• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

עמלות קנייה/מכירה בקרן אירית שקלית או דולרית וחשיבות של זה

  • פותח הנושא פותח הנושא trundle
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

trundle

משתמש רשום
הצטרף ב
25/11/23
הודעות
6
דירוג
0
קראתי את מייק וגם את המגה שרשור של הקרנות האיריות.
יש משהו שלא כל כך עולה שם ואני חושב שיש סיבה שפספסתי.
ממה שאני רואה בתי השקעות ישראליים לוקחים עמלת קנייה/מכירה באחוזים על קרנות שקליות (0.07%-0.1%) אבל על קרנות דולריות זה בסנט למניה.
זה יכול להיות פער רציני מאוד בקניות גדולות (בוא נאמר אם רוצים לעשות 5-10 קניות של 500,000 ש״ח) אבל לא ראיתי התייחסות. למה? אני טועה וזה שולי? יש משהו אחר הרבה יותר חשוב?

מבין שיש עוד הבדלים כמו מיסוי ריאלי ונומינלי וגם החשיפה למט״ח. אבל ספציפית מנסה להבין לגבי העמלות קנייה מכירה.
ולגבי העלות של המרה למט״ח- אם חלק משמעותי מהכסף המדובר הוא כבר בדולרים האם זה משנה את התשובה?
 
הטענה שברכישת קרנות נקובות במט״ח העמלה עשויה להיות נמוכה יותר נכונה באופן כללי.
כפי שכבר ציינת, המרת מטח כמעט תמיד תהיה יקרה יותר מעמלת קניית ני״ע שקלי גם בפטור בגלל הפרשי שע״ח.
כמו כן יש עמלת מינימום די גבוהה ברכישת ני״ע זרים, בבנק לאומי עם תנאים טובים IRA זה סדר גודל של 14$ לבורסת לונדון (ארה״ב יותר זול).

שורה תחתונה בסכומים של עשרות אלפי שקלים, יהיה בד״כ יותר זול לקנות ני״ע במטבע שאתה מחזיק מאשר להמיר למטבע אחר. אבל חשוב לזכור שעמלת קנייה היא חד פעמית.
 
ממה שאני רואה בתי השקעות ישראליים לוקחים עמלת קנייה/מכירה באחוזים על קרנות שקליות (0.07%-0.1%) אבל על קרנות דולריות זה בסנט למניה.
זה יכול להיות פער רציני מאוד בקניות גדולות
למה?
שים לב שזה סנט למניה (כלומר ליחידה) ולא סנט לקניה. כלומר אם אתה קונה 100 יחידות תשלם 100 סנט.
ובהינתן שמחיר מניה ממוצע הוא בין עשרות למאות דולרים, ההפרש בין 0.07% לבין 1 סנט למניה הוא לא גדול.

מה שכן חשוב לשים לב אליו הוא עמלת המינימום.
הרבה פעמים בברוקרים ישראלים יש עמלת מינימום של 10$ (ולפעמים גם יותר) על קניות בארה"ב, לעומת עמלת מינימום של שקלים בודדים (אם בכלל) בקניות בארץ.

אני טועה וזה שולי? יש משהו אחר הרבה יותר חשוב?
באופן כללי עמלות הקניה הן אכן שוליות יחסית. הרבה יותר חשוב זה העמלות של הנייר עצמו, איכות העקיבה שלו, צובר/מחלק וכו'.
הסיבה היא שעמלות הקניה הן חד פעמיות לכל שקל שאתה מכניס (או דו-פעמיות אם אתה סופר גם את המכירה), לעומת שאר הדברים שציינתי שמשפיעים כל שנה מחדש.
 
תודה לשניכם על התגובה.
שורה תחתונה בסכומים של עשרות אלפי שקלים, יהיה בד״כ יותר זול לקנות ני״ע במטבע שאתה מחזיק מאשר להמיר למטבע אחר. אבל חשוב לזכור שעמלת קנייה היא חד פעמית.
העניין הוא שיש לי סכום כסף משמעותי שהולך להיכנס שאני יכול לבחור אם הוא יהיה בדולרים או בשקלים. נשמע לי מזה שאם השיקול המרכזי הוא העלות של העמלת קנייה ממש כדאי לי בדולרים.

