• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

עוד פוסט של איך להתחיל, דומה אבל אולי קצת שונה

myself

משתמש רשום
הצטרף ב
8/10/21
הודעות
2
דירוג
0
כנראה שהתרגלתם לפוסטים מעין זה, ובכל זאת אשתף כי המצב (טיפה) פרטיקולרי.
אני סטודנט. חשוב לי להשקיע את החסכונות; אני משוכנע שכל רגע שאני לא עושה את זה (כרגע שוכב בבנק) משמעו כסף שנזרק לפח. אך הזמן הפנוי שלי נדיר עד לא קיים. או, אם לדייק: את הזמן הפנוי הנדיר שיש לי (שעמוס בדברים באוני' ומחוצה לה), לא הייתי רוצה להעביר במחקר כיצד לפזר את החסכונות (אלא, בין היתר, בליצור כאלה).
אני מאמין שקראתי חלק נכבד מהפוסטים בסולידית, עוד בעבר, אך תמיד נתקעתי בשלב הפרקטיקה. אני מכיר את פוסטי האיך-להתחיל של הסולידית (הן המקיף והן זה שמיועד לבני 20+), אך גם מהם עולה שיש צורך במחקר (לפחות בסיסי) ע"מ להשקיע באופן אחראי, וכן נדרש עיסוק מתמשך (גם אם מצומצם) לאחר ההשקעה. האמירות הנפוצות כאן בדבר הצורך ליצור תיקים פרסונליים ("אין תיק מושלם - כל אחד צריך ליצור את זה שמתאים לו") רק מחזקות תחושה זו.
פתרון הקסם הוא כמובן להפקיד את הכסף אצל יועץ השקעות (או שמו של האדם שמשקיע בשבילך, לא בקי במושגים...) ושלום על ישראל. אני ער לבעיות שבכך והשתכנעתי שזה רעיון לא טוב. במיוחד בגלל שאני צעיר, אני מאוד מסתייג מבזבוז כספים על עמלות מיותרות.
אם נדרשת הקדשת זמן חד-פעמית להתנעה, אוכל להקדיש אותה; אך אני אובד עצות בחיפוש אחר משימות קונקרטיות שעליי לבצע בזמן הזה. אם להיות הכי טקטי: נניח שאקדיש לצורך העניין שעתייים בסופ"ש בשביל השקעת הכסף - אני צריך לדעת בדיוק מה לעשות בהן. אני מניח שקיים איפשהו בעולם צ'קליסט ממקור אמין שאורז את העניין, אך החיפוש אחריו דורש בעצמו זמן ומכניס אותי ל-rabbithole שאני לא מעוניין בו (הסולידית כמובן אמינה, אך לא מצאתי צ'קליסט מעין זה, ומקורות אחרים רבים הם לועזיים ועל כן בהכרח לא עונים בדיוק לדרישה ודורשים מחקר נוסף). ה-rabbithole מתמשך עם הצורך למצוא פלטפורמת השקעה עם עמלות מינימליות (ולשקלל את השיקולים האחרים שנדרשים בנושא זה, ולהבין מהם השיקולים האחרים הנדרשים); כך לגבי כל שאלה ושאלה.
הלופ הזה מתמשך כבר זמן רב. למען האמת, המשימה "לכתוב פוסט בסולידית" נמצאת אצלי בטודוליסט כבר חודש, ורק עכשיו הגעתי אליה.
מקווה מאוד שמי מכאן ידע להכווין אותי.
תודה רבה מראש. מעריך מאוד את עצם קיומה של האכסנייה הזאת. בלעדיה בוודאי לא הייתי אפילו שוקל להשקיע.

נ.ב. תרופה למכה לתגובות מתבקשות: בבקשה אל תנסו לסדר לי את חלוקת הזמן כך שכן אוכל להקדיש זמן למחקר על השקעה. ניסיתי לעשות זאת עוד לפני האוניברסיטה וגם אז לא הצלחתי לחלץ תובנות פרקטיות ולממש אותן. קל וחומר שעכשיו לא אוכל, ואהיה כנה: אני מתעדף את הזמן שלי כך שהשקעה בשוק ההון נמצאת בסוף הרשימה; לא כי זה לא חשוב (בחזרה למשפט השני בפוסט הזה), אלא כי יתר הדברים שאני עוסק בהם יותר חשובים לי מזה.
 
