• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

נמצא בפרשת דרכים מקצועית-מתבלט לאיזה כיוון עליי לפנות

מקווה שכפי שאתה מתאר זאת-השד לא נורא כל-כך. בסוף, הכי חשוב לי העניין בעבודה. אחר כך התנאים (תנאים סוציאליים, שכר, סביבת העבודה, האנשים שאעבוד איתם וכד'). אני מאוד מקווה שלא אתחרט על ההחלטה לבצע הסבת מקצוע. כרגע, זה האור היחיד שאני רואה במנהרה האפלה בה אני נמצא כעת.

העניין בעבודה הכי חשוב.
וואתה לא נמצא במנהרה אפלה, אתה כרגע בונה את הנתיב שלך, ואתה צריך להנות מהדרך.
 
מקווה שכפי שאתה מתאר זאת-השד לא נורא כל-כך. בסוף, הכי חשוב לי העניין בעבודה. אחר כך התנאים (תנאים סוציאליים, שכר, סביבת העבודה, האנשים שאעבוד איתם וכד'). אני מאוד מקווה שלא אתחרט על ההחלטה לבצע הסבת מקצוע. כרגע, זה האור היחיד שאני רואה במנהרה האפלה בה אני נמצא כעת.
גם אם תתחרט בסופו של דבר זה לא סוף העולם. תמיד אפשר לחזור אחורה. ברור דתפגע מזה כך או אחרת, אבל אתה בחור צעיר וכל החיים לפנייך אז תוכל להתגבר על זה.
 
מרגיש צורך לעדכן אתכם ולשמוע את דעתכם:
לאחר חיפושי עבודה ארוכים ומייגעים, הצלחתי למצוא משרה מלאה בחברה פרטית קטנה. השכר ההתחלתי שהוצע לי היה נמוך מאוד (מדובר על שכר שעתי), אך לאחר מיקוח עקשני הצלחתי להעלותו בכ-25%. השכר הממוצע החודשי הצפוי, ברוטו, יעמוד על כ-11.5K. המשרה עצמה לא מאוד רחוקה ממקום מגוריי (כחצי שעת נסיעה ברכב פרטי), אני מגיע לעבודה עם הרכב ומקבל דמי נסיעות (כשקל לקילומטר). העבודה עצמה הרבה יותר מעניינת ומאתגרת מהעבודה הקודמת שהייתה לי. עם זאת, לא הכל ורוד-אין לי קרן השתלמות (וכנראה שגם לא תהיה-לא מקובל לפתוח קה"ש בחברה זו), התנאים הסוציאליים מאוד בסיסיים (קרן פנסיה ותו לא). סביבת העבודה היא לא "וואו"-סביבת לואו-טק טיפוסית:המון רעש מכני של ניסור/מחרטות/לחץ אוויר בפעולה (כן, אני יושב בסביבה משרדית, אך עדיין-הרעש חודר פנימה). מבחינה מקצועית-העבודה אכן יותר מעניינת ומאתגרת מהעבודה הקודמת, אך אין כמעט שום שימוש בידע מתמטי-הנדסי מתקדם (נוסחאות וחישובים מתמטיים הקשורים לתכן מכני/אנליזות חוזק וכד'). רוב העבודה היא על תוכנת תיב"ם, עבודה שבתכלס גם הנדסאי יכול לבצע, וזה אכן מה שקורה: בצוות "ההנדסה" אני יושב כתף אל כתף עם שני הנדסאים שעושים את אותה העבודה שאני עושה. כפי שכבר ציינתי בהודעותיי הקודמות בפוסט-כבודם של ההנדסאים במקומם מונח, אבל אם אחרי 4 שנים מפרכות באוניברסיטה טובה ומוכרת אני מוצא את עצמי מבצע ג'וב של הנדסאי-ככל הנראה זרקתי לפח 4 שנים שיכלתי לנצל בצורה טובה יותר (שלא נדבר על ההשקעה בלמידה לפסיכומטרי וההשקעה בתעודת בגרות טובה בבית הספר התיכון). אז מצד אחד אני עושה עבודה מעניינת יותר, נוסע פחות, מרוויח יותר, אבל הכל יחסי. הרבה מחבריי השתלבו בחברות הביטחוניות למיניהן במשרות הנדסיות לא רעות, ואני נאלץ לעבוד כהנדסאי עם תואר בהנדסה. הסיטואציה הזו לא נותנת לי מנוח-התקבלתי לעבודה הנוכחית ממש רגע לפני שהתחלתי את קורס ההסבה לתוכנה אליו התקבלתי (בכל זאת-רציתי לתת עוד צ'אנס לתחום לפני שאני עוזב אותו לצמיתות). אני קורא כאן לא מעט פוסטים של אנשי פיתוח תוכנה בהייטק שמדברים על קרנות ההשתלמות שלהם, על התנאים המפנקים, על השכר המפנק-ואת האמת, אני מקנא בכל ליבי, ומתחרט עד מאוד שלא בחרתי להתקמצע דווקא במדעי המחשב (ולא, לא רק בגלל התנאים והשכר, אלא גם מתוך עניין). כשחיפשתי עבודה חרשתי את אתרי מודעות הדרושים עשרות פעמים. יש ג'ובים לא רעים למהנדסי מכונות, אבל הם נמצאים בעיקר בחברות הבטחוניות, שכידוע-הליך הקבלה בהן ארוך ומייגע, וכולל סיווג בטחוני. יש עוד כמה חברות גדולות אחרות שיש בהן ג'ובים לא רעים למהנדסי מכונות, אך המספר מצומצם. כל שאר המשרות הן משרות "הנדסאים עם עדיפות למהנדסים" למיניהן, בכל מיני מפעלי לואו-טק. גם בחברות הבטחוניות וגם בחברות הפרטיות-השכר די נמוך, וכנראה שהתקרה שלו נמצאית איפה שהוא במשכורת ההתחלתית של מפתח תוכנה. לסיכום-המצב בהחלט השתפר (יחסית), אבל אני עדיין חסר מנוח. אני עדיין צעיר יחסית, עוד לא מאוחר עבורי לבצע שינוי (אולי במקום הסבה שלא תאפשר לי לעבוד כחצי שנה-אעשה "הסבה" עצמאית/לימודי ערב כלשהם אחרי העבודה?).
 
