• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

סקר מחיר למשתכן- מגורים או השקעה?

  • פותח הנושא פותח הנושא Ron.B
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

מה התכנית לגבי הדירה הנרכשת?

  • מגורים

    הצבעות: 2 15.4%
  • השקעה

    הצבעות: 11 84.6%

  • סך הכל מצביעים
    13

Ron.B

משתמש רגיל
הצטרף ב
11/11/19
הודעות
429
דירוג
623
כמעט בכל פוסט שעולה בפורום בנושא מחיר למשתכן אני רואה שהשואלים מסתכלים על הדירה כשהשקעה בלבד, להשכרה/מכירה ולפעמים אפילו כותבים בפירוש שלא ישקלו לגור במקום.
מעניין אותי לבדוק את העמדה של הגולשים פה בפורום שקונים או קנו דירה.

כמובן שהתוצאות מוטות, כי זה פורום שלרוב יגיעו אליו אנשים שמחפשים להשקיע את כספם, ככה שיש סיכוי שזה לא משקף בכלל את עמדת הציבור הרחב שרק רוצה לקנות דירה ולגור בה.
 
אי אפשר להגיד שהשיקול לגור או להשקיע היא אחידה לכולם, צריך לבחון לגופו של כל אחד וסיבותיו.
 
אי אפשר להגיד שהשיקול לגור או להשקיע היא אחידה לכולם, צריך לבחון לגופו של כל אחד וסיבותיו.
כן, זה ברור שמדובר על סקר שטחי לגמרי, בסופו של דבר יש כאלו שאם לא יצליחו להשכיר במחיר שרצו יעברו לגור בדירה, לעומת זאת יש כאלה שגרים במרכז והדירה בכלל במיקום לא רלוונטי עבורם.

ועדיין, אחת מהביקורות על התכנית היא שהיא הופכת זוגות צעירים למשקיעי נדלן במקום באמת לעזור להם להגיע לדירה באיזור שרלוונטי להם. אף אחד לא מכריח לקנות דירה במחיר למשתכן אבל נראה שהרוב באמת עושים את זה בגלל ההנחה ממחיר השוק ותנאי המימון הנוחים
 
התכנית של כחלון " דירה במחיר למשתכן" לא היתה תכנית פתרון לכל הזוגות הצעירים, אלה לחלק מהם, הממשלה שיחררה קרקעות בכל מיני אזורים שלא רלוונטיים, וגרמה לזוגות צעירים לסחור בנדל"ן למרות שהמטרה שלהם היתה למצוא קורת גג במקום נורמלי עם קירבה למקום עבודתם, או קרוב להוריהם, או קרוב למקום שבו גדלו. זוגות צעירים או רווקים מצאו את עצמם מתמודדים עם קניית דירה במקום שלא רצו ובגלל המחיר, ולהמתין מס' שנים לתום הבנייה, ואז להתעסק עם למצוא שוכר מתאים לדירה, ובמקביל לשכור דירה במקום אחר אולי במחיר גבוה יותר.
 
התכנית של כחלון " דירה במחיר למשתכן" לא היתה תכנית פתרון לכל הזוגות הצעירים, אלה לחלק מהם
זו הייתה תוכנית פופוליססטית ללא מחשבה ועלתה למשלם המיסים [לכם ולי] והמדינה הון תועפות.
לדעתי, היה רצוי תוכנית לדירות 2-3 חדרים בלבד ולא דירות יוקרה. דירות שמתאימות לזוגות צעירים או רווקים שיש להם קושי ברכישת נכס ראשון למגורים בראשית דרכם.
אם היו משווקים דירות קטנות אז היו יותר דירות במלאי באותו שטח נדל"ן.
כמו כן איסור השכרת הדירה כדי למנוע סתם סחר בנדל"ן והפקת רווחים לקונים ע"ח משלם המיסים. וההסבר הוא שהם רוכשים דירה גדולה, משכירים אותה ועוברים לשכירות לדירה קטנה יותר. ז"א שאתם ואני ממנים לזוגות האלו חדר אחד והם משכירים אותה ברווח.
עייני לא צרה שאנשים מצליחים ומרוויחים, אבל, לא על חשבון המיסים שלי. ומי שלא רואה את זה כמוני, כנראה שלא מבין במקרו כלכלה.
ואם זה נשמע מעט קיצוני, אפשר היה לחלק לשתי תוכניות האחת לזוגות צעירים ללא ילדים ולרווקים והשנייה לזוגות צעירים עם ילדים וגודל דירה בהתאם.
 
