• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

עמלות גלויות ונסתרות בייעוץ בנקאות אישי

  • פותח הנושא פותח הנושא שלומו
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

שלומו

משתמש בכיר
הצטרף ב
7/11/24
הודעות
1,334
דירוג
933
שלום,

קרובת משפחה שלי מנהלת תיק ני"ע של 5 מיליון בבנק קטן. הכסף שם נמצא (לפי סדר גודל) בקרנות כספיות, קרנות נאמנות, אג"חים קצרים, קרנות ישראליות של מדדים בארה"ב ואירופה.

ראיתי שהיא משלמת עמלה שנתית של בערך 0.1% ואני לא יודע כמה עמלת ק/מ.

מה העמלות המקובלות שאפשר לקבל על תיק כזה? האם יש עמלות נסתרות בגלל כל הקרנות השונות שחלקן גם חופפות?

היא אף פעם לא ניהלה השקעות. לכן היא מפחדת מהפסדים והשקעות לטווח רחוק.
אני מנסה להסביר לה שבמצב שלה כדאי לה להשקיע חלק גדול לטווח רחוק, כי היא בעצמה לא מתכננת להוציא אותו בשנים הקרובות.
אני חושב שייעוץ בנקאות אישי עם השקעות פסיביות בדמי ניהול כמו בבתי מסחר זה מה שמתאים לה. השאלה היא אם הבנק יסכים לדבר כזה.
 
אני חושב שייעוץ בנקאות אישי
לא ברור אם אתה מתכוון ליעוץ מטעם הבנק, שהוא בדרך כלל לטובת הבנק ולרעתך.
או שהתכוונת שמישהו חיצוני ינהל לה את הכספים?

בלי קשר, אין ספק שעל תיק של 5M ניתן לקבל פטור מלא מדמי ניהול.
 
התכוונתי יועץ מטעם הבנק. הוא לא מבצע שום פעולה בלי אישור שלה. הרעיון שלי לבקש ממנו להשקיע במוצרים שלא מצריכים ניהול.
אם אני אגיד לה בעצמי מה לקנות אולי היא תשאל למה בחלק מההצעות שלי היא מפסידה.
 
שלום,

קרובת משפחה שלי מנהלת תיק ני"ע של 5 מיליון בבנק קטן. הכסף שם נמצא (לפי סדר גודל) בקרנות כספיות, קרנות נאמנות, אג"חים קצרים, קרנות ישראליות של מדדים בארה"ב ואירופה.
היא מנהלת או שהבנק מנהל עבורה? אם הבנק, הבעיה היא לא רק העמלות אלא ניגוד האינטרסים. למשל, בחירה בני"ע עם דמי הפצה כבדים שבולים לדמי ניהול כבדים והרצון לבצע הרבה פעולות.
ראיתי שהיא משלמת עמלה שנתית של בערך 0.1% ואני לא יודע כמה עמלת ק/מ.
אתה מתכוון "דמי משמרת"?
מה העמלות המקובלות שאפשר לקבל על תיק כזה? האם יש עמלות נסתרות בגלל כל הקרנות השונות שחלקן גם חופפות?
בלי דמי משמרת, עם ק/מ של 0.1-0.06. יש עוד עמלות אבל תכתוב בדיוק מה מעניין אותך.
היא אף פעם לא ניהלה השקעות. לכן היא מפחדת מהפסדים והשקעות לטווח רחוק.
אני מנסה להסביר לה שבמצב שלה כדאי לה להשקיע חלק גדול לטווח רחוק, כי היא בעצמה לא מתכננת להוציא אותו בשנים הקרובות.
זה לא קשור לכל מה שכתבת בהתחלה. עצה - אל תגיד לה במה להשקיע, הדרך היחידה שלך לעזור היא לתת ידע. אתה לא רוצה להיות אחראי
אני חושב שייעוץ בנקאות אישי עם השקעות פסיביות בדמי ניהול כמו בבתי מסחר זה מה שמתאים לה. השאלה היא אם הבנק יסכים לדבר כזה.
כשהבנק מנהל לה את ההשקעות הוא לוקח אחריות. יש מי שידבר איתה בכל רגע נתון ויתן דין וחשבון. הבנק משתדל לשמור על לקוחות מרוצים. קשה לי לראות איך הבנק ממליץ ל"ניהול פאסיבי" בקרנות מחקות מדדים אם הוא לא חושב שזה תואם את הסיכון הרצוי עבור הלקוחה.

הייתי מתמקד בלעזור לה לשפר תנאים ולא לשנות את ההשקעות...
 
