• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

על אסטרטגיית השקעה שהופכת לדת

גיורא

משתמש רשום
הצטרף ב
26/1/15
הודעות
18
דירוג
63
אתה משקיע חדש. נכנס לאתר ומקבל עצות שונות. כיצד תזהה את ה"משקיעים הדתיים" אלו שפועלים מתוך אמונה פנימית ותחושת שליחות אשר מתעלמת בעקביות מעובדות ונתונים?

לנוחיותך כמה כלים אשר יעזרו לך באבחון:

משקיעי הדת יגידו לך שכל מה שקורה הוא לטובה – הבורסה עולה: מצוין! האסטרטגיה נכונה - הרווחת. הבורסה יורדת – מצוין! האסטרטגיה נכונה - הזדמנות קנייה. אלוהים הרי לעולם לא טועה.

משקיעי הדת מעריצים באופן עיוור את הנביאים והמטיפים. כאשר מטיף ונביא מפרסם דרשה הם יגידו: מעולה, נפלא, מדהים. לא משנה כמה שטויות יש בדרשה.

משקיעי הדת כותבים וכותבים, עד שאפילו אם ירצו לא יוכלו להודות בטעותם. המלל הרב שכתבו הופך למשקולת וכבלים עד שהם מאבדים את חופש המחשבה. למעשה לעובדות אין יותר השפעה על עמדתם כי שינוי עמדה פרושה הודאה בטעות.

משקיעי הדת יגידו לך שהכול טוב. גם כאשר ברור לך שהכול רע. השקעת לפני חצי שנה. הפסדת אלפי שקלים ויותר. כל תינוק יגיד לך שקבלת החלטה גרועה, אבל הם יגידו לך שפעלת מצוין. למה? ככה.

באשר לי. אין לי שום דבר נגד דת. רק שאני אוהב להבחין מתי מדברים איתי על אמונות ומתי על עובדות מדעיות.

בהצלחה.
 
לא בטוח מה הפוינטה בדיוק, אבל כמה הגיגים בנושא:
* כלכלה והשקעות זה לא תופעות טבע, אלא נגזרות של התנהגות אנושית. לכן בניגוד למדע אין פה בהכרח חוקים קבועים שחייבים להיות תקפים תמיד.
* בכל זאת, מי שמשקיע חייב להתחיל מהנחות יסוד מסוימות. לדוגמא - "מדדי מניות יספקו תשואה חיובית לאורך תקופות ארוכות (עשורים ומעלה) היות אלו ונגזרות של הכלכלה העולמית שתמשיך לצמוח". האם עליה או ירידה של בורסה בתקופה קצרה של חודש, שנה, או אפילו חמש שנים, סותרים את ההנחה הזאת?

מה יכול לסתור הנחה כזאת? והכוונה היא לא ל"הפרכה" במובן המדעי, אבל כן בסיס לטענה שההנחה מוטעית.
- דוגמא פרקטית של מקרים היסטוריים בהם מדדי מניות רחבים לא עלו במשך עשורים שלמים
- טענות מבוססות לכך שאנחנו חיים ב"עולם חדש" שבו משום מה צמיחה כלכלית ארוכת טווח לא תמשיך, בניגוד לכל ההיסטוריה של האנושות עד כה.
 
@גיורא - תמיד אבל תמיד אמרו פה שהשקעה במניות היא עניין מסוכן. אמרו פה שאל תשקיע סכומים שאתה לא מסוגל לאבד. תמיד אמרו פה שאם אופק ההשקעה שלך הוא קצר אז אל תכנס בכלל לשוק המניות. שוק המניות זה השקעה של לפחות 20 שנה.
למי שצעיר, קריסה של עשרות אחוזים היא מעולה כי היא נותנת אפשרות לקנות מניות בזול וממילא אופק ההשקעה שלו ארוך מאוד. מי שמבוגר, לא אמור להחזיק הרבה מניות.
כל זה נאמר מאות ואלפי פעמים בפורום ובמאמרים באתר
 
