• התוכן שלפניכם איננו ייעוץ פיננסי. הוא אולי נחזה ככזה, ואף נשמע ככזה, אבל למרבה הפלא, הוא איננו כזה, וממילא לא יכול להיחשב תחליף לייעוץ מטעם בעל הרישיון המתאים, לרבות ייעוץ מס, ייעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם. מכאן שאין לראות בתכני הפורום המלצה לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך או בנכסים אחרים, וכל הסתמכות עליהם תהיה באחריות הקורא בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה, ובכלל זה החובה לעמוד בהוראות כל דין, היא על מחברה בלבד ואין לייחס את האמור בה לבעלת האתר.

על חווית המגורים במתחם "מגדלים" חדש - כמה שאלות של מה מקובל

  • פותח הנושא פותח הנושא mikethe
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

mikethe

משתמש רגיל
הצטרף ב
14/9/19
הודעות
212
דירוג
81
שלום,
עברתי לאחרונה לגור במתחם "מגדלים" (20 קומות כזה) חדש (אבל כזה שכבר עבר שנת הרצה של חבלי לידה) - מהשכונות החדשות הטיפוסיות לא משהו מיוחד למעט שהחניון משתרע מתחת ומשותף לכמה בניינים וסה"כ יחסית לשיכון הפשוט שגרתי בו עד עכשיו נראה כמו אופרציה הנדסית מכובדת.
יש לי כמה שאלות לגבי "מה נהוג" במתחמים דומים בארץ:
1. קליטה סלולרית בחניון התת קרקעי (4 קומות) - אצלנו אין ועולות שאלות של איך לתקשר במקרה חירום.
2. הכניסות לא ננעלות ומערכת הקודן-אינטרקום בעצם ליופי. כולנו מכירים שבבניין שיכונים ישן "ככה זה", האם זה מקובל במגדלים חדשים? הם מושכים יותר תשומת לב...
3. בהמשך לזה - החניון זה סתם מחסום עולה - אין שום מניעה להולכי רגל להיכנס לחניון ומשם ללובי מעליות - אם בכניסות עוד אפשר לתקן את הנעילה, אין אפילו שום דרך לחסום את אפשרות הכניסה הרגלית מהחניון - שרק זה בפני עצמו שוב בעצם מייתר את כל ההצגה של הקודן והאינטרקום.

אשמח לדעת אם זה מצב נפוץ או חריג - כאמור הנטיה שלי לחשוב שמתחם מגדלים חדש מושך תשומת לב ולכן עדיף שהכניסות יהיו נעולות.
תודה,
 
לובי עקרונית אמור להיות נעול, אבל כל העולם ואשתו יודעים את הקוד (משפחה, חברים, שליחים, שיפוצניקים וכד'). וגם אם נניח מגיע מישהו שלא יודע את הקוד - יש המון דיירים, גם אם תנעל הכל - מה ימנע מאנשים שלא שייכים להיכנס אחרי דייר. בכלל לא צריך להתאמץ ולעשות סיבוב דרך החניון.

האבטחה במקום מורכבת מכמה רבדים :
1. קושי להיכנס (יותר חוסר נוחות מאשר קושי)
2. יש המון עיניים, מספיק שמישהו אחר חושד ומדווח - והגנב נתפס
3. הכל מרושת במצלמות - זה תכלס הכי חשוב

לגבי קליטה סלולרית - יש פתרונות לחניונים, הפתרונות עולים כסף, תעלה את זה בישיבת ועד הבית הבאה ותראה אם מוכנים לבדוק התקנה של מערכת כזו. בעיני זה מיותר, רוצה להתקשר? תעלה רגע במדרגות ותתקשר או שתמצא נקודות שיש בהן קליטה, כמעט תמיד יש כאלו. לא מכיר שיש קליטה סלולרית בחניונים של בניינים פרטיים.
 
נערך לאחרונה ב:
1. קליטה סלולרית בחניון התת קרקעי (4 קומות) - אצלנו אין ועולות שאלות של איך לתקשר במקרה חירום.
2. הכניסות לא ננעלות ומערכת הקודן-אינטרקום בעצם ליופי. כולנו מכירים שבבניין שיכונים ישן "ככה זה", האם זה מקובל במגדלים חדשים? הם מושכים יותר תשומת לב...
3. בהמשך לזה - החניון זה סתם מחסום עולה - אין שום מניעה להולכי רגל להיכנס לחניון ומשם ללובי מעליות - אם בכניסות עוד אפשר לתקן את הנעילה, אין אפילו שום דרך לחסום את אפשרות הכניסה הרגלית מהחניון - שרק זה בפני עצמו שוב בעצם מייתר את כל ההצגה של הקודן והאינטרקום.
1. אפשר לסדר את זה, זה עולה כסף.
2. לא מקובל בכלל, אפשר לסדר את זה אני מניח בעלות זעומה.
3. תלוי בחניון, לדעתי עדיף אטום לחלוטין. אפשר להחליף שער אבל $$$.
 