חשוב לי להשקיע את החסכונות
ברוך הבא!
למה חשוב לך? לאיזו מטרה/מטרות? למתי כל מטרה? מה אחוז החסכון שלך כיום? מהי ההערכה לגבי קצב החסכון אחרי הלימודים? האם יש לך קרן פנסיה? קרן השתלמות? ואם יש לך - במה הן מושקעות?
כשתדע לענות על זה, נוכל לחשוב איתך במה הגיוני להשקיע מתוך האפשרויות. זאת הכוונה שלי כשאני אומרת
"אין תיק מושלם - כל אחד צריך ליצור את זה שמתאים לו"
לגבי השקעת הזמן שאין לך (לא באמת אין לך) - תתחיל מלחשוב למה אתה צריך את הכסף ולמתי. יכולות להיות כמה מטרות שכל אחת מהן מיועדת לזמן אחר.
 
מקווה מאוד שמי מכאן ידע להכווין אותי.
בהשקעות אפשר גם לאבד כסף.

אתה צריך להחליט מראש כמה כסף אתה מוכן לאבד בשביל הסיכוי להרוויח.

אחרי שהחלטת, אפשר לבחור תיק פשוט שיעשה את העבודה, כמו זה.
 
ממליץ לקרוא שוב את פירמידת הצרכים של הסולידית זה עוזר להתמקד.

טיפ נוסף הוא להגיע למפגש סולידיים. הרבה פעמים דברים שנשמעים מסובכים באינטרנט מרגישים יותר ברורים בשיחה פנים אל פנים
 
א - דווקא בגלל שאתה סטודנט וכניראה ללא חסכונות רבים, דמי הניהול הם פחות קריטיים. יותר חשוב שתתחיל ללכלך את הידיים בשוק ההון, גם אם זה אומר לשלם קצת יותר בשנה שנתיים הראשונות.
ב - אם אין זמן או רצון ללמוד על שוק ההון, כניראה האופציה העדיפה היא לפתוח קופת גמל להשקעה. זה באמת דורש אפס התעסקות (ועדיף מאשר לשלם ליועץ השקעות).
ג - לא יודע מה אוכל לך את הזמן הפנוי, אבל מה שזה לא יהיה אני מוכן להתערב שהוא פחות חשוב מללמוד איך להשקיע את הכסף שלך. אין דבר כזה שאין זמן, יש רק סדרי עדיפויות בעיתיים.
 
בטוח שחיפשת טוב?
קראת את זה?
כן. שוב, מעריך את כל מה שנעשה פה. אבל: הוא שואף לפרקטיקה - אבל ללא מילה על בחירת בית השקעות (ומצד שני פסקאות רבות על ברוקר אמריקאי ספציפי, וגם פירוט על האפשרות שהמשקיע אמריקאי בעצמו); ההנחה היא 100% מניות - זה לא סותר את עמדת הסולידית? אני מניח שאתה מבין למה אין כאן באמת פתב"ס מבחינתי. זה טיזר למחקר מעמיק יותר.
ברוך הבא!
למה חשוב לך? לאיזו מטרה/מטרות? למתי כל מטרה? מה אחוז החסכון שלך כיום? מהי ההערכה לגבי קצב החסכון אחרי הלימודים? האם יש לך קרן פנסיה? קרן השתלמות? ואם יש לך - במה הן מושקעות?
כשתדע לענות על זה, נוכל לחשוב איתך במה הגיוני להשקיע מתוך האפשרויות. זאת הכוונה שלי כשאני אומרת