אני בהחלט הייתי נותן למקום עבודה הנוכחי שנה שנתיים ובמקביל מעשיר את הידע בקורסים בתחום התכנות כדי להשאיר את כל האופציות פתוחות.
 
אם אחרי 4 שנים מפרכות באוניברסיטה טובה ומוכרת אני מוצא את עצמי מבצע ג'וב של הנדסאי-ככל הנראה זרקתי לפח 4 שנים שיכלתי לנצל בצורה טובה יותר (שלא נדבר על ההשקעה בלמידה לפסיכומטרי וההשקעה בתעודת בגרות טובה בבית הספר התיכון).

לדעתי ללימוד יש ערך בפני עצמו, גם ללא מטרה חומרית.

ואת האמת, אני מקנא בכל ליבי, ומתחרט עד מאוד שלא בחרתי להתקמצע דווקא במדעי המחשב

קנאה ללא עשייה רלבנטית זה רעל. אתה מרעיל את עצמך. או שתעבור לתוכנה, או שתישאר בהנדסת מכונות ותפסיק לקנא ולהסתכל לצדדים.
תהיה מרוצה ממה שיש לך. כי אם לא תהיה מרוצה, זה יקרין החוצה. אנשים מרגישים את זה.

בצוות "ההנדסה" אני יושב כתף אל כתף עם שני הנדסאים שעושים את אותה העבודה שאני עושה. כפי שכבר ציינתי בהודעותיי הקודמות בפוסט-כבודם של ההנדסאים במקומם מונח

אל תזלזל בהנדסאים, יתכן שמבחינת המעסיק הם עושים עבודה טובה יותר ממך, ואתה עוד לא הוכחת את עצמך בכלום.
 