@גיורא , לא ברור לי מה אתה רוצה בפוסט הזה.
בנוסף זה שהשקעת לפני חצי שנה ו"הפסדת" אלפי שקלים (כמו שכל תינוק יכול להבין) זה לא מדויק.
את ההפסד מפסידים רק כשנועלים את ההפסדים ומוכרים ניירות בהפסד.
ככה שעל הנייר אף פעם לא הפסדת עד שמכרת.
just saying
 
אני חושב שהעולם הולך לעבר מלחמת דת.
כדאי שתהיה לך דת להלחם עבורה, אחרת אתה עלול סתם להתנדנד בין המחנות ולהשאר קירח מכאן ומכאן.
 
אני מסכים לגמרי שבדיקה קבועה של ההחלטות שקיבלנו והטלת ספק בהנחות המוצא שלנו בהשקעות, ובעצם בכל תחום, היא דבר מבורך.
לא מסכים למשפט הבא -
השקעת לפני חצי שנה. הפסדת אלפי שקלים ויותר. כל תינוק יגיד לך שקבלת החלטה גרועה, אבל הם יגידו לך שפעלת מצוין. למה? ככה.
עם כל הכבוד לחכמת התינוקות, החלטות השקעה מתקבלות לפי המידע בעת ביצוע ההשקעה ולא לפי המידע שקיים חצי שנה מאוחר יותר. יש מספיק סיבות להשקיע או לא להשקיע כמה אלפי שקלים, אבל המידע שיהיה ידוע בעוד חצי שנה, אינו אחת מהן.
 
באשר לי. אין לי שום דבר נגד דת. רק שאני אוהב להבחין מתי מדברים איתי על אמונות ומתי על עובדות מדעיות.
כל מילה בסלע. +1 על כל הפוסט.
 
@גיורא @אורי ג.
עד כמה שידוע לי אם תעיז להוקיע דת בתוך היכלה - בין יקריבו אותך קורבן לאל ובין יצלבו אותך.
מכיוון שלא ידוע לי אם "מפלצת הספגטי המעופפת" דורשת קורבנות - ניצלתם.
אבל, רק אבל... אם אתם צודקים, אני אמליץ לסולידית לעבור לארה"ב ולהכריז על עצמה כ"כנסיה" על מנת להמנע מתשלום מיסים.
https://en.wikipedia.org/wiki/Our_Lady_of_Perpetual_Exemption
 
כיצד תזהה את ה"משקיעים הדתיים" אלו שפועלים מתוך אמונה פנימית ותחושת שליחות אשר מתעלמת בעקביות מעובדות ונתונים?
אני תמיד צוחקת מדת ה"עובדות והנתונים" ובמיוחד ממעריציה הפנאטים...
מעניין מתי הם מתפכחים מהאשליה שהם באמת *יודעים*.
לעצם העניין אני מסכימה עם התשובה הזאת
תמיד אבל תמיד אמרו פה שהשקעה במניות היא עניין מסוכן. אמרו פה שאל תשקיע סכומים שאתה לא מסוגל לאבד. תמיד אמרו פה שאם אופק ההשקעה שלך הוא קצר אז אל תכנס בכלל לשוק המניות.
כמי שנכנסה לשוק עם 30% מההון שלה בשיא מחירי המניות וחווה את הצניחה במדדים, אני מסתכלת על הכל בשלווה גדולה. אני לא צריכה את הכסף עכשיו אז מה אכפת לי מה קורה עכשיו? בעוד 10 שנים המצב יהיה גרוע עדיין? אז אמשיך הלאה ואולי זה יעבור לילדיי ונכדיי. תקרה קטסטרופה לפני כן ואצטרך את הכסף? אז קיבעתי הפסד אבל לא נשארתי חסרת פרוטה. בקיצור, החיים סבבה.
 