לגבי השקעת הזמן שאין לך (לא באמת אין לך) - תתחיל מלחשוב למה אתה צריך את הכסף ולמתי. יכולות להיות כמה מטרות שכל אחת מהן מיועדת לזמן אחר.
חשוב (וסליחה שלא הבהרתי מספיק טוב קודם), אבהיר:
1. כל הכסף שוכב בבנק. אין קרנות.
2. רוצה להשקיע בשביל למקסם את היכולת של הכסף הנוכחי שלי ליצור כסף, וכדי למנוע את ההישחקות שלו. השתכנעתי ע"י הסולידית שאי-השקעה היא טיפשות.
3. סביר שבעתיד (אפילו שנים בודדות) אשתמש בהשקעות בשביל יוזמות שלי, אך ניתן להניח שזה יהיה רק בחלקו. כהנחת עבודה לדעתי כדאי להניח שלא אגע בכסף בשנים הקרובות, ואם המצב ישתנה אשא בהשלכות (כלומר אוציא בהפסד לצורך העניין; שוב, מניח שזה לא יקרה או יקרה רק חלקית).
4. אחוז חסכון לא נראה לי רלוונטי לענייננו, אבל אשפוך קצת אור: חסכון כולל קצת פחות מ-100 אל"ש, רווח חודשי קצת יותר מאל"ש.
5. אין לי בעיה לקחת סיכון, במובן שאני לא תלוי בכלל בחסכונות (גר אצל ההורים) ובמובן שאני לא בונה עליו בטווח הזמן הקרוב. כן הייתי מעדיף שלא יימחק:) כנראה שהפרופיל האידאלי עבורי הוא 65-70% מניות והיתר סולידי יותר (אג"ח? לא יודע, לא מבין בזה), כאשר החלק המנייתי יכול להיות ריסקי (ולא הרכב מניות עם סיכון נמוך מאוד, שאז גם יניב תשואה נמוכה).
6. מעוניין להשקיע באופן מצומצם גם בקריפטו (5%) לצורך העניין, מתוך תפיסה לפיה השוק מסורתי בטבעו ולא משקלל נכון את התחום הזה. אבל בגישה סולידית, כלומר על כל המגרש ולא במטבע ספציפי אלא במגוון. לא יודע אם זה אפשרי בכלל... (ואם זה אפשרי בבית השקעות ישראלי, ואם כן האם השימוש בבית השקעות ספציפית כאן יגרור עמלות גדולות משמעותית ויוציאו את העוקץ). אם זה מסובך אז פשוט אקנה את'ריום באל"ש (גם את זה אני כמובן לא יודע איך עושים).

-----

בכוונה הקדמתי תרופה כי הנחתי שבזה יעסקו רוב התגובות (לא התבדיתי). באמת אין לי זמן. אני לא חש צורך לפרוט כאן את סדר היום שלי, אבל בבקשה האמינו לי שאין לי זמן להקדיש לעולם ההשקעות וקחו זאת כנתון שיש לפעול למולו. אציין נקודה נוספת שרמזתי אליה, ומקווה שבכך דיינו: אני משתדל לנצל את מיטב זמני ליצרנות, והשקעה היא מבחינתי ההפך מכך. זה לא הופך אותה ללא חשובה בעיניי (ציינתי כבר שהיא כן), אלא לפחות חשובה. בייחוד בתקופה הנוכחית בה כמעט כל רגע שלי מנוצל למה שאני רואה כיצרנות, ברור שהזמן המוקדש להשקעות (שמתועדף נמוך מיצרנות) מזערי. ניתן לבוא ולטעון: יצרנות מייצרת רווח כספי, והשקעה היא מכפיל כוח כספי ולכן עדיפה השקעת שעה בהשקעות מאשר ביצרנות. אבל הערך שאני שואב מיצרנות הוא לא כסף (הגם שגם), וכסף הוא מטרת משנה די שולית בעיניי. למה בכל זאת אני רוצה להשקיע? כי לפעול בטפשות אבסורדית במסגרת מטרת המשנה הזאת (=לא להשקיע) זה גדול אפילו ממני. זה לא אומר שאהיה מוכן להקדיש לכך זמן. ובכך הגענו להבדל ערכים שממנו (אני מקווה) לא יכול להתפתח דיון. דיינו.

-----

תודה למגיבים. מעריך מאוד.
 
בטוח שחיפשת טוב?
קראת את זה?
מחזק את התגובה. תקרא את התגובה המעודכנת של פותח הפוסט וזה מכסה בפשטות את ההתחלה.
ניסיתי לעשות זאת עוד לפני האוניברסיטה וגם אז לא הצלחתי לחלץ תובנות פרקטיות ולממש אותן. קל וחומר שעכשיו לא אוכל, ואהיה כנה: אני מתעדף את הזמן שלי כך שהשקעה בשוק ההון נמצאת בסוף הרשימה; לא כי זה לא חשוב (בחזרה למשפט השני בפוסט הזה), אלא כי יתר הדברים שאני עוסק בהם יותר חשובים לי מזה.

