• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

סגנון ההשקעה של הסולידית

$$$ טראמפ $$$

משתמש רגיל
הצטרף ב
29/12/25
הודעות
196
דירוג
122
קראתם את הפוסט החדש מהבוקר?

במילים אחרות, השקעה פסיבית בהגדרה לא יכולה להיות אוניברסלית. וככל שיותר אנשים ישקיעו באופן פסיבי, התמריץ להשקיע אקטיבית רק גדל (*). מה שעבד כשניהול הפסיבי היה 10% מהשוק עלול שלא לעבוד כשנגיע ל-70%. במובן זה הפסיביות הופכת לקורבן של ההצלחה של עצמה. “השקעות לעצלנים” הוא חלק מהתהליך מכיוון שהוא משווק את הצלחת האתמול כאם כל השיטות של מחר.

(*) זו, בין היתר, אחת הסיבות שאני עצמי כבר לא משקיעה פסיבית.
 
נערך לאחרונה ב:
זה תלוי באיזה שלב אתה נמצא בחיים ומה אתה רוצה מהתיק שלך, זה מזכיר בעיניי את הדיון אם לשכור דירה או לקנות
 
זה תלוי באיזה שלב אתה נמצא בחיים ומה אתה רוצה מהתיק שלך, זה מזכיר בעיניי את הדיון אם לשכור דירה או לקנות
אבל זה נכתב בהכללה לכל הקוראים.
וזה לא הסיבה שהיא ציינה.
 
אני חושב שהיא צריכה לקרוא את הפוסט של עצמה מלפני 10 שנים:

הוא עונה בדיוק לטענות שהיא העלתה בפוסט החדש.
 
היי מענין מה כולם כאן חושבים, אני לפני כניסה גדולה לשוק וקצת התבשלתי עם הטענות מהסוג של הסולידית
בגדול הטיעון שבעיני הוא החשוב ביותר הוא, מה אם מדובר במשחק של אתמול?
כלומר נשמע שהיתרון של המשקיע הפאסיבי די נמחק בהינתן מספיק אנשים שמחקים אותו
כמו המחקר שהיא ציטטה על שונות פוחתת בין מניות המדדים,
אולי חלק מהתמחור של מניה הוא כמה היא נקנית ע"י פאסיביים במנותק מביצועי החברה
הרי כולם כאן יסכימו שנראה שהשוק מתמחר מחדש מניות כלומר מכפילים שבעבר היו נחשבים בועה היום הם סטנדרט
חוץ משנות האלפיים העליזות [תגידו מה הלך שם לעזאזל למה הגיעו לכזאת בועה שעדיין לא מתקרבים לשווי היום 26 שנה אחרי?]
בגדול זו הבעיה היסודית של כלכלה - מה קורה שתיאוריות כלכליות פוגשות אנשים -הם מגיבים לתיאוריות בצורה שהופכת את התיאוריה ללא רלוונטית
 
אבל זה נכתב בהכללה לכל הקוראים.
וזה לא הסיבה שהיא ציינה.
אני לא יודע מה המניעים שלה, יכול להיות שהאחוז משקיעים פסיבית שגדל משנה לשנה זה מה שיקריס את הכלכלה...מצד שני, זה הדבר הכי יעיל עם מינימום מאמץ לאורך השנים...מה האלטרנטיבה? זה בנתיים ממשיך לעלות? נכון שאי אפשר לדעת מה צופן העתיד אבל זה "הימור" בטוח יחסית
 
הוא עונה בדיוק לטענות שהיא העלתה בפוסט החדש.
לא בדיוק. היא לא עונה על הטענות שהיא העלתה בפוסט אלא היא נותנת את הפתרון שלה למצב כזה - ״המשמעות היא שאם “כולם” יאמצו את פילוסופיית ההשקעה הפסיבית, התועלת שבהשקעה מבוססת ניתוח תזנק באופן דרמטי. אני עצמי אהפוך למשקיעה אקטיבית.״

וזה בדיוק מה שהיא כתבה שהיא עכשיו עושה…

אישית - אני לא חושבת שאנחנו שם. ודווקא ההסברים שלה על כמה הפסיכולוגיה וההתנהגות של המשקיע משפיעים (ופוגעים) ביכולת של אנשים להתמיד כמשקיעים פסיביים מצדדת בכך, שלא כולם יהפכו להיות משקיעים פסיביים. ועל כן מי שכן יוכל להתמיד יוכל לכאורה להמשיך ו- ״לרכב על גבם״ של המשקיעים האקטיביים (או הפסיביים לשעבר :> ).
 
