• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

עזרה לגבי הפרשות לקרן פנסיה -חובת מעסיק.

  • פותח הנושא פותח הנושא avishain
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

avishain

משתמש סולידי
הצטרף ב
26/1/15
הודעות
32
דירוג
11
ברשותי קרן פנסיה (לא ביטוח מנהלים) כבר כמה שנים.

התחלתי עבודה חדשה ובחוזה העבודה ביקשתי לא לחתום על סעיף 14.

נפגשתי עם סוכנת הביטוח מטעם סוכנות ההסדר והיא טוענת שמכיון שאני לא מוכן לחתום על סעיף 14 ההפרשות הם :
5% עובד,5% מעסיק ,5% פיצויים
.

היא טענה שיש למעסיק חובה להפריש רק עד גובה של 12,500 ש"ח בערך (אני מרוויח יותר מהסכום הזה) ומעל לסכום הזה הוא לא חייב להפריש ע"פ חוק.

עוד טענה שבמידה וכן אחתום על סעיף 14 ההפרשות יהיו:

5.5% עובד, 6% מעסיק ,8.33% פיצויים

ראיתי שע"פ צו הרחבה החובה של המעסיק היא להפריש :

5.5% עובד, 6% מעסיק,6% פיצויים (סה"כ 17.5%)

האם זה חוקי? האם תוכלו להרחיב בנוגע לפטור מעל 12,500 ש"ח?

תודה
 
הסוכנת מבלבלת קצת,
במסגרת צו ההרחבה המעסיק חייב להפקיד 6% לפנסיה ו- 6% לפיצויים מתקרת שכר של 9,260 שקלים.
על הפקדת כספי הפיצויים במסגרת הצו יחול סעיף 14 אם תרצה או לא. המעסיק יכל להגדיל את ההפקדה עד ל- 8.3 מתקרת שכר זו ולהחיל עליה את סעיף 14.

קריאה נוספת,
http://www.pensuni.com/?p=538
 
אני לא יודע לגבי צו הרחבה אבל למעביד יש זכות להפריש לך את המינימום הנדרש והוא רשאי להגדיל הפרשות אם תרצה אותו.
 
אני סתם מתענין, אפשר לדעת למה?
כן ,

כי אם אתה לא חתום על סעיף 14 והמעסיק מפטר אותך - הוא חייב להשלים לך את העלייה בשכר במרוצת השנים.

אם אתה מתפטר - הפיצויים עדיין נשארים שלך במידה ואתה מייעד אותם לקצבה.


במידה ואתה חתום על סעיף 14 - במקרה שהמעסיק מפטר אותך הוא לא חייב להשלים לך את ההשלמה הנ"ל ואתה מקבל רק את הפיצויים שנצברו בקופה.

אם אתה מתפטר - הפיצויים שלך (רק שבמקרה הזה תוכל גם למשוך אותם ולא חייב להשאיר לקצבה לפנסיה).
 
הסוכנת מבלבלת קצת,
במסגרת צו ההרחבה המעסיק חייב להפקיד 6% לפנסיה ו- 6% לפיצויים מתקרת שכר של 9,260 שקלים.
על הפקדת כספי הפיצויים במסגרת הצו יחול סעיף 14 אם תרצה או לא. המעסיק יכל להגדיל את ההפקדה עד ל- 8.3 מתקרת שכר זו ולהחיל עליה את סעיף 14.

קריאה נוספת,
http://www.pensuni.com/?p=538


אז אם הייתי מרוויח 5,000 בחודש , כמה היה עליו להפריש?

ואם הייתי מרוויח 50,000 ? עדיין היה צריך להפריש 6% לפנסיה ו- 6% לפיצויים?


אני מרוויח קרוב ל20K.

לא ברור לי למה הוא מוכן להפריש רק 5% ו 5% אם החוק אומר במפורש 6% לפנסיה ו- 6% לפיצויים.
 
כן ,

כי אם אתה לא חתום על סעיף 14 והמעסיק מפטר אותך - הוא חייב להשלים לך את העלייה בשכר במרוצת השנים.