אל תזלזל בהנדסאים, יתכן שמבחינת המעסיק הם עושים עבודה טובה יותר ממך, ואתה עוד לא הוכחת את עצמך בכלום.
אגב, יכול להיות בהחלט מצב שבו מעסיק צריך 2.9 הנדסאים, ו0.1 מהנדסים.
בשביל זה הוא ישכור שני הנדסאים ומהנדס, ויתן למהנדס לעשות 90% מהזמן עבודה של הנדסאי. זו בדיוק המשמעות של עבודה ל"הנדסאי עם עדיפות למהנדס".
אגב, אם להשוות למה שקורה בתחום התוכנה שאתה משווה אליו כל הזמן - הרבה מהעבודה שבוגר תואר ראשון עושה רוב הזמן, גם מי שלמד תכנות במסלול "הנדסאי" יכול ללמוד. ההבדל הוא בדברים שהבוגר מסוגל לעשות וההנדסאי לא, או שהבוגר עושה בקלות יותר.

יכול להיות גם שהוא לא יודע שהוא צריך מהנדס. אתה צריך לבדוק כל הזמן אם אתה יכול להביא מהידע שרכשת כמהנדס ולהשתמש בו כדי לייעל את העבודה לכל ההנדסאים במקרים מסויימים. זה לא חייב להיות בכל מה שאתם עושים, אבל כל דבר כזה יעלה את קרנך בעיני המעסיק.

לגבי העבודה עצמה, אם נראה שיש ביקוש למהנדסים בעלי ניסיון - תצבור ניסיון בינתיים, ועוד כמה שנים תנסה לשדרג את העבודה.
 
  • אהבתי
Reactions: YPV
מעדכן אתכם במה שקרה מאז ההודעה האחרונה שלי בפוסט הזה, ומבקש לשמוע את עצתכם.
מהרגע שבו התחלתי לעבוד בעבודה החדשה עד לפרוץ משבר הקורונה, בסך הכל הייתי מרוצה ונראה היה גם שהיו מרוצים ממני.
הספקתי לעבוד על מספר פרוייקטים, הלקוחות בסך הכל פירגנו, נראה היה שהבוס מרוצה, ובסך הכל-הסתדרתי מצויין עם כל הקולגות שלי.
כל זה היה נכון עד לרגע שבו התפרצה הקורונה. הנחיות הממשלה היו צמצום כמות העובדים בתעשייה ל30% או לעד 10 עובדים, הנמוך מביניהם.
כיוון שאני חדש, אני (היחיד מההנדסה) ועוד מספר ספור של עובדים נשלחנו לחל"ת. בקשתי לעבוד מהבית (מה שבגדול אפשרי כי הרי רוב העבודה שלי מבוצעת מול המחשב)-סורבה. אני מאמין שדווקא אני נשלחתי לחל"ת כי הצלחתי להתמקח על השכר+כי הייתי די חדש, והרי שהחל"ת זו הזדמנות נהדרת בשביל המעסיק לחסוך בהוצאות. הובטח לי ע"י המעסיק כי לאחר חודש (ואף צויין התאריך המדוייק) אחזור מהחל"ת ומקסימום מישהו אחר ישלח במקומי ("רוטציה"). כיומיים לפני תאריך סיום החל"ת, לאחר שראיתי כי לא יוצרים איתי קשר, החלטתי באופן יזום לפנות למעסיק ולנסות להבין מה קורה.
המעסיק ענה כי הוחלט לא לבצע "רוטציה" בשלב זה (בניגוד להבטחה) ושכל מי שיצא לחל"ת ימשיך להיות בחל"ת עד שהמצב במשק יתבהר.
כמובן שקיבלתי את ההודעה בכעס מסויים, אך כלפי המעסיק שידרתי "הבנה", בכל זאת-היה לי רק מה להפסיד אם הייתי מביע תרעומת על החלטתו.
בימים האחרונים ההקלות התחילו להשתחרר לאט לאט, ונראה היה שכל מי שנמצא בחל"ת, לפחות מסביבתי הקרובה, חוזר לעבודה.
החלטתי להרים טלפון למעסיק ולראות איתו מה קורה. המעסיק מצידו אמר לי שהוא נמצא בחוסר וודאות עסקית, אך ינסה לראות אם ניתן יהיה להחזיר אותי לעבודה. לאחר מספר ימים המעסיק התקשר והודיע שבשל מיעוט הזמנות-הוא נאלץ להפסיק את עבודתי בחברה.
ההרגשה שלי היא קשה מאוד, סוג של הרגשת בגידה. כשהתחלתי לעבוד בחברה, נוצר אצלי הרושם שמדובר בחברה הגונה, אך מסתבר שטעיתי.
אני מבין שיתכן שהחברה נמצאית בקשיים פיננסיים, אבל עצם זה ששיקרו לי לגבי "רוטציית החל"ת" מעידה על כך שנהגו בי בחוסר הגינות, לפחות לדעתי.
פיטורין זו דרך לא יצירתית להתמודד עם המשבר הזה, דווקא קיצוצי שכר או קיצוצי שעות לכלל העובדים הן דרכים מוצלחות יותר לדעתי.
הרי מדובר במשבר שהוא לא פיסקלי בבסיסו אלא בריאותי, בסוף הביקושים יחזרו והכלכלה תחזור לאיתנה.
המעסיק הנוכחי גרם לי לעזוב את העבודה הקודמת, עבודה שבה הייתי קרוב לקבל תקן מהנדס, וכעת-מותיר אותי ללא עבודה כלל. לא צברתי עדיין מספיק ניסיון והשוק עכשיו נמצא ממילא במצב לא קל, כך שלמצוא עבודה חדשה יכול להיות עניין של חודשים ארוכים, גם כיוון שיש תחרות עזה על כל משרה וגם כיוון שלא הספקתי עדיין לצבור מספיק ניסיון כדי להיות שחקן חזק יותר בשוק העבודה.
כמובן שהתחלתי עם חיפושי העבודה עוד במהלך החל"ת כדי "לבטח את עצמי" לכל מקרה, אבל בינתיים כפי שאתם יכולים לנחש אין לי יותר מדי הצלחה בעניין.
נראה שאפשרות ההסבה חוזרת להיות רלוונטית מתמיד, אולי פשוט אין שום ברירה אחרת, אבל גם בשוק ההייטק להבנתי המצב לא מזהיר.
אשמח לכל עצה שתוכל לסייע לי להבין כיצד להמשיך מכאן:'(
 