הסולידית מלמדת מכלול שלם של דברים מעבר להשקעות פסיביות מסוימות. אולי הגיע הזמן לקרוא מה היא כותבת כפילוסופיה שלמה ועקבית, ולא רק את הפוסטים שנשמעים כמו הדרכות נקודתיות שמתיישבות על לב הקורא.
 
נערך לאחרונה ב:
היה כבר שרשור בנושא בעבר הרחוק. למרות נפוצות הקרנות הפסיביות, פחות מ 10% מהמסחר היומי ניתן ליחס לקרנות פסיביות , עיקר המסחר במניות עדיין ברובו הגדול הוא אקטיבי והם קובעים את מחירו, גם אם האחזקות הפסיביות גדולות מאחוז המסחר שלהם.

הצ'ט מוסר שבין 20-25% ממניות חברות ה sp500 מוחזק ע"י קרנות פסיביות , בעוד במסחר שלהם, הקרנות אחראיות רק על סביב ה 7% מהמסחר הכולל של מניות המדד.

משקיע פסיבי תפקידו להשיא את הממוצע, לא לנצח.
 
נערך לאחרונה ב:
היה כבר שרשור בנושא בעבר הרחוק. למרות נפוצות הקרנות הפסיביות, פחות מ 10% מהמסחר היומי ניתן ליחס לקרנות פסיביות , עיקר המסחר במניות עדיין ברובו הגדול הוא אקטיבי והם קובעים את מחירו, גם אם האחזקות הפסיביות גדולות מאחוז המסחר שלהם.

הצ'ט מוסר שבין 20-25% ממניות חברות ה sp500 מוחזק ע"י קרנות פסיביות בעוד המסחר שלהם אחראי רק על סביב ה 7% מהמסחר הכולל של מניות המדד.

משקיע פסיבי תפקידו להשיא את הממוצע, לא לנצח.
מהיכן המספרים? תן קישור, מעניין :)
 
הדעה האחרונה שהיא לא חזרה בעצמה היה השקעה פסאיבית היא חזרה עד היום מרוב הדעות הראשונות שלה
אני חושב שבקרוב יהיה שינוי השם
 
אז מה עושים עכשיו איבדתי את המצפן :|
הפוסט שלה מכיל, לפי דעתי, את התשובה לשאלה הזו.
אין הרבה סופרים כלכליים שזכו לקבל את התייחסותה של הסולידית בבלוג שלה. יש לה פוסט או שניים על ג'ון בוגל, על הארי בראון, ועכשיו על תמיר מנדובסקי.
אלו הם הרבנים שלה, שהרי הם זכו לקבל אצלה במה. ולכתבים שלהם אתה יכול להמשיך.
 