1. אפשר לסדר את זה, זה עולה כסף.
2. לא מקובל בכלל, אפשר לסדר את זה אני מניח בעלות זעומה.
3. תלוי בחניון, לדעתי עדיף אטום לחלוטין. אפשר להחליף שער אבל $$$.
השאלה אם 1 ו-3 מקובלים?
3 אטום לחלוטין אומר מסגנון השערים שהם כמו תריסים שעולים למעלה אבל ממש מהר כי זה חניון עצום עם תנועה ערה. לדעתי זה סגנון יקר בטירוף ואני מתקשה שמקובל כסטנדרט. טכנית ניתן לשים קודן בכל אחת מעשרות הכניסות מכל קומה בחניון לכל בניין וככה רק שטח החניון עצמו נשאר "פרוץ".
 
נערך לאחרונה ב:
השאלה אם 1 ו-3 מקובלים?
3 אטום לחלוטין אומר מסגנון השערים שהם כמו תריסים שעולים למעלה אבל ממש מהר כי זה חניון עצום עם תנועה ערה. לדעתי זה סגנון יקר בטירוף ואני מתקשה שמקובל כסטנדרט. טכנית ניתן לשים קודן בכל אחת מעשרות הכניסות מכל קומה בחניון לכל בניין וככה רק שטח החניון עצמו נשאר "פרוץ".
זה לא יקר בטירוף ובטח לא בפרוייקט עם מאות דיירים.
הכל מקובל אם יש הסכמה.
אפשר גם WIFI בחניון במקום סלולר, היום להרבה טלפונים ורוב המפעילים יש אפשרות לפעול על גבי WIFI.
 
1. שתי אלטרנטיבות. להתקין מאריך טווח לסלולר או להתקין רשת wifi
2. הכניסה אמורה להינעל - חד משמעית.
3. מתקינים שער ברזל, מתקינים גם קודנים בכל הדלתות בחניון.
 
1. שתי אלטרנטיבות. להתקין מאריך טווח לסלולר או להתקין רשת wifi
2. הכניסה אמורה להינעל - חד משמעית.
3. מתקינים שער ברזל, מתקינים גם קודנים בכל הדלתות בחניון.
1. זה חניון כמו של קניון 4 קומות עם כמה לופים עבור כל אחד מהבניינים - מדובר פה כנראה בהתקשורת מול ספק לביצוע התקנת התשתית בצורה מסודרת וכו' להערכתי פרויקט של 6 ספרות.
3. רצף וכמות התנועה לא מאפשרים שער ברזל איטי.
האם מקובל קודן בדלתות כניסה ללובי מעליות מהחניון?
 
1. איזה מקרה חירום אתה מצפה בחניון של 4 קומות שלא יאפשר לאדם לעלות במעלית ולעשות שיחת טלפון? וכמו שאמרו ניתן לפתרון.
2-3. חסר טעם, מי שממש רוצה יצליח להכנס. רק שומר יכול לשפר במעט את המצב (גם לא הרמטי). מצלמות ירתיעו במידה מרובה פושעים וחולגנים קטנים, פושעים מקצועיים יתגברו גם על זה.

בסופו של דבר זה רק עניין של כמה כסף רוצים להשקיעה באבטחה המדומה הזאת.
 
לכל שלושת התשובות שלך אין נהוג. תלוי בבניין, וליתר דיוק תלוי בהחלטת דיירים.
אולי שאלה 2 יותר נפוץ שהאינטרקום נעול, אך זה לא כלל. וגם לא ממש מכשול (פשוט מחכים שמישהו אחר יעבור / מתצפתים על מישהו אחר מזין קוד), וגם כמו שאמרת כמעט תמיד אפשר לעקוף דרך החניון.

לגבי 1 לדעתי הפתרון האידיאלי הוא התקנת ראוטרי wifi + לסדר בטלפון wifi calling. אבל גם זה עולה כסף חודשי וצריך שהדיירים יהיו איתך.

לגבי 2 ו-3 כל הפתרונות הן למראית עין / קצת לעכב. אף פתרון לא עוצר גנב צעצוע ומעלה.
 
1. זה חניון כמו של קניון 4 קומות עם כמה לופים עבור כל אחד מהבניינים - מדובר פה כנראה בהתקשורת מול ספק לביצוע התקנת התשתית בצורה מסודרת וכו' להערכתי פרויקט של 6 ספרות.
3. רצף וכמות התנועה לא מאפשרים שער ברזל איטי.
האם מקובל קודן בדלתות כניסה ללובי מעליות מהחניון?
רכשתי בפרוייקט דומה לשלך, הקבלן התקין שער ברזל איטי.
אף אחד לא מתלונן.
ראיתי גם בפרוייקטים סמוכים של חברות אחרות, אותו שער ברזל.
 

נושאים דומים

Back
למעלה