בד"כ בדתות וכתות אין בכלל הליך של ביקורת פנימית, כל ההאמנות עליהן מושתתת (מושתתת? כמה ת' אלוהים ישמור), הכת מתקבלות כאמת מוחלטת שאין להוסיף לגרוע או לחלוק עליה. זה באמת לא המצב פה. היו פה אין סוף דיונים נוקבים שתוקפים כל טענה וטענה מכל זוית אפשרית, והדעות לגבי כל הנושאים המהותיים הנדונים פה עדיין חלוקות בין משתמשים שונים.
נושאים כגון: פרישה מוקדמת, חסכון אגרסיבי, תיק הארי בראון, השקעה בזהב, השקעות דיבידנד, גידור מט"ח, חשיפה לבורסה המקומית, האם תיק השקעות שמתרסק הוא אירוע משמח, האם השוק יעיל, האם ניתן להשיג אלפא באמצעות השקעות ערך, האם לשמור על תיק פשוט ככל הניתן או להיות חשוף גם למוצרים יותר 'נישתיים', האם ניתן לתזמן את השוק, האם להתמנף או לגדר באמצעות אופציות, השקעות נדל"ן, ההבדלים שבין אחזקת נדל"ן פיזי לקרנות ריט והשלכותיהם, ענייני מיסוי וקרנות גמל ופנסיה איך וכיצד, העדפות לגבי בתי השקעות שונים בארץ או בחו"ל, נישואין כו או לא, ילדים כן או לא, טיולים בחו"ל כן או לא, תמיכה כספית בילדים כן או לא, יוקר המחיה בישראל והשלכותיו על חיי הפרט, לקנות או לשכור, וכן הלאה וכן הלאה.. הם דוגמאות לכל מיני נושאים שלרבים מהמשתמשים יש דעות שונות ומגוונות לגבי כל אחד ואחד מהם.
סה"כ מה שמאחד את האנשים פה הוא שמעניין להם לגלוש בפורום ושכנראה יש להם זיקה כלשהי, בדרכם שלהם ומהזווית שלהם, למשנתה של הסולידית.
חוץ מזה אני לא חושב שתמצא אפילו נושא אחד שכולם מסכימים עליו, אולי רק דברים די בסיסיים שרק מעטים יתכחשו להם כמו למשל שצרכנות כפייתית היא גורם מעכב או שלקיחת אחריות אישית בכל מיני נושאים זה רעיון די מוצלח.
זהו, לא דת ולא כת. זו אמירה פוגענית שמזלזלת באינטליגנציה של הקוראים. יש פה מספיק אנשים שהמוח שלהם עובד שעות נוספות והם לא מקבלים שום דבר כאמת מוחלטת.
 
חוץ מזה אני לא חושב שתמצא אפילו נושא אחד שכולם מסכימים עליו, אולי רק דברים די בסיסיים שרק מעטים יתכחשו להם כמו למשל שצרכנות כפייתית היא גורם מעכב או שלקיחת אחריות אישית בכל מיני נושאים זה רעיון די מוצלח.
זהו, לא דת ולא כת. זו אמירה פוגענית שמזלזלת באינטליגנציה של הקוראים. יש פה מספיק אנשים שהמוח שלהם עובד שעות נוספות והם לא מקבלים שום דבר כאמת מוחלטת.

אי אפשר להתייחס לכל הכותבים כאן כדת, ודאי שלא. אבל יש בין הכותבים חלק שחברים בדתות שונות, לא אציין את שמותיהן כדי לא להיכנס להתנצחויות אישיות.
 
@גיורא, לדעתי כדאי להבדיל בין שלושה דברים:

בחירת אסטרטגיית השקעה
כאן אכן יש לתת מקום להיגיון ולעובדות ולהיזהר מ"דת".

דבקות באסטרטגיית ההשקעה שנבחרה
יש לדבוק באסטרטגיית ההשקעה שנבחרה גם ברגעים היותר קשים והפחות מחמיאים שלה. ההתמדה שייכת לתחום הפסיכולוגיה: אופטימיות, מוטיבציה, עמידות נפשית, דבקות ונחישות. כאן יש מקום למילות עידוד, להסתכלות על החלק המלא של הכוס, ועוד. זאת לא דת אלא קבוצת תמיכה! ;)

החלטות נכונות לשעתן
יש להתמקד בשיפור תהליך ההחלטה. ההחלטה נמדדת לאור מה שהיה ניתן לדעת באותה העת, ולא לאור מה שברור רק בדיעבד. @גרהם כבר כתב זאת לפני:
החלטות השקעה מתקבלות לפי המידע בעת ביצוע ההשקעה ולא לפי המידע שקיים חצי שנה מאוחר יותר.
 
