• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

עזרה עם ניתוח תלוש שכר

  • פותח הנושא פותח הנושא אוראל
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
א

אוראל

שלום חברים!
שמי אוראל ואני משרת בצבא קבע. בימים אלו, בעקבות החשיפה לסולידית, אני מתחיל לשים לב יותר ויותר לתלוש השכר שלי ולמשמעות כל סעיף וסעיף (מתבייש לומר שלא התעמקתי כל כך עד היום).
אשמח אם תוכלו לעזור לי להבין את הסעיפים הבאים במשכורת (חיפשתי באינטרנט אבל לא מצאתי הסברים ברורים):
- כיצד מחושב ברוטו לקרן השתלמות? מתוך סכום זה המעסיק מפריש 7.5%, ואני מפריש 2.5% לקרן. מדורין הבנתי שככה זה אמור להיות :-)
- כיצד מחושב ברוטו לפנסיה? בדרך כלל דומה לברוטו קרן השתלמות אך לפעמים יש הבדלים. בכל מקרה, מתוך זה המעסיק מפריש 13% ואני מפריש 6.5%. מבירור באינטרנט הבנתי שזה נכון עבור כל עובדי המדינה בפנסיה צוברת.
- ברוטו לקופת גמל: דווקא את זה פענחתי - מורכב מהחזר הוצאות אישיות, החזר הוצאות נסיעה והחזר שימוש בטלפון. למיטב הבנתי, אם הייתי מקבל החזר שכר דירה זה גם היה נכנס. בנוסף, מה שלא הבנתי זה כמה דברים:
* כיצד מחושב הניכוי לקופת גמל? כרגע המעסיק ואני מפרישים כ-6.2% כ"א.
* כיצד משפיע ניכוי לקופת גמל על ההכנסה החייבת במס הכנסה?
* כיצד משפיע ניכוי לקופת גמל על אופן ניכוי מס הכנסה?
- כיצד מחושב ברוטו לביטוח לאומי: מעבר לכך, כיצד מחושב הניכוי לביטוח לאומי (אצלי זה כ-2.1% מתוך הברוטו) והניכוי לביטוח בריאות ממלכתי (כ-3.2%)? הופתעתי שלא מצאתי את זה באתר של ביטוח לאומי. או לפחות לא מצאתי משהו שתואם לניכוי שלי.
- הכנסה חייבת במס: ציפיתי שיהיה זהה לברוטו לביטוח לאומי אבל זה רק קרוב, לא זהה. כמו כן, הניכוי למס הכנסה לא מסתדר עם החישוב של ההכנסה החייבת במס אל מול נקודות הזיכוי, והבנתי שזה קשור לעובדה שיש לי לקרן השתלמות וקופת גמל. אפשר הבהרה לאופן חישוב ניכוי מס הכנסה?
- הכנסה זקופה: מה זה אומר?

ברור לי שייתכן שלאחר חיפוש נוסף של שעות באינטרנט אולי אמצא את התשובות בעצמי,
אבל מאחר שביליתי כבר כמה שעות כאלה קיוויתי שתוכלו לעזור לי עם קיצור דרך.

אודה מאוד לכל מי שיוכל לעזור,
אוראל
 
הברוטו לפנסיה מחושב לפי שכר הבסיס ולא לפי הסופי שכולל שעות נוספות, נסיעות, ביגוד ובונוסים.
הברוטו לצורך ביטוח לאומי ומס הכנסה הולך לפי הסכום הסופי אבל חלק מההפרשות מוכרות.

המעסיק לא חייב לך קרן השתלמות וחלק מההטבות קשורות להסכמים קיבוציים. מה שהוא כן חייב לפי חוק פנסיה חובה זה:
6% - הפרשות מעביד.
5.5% - הפרשות עובד.
6% - הפרשות המעביד לפיצויים. אם יפטרו אותך, תקבל את הכסף הזה בתוספת יתרת הפיצויים המוגדרת בחוק או לפי ההסכם שלכם. אם תתפטר, הכסף יילך לפנסיה שלך.

ביטוח לאומי - החישוב הוא מהשקל הראשון ויש מדרגות שונות. הנה מידע על מדרגות ביטוח לאומי.

מס הכנסה - קבל מדרגות מס הכנסה בישראל. לכאורה המס הוא מהשקל הראשון אבל בפועל יש לגברים לפחות 2.25 נקודות זיכוי ולנשים 2.75 נקודות זיכוי אוטומטית כי הם תושבי ישראל. כל נקודה שווה 218 ש"ח לחודש אז בחישוב הסופי יוצא שחצי מדינה לא משלמת מס הכנסה.