תיק הדיבידנד שלי חגג 6 שנים לאחרונה, אני מאמינה שכתבתי על זה לא מעט בבלוג ובפורום.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
תיק הדיבידנד שלי חגג 6 שנים לאחרונה, אני מאמינה שכתבתי על זה לא מעט בבלוג ובפורום.
אפשר לשאול למה באמת עזבת את הקרנות סל ועברת לדיבידנדים? מתי עדיף ככה ומתי ככה?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
אורי התאמת מכשיר ההשקעה לפלטפורמה העדיפה שוק ההון 13
algo.il ניתן לכמת מספרית את חופש ההשקעה בIRA לעומת פקטורים אחרים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
T "בגיל צעיר,ההשקעה הכי טובה היא בעצמך" התפתחות אישית 1
B האם לדעכתכם זה הזמן להכנס לשוק (נניח לסנופי) אם ההשקעה היא לחמש שנים? פוסטים מאיכות נמוכה 15
K מדד עולמי - זאת באמת ההשקעה האולטימטיבית? שוק ההון 2
F יש איזה ברוקר שיכול לנעול לי את ההשקעה לטווח של כמה שנים ? שוק ההון 2
ש ההשקעה הראשונה שלי וקשה לקפוץ למים שוק ההון 4
Y אופן ההשקעה באג״ח ממשלתי בינוני/ארוך שוק ההון 2
S מספר שאלות להשוואה בין אפיקי ההשקעה הפופולריים שוק ההון 3
G קרנות ההשקעה של האפוטרופוס הכללי שוק ההון 1
A צריך קצת עזרה בלהבין את אופציות ההשקעה בבלנדר צרכנות פיננסית 2
S מיסוי ריאלי לעומת מיסוי נומינלי - חשיבות אופק ההשקעה. שוק ההון 66
G מחפש את האפיק ההשקעה השני שלי לאחר הACWI של BlackRock שוק ההון 13
נ מיטב דש משנה את מדיניות ההשקעה של מסלול מניות פאסיבי פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 22
E בהנחה לאינפלציה והעלאת ריבית מה אפיקי ההשקעה במט"ח לשמירת ערך הקנייה שוק ההון 15
D ההשקעה ״האלטרנטיבית״ הטובה ביותר שעשיתם התפתחות אישית 43
פ קרן השתלמות מקסום תשואות ע"י פיזור הכסף בין מסלולי ההשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
O מה אינפלציה תעשה לכדאיות ההשקעה בנדל״ן? ואיך מתגוננים? נדל"ן 29
T התלבטות השקעה בין דירת קבלן לדירת יד 2 (סכום ההשקעה שונה) נדל"ן 3
A תשואה משכר דירה או פוטנציאל עליית הערך - כיצד אתם מתעדפים את ההשקעה שלכם? נדל"ן 15
ש מהם אפיקי ההשקעה/חיסכון הקיימים בשוק? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
M חלוקת ההשקעה בניירות ערך לפי מיסוי? מיסים 1
G ייעוץ לגבי גרייס ומיחזור משכנתא למטרות הגדלת הון ההשקעה נדל"ן 3
A 2/3 פריים, האם זה הופך את ההשקעה לנדלן עם 8% תשואה עדיפה על שוק ההון? נדל"ן 34
S תוכנית ההשקעה שלי - פוסט ראשון! שוק ההון 14
דור דורים תזמון/איזון מבוסס שיעור ריבית – ההשקעה של יוסי שוק ההון 0
M בחירת סוג ההשקעה בפלח הסולידי, אשמח לעזרה שוק ההון 4
I יתרונות ההשקעה ב IB שוק ההון 6
A מה אפיק ההשקעה הכי מומלץ לסכום של כ 30,000 ₪ ? שוק ההון 4
I כיצד ניתן להשקיע בשוק ההון ולהצמיד את תשואת ההשקעה למחירי הדירות? נדל"ן 2
M פער קיצוני בין רשימות הנכסים למדיניות ההשקעה שוק ההון 3
N אסטרטגיה לאחר עליה למכור את ההשקעה במניה שוק ההון 18
ר באלו מוצרים פיננסים אפשר להגיע לחוב שעולה על ההשקעה? שוק ההון 15
A שינוי תמהיל בשנים שלקראת הגעה ליעד ההשקעה שוק ההון 28
C תכנית ההשקעה שלי שוק ההון 22
ע שתפו את אסטרטגיית ההשקעה באג"ח שלכם :) שוק ההון 25
S האם ההשקעה ב-B2B היא הנכונה למצבי? שוק ההון 5
C חוות דעת לגבי תיק ואופן ההשקעה שלו שוק ההון 7
Y שאלות לגבי ההשקעה באמצעות IB שוק ההון 52
Odnight תוכנית ההשקעה שלי - אשמח לשמוע את דעתכם שוק ההון 6
א ההשקעה הגרועה ביותר שניתן להעלות על הדעת דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 61
ג חיפוש פוסט- כל צורות ההשקעה באגח האפשריות שוק ההון 1
DavidA ההשקעה הכי כואבת שלכם שוק ההון 46
O.G זקוק לעזרה בבחירת כלי ההשקעה ב-IRA שוק ההון 5
ש שאלה על ההשקעה בזהב בתיק הארי בראון שוק ההון 17
I מס רווחי הון בתלות בתקופת ההשקעה שוק ההון 3
8 רגע לפני ההשקעה יומני מסע אישיים 5
G גודל תיק ההשקעה ביחס להון הזמין- שאלה שוק ההון 4
ט קרן השתלמות לעצמאים במארג ההשקעה שוק ההון 0
A האם אתה מפזרים את ההשקעה על מספר מטבעות משיקולי מס? שוק ההון 45

נושאים דומים

Back
למעלה