שים לב שזה סנט למניה (כלומר ליחידה) ולא סנט לקניה. כלומר אם אתה קונה 100 יחידות תשלם 100 סנט.
אם ניקח לדוגמה את SPXS היא נסחרת ב1199$ כרגע שעבור 500,000 ש״ח זה יהיה משהו כמו 1.5$ מה שאומר המינימום עסקה- נניח 10$
בארץ נניח 0.08% שיוצא 400 ש״ח (עבור אותם 500,00). זה הפרש של יותר מפי 10.

באופן כללי עמלות הקניה הן אכן שוליות יחסית. הרבה יותר חשוב זה העמלות של הנייר עצמו, איכות העקיבה שלו, צובר/מחלק וכו'.
אני מסכים. אני מתכוון על אותו נייר לצורך העניין כשאני יכול לקנות אותו שם או פה
 
אם ניקח לדוגמה את SPXS היא נסחרת ב1199$ כרגע
לא יודע למה אתה רוצה דוקא את הנייר הזה (משהו מוזר עם מינוף פי 3 ממה שהצלחתי להבין), אבל ממה שראיתי היא נסחרת ב 5.7 דולר למניה.
זה אומר עמלת קניה של כ240 דולר על הסכום שאמרת. שזה הרבה יותר מ 400 ש''ח.
אני מתכוון על אותו נייר לצורך העניין כשאני יכול לקנות אותו שם או פה
אותו הנייר לא נסחר בארה"ב ובישראל.
יש ניירות שנסחרים גם בישראל בשקלים וגם בדולרים בלונדון, אבל שם (עד כמה שאני זוכר לפחות) העמלה היא אחוזית
 
לא יודע למה אתה רוצה דוקא את הנייר הזה (משהו מוזר עם מינוף פי 3 ממה שהצלחתי להבין), אבל ממה שראיתי היא נסחרת ב 5.7 דולר למניה
SPXS בבורסת לונדון, לא בארה"ב.
מדד סנופי של איבסקו.
 
העמלות שהוא דיבר עליהן (סנט למניה וכו) הן בארה"ב, לא בלונדון.
אני מכיר שלפחות בית השקעה אחד מציע 1 סנט ליחידה גם לרכישה בדולרים של קרנות איריות בבורסת לונדון. ולכן התבססתי על זה.
 
אם ניקח לדוגמה את SPXS היא נסחרת ב1199$ כרגע שעבור 500,000 ש״ח זה יהיה משהו כמו 1.5$ מה שאומר המינימום עסקה- נניח 10$
בארץ נניח 0.08% שיוצא 400 ש״ח (עבור אותם 500,00). זה הפרש של יותר מפי 10.
יעלה לך גם הרבה מאוד להמיר את הדולרים לשח. בבית השקעות אם תתמקח אולי תקבל 0.2% לא מאמין שפחות מזה.
אני מכיר שלפחות בית השקעה אחד מציע 1 סנט ליחידה גם לרכישה בדולרים של קרנות איריות בבורסת לונדון. ולכן התבססתי על זה.
תוודא מה עמלת המינימום ולך על זה.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
ובהינתן שמחיר מניה ממוצע הוא בין עשרות למאות דולרים, ההפרש בין 0.07% לבין 1 סנט למניה הוא לא גדול.
אז נקודת השיוויון בעמלה תהיה ( 0.07% / 1$ ). זה חיסכון במניות עם ערך מעל 14.28$. מניות במאות דולרים יהיו זולות בסדר גודל או יותר.
אכן צריך להתייחס לעמלת מינימום, אבל אם קונים בסכומים של כמה עשרות אלפי ₪ זו לא בעיה.