כמו כן כל מה שרשמת בעצמך הוא נכון, לכל אחד יש נסיבות שונות, מטרות שונות, סבילות לסיכון שונה ועוד. כך שבכל מקרה תצטרך להשקיע זמן ומחשבה כדי להבין מה יותר מתאים לך.
בנוסף לכך, הכסף שיש לך בעו"ש לא נזרק לפח, לא יקרה שום דבר נורא אם תתחיל ללמוד, להבין ולהשקיע רק בשלב מאוחר יותר בחיים כשיהיה לך זמן ורצון לזה. אף אחד לא מוכרח להשקיע בשוק ההון, זה בחירה אישית כמו כל דבר אחר (למשל יש אנשים שירצו ללכת ללמוד באוניברסיטה ולאנשים אחרים זה יהיה בתחתית סדר העדיפויות)
 
אבל בבקשה האמינו לי שאין לי זמן להקדיש לעולם ההשקעות וקחו זאת כנתון שיש לפעול למולו
אני משתדל לנצל את מיטב זמני ליצרנות
אבל הערך שאני שואב מיצרנות הוא לא כסף (הגם שגם), וכסף הוא מטרת משנה די שולית בעיניי.
אוהו...
אני שומעת ורואה בדמיוני את השפן של אליס שהתחנך על ברכי תורתו של א.ד.גורדון (או הזרם הפרוטסטנטי).
ששש...יוצאת בשקט לא להפריע להוד חרוציותו :>
*רק אומרת שכנראה שיזמות תתן לך פי כמה וכמה תשואה על הכסף, יותר מכל השקעה כנראה, אם היא תצליח.
 
א. מרגיש שזה ממש לא בראש שלך כרגע.
ב. משער שאתה לא הולך לעבוד בזמן הקרוב, לכן צריך לחשוב איך אתה מכלכל את עצמך עד סוף התואר, וכמה זה משאיר לך להשקיע, ולקחת בחשבון אם אתה רוצה להשאר בבית של ההורים.
ג. לגבי קריפטו, לא מכיר תעודת סל שאפשר לרכוש בבורסה שעוקבת אחרי כולם, למטבעות הגדולים יש, יכול לגגל באנגלית פשוט.
 
פורום הסולידית (וגם אני) חוטאים באובר-אופטימיזציה. מי שכאן, כאן כי זה כיף לו.
אבל יש סוד - רוב ההחלטות בכלל לא משמעותיות. באיזה ברוקר, האם 60-40 או 80-20, תמהיל תיק (מבין שלל האפשרויות שכוללות מאות מניות+). תבדוק את זה ותראה שההבדלים זניחים. במיוחד אם לא מדובר על מיליונים (וגם אז, כי ההבדל הוא יחסי). ועוד יותר אם מדובר על טווח של שנים בודדות - ראה הסוד הבא.
סוד נוסף הוא שכל ההחלטות האלו הפיכות. שלא לדבר על כך שכסף חדש בכלל לא כפוף ל"שינוי" כדי לשנות איתו כיוון.

מה שאני הייתי עושה במצבך - מקבל החלטה רנדומלית על 10% מהכסף. נותן לזה לשבת שנה. צובר קצת זמן עם רגליים רטובות. ואחכ חושב על שאר הכסף ושינויים.
 