בחירת אסטרטגיית השקעה
כאן אכן יש לתת מקום להיגיון ולעובדות ולהיזהר מ"דת".
האמת שזה טעות חמורה ונפוצה מאד, אל תיתן להגיון שלך מקום כלל וכלל כיוון שלכל אדם יש הגיון משלו. ההיגיון של האדם הוא פעמים רבות הפוך לחלוטין מהמציאות.
לדוגמא אחת הדרכים הנפוצות לשכנע אנשים להשקיע בXYZ זה להציג להם תשואות עבר (מנייה X אל מול מנייה Y, קרן X אל מול קרן Y וכו') ולהניח שככה ימשיך גם בעתיד, להדיוט הממוצע זה ישמע מאד הגיוני, אך כל אדם בעל השכלה פיננסית בסיסית יודע שאין בכך הגיון כלל וכלל.
הייתי אפילו אומר שהגיון יכול להיות האויב הכי גדול שלך.
 
@גיורא אז כנראה שאני "משקיע דתי", אני משקיע בזמנים מוגדרים מראש (כל רבעון) ללא קשר האם יש נפילות או עליות בשוק ההון.
אם שווי התיק שלי עולה אז אני מאושר, ואם שווי התיק שלי יורד ביותר מ-20% אני בהחלט מנצל זאת על מנת לעשות שופינג.
האם זה הופך אותי למשקיע דתי ? יכול להיות שלפי ההגדרה פה כן, אבל האמת שזה לא מזיז לי מה חושבים עליי כל עוד אני נשאר בתוכנית שלי ולא נותן לרעשי משנה להזיז אותי.
 
@אורי ג., הדוגמה שהבאת דווקא מראה שטעות להסתמך על נתונים בלבד (=עובדות), בלי הסבר או הבנה מדוע השיטה עובדת וצפויה להמשיך לעבוד (=היגיון).

"לכל אדם יש היגיון משלו", זו הגזמה. אני חושב שאנשים נבדלים יותר בהנחות המוצא שלהם ובידע שלהם, מאשר בהיגיון שלהם. נכון שלעיתים אנשים עושים היסקים שגויים, אבל לעיתים הם גם טועים בנתונים או משתמשים בנתונים שגויים.

להשקעה מתוך הבנה של שיטת ההשקעה יש יתרון פסיכולוגי של עמידות במצבי שוק מאתגרים.
 
נערך לאחרונה ב:
@גיורא אז כנראה שאני "משקיע דתי", אני משקיע בזמנים מוגדרים מראש (כל רבעון) ללא קשר האם יש נפילות או עליות בשוק ההון.
אם שווי התיק שלי עולה אז אני מאושר, ואם שווי התיק שלי יורד ביותר מ-20% אני בהחלט מנצל זאת על מנת לעשות שופינג.
האם זה הופך אותי למשקיע דתי ? יכול להיות שלפי ההגדרה פה כן, אבל האמת שזה לא מזיז לי מה חושבים עליי כל עוד אני נשאר בתוכנית שלי ולא נותן לרעשי משנה להזיז אותי.
לפי התיאור שלך אתה משקיע שיטתי וממושמע.
 