גרמה לזוגות צעירים לסחור בנדל"ן למרות שהמטרה שלהם היתה למצוא קורת גג במקום נורמלי
אני מסכים עם התוצאה אבל צריך לזכור שאף אחד לא הכריח אנשים לקנות דירות במחיר למשתכן.
אם תציע לי לקנות קרקע על הירח ב-50 אחוז הנחה זה לא אומר שאני צריך לקנות אותה.
לדעתי, היה רצוי תוכנית לדירות 2-3 חדרים בלבד ולא דירות יוקרה
הלוואי! דירות 2-3 חדרים לדעתי הכי ורסטיליות בשימוש שלהן- זוג צעיר, זוג+ ילד, שותפים, אל-הוריים, רווקים בגיל מאוחר, מבוגרים לאחר צאת הילדים מהבית...

אבל פה המנטליות היא לקנות דירה לכל החיים. אז זוג צעיר יקח משכנתא לדירת 4 חדרים למרות שייתכן שיחלוף עשור עד שכל החדרים יהיו בשימוש,
ובאותו אופן מבוגרים נשארים בדירות ענק גם לאחר צאת הילדים מהבית. אבל מה לעשות, לא כל החלטה היא כלכלית נטו.
 
הרעיון עצמו הוא רעיון טוב (פתרונות דיור לזוגות צעירים), אבל היישום שלו היה גרוע.
באופן כללי מי שהוביל אותה בעיניי הוא אחד הפוליטיקאים הגרועים ביותר שנראו על פני האדמה, אבל נשאיר פוליטיקה למקום אחר.
כמו שנאמר מעליי, התוכנית הייתה צריכה להתמקד בדירות קטנות עם הגבלות - חייב לגור בדירה ולא להשכיר אותה.
כמו כן, היו הבדלים גדולים מידי בין מיקומים גאוגרפיים. לא הגיוני לשווק דירה בקריית אונו, ודירה בטירת הכרמל - מה שיקרה זה שפשוט האוכלוסיה החזקה תקנה במקומות החזקים, ויותר חלשה בפריפריה המרוחקת. זה מגדיל עוד יותר את פער המחירים בין המרכז לפריפריה.
בעיניי היו צריכים להתמקד בפריפריות בלבד תוך כדי פיתוח תשתיות, בתי ספר ועידוד חברות להעביר פעילות לערים אלו (לדוגמה חברות הייטק).

