול ההשקעות שמשתנות כל שנה), אז עדיף למשוך את הכסף לתיק ההשקעות.
כלומר שהחזקה של כספים בקרן השתלמות בדמי ניהול של 0.3% ומעלה כבר פחות משתלמת מאשר להשקיע אותם עצמאית בתיק השקעות וחסל...
כמובן שמדברים על השקעות מחקות מדדים, וספציפית מדד S&P500.
 
אני אחדד את השאלה.
האם ניתן להמיר את הסכום שקיים אצלי בקרן השתלמות, תיק תחת מסלול מסויים, לא תיק IRA.
לתיק השקעות הממוסה שלי,שקיים בבית השקעות, ללא אירוע מס?
 
האם ניתן להמיר את הסכום שקיים אצלי בקרן השתלמות, תיק תחת מסלול מסויים, לא תיק IRA.
לתיק השקעות הממוסה שלי,שקיים בבית השקעות, ללא אירוע מס?
אני לא מכיר מנגנון של המרה/העברת כספים מקרנות השתלמות לתיק השקעות עצמאי (ממוסה) - ללא אירוע מס...
כלומר העברה "ישירה".
אין חפיפה בין 2 מוצרי ההשקעה הנ"ל.
צריך לפדות/להנזיל את קרן ההשתלמות >>> הכסף נכנס לבנק (אחרי הורדה של מס רווחי הון) >>> להפקיד/להעביר את הכסף לתיק ההשקעות העצמאי.
 
אני אחדד את השאלה.
האם ניתן להמיר את הסכום שקיים אצלי בקרן השתלמות, תיק תחת מסלול מסויים, לא תיק IRA.
לתיק השקעות הממוסה שלי,שקיים בבית השקעות, ללא אירוע מס?
בעיקרון לא אמור להיות ארוע מס אלא אם כן הפקדת מעל לתקרה (כמובן משיכה לאחר 6 שנים).
 
אני אחדד את השאלה.
האם ניתן להמיר את הסכום שקיים אצלי בקרן השתלמות, תיק תחת מסלול מסויים, לא תיק IRA.
לתיק השקעות הממוסה שלי,שקיים בבית השקעות, ללא אירוע מס?
קרן השתלמות בהגדרתה פטורה ממס על הרווחים, זה לא קשור לניוד, אין כאן ״ניוד״ בכלל אלא 2 שלבים:
1. פדיון קרן השתלמות (הכסף עובר לבנק עם פטור ממס עד התקרת הפקדה)
2. הפקדה לתיק השקעות פרטי וממוסה (כמו כל הפקדה אחרת)

מה ש @HA999 דיבר עליו זה: שאם בעתיד תרצה להוריד סיכון על הכסף הזה, אז כשהוא עטוף בתוך קופה בבית השקעות אפשר לעבור מסלולים בלי לשלם מס (למשל ממניות לאג״ח) לעומת התיק הפרטי ששם תהיה חייב לשלם
 
הכסף נכנס לבנק (אחרי הורדה של מס רווחי הון)
הפקדת מעל לתקרה (כמובן משיכה לאחר 6 שנים)
(הכסף עובר לבנק עם פטור ממס עד התקרת הפקדה)
כן. זה מה שהתכוונתי... חשבתי שברור מאליו ושיודעים כבר שקרן השתלמות היא המוצר היחיד (?) שפטור ממס רווחי הון עד תקרת ההפקדה.
מעל תקרת ההפקדה - משלמים מס רווחי הון.
אם כל הכספים הם מתחת לתקרת ההפקדה - לא משלמים כלום. כסף נטו לבנק.

שאם בעתיד תרצה להוריד סיכון על הכסף הזה, אז כשהוא עטוף בתוך קופה בבית השקעות אפשר לעבור מסלולים בלי לשלם מס (למשל ממניות לאג״ח) לעומת התיק הפרטי ששם תהיה חייב לשלם
קרן השתלמות - מעבר של מסלולים (נניח ממסלול מניות למסלול אג"ח) בלחיצת כפתור[ים] באתר של החברה המנהלת.
תיק השקעות - מכירת מניות >>> קבלת הכסף מהמכירה (בחזרה) לתיק ההשקעות >>> אירוע מס ותשלום של מס רווחי הון >>> רכישת אג"ח.
 
ניתן להשתמש בקרן ישנה כדי לפדות קרן חדשה שטרם עברו עבורה 6 שנים באמצעות "השלכת ותק" ואז פודים גם את הישנה וגם את החדשה ושתיהן בפטור ממס רווח הון כאילו שהחדשה היא גם בת 6 פלוס.