הכנסה זקופה - הטבה כלשהי שהיא לא כסף מזומן ומחשבים אותה כאילו קיבלת כסף לצרכי מס. למשל, טלפון נייד או רכב חברה שכוללים שימוש פרטי ולא נטו לעבודה.
 
לך לשלם של היחידה, או תתקשר למת"ש (הטלפון שלהם על התלוש ופעם הם היו די נחמדים בטלפון) ותשאל אותם אם יש להם חוברת שמסבירה את התלוש לאנשי קבע צעירים. כשאני נכנסתי לקבע (לפני 15 שנה) הייתה חוברת כזו והיא ענתה על כל השאלות.
 
לגבי פיצויים יש שתי אופציות:
עם סעיף 14 - בכל חודש המעביד מפקיד לקרן פיצויים 8.33% מהשכר החודשי. גם אם תתפטר /תפוטר הכסף הזה שלך ללא מס.
בלי סעיף 14- אם תפוטר אתה זכאי למשכורת אחרונה כפול מספר השנים שלך בארגון. אם תתפטר אתה לא זכאי לפיצויים.

מה עדיף? זה תלוי, אם מפטרים אותך עדיף בלי 14 ככה שתקבל משכורת אחרונה כפול מספר שנים.(שזה יותר גבוה מסעיף 14 בהנחה שהשכר שלך עולה עם השנים).
אם תתפטר עדיף סעיף 14.
 
לגבי פיצויים יש שתי אופציות:
עם סעיף 14 - בכל חודש המעביד מפקיד לקרן פיצויים 8.33% מהשכר החודשי. גם אם תתפטר /תפוטר הכסף הזה שלך ללא מס.
בלי סעיף 14- אם תפוטר אתה זכאי למשכורת אחרונה כפול מספר השנים שלך בארגון. אם תתפטר אתה לא זכאי לפיצויים.

מה עדיף? זה תלוי, אם מפטרים אותך עדיף בלי 14 ככה שתקבל משכורת אחרונה כפול מספר שנים.(שזה יותר גבוה מסעיף 14 בהנחה שהשכר שלך עולה עם השנים).
אם תתפטר עדיף סעיף 14.
מה זה סעיף 14? איך אני יודע אם אני עם או בלי זה? אני בשנה הרביעית בקבע.
 
לגבי פיצויים יש שתי אופציות:
עם סעיף 14 - בכל חודש המעביד מפקיד לקרן פיצויים 8.33% מהשכר החודשי. גם אם תתפטר /תפוטר הכסף הזה שלך ללא מס.
בלי סעיף 14- אם תפוטר אתה זכאי למשכורת אחרונה כפול מספר השנים שלך בארגון. אם תתפטר אתה לא זכאי לפיצויים.

מה עדיף? זה תלוי, אם מפטרים אותך עדיף בלי 14 ככה שתקבל משכורת אחרונה כפול מספר שנים.(שזה יותר גבוה מסעיף 14 בהנחה שהשכר שלך עולה עם השנים).
אם תתפטר עדיף סעיף 14.

לא מדויק,

גם אם אין לו סעיף 14 והוא מתפטר -כספי הפיצויים יכולים להיות שלו אם מדובר בכספים לקצבה (שהופרשו החל משנת 2008) ובלבד שהוא משאיר אותם בקופה ולא מושך אותם. מה שנקרא סעיף 26 לחוק הפיצויים.

תוכל לקרוא ולהרחיב כאן:

http://meravs.com/האם-מותר-למעסיק-למשוך-כספי-פיצויים-שהו/
 
שלום,
בהמשך לשרשור הזה, אני אשמח להבין איך אני ממלא ומחשב את השכר נטו במחשבון הזה מחשבון.
עבור הנתונים הבאים:
- "שכר" X לצורך דוגמא
- הפרשות סוציאליות מכל השכר (גם במידה שיש רכב ליסינג, הסוציאליות נלקחים מסה''כ ה"שכר" )
- רכב ליסינג לדוגמא: סקודה אוקטביה (3400 שווי מס בערך)
- השתתפות של המעסיק ב- 1500 ש''ח על הוצאות רכב ליסינג.