בהנחה שיש למישהו כבר דולרים, אם המטרה היא מקסימום חסכון בעמלות אז BRK-A פרקטית פטורה מעמלה. :)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
F 1325 - כיצד לדווח על עמלות קנייה/מכירה? מיסים 3
ת האם לפי תקנות בנק ישראל בנוסף לכך שלבנקים אסור לקחת דמי ניהול/משמרת, אסור להם גם לקחת עמלות קנייה ומכירה בכל מה שקשור לקרנות כספיות? שוק ההון 36
ח הוזלת עמלות קנייה בישראל צרכנות פיננסית 4
שיר הלל לטבע עמלות קנייה באקסלנס ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
T עמלות קנייה - קרנות איריות שוק ההון 0
A עמלות קנייה ומכירה interactive brokers שוק ההון 12
א עמלות על קנייה באתרים בחו"ל צרכנות פיננסית 6
א עמלות בלאומי טרייד שוק ההון 3
ב עמלות ודמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
I כרטיס אשראי מומלץ ללא עמלות מטח? צרכנות פיננסית 1
M עמלות קרן כספית של בנק הפועלים שוק ההון 4
ש עמלות המרה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 9
S עמלות מסחר בקרן השתלמות IRA דרך מיטב עם IBKR כברוקר מבצע פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
N עמלות בבית השקעות למסחר עצמאי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 10
F עמלות היוון במסלול קלצ נדל"ן 11
ה עמלות במטבע חוץ (דולר) שוק ההון 7
N פעם ראשונה פה והשאלה היא לגבי השוואת עמלות שוק ההון 5
N קרן השתלמות IRA -איפה עמלות נמוכות וביטחון שוק ההון 3
ה עמלות מסחר עדכניות בבנקים בישראל שוק ההון 27
N שאלה על עמלות על שורת דיבידנד בבית השקעות + שאלה על העברת IRA שוק ההון 0
Lamur מה כולל מסלול עמלות צרכנות פיננסית 5
ה כרטיס אשראי ללא עמלות המרת מטח צרכנות פיננסית 2
N שאלה עמלות בבית מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
M עמלות מסחר בארץ / בארה״ב, תיק ישראלי / זר שוק ההון 31
R קיזוז עמלות רכישה כנגד רווחים שוק ההון 1
T עמלות בקרנות עולמיות שוק ההון 1
I עמלות מסחר עצמי שוק ההון 14
M עמלות ערבות בנקאית צרכנות פיננסית 0
P חשבון ברוקר בלי עמלות *אזרח ישראל* ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
H פנסיה לעובד שמקבל עמלות מיסים 4
N קיזוז עמלות בברוקר זר מיסים 13
ש עמלות גלויות ונסתרות בייעוץ בנקאות אישי שוק ההון 8
D מכירת RSU דרך נאמן והורדת עמלות העברה והמרה שוק ההון 13
נ עמלות בחשבון ibi מעל 1.5 מיליון ש"ח ברוקרים ופלטפורמות מסחר 23
M גובה עמלות בחשבון מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 24
D כרטיס אשראי עם עמלות משיכת מטח נמוכות צרכנות פיננסית 7
R עמלות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
S עמלות ומיסים בחו״ל צרכנות פיננסית 0
Y עזרה איך להפסיק את עמלות בIB שוק ההון 14
E עמלות המרה צרכנות פיננסית 0
F עמלות בבנק לעומת בית השקעות שוק ההון 3
G חישוב רווח / הפסד סופי בהתחשב כל האלמנטים (עמלות שונות, מיסים) פוסטים מאיכות נמוכה 2
Excelmik קניה בחו"ל בלי עמלות שחיטה צרכנות פיננסית 1
ח קבלת תשלום מחו"ל ללא עמלות שחיטה צרכנות פיננסית 21
algo.il הפחתת עמלות העברת מטח לבנק\מבנק במכירת RSU ו ESPP שוק ההון 8
E קיזוז עמלות rsu מיסים 28
J השוואת עמלות בקניית ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 42
א עמלות אפסיות בקרנות מחקות כשרות שוק ההון 1
A חשבון בנק ללא עמלות עוש ודמי כרטיס צרכנות פיננסית 5
H הוזלת עמלות בעת פתיחת חשבון מסחר שוק ההון 9

נושאים דומים

Back
למעלה