טיפ נוסף הוא להגיע למפגש סולידיים. הרבה פעמים דברים שנשמעים מסובכים באינטרנט מרגישים יותר ברורים בשיחה פנים אל פנים
היכן זה קורה ומתי?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M אופטימיזציה של הפרשות לפנסיה - עוד פוסט עם טוויסט? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
deussex מה עוד חסר לי לאושר ? פוסט שיתוף התפתחות אישית 20
S לבנות אתרים או לבנות באתרים ? (או עוד פוסט הסבה להייטק ) התפתחות אישית 10
פ עוד על זיכוי מס ששולם בחו"ל מיסים 5
A מיסוי דירה שניה - שהדירה הראשונה עוד בבנייה. נדל"ן 2
Z בשעתיים אחרונות לא מצליח לקבל קוד אימות חד פעמי לאיזור אישי במס הכנסה, מישהו עוד נתקל בבעיה כזו? מיסים 0
ו קווים מנחים לשכירות בפעם הראשונה - עוד אדם פיקח נפל מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 139
R תיק מנייתי - כל כמה זמן לקנות עוד ניירות? שוק ההון 1
Z עוד סיבה לא להיות רשום כנשוי בישראל. אוף טופיק 41
N האם עוד מישהו מרגיש מתוסכל מהאופן בו מתנגדי שינוי שיטת המשטר מציגים את הסכנה במהפכה? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 64
B אחוז משכנתא רצוי עוד 2-6 שנים + השקעה עד אז נדל"ן 5
I שער הדולר\שקל + לקנות VT (כן... עוד שרשור על זה) שוק ההון 16
P עוד בנק אונלייני חדש בארץ: esh / אש ישראל צרכנות פיננסית 4
G עוד שאלות על מניות ערך שוק ההון 0
S תיק השקעות ראשון- עוד הייטקיסטית יומני מסע אישיים 15
I רכישת דירה להשקעה וקניית דירה למגורים עוד כעשור נדל"ן 2
tomer111 האם עוד מישהו כאן חושש ממצב שחשבון ההשקעות נעלם? שוק ההון 12
א יש עוד טעם להשקיע את החלק הכי סולידי בתיק בקרנות של אג"ח ממשלתי? שוק ההון 45
Body Solid בנק ישראל בטיוטת הוראות לבנקים: לא יוכלו עוד לסרב באופן גורף לפעול בתחום הקריפטו השקעות אלטרנטיביות 56
F חוץ מהייטק איזה תחומים רווחים עוד היום בסקטור השכיר ? התפתחות אישית 70
E לא יכול לקנות עוד מנייר ערך מסוים שוק ההון 3
שם משתמש בעייתי כמעט מוכן לפתוח תיק השקעות. מה עוד צריך לדעת? שוק ההון 10
K להשכיר או למכור? עוד התלבטות נדל"ן 37
J יומנו של 'סתם עוד אחד' יומני מסע אישיים 7
P עוד זליגת תמונות ת"ז של אזרחים? אוף טופיק 24
S אז מה עוד אפשר לעשות עם הפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 35
Y האם אפשר היום לקחת הלוואה בריבית קבועה ולהתחיל לשלם אותה רק עוד כמה שנים? צרכנות פיננסית 5
unrealx עוד אשכול על אופציות: חישוב שווי אוף טופיק 1
M שאלה לגבי מה עוד ניתן לעשות על מנת להגיע לפרישה מוקדמת. פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 73
S עוד לא החלטתי למי להצביע ורוצה לשמוע דעות של אחרים פוסטים מאיכות נמוכה 154
Mr. Bigglesworth עוד שרשור על זליכה אוף טופיק 32
בייניש רק עוד מילניאל שמחפש לחסוך יומני מסע אישיים 4
א משתחרר עוד שמונה חודשים: היה לי מסלול בראש אני אני מחשב מסלול מחדש (עו"ד) התפתחות אישית 5
כ למה לא לקנות עוד דירה במימון מלא?! נדל"ן 12
א אז השנה היא 2020 - אג״ח עוד רלוונטיות? שוק ההון 59
D עוד מסלול מחקה S&P500 בהשתלמות וגמל צרכנות פיננסית 12
Liron2035 מה לדעתכם יקרה לריבית בארץ? יש עוד לאן לרדת? שוק ההון 6
L חיסכון לילד (לא עוד שרשור של תכניות) שוק ההון 6
I האם כדאי לקנות עכשיו או לחכות שיירד עוד ? שוק ההון 16
ד אמור לקנות עוד שבוע שבועיים מניות בדולרים, האם להמיר כבר עכשיו לדולר שוק ההון 25
S טיול בחול שהוזמן לפראג עוד לפני עניין הקורונה אוף טופיק 121
Ben Dover עוד דוגמא לניהול אקטיבי של קרנות בארץ שוק ההון 30
O החלטה על דמי הניהול הסמויים בארץ תינתן עוד חצי שנה צרכנות פיננסית 0
love עוד אחד מבולבל יומני מסע אישיים 18
S החלטתי לפתוח תיק וירטואלי עם שיטה שחשבתי עליה ונראה מה יהיה עוד שנה שוק ההון 36
yossik עוד פרסומת אחת וחזרנו... אוף טופיק 3
S יומנו של עוד זוג יומני מסע אישיים 57
Trevor עוד מסע עולה ע"ג דפי הפורום יומני מסע אישיים 29
סול פתיחת IAR- בקרן השתלמות או בגמל? האם יש עוד אפשרויות? שוק ההון 6
פשוט עוד מעלילות הבנקים בדנמרק - ריבית שלילית שוק ההון 23

נושאים דומים

Back
למעלה