כן, הרבה יותר ארוך ומורכב מלגלם הנחה בדירה מקבלן, אבל היה נותן פתרון אמיתי בעיניי.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
זו הייתה תוכנית פופוליססטית ללא מחשבה ועלתה למשלם המיסים [לכם ולי] והמדינה הון תועפות.
לדעתי, היה רצוי תוכנית לדירות 2-3 חדרים בלבד ולא דירות יוקרה. דירות שמתאימות לזוגות צעירים או רווקים שיש להם קושי ברכישת נכס ראשון למגורים בראשית דרכם.
אם היו משווקים דירות קטנות אז היו יותר דירות במלאי באותו שטח נדל"ן.
כמו כן איסור השכרת הדירה כדי למנוע סתם סחר בנדל"ן והפקת רווחים לקונים ע"ח משלם המיסים. וההסבר הוא שהם רוכשים דירה גדולה, משכירים אותה ועוברים לשכירות לדירה קטנה יותר. ז"א שאתם ואני ממנים לזוגות האלו חדר אחד והם משכירים אותה ברווח.
עייני לא צרה שאנשים מצליחים ומרוויחים, אבל, לא על חשבון המיסים שלי. ומי שלא רואה את זה כמוני, כנראה שלא מבין במקרו כלכלה.
ואם זה נשמע מעט קיצוני, אפשר היה לחלק לשתי תוכניות האחת לזוגות צעירים ללא ילדים ולרווקים והשנייה לזוגות צעירים עם ילדים וגודל דירה בהתאם.
צודק יוסיק.תוכנית פופוליסטית ממדרגה ראשונה. אין בה כל הגיון.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א סקר שוק מול יועצים/סוכנים עבור אבא שלי, שמעוניין כעת להפעיל את הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
עתיד מתוק סקר: מוסד נשיא המדינה - התוצאות המדהימות! פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 17
I סקר: משכנתא או שכירות? דירה למגורים נדל"ן 194
עתיד מתוק סקר: מוסד נשיא המדינה - לבטל? להשאיר? לשנות? פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 18
J סקר בזק: הוצאות לזוג בפרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 75
V בדיקת סקר רפואית - מתי כדאי? אוף טופיק 5
B סקר עובדי הייטק: כמה המעסיק מפריש לכם לפנסיה ברכיב התגמולים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
M התלבטות/ סקר להורים- האם כדאי לעשות ביטוח בריאות פרטי לתינוק מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 3
algo.il שיקולים ותהיות בבחירת קרן פנסיה וגמל\השתלמות לאחר סקר שוק ולימוד עצמי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 14
A [סקר] איפה נמצא תיק ההשקעות הממוסה שלכם? שוק ההון 34
ד סקר עמלות מוסדות פיננסים צרכנות פיננסית 3
חתול לילה סקר: האם מובילי המאבק צריכים להסכים לפשרה פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 379
guesto סקר: עד כמה פסיבי התיק שלכם? שוק ההון 28
הק995 חובת מילוי סקר פולשני של הלמ"ס אוף טופיק 47
oferM סקר: האם הריבית העולה תוריד את מחירי הדירות מחוץ לאיזור הפריפריה ? פוסטים מאיכות נמוכה 7
O סקר - האם מייק צריך להשקיע בקרן של אינבסקו במקום בזו של בלאקרוק? שוק ההון 471
E סקר: דירה ענקית 6 חדרים VS ארבע חדרים עם גינה גדולה נדל"ן 9
ט סקר - עד מתי חורף הקריפטו? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 8
adamshalev מה תהיה התשואה השנתית היחסית של ARKK מול SPY חמש שנים מהיום - סקר 3 שוק ההון 8
ק סקר שוק בנקים ופתיחת חשבון בנק - מרחוק צרכנות פיננסית 7
adamshalev מה תהיה התשואה השנתית היחסית של ARKK מול SPY חמש שנים מהיום - סקר 2 שוק ההון 21
stamEhad סקר -מחזיקים נכסים שלא בהכרח קורלטיביים לשוק המניות? שוק ההון 11
חתול לילה סקר: האם זה תיק טוב למשקיע מתחיל? שוק ההון 78
Harvey אסטרטגיה להשקעה בנדל״ן באיזור גוש דן, סקר - מה הסוג נכסים המועדף עליכם? נדל"ן 8
הסולידית סקר: איזו ערכת עיצוב הכי מוצלחת? שער הקהילה 35
nicepo1 סקר,בחירה בנכס ספקולטיבי ל20 שנה אוף טופיק 11
flower סקר | חקיקה אזרחית אוף טופיק 18
S סקר שוק בין הבנקים כדי למצוא את הבנק האטרקטיבי ביותר צרכנות פיננסית 5
flower סקר - עוזר\ת וירטואלית - Alexa/Bixby/Cortana/Siri/Google אוף טופיק 19
T סקר שוק מסחר עצמאי ברוקרים ופלטפורמות מסחר 21
twister סקר + דיון: כמה מזומן אתם מחזיקים בעו"ש למחייה היומיומית? שוק ההון 120
Mr. Bigglesworth סקר: כמה התיק שלכם חשוף ישירות לשקל? שוק ההון 6
גרהם סקר בחירות 2020 אוף טופיק 1378
S סקר - עד כמה אתם הייתם מוכנים לפשרה כדי למנוע בחירות נוספות אוף טופיק 152
א סקר ריבית מובטחת עד סוף החיים שוק ההון 20
L סקר ביטול הוי הכחול בוואטסאפ - יש לכם ווי כחול בווטסאפ או שביטלתם את זה? אוף טופיק 54
ג אחוזים קטנים מהתיק בניירות ספקולטיביים + סקר שוק ההון 11
the_newbie סקר: אלוקציית נכסים ע"פ מצב משפחתי שוק ההון 36
דור דורים מועד ב' – סקר בחירות 2019S אוף טופיק 1073
Jenia29 סקר משכורות אוף טופיק 7
קורא הדוק אם מחר מבטלים את הפטור ממס בקרן השתלמות. מה אתם עושים? (סקר) צרכנות פיננסית 20
S סקר למשקיעי מדדים פסיבים על החלק המנייתי בתיק שלכם שוק ההון 67
adamshalev סקר: איזה סוג של משקיע אתם? שוק ההון 37
דור דורים סקר בחירות 2019 - אחרי הגשת הרשימות אוף טופיק 119
S סקר למשקיעים באופן פרטי עם חשבון חייב במס שוק ההון 40
H סקר ביטוח בריאות צרכנות פיננסית 79
123W סקר בחירות 2019 אוף טופיק 2476
adamshalev סקר: מה ההקצאה שלכם למניות היום שוק ההון 153
S סקר תושבות אוף טופיק 0
S סקר: עצמאים מרוויחים יותר ? אוף טופיק 3

נושאים דומים

Back
למעלה