אז איפה ואיך אני ממלא לפי האפשרויות שיש באתר הנ''ל
 
שלום חברים!
שמי אוראל ואני משרת בצבא קבע
ברוך הבא לפורום :)
הדבר הכי נכון יהיה לשאול את שלם היחידה (מחלקת כספים/שכר). יש כל מיני דברים בסיסיים שהם על פי חוק, אך מבחינת אחוזי הפרשות זה יכול להשתנות בין מעסיקים.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M עזרה במילוי טופס 1322 . תמיד מסתבכת עם זה מיסים 11
Y עזרה בהבנת היקף מס על RSU (כולל ארקין-מוזס) מיסים 16
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
ת עזרה בטופס 867 מיסים 13
א עזרה בלקיחת משכנתא צרכנות פיננסית 4
ד עזרה בדו"ח שנתי למס הכנסה מיסים 1
stamEhad קניית אג״ח ממשלתית או פקדון בנקאי לשנתיים - עזרה לחבר שוק ההון 5
הסולידית בקשת עזרה - סיוע בתיקון השו"ב הפיננסי/אקסולידית שוק ההון 5
ק עוגני משכנתאות- בקשת עזרה להבנה נדל"ן 6
ג חדשה בתחום -עזרה בסיסית יומני מסע אישיים 7
I מתקשה לעשות סדר וליישם - צריך עזרה דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 38
B עזרה באיתור בקשה והתנגדויות שהוגשו לועדה מחוזית לתכנון ובנייה נדל"ן 3
M עזרה במילוי דוח שנתי עם פריסת פדיון ימי חופש מיסים 0
Y נשאלתי האם במניות יש ריבית דריבית - ולא ידעתי איך לענות. עזרה שוק ההון 27
בנגה ניהול תיק השקעות - עזרה להורים שוק ההון 4
J בקשת עזרה: דיווח רטרואקטיבי על הפסדים מ-IBKR מיסים 5
B דרוש עזרה - מעוניין בספרי לימוד כהכנה לבחינות מנהל תיק השקעות שוק ההון 0
shesek עזרה להדיוטות בנוגע לאגרות חוב שוק ההון 5
א עזרה בחישוב עמלה צרכנות פיננסית 7
ח עזרה דחופה עם הבנק!! מיסים 44
ע בבקשה עזרה דחופה נדל"ן 10
T עזרה בהגשת דוח אישי מיסים 1
ז שלום, העברת ניירות ממיטב דש ומ IBKR - לבנק לאומי - עזרה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
ע תמהיל משכנתא עזרה בבקשה ! נדל"ן 9
א הסולידי (יותר מדי) - עזרה בדרך יומני מסע אישיים 16
א איחוד החשבונות בישראל תחת קורת גג אחת- עזרה. ברוקרים ופלטפורמות מסחר 15
stevexcx עזרה אוף טופיק 1
Lag צומת בקריירה - פיננסים\הסבה להייטק? עזרה (25) התפתחות אישית 25
ת עזרה במציאת תרשים ביצועי עבר של חברות השקעות שוק ההון 2
D עזרה להורים בקניית דירה מיסים 1
G עזרה בהבנת התשואה - מקפת משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
K עזרה בבחירת קרן פנסיה למשרת קבע פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
L חייב עזרה להשלמת טפסים 1322 ו1344 מיסים 0
B עזרה בחישובי מיסוי על אג״ח. שוק ההון 17
D משכנתא - מבקש עזרה נדל"ן 10
M עזרה בפענוח 867 מיסים 3
V חידוש ביטוח רכב, עזרה ומחשבות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
מ עזרה בבקשה מהסולידית לגבי משכנתא קיימת ולעשות מחזור משכנתא נדל"ן 14
Y עזרה בחיבור ראוטר חדש למודם-ראוטר קיים של ספקית האינטרנט אוף טופיק 5
א עזרה בבניית תיק השקעות חדש שוק ההון 0
avivaviv עזרה בבחירת אפשרות מימון לרכב צרכנות פיננסית 3
G עזרה בבחירת מסלול עוקב מדדים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
R עזרה במציאת קרנות מתאימות המחקות תא 125 שוק ההון 3
R עזרה במציאת קרנות מתאימות המחקות SP500 ונסדאק שוק ההון 10
Y עזרה איך להפסיק את עמלות בIB שוק ההון 14
ש עזרה בהשקעות שוק ההון 5
Scyth עזרה בהגשת דוח שנתי מ IB מיסים 6
Ghost עזרה- להשקיע בבורסה ולצבור הון כי בקושי שורד את העבודה יומני מסע אישיים 73
M סבתא שלי קיבלה ירושה וביקשה עזרה בניהול הכסף פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
D שפת הילידים אינדיאנים עזרה אוף טופיק 5

נושאים דומים

Back
למעלה