• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

עדיפות לדמי ניהול או דחיית תשלום מס ?

  • פותח הנושא פותח הנושא MisterLR
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

MisterLR

משתמש רגיל
הצטרף ב
12/9/18
הודעות
101
דירוג
28
שלום,
מחפש את חוכמת ההמונים לגבי מקסום רווחים, ברשותי 680k שח המושקעים בקרן מחקה mtf msci world (5122569) עם דמי ניהול 0.39% המושקעים לטווח ארוך, האם לדעתכם יהיה כלכלי יותר להעביר להעביר את הסכום לקרן msci acwi (1159235) עם דמי ניהול 0.2%, בהתחשב בעלויות של עמלות קניה מכירה ושהקרן הקיימת מרווחת בממוצע ב66% משער הקנייה?
מה אתם הייתם עושים ?
 
נערך לאחרונה ב:
1. להתקשר לברוקר שלך ולעשות סימולציית מס במכירה בהנחה ואפשר.
2. לשקול להשאיר את הקרן הנוכחית כפי שהיא, ובכל כסף חדש שתפקיד לקנות את הקרן שהצעת.

לכמה שנים אתה מתכנן להחזיק את התיק ?

*לא ממליץ ולא מייעץ.
 
2. לשקול להשאיר את הקרן הנוכחית כפי שהיא, ובכל כסף חדש שתפקיד לקנות את הקרן שהצעת
זה מה שקורה בשנה האחרונה , אך עדיין מנסה לחשוב מה נכון משום שסכום המס מהרווח שישולם יהיה סכום נכבד להערכתי. (מושקע דרך הבנק , הם ידעו לעשות סימולציה כזאת?)
 
ייתכן ותוכל לעשות לבדך ( לעיתים ניתן דרך הממשק של הבנק).
אפרופו עמלות -קיבלת תנאים טובים בבנק?
אם אין תנאים מיוחדים , ניהול ותפעול התיק יכול לעלות לא מעט.

סתם לדוגמא: ( כל בנק והממשק שלו)
 
ייתכן ותוכל לעשות לבדך ( לעיתים ניתן דרך הממשק של הבנק).
אפרופו עמלות -קיבלת תנאים טובים בבנק?
אם אין תנאים מיוחדים , ניהול ותפעול התיק יכול לעלות לא מעט.
גם אם יהיה לי את הנתון הזה השאלה מאיזה סכום באמת כדי כבר למכור את הקרן.
כן יש לי פטור מדמי משמרת וקניה מכירה 0.1%.
 
חכה למגיבים נוספים צריך לקחת גם בחשבון את יתרון מיסוי הדיבידנד שיש בקרנות האיריות.

 
עם דמי ניהול 0.39% המושקעים לטווח ארוך
דמי ניהול זה לא הכל.

שים ב- bizportal את הקרנות אחת על השנייה ותראה שהקרן הישראלית עשתה תשואה גבוהה יותר (אם כי זה לא בדיוק אותו מדד).

אני לא הייתי נוגע, כסף חדש יכול ללכת לאירית.
 
משווים בין שתי סיטואציות:

- ממשיך עם הני"ע הנוכחיים.
- מוכרים וקונים קרן אחרת על אותו המדד.

פרמטרים: תשואה שנתית ממוצעת, הפרש שנתי בין הקרן היעילה לזאת שפחות, תשלום המס ביום ההעברה במקרה של האופציה השניה.

בודקים את ההפרש בין התיקים לאורך השנים, וכן את השנה שבה התיקים זהים (בהתחלה 1 יהיה עדיף, אחר כך 2).

נמצא באותה סיטואציה - קרן על הנסדק, דמי ניהול גלויים של 0.6% (ועוד סמויים). הקרן ברווח של מאות אחוזים, שווי האחזקה מאות אלפי שקלים. נקודת האיזון שלי הייתה עוד 100 שנה. לא ביצעתי את ההחלפה. כספים חדשים לא מופקדים לשם מן הסתם...
 
אתה מסתכל משום מה על איכות העקיבה.
מבחינתי היא נעלם ומה שידוע הוא דמי הניהול.
יש לך ביטחון שהמצב הזה יימשך לעשרות שנים קדימה?
חוץ מזה שלקרנות הישראליות יש נטיה להעלות דמי ניהול עם הזמן.
 
אתה מסתכל משום מה על איכות העקיבה.
מבחינתי היא נעלם ומה שידוע הוא דמי הניהול.

היית אומר את זה גם אם ההפרש בתשואה היה עשרות אחוזים? האם באמת היית מעדיף קרן עם ביצועים נחותים רק כי דמי הניהול שלה נמוכים יותר?

יש לך ביטחון שהמצב הזה יימשך לעשרות שנים קדימה?
לא, לכן אני חושב שנכון לעבור בהדרגה לקרן האירית.

חוץ מזה שלקרנות הישראליות יש נטיה להעלות דמי ניהול עם הזמן.
אולי.
אבל אז הן מסתכנות בלאבד את הלקוחות, כולל לקוחות עתידיים. לא אסטרטגיה טובה.
במאמר מוסגר, פעם ניתן היה לפתוח כמה קרנות על אותו מדד, ואז ללכוד במלכודת מס רק את המשקיעים הותיקים ובמקביל לפתות משקיעים חדשים. היום זה אסור.
 
