• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

עזרה בנושא דיווח מס רווחי הון חצי שנתי במסחר דרך ברוקר זר

  • פותח הנושא פותח הנושא oxygen
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

oxygen

משתמש רשום
הצטרף ב
12/9/22
הודעות
9
דירוג
1
1. קיימת תוכנה שניתן פשוט להעלות אלייה את המסמך PDF שמסכם תקופה חצי שנתית והיא ממירה את זה לדוח מוכן ?יש דרך לעשות את זה בצורה כמה שיותר אוטומטית?
2. באתר של מס הכנסה איזה טפסים אני צריך למלא? (זו פעם ראשונה שלי)
 
קיימת תוכנה שניתן פשוט להעלות אלייה את המסמך PDF שמסכם תקופה חצי שנתית והיא ממירה את זה לדוח מוכן ?יש דרך לעשות את זה בצורה כמה שיותר אוטומטית?
זכור לי של- @OrZ היה באתר שלו או שתוכנן להיות, אבל לא יודע אם זה יצא משלב הבטא.


באתר של מס הכנסה איזה טפסים אני צריך למלא? (זו פעם ראשונה שלי)
אין טבלה. פשוט תעשה טבלה בגוגל שיטס ותפיק PDF ותעלה למפ"ל.

מה שכן בהנחה ותהיה חייב דוח שנתי, רוב האנשים מוותרים על הדוחות החצי שנתיים, ומגישים רק את השנתי. מס הכנסה טרם קנס אנשים על זה למיטב ידיעתי.
 
1. קיימת תוכנה שניתן פשוט להעלות אלייה את המסמך PDF שמסכם תקופה חצי שנתית והיא ממירה את זה לדוח מוכן ?יש דרך לעשות את זה בצורה כמה שיותר אוטומטית?

שמעתי גם שיש תוכנה שניתן לבקש ממנה שתעשה עבורך כסף, תדווח למס הכנסה, ובסוף תתן לך נשיקה על המצח כשהתהליך הסתיים

אם לא תמצא, נסה באמצעות chatGPT
 
שמעתי גם שיש תוכנה שניתן לבקש ממנה שתעשה עבורך כסף, תדווח למס הכנסה, ובסוף תתן לך נשיקה על המצח כשהתהליך הסתיים
זה לא כזה הזוי שתהיה תוכנה שיודעת לקחת CSV (או אפילו PDF), לנתח ולהמיר אותה לרווחים בשקלים לפי הלכת מוזס.
 
מה שכן בהנחה ותהיה חייב דוח שנתי, רוב האנשים מוותרים על הדוחות החצי שנתיים, ומגישים רק את השנתי. מס הכנסה טרם קנס אנשים על זה למיטב ידיעתי.
מספר שאלות ברשותך :) :

1) אם אין רווחים במהלך השנה, אז גם צריך להגיש דו"ח חצי שנתי? (משתמע ממה שרשמת כאן)
2) בIB יש ריבית על עו"ש דולרי, אם נניח מקבלים ריבית זניחה במהלך השנה, וזה כל הרווחים שיש, האם זה מחייב דוח שנתי ופוטנציאלית גם דו"ח על רווחים?
3) אם היו רווחים רק בחצי אחד של השנה, אז צריך להגיש רק דו"ח רווחים אחד + דו"ח שנתי?

תודה!
 
אם אין רווחים במהלך השנה, אז גם צריך להגיש דו"ח חצי שנתי? (משתמע ממה שרשמת כאן)
אין צורך. מאיזה משפט זה השתמע?

בIB יש ריבית על עו"ש דולרי, אם נניח מקבלים ריבית זניחה במהלך השנה, וזה כל הרווחים שיש, האם זה מחייב דוח שנתי ופוטנציאלית גם דו"ח על רווחים?
בגדול כן, בפועל אפשר להגיש דיווח מקוצר בו מצוין מה גובה הריבית שהתקבלה, כמה מס נגזר מזה, ולצרף כמובן את הקבלה ששילמת באתר של מס הכנסה.
שמעתי מקרים שאנשים ניסו לעשות דיווח מקוצר, אך פקיד השומה לא "הבין" מה זה וביקש להגיש דוח שנתי.