אני מבין שיתכן שהחברה נמצאית בקשיים פיננסיים, אבל עצם זה ששיקרו לי לגבי "רוטציית החל"ת" מעידה על כך שנהגו בי בחוסר הגינות, לפחות לדעתי.
אל תיקח את זה אישית. זו החלטה עיסקית של המעסיק.
מה גם שהמעסיק לא חייב לעדכן אותך בזמן אמת במחשבות שלו. יכול להיות שהוא באמת שקל לעשות רוטציה בהתחלה ואז התחרט.

נראה שאפשרות ההסבה חוזרת להיות רלוונטית מתמיד, אולי פשוט אין שום ברירה אחרת, אבל גם בשוק ההייטק להבנתי המצב לא מזהיר.
אשמח לכל עצה שתוכל לסייע לי להבין כיצד להמשיך מכאן
בדרך כלל במהלך משבר אנשים חוזרים לאקדמיה כדי לנוח ולהעביר שם את הזמן בו קשה למצוא עבודה.
יכול להיות שהסבה בזמן הזה היא גם צעד נכון.

כמובן שהתחלתי עם חיפושי העבודה עוד במהלך החל"ת כדי "לבטח את עצמי" לכל מקרה, אבל בינתיים כפי שאתם יכולים לנחש אין לי יותר מדי הצלחה בעניין.
זה משבר קשה, אין מה לעשות. אומרים שבנק ישראל הזרים נזילות ובכך הטמין פצצה בהשהייה של חצי שנה.
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3820250,00.html
לכן כולם צריכים להיות בכוננות בספטמבר. המעסיקים מכינים לנו הפתעה "אחרי החגים".

האם יש לך אפשרות להשיג עבודה זמנית (שיעורים פרטיים וכו') ולחפש עבודה תוך כדי?