התכוונתי יועץ מטעם הבנק. הוא לא מבצע שום פעולה בלי אישור שלה. הרעיון שלי לבקש ממנו להשקיע במוצרים שלא מצריכים ניהול.
סביר להניח שהוא ימליץ לה על קרנות עם דמי ניהול גבוהים, כי הבנק מקבל עמלת הפצה על קרנות כאלה.
הוא גם ימליץ להחליף אותן כל רבעון, כי הבנק נהנה מעמלות קניה/מכירה.
בקיצור, מסחטה של כסף.

מצד שני האופציה שאתה תמליץ על משהו ואז יהיה הפסד שם, היא גם גרועה.

אין מה לעשות, אם למישהו לא אכפת מהכסף שלו אז יתעלקו עליו.
 
הייתי מתמקד בלעזור לה לשפר תנאים ולא לשנות את ההשקעות...
בזה אני מתמקד. אני מכיר את העמלות שכתבת כאלה אני משלם. רק לא ידעתי אם זה יהיה קשה להשיג את זה גם בתיק מנוהל.

איך לנסות להפחית את העמלות הנסתרות?

היועץ בבנק בעצמו ממליץ לה להגדיל את הסיכון והיא מחפשת תמיכה בהחלטה גם ממני. אני הייתי מוכן רק לתת לה הסברים ולא המלצות מפורשות. אבל היא והמשפחה רוצים שאתן המלצות מפורשות. אז המלצתי לשים 3% במדד תל אביבי לצאת ידי חובה.
 
בזה אני מתמקד. אני מכיר את העמלות שכתבת כאלה אני משלם. רק לא ידעתי אם זה יהיה קשה להשיג את זה גם בתיק מנוהל.
אוקיי, לא בטוח לגבי תיק מנוהל.
איך לנסות להפחית את העמלות הנסתרות?
אם רוב הני"ע בבורסה בתל אביב, צריך להתמקד בעמלות ק/מ, דמי ניהול ותדירות השינויים בתיק. תוציא רשימה של הני"ע ותעבור על דמי הניהול ודמי ההפצה של כל אחד.
אבל היא והמשפחה רוצים שאתן המלצות מפורשות. אז המלצתי לשים 3% במדד תל אביבי לצאת ידי חובה.
אתה בטוח שיש הגיון במהלך הזה? :lol:
 
אוקיי, לא בטוח לגבי תיק מנוהל.

אם רוב הני"ע בבורסה בתל אביב, צריך להתמקד בעמלות ק/מ, דמי ניהול ותדירות השינויים בתיק. תוציא רשימה של הני"ע ותעבור על דמי הניהול ודמי ההפצה של כל אחד.

אתה בטוח שיש הגיון במהלך הזה? :lol:
כל הניירות בבורסת תל אביב. אני אציע לה לבקש לקבל דמי ניהול טובים יותר כמו של סוחר עצמאי, נראה לי שאין מה להפסיד.

אני חושב שכדאי לה להגדיל את האחוז המנייתי. כרגע יש לה 3% בעוש. מבחינתי זה לא כל כך משנה לאיזה מניות תכניס אותם, היא לא אוהבת לראות שורות שליליות אז שתשקיע במדד רחב במקום במניות ספציפיות. היא תמיד עושה את כל ההוצאות שלה בארץ לכן אולי כדאי לה להגדיל את החשיפה לארץ וכבר יש לה חשיפה למניות חו"ל. בכל מקרה 3% זה לא מהותי.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
ראיתי שהיא משלמת עמלה שנתית של בערך 0.1% ואני לא יודע כמה עמלת ק/מ.

מה העמלות המקובלות שאפשר לקבל על תיק כזה? האם יש עמלות נסתרות בגלל כל הקרנות השונות שחלקן גם חופפות?
על תיק כזה היא יכולה לבקש פטור מלא מדמי ניהול/משמרת.
כן, יש עמלות נסתרות, יועצי הבנק ממליצים על קרנות עם דמי ניהול גבוהים.