אם היו רווחים רק בחצי אחד של השנה, אז צריך להגיש רק דו"ח רווחים אחד + דו"ח שנתי?
כן, אך כפי שעלה פה לא פעם, נהיה פרקטיקה של הגשה של דוח שנתי בלבד.
אתה כמובן לא מחויב לפרקטיקה הנפוצה ויכול כמובן להגיש לפי החוק היבש.
אם אתה עושה כך, רצוי לבדוק בינואר אם יש לך חבות מס שתנבע מהדוח ולשלם אותו עד סוף ינואר, שכן אז לא יחולו ריבית והצמדות על החוב מתחילת השנה ועד יום התשלום בפועל.
 
אין צורך. מאיזה משפט זה השתמע?
צודק, התבלבלתי

אם אתה עושה כך, רצוי לבדוק בינואר אם יש לך חבות מס שתנבע מהדוח ולשלם אותו עד סוף ינואר, שכן אז לא יחולו ריבית והצמדות על החוב מתחילת השנה ועד יום התשלום בפועל.
אז בעצם בדוגמא שנתת, מי שמחליט להגיש רק דו"ח שנתי, ישלם גם ריבית והצמדה עד למועד הגשת הדו"ח על חוב המס שנוצר? אני זוכר שקראתי שאפשר גם לשלם מקדמות כדי להמנע מריבית והצמדה נכון?.

אם אני צודק עד כה אז בעצם:
1) מי שמגיש רק דו"ח שנתי יכול לשלם מקדמות כדי להמנע מריבית הצמדה על חוב המס בסוף השנה
2) מי שמגיש דוחות חצי שנתיים, יכול להמנע מריבית והצמדה על חוב המס בתנאי שישלם את החוב עד סוף החדש בו הוגש הדוח החצי שנתי?

נכון?
 
אני זוכר שקראתי שאפשר גם לשלם מקדמות כדי להמנע מריבית והצמדה נכון?.
אתה יכול לשלם מקדמה אחת עד סוף ינואר של השנה העוקבת ולהמנע מריבית והצמדה. פשוט משלמים תחת חוב כללי לשנה באתר התשלומים.


אם אני צודק עד כה אז בעצם:
1) מי שמגיש רק דו"ח שנתי יכול לשלם מקדמות כדי להמנע מריבית הצמדה על חוב המס בסוף השנה
2) מי שמגיש דוחות חצי שנתיים, יכול להמנע מריבית והצמדה על חוב המס בתנאי שישלם את החוב עד סוף החדש בו הוגש הדוח החצי שנתי?
נשמע נכון.
בנוסף אם אתה מגיש דוחות חצי שנתיים, אז בהגשה עבור מחצית שנייה, תבדוק את יתרת המס הכללית (לא רק משוק ההון), ותשלם אותו כדי להמנע מריבית והצמדה.
 
בIB יש ריבית על עו"ש דולרי, אם נניח מקבלים ריבית זניחה במהלך השנה, וזה כל הרווחים שיש, האם זה מחייב דוח שנתי ופוטנציאלית גם דו"ח על רווחים?
קודם כל זאת לא ריבית כל כך זניחה - כל סכום (בדולר) מעל 10K מניב ריבית 3-4% שמשולמת יומית.
וברשותך, שאלה: על פי חוברת "דע את זכויותיך" של שנת המס 2022, נכתב בפרק א' תחת הכותרת "הוראות מיוחדות בדבר פטור מהגשת דין וחשבון על הכנסה", שהכנסה מריבית עד תקרה שנתית של 693 א"ש לא חייבת....
נראה שריבית על עו"ש דולרי לא מחייבת דיווח, האם אני מפספס משהו?
זה הטקסט המלא מתוך עמוד 3:

4. הכנסה מריבית
ניכיון, מהפרשי הצמדה או מרווחים על תוכניות חיסכון,
פיקדון, או קופת גמל, או המשתלמת על פי אג"ח
הנסחר בבורסה, מלווה מדינה, אשר נקבע לה פטור
ממס או נוכה ממנה מלוא המס על-פי הפקודה, אם
סכום ההכנסה אינו עולה על ₪ 693,000
 
קודם כל זאת לא ריבית כל כך זניחה - כל סכום (בדולר) מעל 10K מניב ריבית 3-4% שמשולמת יומית.
וברשותך, שאלה: על פי חוברת "דע את זכויותיך" של שנת המס 2022, נכתב בפרק א' תחת הכותרת "הוראות מיוחדות בדבר פטור מהגשת דין וחשבון על הכנסה", שהכנסה מריבית עד תקרה שנתית של 693 א"ש לא חייבת....
נראה שריבית על עו"ש דולרי לא מחייבת דיווח, האם אני מפספס משהו?
זה הטקסט המלא מתוך עמוד 3:

4. הכנסה מריבית
ניכיון, מהפרשי הצמדה או מרווחים על תוכניות חיסכון,
פיקדון, או קופת גמל, או המשתלמת על פי אג"ח
הנסחר בבורסה, מלווה מדינה, אשר נקבע לה פטור
ממס או נוכה ממנה מלוא המס על-פי הפקודה, אם
סכום ההכנסה אינו עולה על ₪ 693,000
זה לא הדבר היחיד שמטריג הגשת דוח.
גם קבלת הכנסה ללא ניכוי מלוא המס במקור. תסתכל בהמשך.

לצורך העניין, גם אם כל הריבית הזו הייתה בבית השקעות ישראלי, והיו מנכים את מלוא המס במקור, אבל סך הריבית עברה את 693,000, אז עדיין תצטרך להגיש דוח, למרות שאולי אתה גם לא חייב במס.
 
זה לא הדבר היחיד שמטריג הגשת דוח.
גם קבלת הכנסה ללא ניכוי מלוא המס במקור. תסתכל בהמשך
זה אומר שיש פטורים שבהם אם ניכו מס במקור אז עד תקרה מסויימת אתה פטור מהגשה (אגב, אני לא בטוח שזה תמיד היה שחור על גבי לבן, יש אינספור שרשורים\תשובות שלך, יעקב, בפורום).
האם כאשר אין ניכוי במקור (כמו המקרה של עו"ש דולרי בIB) צריך לדווח בכל מקרה.
נראה לי שבמקרה הזה אפשר לשלם מקדמת מס ב"מסלול המקוצר", או כפי שנכתב והודגש במדריך של מס הכנסה:
"
אם היו לך הכנסות חוץ מהמקורות המפורטים להלן,
ואין סיבה אחרת בגינה הינך חייב בהגשת דוח,
בכפוף לתקרה הנל, תוכל להיות פטור מהגשתו
אם שילמת ”מקדמת מס על הכנסות אלו במסלול
”הדיווח המקוצר. ”מקדמת מס הינה מקדמה לפי
הוראות תקנות מס הכנסה, המתייחסת להכנסה
מהשכרה שחל עליה מס בשיעור של 15%, מריבית,
מדיבידנד או מרווח הון שהוא הכנסת חוץ מנייר
ערך, אשר דווחה על גבי שוברי תשלום שמספרם
351 ו-352 )לפי סוג ההכנסה(, עד ל-30.4 שלאחר
תום שנת המס.
"
נ.ב. אני מקווה שזה בסדר לצטט ככה פסקאות שלמות מהחוברת J
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נראה לי שבמקרה הזה אפשר לשלם מקדמת מס ב"מסלול המקוצר", או כפי שנכתב והודגש במדריך של מס הכנסה:
"
אם היו לך הכנסות חוץ מהמקורות המפורטים להלן,
ואין סיבה אחרת בגינה הינך חייב בהגשת דוח,
בכפוף לתקרה הנל, תוכל להיות פטור מהגשתו
אם שילמת ”מקדמת מס על הכנסות אלו במסלול
”הדיווח המקוצר. ”מקדמת מס הינה מקדמה לפי
הוראות תקנות מס הכנסה, המתייחסת להכנסה
מהשכרה שחל עליה מס בשיעור של 15%, מריבית,
מדיבידנד או מרווח הון שהוא הכנסת חוץ מנייר
ערך, אשר דווחה על גבי שוברי תשלום שמספרם
351 ו-352 )לפי סוג ההכנסה(, עד ל-30.4 שלאחר
תום שנת המס.
"
נ.ב. אני מקווה שזה בסדר לצטט ככה פסקאות שלמות מהחוברת J
בהחלט אפשר דיווח מקוצר בגין הכנסה כזו מברוקר זר (דיבידנדים או ריבית), ואפשר דיווחים חצי שנתיים על רווחי הון מברוקר זר ותשלום מקדמות במועד המתאים.

חסרון בדרך הזו שלא ניתן לקזז הפסדים. רק לשלם מס על רווחים. בהרבה מקרים תגלה שבכל מקרה עדיף לך למלא דוח שנתי.