לא צברתי עדיין מספיק ניסיון והשוק עכשיו נמצא ממילא במצב לא קל, כך שלמצוא עבודה חדשה יכול להיות עניין של חודשים ארוכים, גם כיוון שיש תחרות עזה על כל משרה וגם כיוון שלא הספקתי עדיין לצבור מספיק ניסיון כדי להיות שחקן חזק יותר בשוק העבודה.
תגזים בקורות חיים ותייצר רושם של ניסיון גדול. זה אף פעם לא מזיק.
אבל הבעיה היא התחרות על המשרות היום בזמן שיש אלפי מפוטרים עם ניסיון רב.
 
נערך לאחרונה ב:
צר לי לשמוע על מה שעברת. לא שזה מנחם עברתי דברים דומים בהייטק. יום אחד אתה כוככב המשרד ויום אחרי שמתחלף מנכ"ל אתה מקבל מכתב.

לגבי ההסבה להייטק, צר לי לאכזב אותך אבל זה לא פתרון קסם. מעסיקים לא מחכים לבוגרי קורסי הסבה בזרועות פתוחות ובטח לא עכשיו. המעט שכן יחשבו לכיוון יחפשו בוגרים מצטיינים, כאלו שרעבים לתחום והוכיחו יכולות לימוד. מהכתוב, לא נראה שזה אתה. אם אחרי שנתיים בתפקיד לא מאומץ + תקופת חל"ת לא מצאת את הזמן ללמוד ולהתכונן להסבה, כנראה שאין לך את התשוקה הנדרשת.

אם בכל זאת קמת מחר עם החלטה שאתה הולך על זה, ממליץ לך לנסות קורס מקוון כלשהו למתחילים בתכנות. תראה אם אתה בכלל מתחבר.
בהצלחה
 
צר לי לשמוע על מה שעברת. לא שזה מנחם עברתי דברים דומים בהייטק. יום אחד אתה כוככב המשרד ויום אחרי שמתחלף מנכ"ל אתה מקבל מכתב.

לגבי ההסבה להייטק, צר לי לאכזב אותך אבל זה לא פתרון קסם. מעסיקים לא מחכים לבוגרי קורסי הסבה בזרועות פתוחות ובטח לא עכשיו. המעט שכן יחשבו לכיוון יחפשו בוגרים מצטיינים, כאלו שרעבים לתחום והוכיחו יכולות לימוד. מהכתוב, לא נראה שזה אתה. אם אחרי שנתיים בתפקיד לא מאומץ + תקופת חל"ת לא מצאת את הזמן ללמוד ולהתכונן להסבה, כנראה שאין לך את התשוקה הנדרשת.

אם בכל זאת קמת מחר עם החלטה שאתה הולך על זה, ממליץ לך לנסות קורס מקוון כלשהו למתחילים בתכנות. תראה אם אתה בכלל מתחבר.
בהצלחה
איפה ראית שכתבתי שלא מצאתי זמן להתכונן להסבה?
סיימתי במהלך החל"ת מספר קורסים מקוונים, התקדמתי בשלב זה בעיקר בפיתוח WEB וPython.
הספקתי גם ליצור מספר מיני פרוייקטים ולהעלות לGitHub.
ולגבי ה"שנתיים בתפקיד לא מאומץ"-שנה שלמה ביליתי בנסיעות מתישות ודווקא בחודשים בהם עבדתי בעבודה הנוכחית כן התחלתי לקחת קורסי תכנות אונליין.
 