אם אתה מתפטר - הפיצויים עדיין נשארים שלך במידה ואתה מייעד אותם לקצבה.


במידה ואתה חתום על סעיף 14 - במקרה שהמעסיק מפטר אותך הוא לא חייב להשלים לך את ההשלמה הנ"ל ואתה מקבל רק את הפיצויים שנצברו בקופה.

אם אתה מתפטר - הפיצויים שלך (רק שבמקרה הזה תוכל גם למשוך אותם ולא חייב להשאיר לקצבה לפנסיה).
אני מכיר את ההבדלים שנותן סעיף 14.
ברגע שמתחילים עבודה חדשה זה לא כל כך נתפס שתרצה לעזוב אבל אני חושב שהזכות להתפטר ולקבל פיצויי פיטורים היא זכות שחבל לוותר עליה.
היא יכולה לגרום לתסכול בעתיד אם תרצה לעזוב ותרגיש "כבול" למקום העבודה בגלל פיצויי הפיטורין.
הייתי מציע לך לחשב בכמה ובאיזו מהירות אתה חושב שהשכר שלך יעלה והאם ההפרש שווה לך.
 
צו ההרחבה קובע במפורש את האחוזים שעל המעסיק להפקיד ואת תקרת השכר עליה חלה החובה להפקיד.
אסור להסתכל על סכום ההפקדה כסכום אבסולוטי.
נניח שהמעסיק מפקיד לך 5% לפיצויים משכר של 12,500 שקלים, יכל להיות שהסכום הזה גבוה מהפקדה של 6% משכר של 9260 שקלים. אבל על הפקדה במסגרת צו ההרחבה חל סעיף 14 והמעסיק לא יוכל למשוך חזרה את כספי הפיצויים. הפקדה משכר גבוה יותר וללא חתימה על סעיף 14 ותצטרך לחפש את כספי הפיצויים בסיום העבודה.
 
העובד יכול גם להגדיל את ההפרשה שלו ל-7%.
 
העובד יכול גם להגדיל את ההפרשה שלו ל-7%.
הטבת המס היא עד 609 ש"ח. לכן גם אם מפרישים 5% משכר של 12180 (שזה יותר נמוך מהשכר של פות"ש) מגיעים לתקרת הפטור.
אם אין הטבת מס יכול להיות שעדיף להשקיע את ההפרש באופן עצמאי ולא לסנדל את הכסף לעשרות שנים

