• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

ניתוק תושבות מס .vs גרירת הפסדי הון + הותרת קרן השתלמות עצמאי

  • פותח הנושא פותח הנושא אבן דרך
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אבן דרך

משתמש רשום
הצטרף ב
11/6/25
הודעות
4
דירוג
1
מקרה מורכב (לפחות לטעמי), אשמח לעזרה מהמומחים כאן:

במצד אחד מרכז החיים שלי בחו"ל כבר שנה ורוצה לנתק תושבות ממס הכנסה.
מצד שני אני שוקל להשאיר את תושבות המס כי יש לי חשבון ב-IB עם הפסדי הון גדולים שאני רוצה להמשיך ו"לגרור" כדי אולי לקזז בעתיד מול רווחי הון עתידיים. בנוסף יש לי עוסק פטור שאין בו כמעט הכנסות אבל כן אני מעוניין לשמור על קרן ההשתלמות ולהמשיך להפקיד לה מדי שנה.
האם מישהו/מישהי כאן המשיכו להחשב כתושבי מס בישראל ובמדינת אמנה בחו"ל ויכולים לשתף מהניסיון שלהם?

אשמח לתובנות שלכם שיאירו את עיניי.
 
מקרה מורכב (לפחות לטעמי), אשמח לעזרה מהמומחים כאן:

במצד אחד מרכז החיים שלי בחו"ל כבר שנה ורוצה לנתק תושבות ממס הכנסה.
מצד שני אני שוקל להשאיר את תושבות המס כי יש לי חשבון ב-IB עם הפסדי הון גדולים שאני רוצה להמשיך ו"לגרור" כדי אולי לקזז בעתיד מול רווחי הון עתידיים. בנוסף יש לי עוסק פטור שאין בו כמעט הכנסות אבל כן אני מעוניין לשמור על קרן ההשתלמות ולהמשיך להפקיד לה מדי שנה.
האם מישהו/מישהי כאן המשיכו להחשב כתושבי מס בישראל ובמדינת אמנה בחו"ל ויכולים לשתף מהניסיון שלהם?

אשמח לתובנות שלכם שיאירו את עיניי.
באיזו מדינת אמנה מדובר
 
כי יש לי חשבון ב-IB עם הפסדי הון גדולים שאני רוצה להמשיך ו"לגרור" כדי אולי לקזז בעתיד מול רווחי הון עתידיים.
לא הבנתי איך זה קשור לניתוק תושבות מול ישראל. אם אין לך רווחים אז אין לך חובות לישראל, תנתק תושבות ותמשיך להחזיק בתיק עד שהוא יהיה ריווחי.

לגבי קרן השתלמות, להבנתי אתה ממוסה עליה במדינת היעד. זה שמדינת ישראל לא ממסה, לא מעניין אותם.

ג.נ. : לא יועץ ולא מומחה בנושא
 
לא הבנתי איך זה קשור לניתוק תושבות מול ישראל. אם אין לך רווחים אז אין לך חובות לישראל, תנתק תושבות ותמשיך להחזיק בתיק עד שהוא יהיה ריווחי.

לגבי קרן השתלמות, להבנתי אתה ממוסה עליה במדינת היעד. זה שמדינת ישראל לא ממסה, לא מעניין אותם.

ג.נ. : לא יועץ ולא מומחה בנושא
אם אני מנתק תושבות לא אוכל לקזז בעתיד את ההפסדים מול רווחים שאעשה. או שאם הבנתי אותך נכון אז אין לזה משמעות כי גם ככה במדינת היעד אצטרך לשלם מס אם אני לא מנתק תושבות.
ולגבי קרן ההשתלמות אז ראיתי אנשים שמושכים אותה, כנראה בגלל הסיבה הזו.
 
אז אין לזה משמעות כי גם ככה במדינת היעד אצטרך לשלם מס אם אני לא מנתק תושבות
בוודאי, מדינת היעד ממסה אותך על תיק ההשקעות גם אם התחלת אותו בישראל.