כלומר אם יש קרן קטנה בד"נ סבירים, זה יכול להיות שימושי להשאיר את זה as is
 
נערך לאחרונה ב:

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
חברים תודה רבה רבה על התשובות.
בסופו של דבר הבנתי שהחיסכון בניהול עצמאי (עם מיסוי) הוא יחסית זניח ביחס להשארת הקרנות בגופים המנהלים (עם דמי ניהול).
בנוסף מעבר מסלולים בהתאם לרמת סיכון אכן יותר פשוט כשהכסף בקרן.
אז בנתיים אני משאיר את הסכומים שם
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א פדיון קרנות השתלמות בשל רילוקיישן פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
Anrala כדאיות פדיון כספים מפוליסת חיסכון לצורך השקעה דרך קרנות סל שוק ההון 1
J קרנות סל - עמלת יצירה/פדיון שוק ההון 9
ח איך יכול להיות שירד לי יותר מ-25% מס על פדיון של קופת גמל? מיסים 11
yoyo פדיון קרן השתלמות בטעות!! שוק ההון 7
M עזרה במילוי דוח שנתי עם פריסת פדיון ימי חופש מיסים 0
F פדיון גמל להשקעה בהפסד מיסים 3
ריש-לקיש פדיון מסלול משכנתא או השקעה? מינוף ומחשבות קדימה שוק ההון 19
א מס פדיון (25% ריאלי) בפוליסת חיסכון לפנסיונר עם מס שולי 14% שוק ההון 16
C פדיון פנסיה (תושב חוץ) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 37
yanosh34 דילמת פדיון הפקדות מעל התקרה בקרן השתלמות שוק ההון 29
G פדיון פנסיה - אישה בת 69 עם תזרים אלטרנטיבי מספק. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
B פדיון תיק השקעה ומעבר לברוקר זר לאור המלחמה- סיכון או השקעה? שוק ההון 10
E פדיון חלקי לקרן השתלמות עם הפקדות מעל התקרה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
K פדיון כספי ביטוח מנהלים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
X פדיון קופת גמל להשעה ומכירת מניות בהפסד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
A זיכוי מס חוץ בישראל כנגד מס ששולם לארה"ב על פדיון קופת גמל להשקעה מיסים 10
X פדיון של קופת גמל + קופת גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 15
Y פדיון תכנית פנסיה אמריקאית לאחר חזרה מרילוקיישן מיסים 5
I מה הרעיון מאחורי אי פדיון קרן השתלמות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 53
G פדיון ימי חופשה מיסים 13
A השוואת אפשרויות פדיון פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
D חישוב פדיון קרן מחקה אג"ח שוק ההון 8
B שאלה לגבע פדיון קרן באג"ח שוק ההון 5
D פדיון זהב שוק ההון 4
I פדיון ביטוח חיים להשקעה עצמאית - בעד או נגד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 6
נ פדיון חלקי קרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
I שינוי מסלול בקרן השתלמות לפני פדיון אפשרי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
שם משתמש בעייתי מה זה "שער"? ומה זה "מחיר קניה/פדיון"? שוק ההון 6
S מתי נקבע ערך פדיון של ביטוח חיים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ אגרות חוב - יתרת הקרן (פדיון חלקי) שוק ההון 2
C פדיון קופת גמל אג״חית למטרת השקעה מוסדרת שוק ההון 5
S מחיר פדיון של קרן מחקה אג״ח צמוד מדד ושאלות נוספות על שמירת ערך כסף שוק ההון 1
A הפקדות לקרן השתלמות לאחר פדיון מלא צרכנות פיננסית 8
B מס שולי על פדיון ימי חופשה צרכנות פיננסית 1
Homer מכירת אגח לפני פדיון שוק ההון 18
G פדיון קרן סל בהפסקת מסחר שוק ההון 5
M מיסוי תושב ארה"ב על פדיון קרן נאמנות בארץ מיסים 3
O פדיון קופת גמל בגיל פרישה שוק ההון 0
adamshalev עזרה עם פדיון כספי תגמולים של אמא שלי צרכנות פיננסית 13
P ערך פדיון לעומת ערך סילוק? צרכנות פיננסית 0
P פדיון רעיוני של פוליסות חסכון/קופ"ג לצורך אופטימיזצית מס לפי 125ד וכד'? צרכנות פיננסית 33
חדש בשוק שאלה לגבי שער פדיון לא מסונכרן שוק ההון 17
R פדיון חלקי של קופת גמל לפיצויים צרכנות פיננסית 13
B פדיון מוקדם של קרן פנסיה/קופת גמל צרכנות פיננסית 7
ש רכישת קרנות מבוססות נגזרים בברוקר ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 21
S תא35 ותא125 - השוואת קרנות סל שוק ההון 3
א קרנות גידור (וספציפית קרן התמד) שוק ההון 19
N השוואה בין קרנות פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
חובב_פנסיה2022 גמל להשקעה אל מול קרנות סל והכל במסלול עוקב סנופי שוק ההון 60

נושאים דומים

Back
למעלה