איפה ראית שכתבתי שלא מצאתי זמן להתכונן להסבה?
סיימתי במהלך החל"ת מספר קורסים מקוונים, התקדמתי בשלב זה בעיקר בפיתוח WEB וPython.
הספקתי גם ליצור מספר מיני פרוייקטים ולהעלות לGitHub.
ולגבי ה"שנתיים בתפקיד לא מאומץ"-שנה שלמה ביליתי בנסיעות מתישות ודווקא בחודשים בהם עבדתי בעבודה הנוכחית כן התחלתי לקחת קורסי תכנות אונליין.
או, אם כך אני מתנצל. חבל שלא רשמת את זה בתיאור.
לגופו של עניין, בהנחה שהמקצוע מעניין אותך, אני חושב על 2 אופציות להכנס לתעשייה:
1 - להרשם ללימודי תואר שני להנדסת חשמל\תוכנה\מדמ"ח ולחפש משרת סטודנט. בתור בוגר הנדסה עם הכרות בתכנות יהיה לך יתרון קל. החוכמה היא להכנס לאחת החברות. משם כבר הכל קל יותר. האפשרות המועדפת והיציבה יותר לטווח ארוך.
2 - לצבור נסיון בתור פרילנסר\לתרום לפרוייקט קוד פתוח\לפתח פרוייקט מעניין עם בינה מלאכותית. כל דבר שיתפוס את העין בקורות חיים. אתה צריך איזה עוגן שיאפשר כניסה. הקורסים לבד לא יספיקו.
 
או, אם כך אני מתנצל. חבל שלא רשמת את זה בתיאור.
לגופו של עניין, בהנחה שהמקצוע מעניין אותך, אני חושב על 2 אופציות להכנס לתעשייה:
1 - להרשם ללימודי תואר שני להנדסת חשמל\תוכנה\מדמ"ח ולחפש משרת סטודנט. בתור בוגר הנדסה עם הכרות בתכנות יהיה לך יתרון קל. החוכמה היא להכנס לאחת החברות. משם כבר הכל קל יותר. האפשרות המועדפת והיציבה יותר לטווח ארוך.
2 - לצבור נסיון בתור פרילנסר\לתרום לפרוייקט קוד פתוח\לפתח פרוייקט מעניין עם בינה מלאכותית. כל דבר שיתפוס את העין בקורות חיים. אתה צריך איזה עוגן שיאפשר כניסה. הקורסים לבד לא יספיקו.

לגבי אפשרות התואר השני-להבנתי ניתן להירשם לתואר שני במדמ"ח רק אם עושים השלמות רלוונטיות (למשל-לימודי תעודה בתחום מדעי המחשב בפתוחה או בת"א). מה עם ביצוע הסבה לתוכנה דרך בוטקאמפ, מציאת עבודה ראשונה בתחום ותוך כדי השלמת לימודי תעודה במדמ"ח בשביל הגושפנקא?
המטרה היא לצבור ניסיון מעשי+להשלים באמצעות לימודי התעודה את קורסי הליבה במדמ"ח כדי לפתוח לעצמי דלתות גם בחברות "נחשבות" יותר בהמשך.
 
@FireWolf
אתה עוד צעיר ואין שום סיבה לא לעשות דברים כמו שצריך. יש לך כבר תואר מהנדס אז הכל אמור להיות קל יותר ולא תהיה לך תקרת זכוכית עקב השכלה חסרה. יש לך עוד כ 40 שנה לעבוד. שווה לעשות סדר עכשיו.
לצורך העניין, נדבר על הנדסת חשמל\תוכנה או מדמ"ח.
בתואר ראשון נוסף, יהיו לך המון פטורים של השנה הראשונה ותוכל להתחיל לעבוד כסטודנט.בתואר שני, יהיו לך השלמות אבל גם פה תוכל לעבוד.
בכל מקרה, 2-3 שנים מעכשיו תהיה במקום אחר לגמרי כשכל העתיד לפניך.