לפי התיאור שלך אתה משקיע שיטתי וממושמע.
תודה רבה לך :)
ליתר דיוק, אני משקיע ששרד את משבר 2008. אז למדתי לקחת הכל בפרופורציות הנכונות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S החלפת אסטרטגיית השקעה שוק ההון 5
I אסטרטגיית השקעה ארוכת טווח באמצעות קרנות מחקות מדד שוק ההון 14
צ כיצד לבחור אסטרטגיית השקעה? נדל"ן 2
א התייעצות על אסטרטגיית השקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
D קושי בבניית אסטרטגיית השקעה יומני מסע אישיים 5
כ אסטרטגיית השקעה דרך IRA שוק ההון 17
B חשיבה מחדש על אסטרטגיית השקעה שוק ההון 3
S קניית דירה - השפעה אל אסטרטגיית השקעה שוק ההון 4
J אסטרטגיית השקעה כאשר יש הפקדה משמעותית לפנסיה וקה״ל שוק ההון 8
ל התיעצות: אסטרטגיית השקעה לא סולידית שוק ההון 2
L אסטרטגיית השקעה בשוק דובי שוק ההון 3
א אסטרטגיית השקעה פאסיבית ~ לא מתזמנת ~ פרוגרסיבית שוק ההון 8
T אסטרטגיית השקעה לפי נתוני מאקרו שוק ההון 7
H אסטרטגיית השקעה - מבקש חוות דעת שוק ההון 23
V אסטרטגיית או אפשרויות השקעה לזמן מיתון (משבר ו/או נפילות ממושכות בבורסות) שוק ההון 20
ה אסטרטגיית השקעות לבת 21 יומני מסע אישיים 5
G התייעצות על אסטרטגיית השקעות נזילה שוק ההון 1
B אסטרטגיית השקעת חסכון חודשי מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
ז אסטרטגיית הפקדות שוק ההון 18
ב אסטרטגיית משיכה בפרישה: פנסיה, RSU, השתלמות, תיק ממוסה… פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
י אסטרטגיית פרישה, עזרה בportfoliovisualizer שוק ההון 8
T טכניקת או אסטרטגיית המסחר שלכם בבורסות מסחר למטבעות וירטואליים השקעות אלטרנטיביות 7
גיא הראשון איך לבנות אסטרטגיית קנייה? שוק ההון 2
S מהי אסטרטגיית איזון התיק שלכם? שוק ההון 11
M אסטרטגיית משיכה לאחר פרישה שוק ההון 1
Y אסטרטגיית מעבר מתיק מנוהל בבנק לבית השקעות שוק ההון 3
S אסטרטגיית מניות דיבידנד בביצה המקומית? שוק ההון 0
G אסטרטגיית השקעות אשמח לדעתכם שוק ההון 7
ר אסטרטגיית מיצוי הטבות המס בנדל"ן שוק ההון 10
Y אסטרטגיית צבירת הון וסילוק משכנתא נדל"ן 14
liranviper אסטרטגיית כניסה במחיר שוק עם אופציות שוק ההון 52
I אסטרטגיית מכירה והעברת תיק שוק ההון 0
A אסטרטגיית גיבוי קבצים אוף טופיק 21
ד חלוקת הנכסים עפ"י אסטרטגיית תיק השקעות נבחר פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
Rahash אסטרטגיית סגירת משכנתא נדל"ן 9
ע שתפו את אסטרטגיית ההשקעה באג"ח שלכם :) שוק ההון 25
A אסטרטגיית הורדת דמי ניהול - כיצד אתם פועלים? צרכנות פיננסית 7
jenglender אסטרטגיית קנייה ואיזון שוק ההון 9
F אסטרטגיית קניית ETF בIRA עם הצבירה שוק ההון 13
צפי אסטרטגיית קניה ומכירה של מניות שוק ההון 25
F אסטרטגיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 10
H אסטרטגיית מסחר לטווח הארוך שוק ההון 13
Oringa אסטרטגיית מינוף סולידי שוק ההון 56
oz1987 אסטרטגיית תשלומים באשראי צרכנות פיננסית 44
K אסטרטגיית מסחר שמתבססת על התנהגות השוק שוק ההון 20
ח אסטרטגיית מכירה/אחזקה במניית לקראת אקזיט שוק ההון 1
B גידור מט"ח באמצעות אסטרטגיית collar שוק ההון 1
Chase אסטרטגיית "לקנות בזול ולמכור ביוקר" שוק ההון 35
@ השקעה בנחושת שוק ההון 19
T החלת ותק קרן השתלמות בין גופי השקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3

נושאים דומים

Back
למעלה