מנסיון לא כל פקידי השומה יודעים לאכול את זה, ואז בכל מקרה דורשים ממך להגיש דוח שנתי (לפי החוק זו זכותם), אבל שווה נסיון.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ל עזרה בנושא פתיחת תיק עוסק פטור אוף טופיק 3
G עזרה בנושא פינוי בינוי ותוכנית מתאר נדל"ן 0
yairg עזרה בנושא COST BASIS ב-Interactive Brokers ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
D עזרה בנושא תיאום מס מיסים 2
S עזרה בנושא הגשת טופס 1301 מיסים 13
א עזרה בנושא ועד בית אוף טופיק 8
ב עזרה בנושא מיסוי - בחשבון אחד הרווחתי, ובשני יש לי מגן מס. מה אני עושה? מיסים 14
H עזרה בנושא קרנות נאמנות אג"ח שקליות ריבית קבועה ממשלתיות שוק ההון 0
D עזרה בנושא פיננסי אוף טופיק 76
M עזרה בנושא ביטוחי חיים צרכנות פיננסית 21
ס עזרה בנושא מכירת מניות שוק ההון 6
A עזרה בנושא פנסיה חובה לעצמאי צרכנות פיננסית 44
L מבקש עזרה בנושא משיכת הפנסיה צרכנות פיננסית 4
מ עזרה בהבנת שער המרה בבנק ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
M עזרה במילוי טופס 1322 . תמיד מסתבכת עם זה מיסים 11
Y עזרה בהבנת היקף מס על RSU (כולל ארקין-מוזס) מיסים 17
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
ת עזרה בטופס 867 מיסים 13
א עזרה בלקיחת משכנתא צרכנות פיננסית 4
ד עזרה בדו"ח שנתי למס הכנסה מיסים 1
stamEhad קניית אג״ח ממשלתית או פקדון בנקאי לשנתיים - עזרה לחבר שוק ההון 5
הסולידית בקשת עזרה - סיוע בתיקון השו"ב הפיננסי/אקסולידית שוק ההון 5
ק עוגני משכנתאות- בקשת עזרה להבנה נדל"ן 6
ג חדשה בתחום -עזרה בסיסית יומני מסע אישיים 7
I מתקשה לעשות סדר וליישם - צריך עזרה דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 38
B עזרה באיתור בקשה והתנגדויות שהוגשו לועדה מחוזית לתכנון ובנייה נדל"ן 3
M עזרה במילוי דוח שנתי עם פריסת פדיון ימי חופש מיסים 0
Y נשאלתי האם במניות יש ריבית דריבית - ולא ידעתי איך לענות. עזרה שוק ההון 27
בנגה ניהול תיק השקעות - עזרה להורים שוק ההון 4
J בקשת עזרה: דיווח רטרואקטיבי על הפסדים מ-IBKR מיסים 5
B דרוש עזרה - מעוניין בספרי לימוד כהכנה לבחינות מנהל תיק השקעות שוק ההון 0
shesek עזרה להדיוטות בנוגע לאגרות חוב שוק ההון 5
א עזרה בחישוב עמלה צרכנות פיננסית 7
ח עזרה דחופה עם הבנק!! מיסים 44
ע בבקשה עזרה דחופה נדל"ן 10
T עזרה בהגשת דוח אישי מיסים 1
ז שלום, העברת ניירות ממיטב דש ומ IBKR - לבנק לאומי - עזרה ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
ע תמהיל משכנתא עזרה בבקשה ! נדל"ן 9
א הסולידי (יותר מדי) - עזרה בדרך יומני מסע אישיים 16
א איחוד החשבונות בישראל תחת קורת גג אחת- עזרה. ברוקרים ופלטפורמות מסחר 15
stevexcx עזרה אוף טופיק 1
Lag צומת בקריירה - פיננסים\הסבה להייטק? עזרה (25) התפתחות אישית 25
ת עזרה במציאת תרשים ביצועי עבר של חברות השקעות שוק ההון 2
D עזרה להורים בקניית דירה מיסים 1
G עזרה בהבנת התשואה - מקפת משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
K עזרה בבחירת קרן פנסיה למשרת קבע פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
L חייב עזרה להשלמת טפסים 1322 ו1344 מיסים 0
B עזרה בחישובי מיסוי על אג״ח. שוק ההון 17
D משכנתא - מבקש עזרה נדל"ן 10
M עזרה בפענוח 867 מיסים 3

נושאים דומים

Back
למעלה