לא מייעץ ולא ממליץ
 
רגע תסבירו לי משהו. אני חשבתי עד עכשיו שזיכוי ממס עבור הפקדה לפנסיה היא עד אחוז מסוים מפעמיים השכר הממוצע במשק. זה לא נכון? לפי הקישור ש@c881 קישר התקרה הרבה יותר נמוכה. זאת אומרת שאם המעסיק שלי מפקיד עבורי כספים לפנסיה משכר גבוה יותר מהתקרה הדי נמוכה הזאת, כמעט כל הכסף הזה לא פטור ממס הכנסה? ולעומת זאת כדי למשוך אותו אצטרך לשלם 35% אחוז קנס? או אולי אני מתבלבלת בין בין הפרשות עובד להפרשות מעביד?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
@מרק עוגיות
נתקלתי בשירשור הזה כשחיפשתי משהו אחר אז אענה למקרה שהשאלה עדיין מעניינת אותך.
אכן התבלבלת בין הפרשות עובד למעביד.
הזיכוי מס בקישור של @c881 הוא על הפרשות העובד בלבד ופה מדובר על זיכוי יחסית נמוך.
התקרה הגבוהה שהכרת מתייחסת אך ורק להפרשות מעביד.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
מ עזרה בבקשה מהסולידית לגבי משכנתא קיימת ולעשות מחזור משכנתא נדל"ן 14
H מבקשת עזרה ועצות לגבי מעבר קופות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
B מבקש עזרה לגבי קרן מחקה אג"ח שוק ההון 2
מישהו12 עזרה לגבי בגרות במחשבים התפתחות אישית 101
R עזרה לגבי איזה קורס ללמוד התפתחות אישית 5
G עזרה לגבי חישוב תשומות בנייה נדל"ן 13
G רוצה להתחיל לסחור וצריך עזרה לגבי מסחר דרך ברוקר אמריקאי שוק ההון 9
Y עזרה לגבי משהו לא מובן שוק ההון 11
ל עזרה לגבי חישוב מדד תשומות הבנייה ברכישת דירה נדל"ן 11
ל הלוואת משכנתא בסך של 230,000 ש''ח, עזרה לגבי בניית תמהיל נכון נדל"ן 42
גיא_87 עזרה דחופה לגבי ביטוח לחו"ל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11
S צריך עזרה לגבי פנסיה בדש מיטב צרכנות פיננסית 6
M עזרה במילוי טופס 1322 . תמיד מסתבכת עם זה מיסים 11
Y עזרה בהבנת היקף מס על RSU (כולל ארקין-מוזס) מיסים 16
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
ת עזרה בטופס 867 מיסים 13
א עזרה בלקיחת משכנתא צרכנות פיננסית 4
ד עזרה בדו"ח שנתי למס הכנסה מיסים 1
stamEhad קניית אג״ח ממשלתית או פקדון בנקאי לשנתיים - עזרה לחבר שוק ההון 5
הסולידית בקשת עזרה - סיוע בתיקון השו"ב הפיננסי/אקסולידית שוק ההון 5
ק עוגני משכנתאות- בקשת עזרה להבנה נדל"ן 6
ג חדשה בתחום -עזרה בסיסית יומני מסע אישיים 7
I מתקשה לעשות סדר וליישם - צריך עזרה דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 38
B עזרה באיתור בקשה והתנגדויות שהוגשו לועדה מחוזית לתכנון ובנייה נדל"ן 3
M עזרה במילוי דוח שנתי עם פריסת פדיון ימי חופש מיסים 0
Y נשאלתי האם במניות יש ריבית דריבית - ולא ידעתי איך לענות. עזרה שוק ההון 27
בנגה ניהול תיק השקעות - עזרה להורים שוק ההון 4
J בקשת עזרה: דיווח רטרואקטיבי על הפסדים מ-IBKR מיסים 5
B דרוש עזרה - מעוניין בספרי לימוד כהכנה לבחינות מנהל תיק השקעות שוק ההון 0
shesek עזרה להדיוטות בנוגע לאגרות חוב שוק ההון 5
א עזרה בחישוב עמלה צרכנות פיננסית 7
ח עזרה דחופה עם הבנק!! מיסים 44
ע בבקשה עזרה דחופה נדל"ן 10
T עזרה בהגשת דוח אישי מיסים 1
ז שלום, העברת ניירות ממיטב דש ומ IBKR - לבנק לאומי - עזרה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
ע תמהיל משכנתא עזרה בבקשה ! נדל"ן 9
א הסולידי (יותר מדי) - עזרה בדרך יומני מסע אישיים 16
א איחוד החשבונות בישראל תחת קורת גג אחת- עזרה. ברוקרים ופלטפורמות מסחר 15
stevexcx עזרה אוף טופיק 1
Lag צומת בקריירה - פיננסים\הסבה להייטק? עזרה (25) התפתחות אישית 25
ת עזרה במציאת תרשים ביצועי עבר של חברות השקעות שוק ההון 2
D עזרה להורים בקניית דירה מיסים 1
G עזרה בהבנת התשואה - מקפת משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
K עזרה בבחירת קרן פנסיה למשרת קבע פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
L חייב עזרה להשלמת טפסים 1322 ו1344 מיסים 0
B עזרה בחישובי מיסוי על אג״ח. שוק ההון 17
D משכנתא - מבקש עזרה נדל"ן 10
M עזרה בפענוח 867 מיסים 3
V חידוש ביטוח רכב, עזרה ומחשבות מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 15
Y עזרה בחיבור ראוטר חדש למודם-ראוטר קיים של ספקית האינטרנט אוף טופיק 5

נושאים דומים

Back
למעלה