היית אומר את זה גם אם ההפרש בתשואה היה עשרות אחוזים? האם באמת היית מעדיף קרן עם ביצועים נחותים רק כי דמי הניהול שלה נמוכים יותר?
תלוי מה הפער בין דמי הניהול והביצועים ותקופת המדידה.
למשל למדוד 2-3 שנים אחורה בשבילי לפחות, זו נראית תקופת זמן קצרה מדי בשביל להסיק מסקנות. אולי 5 שנים ומעלה .
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
קרן של פסגות במקרה?
שוב, תשווה תשואות בפועל ביחס לקרן אירית. אני הופתעתי מהתוצאה.
תכלית, של מיטב. הכדאיות שכתבתי מבוססת על הפרש של 1.5%. הנייר מרווח מאוד (ההורים של אשתי קנו אותו עבורה ממש מזמן).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I רכישת קרקע באיזורי עדיפות לאומית בהנחה לחייל מילואים נדל"ן 1
משה האם קניית קרקע בהנחה של 90% לחיילי מילואים באזור עדיפות לאומית היא דיל טוב? נדל"ן 22
מ עכשיו שיש ניקוי במקור באינטראקטיב ישראל , האם עדיין יש עדיפות להיות באינטראקטיב האמריקאי לאזרח אמריקאי\ ישראלי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 28
T מגרש לבנייה עצמית מרמ"י בהנחה משמעותית (אזור עדיפות לאומית ב) - התלבטות קשה נדל"ן 42
G האם יש איזושהי עדיפות ל3 מדדים מחקים במקום המדד העולמי? שוק ההון 3
A אני לא מבין שום דבר בכלכלה...מאיפה להתחיל? עדיפות לספר שמע אוף טופיק 17
S לכל מי שנותן עדיפות לשוק האמריקאי בהשקעה שלו שוק ההון 25
קירכהוף עדיפות בין קרן פנסייה לקופת גמל שוק ההון 2
c881 הזוי שהחדשות הללו נחשבות עדיפות. אבל לפעמים זה המצב אוף טופיק 16
U עדיפות לאג"ח ממשלת ארה"ב - על פני אג"ח ממשלת ישראלי שוק ההון 4
B למה לקרן/סל עם היקף נכסים גדול יותר יש עדיפות? שוק ההון 2
E שאלה: האם איבדתי את הזכות לדמי אבטלה אוף טופיק 2
מ סיוע בהשוואת הצעות לדמי ניהול בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
מ התלבטות בין שתי הצעות לדמי ניהול בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
M אלטרנטיבה לדמי הניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
J לא מבין משהו בנוגע לדמי עמלות במסחר בחו"ל שוק ההון 26
Y מה נחשב לדמי ניהול טובים בפנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
M777 כלל אצבע לדמי ניהול סבירים לתיק שמורכב מקרנות נאמנות מחקות? שוק ההון 8
מומו הברווז הגדלת הפרשה לקה"ש + התחייבות לדמי ניהול בפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 11
K כתבה מהיום המתייחסת באופן שלילי לדמי ניהול נמוכים מהפנסיה שוק ההון 5
C הבדל בין דמי משמורת לדמי ניהול שוק ההון 9
לא חשוב שמות שאלה| בנוגע לדמי אבטלה. מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 20
omer101 דמי ניהול\עמלות מעבר לדמי הניהול צרכנות פיננסית 8
F שיקולים נוספים בבחירת ETF מעבר לדמי ניהול שוק ההון 17
לא חשוב שמות שאלה בנוגע לדמי אבטלה אוף טופיק 4
B מו"מ על דמי ניהול בקופגלה ללא צבירה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ז ניהול תיקים על ידי ביתי השקעות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
ב עמלות ודמי ניהול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
U הוצאות ניהול השקעות בקופת גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
A הוצאות ניהול השקעות ב-IRA ב-"גלובלנט" פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
N התלבטות לגבי קרן עולמית Invesco MXWO (0.05% דמי ניהול) שוק ההון 12
N טעות בדמי ניהול בקופת גמל - איך לעקוב אחרי הפיצוי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א מה באמת הדמי ניהול שמוצעים ללקוח התמים שוק ההון 16
D נתוני דמי ניהול של קרנות סל שוק ההון 28
M דמי ניהול ונאמנות של קרן נאמנות שוק ההון 4
Y קאץ' מאחורי פטור קבוע מדמי ניהול באלטשולר טרייד? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 11
Rio ניהול השקעות ללא רשיון - מחפש מישהו שהתנסה בנושא שוק ההון 31
מ החזר דמי ניהול למנהל כספי אחרים מוסדי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
N איזה קרנות פנסיה מציעות 0% דמי ניהול שנתי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10
י שינוי דמי ניהול בקרנות כספיות לשנת 2026 שוק ההון 59
N כשקרנות (מחקות למשל) מעלות דמי ניהול ועמלות נוספות - מתי זה מתפרסם? שוק ההון 27
א ניהול אישי לפנסיה ולקרן השתלמות. ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
I מיקוח בדמי ניהול במעבר מעסיק פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
R האם משלמים דמי ניהול כפולים בחשבון מנוהל עם קרנות הבית? שוק ההון 16
Echelon ניהול נכון של כתובות לחשבונות וכרטיס אשראי ב-Bank of America צרכנות פיננסית 0
D ואנגארד מוזילה דמי ניהול (שוב), כולל בקרן העולמית שלה שוק ההון 2
D דמי ניהול גבוהים בקופת הפנסיה שלי - האמנם? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
בנגה ניהול תיק השקעות - עזרה להורים שוק ההון 4
ב איך לקרוא התפלגות חשיפה, ודמי ניהול על קרן השתלמות. פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N דמי ניהול בקרן פנסיה ברירת מחדל לא פעילה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7

נושאים דומים

Back
למעלה