אני חושב שייעוץ בנקאות אישי עם השקעות פסיביות בדמי ניהול כמו בבתי מסחר זה מה שמתאים לה. השאלה היא אם הבנק יסכים לדבר כזה.
יועצי הבנקים הם לא באמת אשפי השקעות, הם מקבלים את ההמלצות מהבנק המרכזי ומפיצים אותן ללקוחות.
אפשר להשקיע השקעות פסיביות גם בבנק בדיוק כמו בבית השקעות, זה לא מקומו להסכים או לא, השאלה מי יעשה את המהלך של השקעה פסיבית, אם לא היא ולא אתה כנראה שתצטרכו להסתמך על ההמלצות הלא פאסיביות של הבנק.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D עמלות גלויות ונסתרות - מט"ח בבנקים צרכנות פיננסית 32
א עמלות בלאומי טרייד שוק ההון 3
ב עמלות ודמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
I כרטיס אשראי מומלץ ללא עמלות מטח? צרכנות פיננסית 1
M עמלות קרן כספית של בנק הפועלים שוק ההון 4
ש עמלות המרה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 9
S עמלות מסחר בקרן השתלמות IRA דרך מיטב עם IBKR כברוקר מבצע פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
N עמלות בבית השקעות למסחר עצמאי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 10
F עמלות היוון במסלול קלצ נדל"ן 11
ה עמלות במטבע חוץ (דולר) שוק ההון 7
N פעם ראשונה פה והשאלה היא לגבי השוואת עמלות שוק ההון 5
N קרן השתלמות IRA -איפה עמלות נמוכות וביטחון שוק ההון 3
ה עמלות מסחר עדכניות בבנקים בישראל שוק ההון 27
N שאלה על עמלות על שורת דיבידנד בבית השקעות + שאלה על העברת IRA שוק ההון 0
Lamur מה כולל מסלול עמלות צרכנות פיננסית 5
ה כרטיס אשראי ללא עמלות המרת מטח צרכנות פיננסית 2
N שאלה עמלות בבית מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
M עמלות מסחר בארץ / בארה״ב, תיק ישראלי / זר שוק ההון 31
R קיזוז עמלות רכישה כנגד רווחים שוק ההון 1
T עמלות בקרנות עולמיות שוק ההון 1
I עמלות מסחר עצמי שוק ההון 14
M עמלות ערבות בנקאית צרכנות פיננסית 0
P חשבון ברוקר בלי עמלות *אזרח ישראל* ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
ת האם לפי תקנות בנק ישראל בנוסף לכך שלבנקים אסור לקחת דמי ניהול/משמרת, אסור להם גם לקחת עמלות קנייה ומכירה בכל מה שקשור לקרנות כספיות? שוק ההון 36
H פנסיה לעובד שמקבל עמלות מיסים 4
N קיזוז עמלות בברוקר זר מיסים 13
D מכירת RSU דרך נאמן והורדת עמלות העברה והמרה שוק ההון 13
T עמלות קנייה/מכירה בקרן אירית שקלית או דולרית וחשיבות של זה שוק ההון 9
נ עמלות בחשבון ibi מעל 1.5 מיליון ש"ח ברוקרים ופלטפורמות מסחר 23
M גובה עמלות בחשבון מסחר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 24
D כרטיס אשראי עם עמלות משיכת מטח נמוכות צרכנות פיננסית 7
R עמלות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
S עמלות ומיסים בחו״ל צרכנות פיננסית 0
Y עזרה איך להפסיק את עמלות בIB שוק ההון 14
E עמלות המרה צרכנות פיננסית 0
F עמלות בבנק לעומת בית השקעות שוק ההון 3
G חישוב רווח / הפסד סופי בהתחשב כל האלמנטים (עמלות שונות, מיסים) פוסטים מאיכות נמוכה 2
Excelmik קניה בחו"ל בלי עמלות שחיטה צרכנות פיננסית 1
ח קבלת תשלום מחו"ל ללא עמלות שחיטה צרכנות פיננסית 21
algo.il הפחתת עמלות העברת מטח לבנק\מבנק במכירת RSU ו ESPP שוק ההון 8
F 1325 - כיצד לדווח על עמלות קנייה/מכירה? מיסים 3
E קיזוז עמלות rsu מיסים 28
J השוואת עמלות בקניית ביטקוין קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 42
א עמלות אפסיות בקרנות מחקות כשרות שוק ההון 1
ח הוזלת עמלות קנייה בישראל צרכנות פיננסית 4
A חשבון בנק ללא עמלות עוש ודמי כרטיס צרכנות פיננסית 5
H הוזלת עמלות בעת פתיחת חשבון מסחר שוק ההון 9
someone235 קרן השתלמות עם עמלות פחות מ-0.8% פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Dany74q התייעצות - מזעור עמלות מט"ח בהעברה דולרית מנאמן (IBI) צרכנות פיננסית 4
מ עמלות בקריפטו קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 9

נושאים דומים

Back
למעלה