באופן אישי, הייתי הולך על תואר שני עם ההשלמות הדרושות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
חתול לילה איפה נמצא הכסף שב- IB ? שוק ההון 11
tomer111 האם יש משמעות לאיזה קרן פנסיה מבחינת חברה נמצא בה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
האזרח החשדן צריך הכוונה ועזרה - נמצא במירוץ העכברים צרכנות פיננסית 47
A האם S&P500 נמצא בשיאו? שוק ההון 13
T איך אני יודע באיזה שלב הפינוי בינוי נמצא? נדל"ן 5
A [סקר] איפה נמצא תיק ההשקעות הממוסה שלכם? שוק ההון 34
ת אם הכסף הגדול נמצא בעבודות כפיים, למה בעצם הרוב לא עוסקים בזה? אוף טופיק 85
א איפה נמצא תיק ההשקעות שלכם ולמה? שוק ההון 17
S איזה אחוז מההון הנזיל שלכם נמצא במזומן ? שוק ההון 3
M למה קרן השתלמות מחקה מדד S&P500 נמצא רק בחברה אחד? אוף טופיק 2
א האם קיים יחס הפוך בין העשירון בו אתה נמצא לאחוז החיסכון שלך ? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 118
Brightside ברשותי חסכון שאינו נמצא בשימוש פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 13
N בפרשת דרכים קצת אבוד אשמח להכוונה התפתחות אישית 4
ד בן 23 בפרשת דרכים יומני מסע אישיים 27
א דרכים להרוויח יותר כסף מעבודה כשכיר יזמות והגדלת הכנסות 11
ה צומת דרכים התפתחות אישית 5
A תביעה לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף בתאונת דרכים, השלכות? צרכנות פיננסית 0
B תאונת דרכים ועבודה - את מי לתבוע קודם אוף טופיק 0
ה דרכים לשיפור ריבית משכנתא נדל"ן 10
N דרכים אופטימליות להשקעה של 100,000 ש"ח (הלוואה / מכירת מניות / חיסכון) שוק ההון 6
grimble grumble הדרך של גרימבל - גמד בצומת דרכים יומני מסע אישיים 22
D זוג צעיר בצומת דרכים- האם לקנות דירה? נדל"ן 23
O צומת דרכים חייל משוחרר,כן ללמוד לא ללמוד ? התפתחות אישית 25
L דרכים לפתיחת חשבון בנק אוניליין בחול לתושב ישאלי עם אזרחות כפולה צרכנות פיננסית 14
F דרכים למנף מגן מס מיסים 7
S סדר פעולות מומלץ אחרי תאונת דרכים אוף טופיק 12
Emilia שוב צומת דרכים, האם ללכת לפתוחה או לא? יומני מסע אישיים 3
G צומת דרכים- מהלכה למעשה. נדל"ן 13
סנופקין זוג הייטקיסטים אל הוריים בצומת דרכים יומני מסע אישיים 18
F בן 23 צומת דרכים התפתחות אישית 9
H צומת דרכים - נדל"ן או תיק השקעות? שוק ההון 10
Emilia צומת דרכים - בודקת תוכנה עם ניסיון יומני מסע אישיים 69
י שלום אנשים. לימודים. קריירה. צומת דרכים. הייטק. לאן? התפתחות אישית 18
Tsachi01 אלו דרכים הכי בטוחות למניעת עקיצה בהעברה בנקאית? פוסטים מאיכות נמוכה 20
T 3 דרכים להקצאת הון עצמי לדירה להשקעה - מה עדיף? נדל"ן 24
פ 50 דרכים כשרות לשלם פחות מיסים דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 57
S צומת דרכים עם תיק ההשקעות - אשמח לעזרה שוק ההון 0
T יש דרכים למנף קרן השתלמות כשכיר? פוסטים מאיכות נמוכה 6
T דרכים להזין את תיק ההשקעות שוק ההון 18
ס צומת דרכים לקראת משבר גיל 30 יומני מסע אישיים 2
E להמשיך בלימודים? צומת דרכים - תכנות התפתחות אישית 13
R צומת דרכים טכני או ניהולי התפתחות אישית 6
N צומת דרכים - המשך שכירות אל מול רכישת דירה למגורים ללא משכנתא יומני מסע אישיים 8
ה צומת דרכים בהיי טק התפתחות אישית 4
R זוג צעיר בצומת דרכים נדל"נית כלכלית נדל"ן 8
F צומת דרכים בגיל 34 -שאלות אחרי עשיית שיעורי בית התפתחות אישית 4
F צומת דרכים בגיל 34 התפתחות אישית 23
MichaelScott על פרשת דרכים פיננסית יומני מסע אישיים 123
האופטימי בן 24 - בצומת דרכים יומני מסע אישיים 7
W בצומת דרכים התפתחות אישית 7

נושאים דומים

Back
למעלה