ולגבי קרן ההשתלמות אז ראיתי אנשים שמושכים אותה, כנראה בגלל הסיבה הזו.
נכון, זה הדבר המומלץ לפני מעבר.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ד תשלום מס על RSU כשעושים ניתוק תושבות מיסים 1
M ניתוק תושבות מס - השתלמות ופנסיה מיסים 8
ע ניתוק תושבות מס וסגירת חשבון בברוקר ישראלי שוק ההון 3
S משיכת כספי פיצויים לאחר ניתוק תושבות ללא ת.ז בתוקף פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
S התנהלות מול הבנק עם משכנתא לאחר ניתוק תושבות נדל"ן 1
C ניתוק תושבות לפי מבחן חזקת הימים צרכנות פיננסית 21
H המשך הפקדות לקרן פנסיה אחרי ניתוק תושבות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
JBUZZ ניתוק תושבות עם מדינת ישראל - והיכולת לשמור כסף בחו״ל צרכנות פיננסית 11
? שאלות על ניתוק תושבות שלא ראיתי שאף אחד שואל צרכנות פיננסית 26
Y מיסוי חלק פירותי ב RSU בעת ניתוק תושבות מיסים 12
O ניתוק תושבות במס הכנסה והכנסה מלקוחות ישראלים מיסים 2
S סוגיות במילוי דוח שנתי כאשר טוענים לתושבות חוץ (ניתוק תושבות). מיסים 1
M ניתוק תושבות או עוסק פטור מיסים 5
ח ניתוק תושבות שוק ההון 1
ח ניתוק תושבות צרכנות פיננסית 4
T ניתוק תושבות ומיסוי טריטוריאלי מיסים 3
Y ניתוק תושבות והשקעה בארץ בתור תושב זר שוק ההון 90
bar1 ניתוק תושבות השלכות אוף טופיק 9
A ניתוק תושבות ברילוקיישן שוק ההון 23
Count Olaf ניתוק חשמל ע"י השכנה - שיקולים כלכליים נדל"ן 71
M טופס 627 ניתוק אזרחות מיסים 1
ש רוצה להתנתק, מה ההבדל בין הפסקת שירות/ניתוק/סיום? צרכנות פיננסית 11
deslok ניתוק הקשר הפיננסי לישראל שוק ההון 103
M ניתוק ביטוח אכ"ע מהחיסכון ללא חיתום מחדש - אפשרי? צרכנות פיננסית 21
נ שמירה על תושבות מס ישראלית אחרי מעבר לחו"ל מיסים 24
Dim שינוי תושבות מס ברוקרים ופלטפורמות מסחר 12
Z העברת מניות בין מדינות (שינוי תושבות) שוק ההון 17
B תיק השקעות וניתוק תושבות שוק ההון 3
A רילוקיישן - מתי לנתק תושבות? מיסים 0
A ניתקו לי תושבות מהארץ, איך זה משקיע על האפיקים הפנסיוניים? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
M תושבות מס ופתיחת קרן פנסיה והשתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
י חשבון בנק בחו"ל (תושבות ישראלית) שוק ההון 7
T השקעה בשוק ההון בארצות הברית ללא אזרחות/תושבות שוק ההון 3
א אזרחות זרה, תושבות ודרכון זר פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 106
Y חתימה על טופס לבנק - "הצהרה בדבר תושבות מס" מיסים 15
ע לשנות תושבות בחשבון השקעות בישראל שוק ההון 0
א פתיחת תיק השקעות ומיסוי ללא תושבות קבועה מיסים 19
ע הצהרת תושבות אצל הברוקר הישראלי שוק ההון 2
S סקר תושבות אוף טופיק 0
O מיסוי RSU בירושה או בניתוק תושבות מיסים 0
B מייל מ-IBI על סגירת חשבון עקב תושבות בארה''ב שוק ההון 12
S ניהול תיק השקעות והקטנת מיסוי במצב של תושבות כפולה מיסים 4
ס החזר מס באמצעות אלפי על משכורת, הכנסה חדשה משכר דירה מיסים 0
Gari מכירות יחידות מקרן נקובה בדולר - מורווחת בדולר, מופסדת בשקל: מס רווחי הון או מגן מס? שוק ההון 5
ג קיזוז מס שבח מול הפסדי ההון מיסים 6
מ למה לא נותנים לי להגיש החזר מס מיסים 15
A מס ריווחי הון ישראלי קטן ממס ריווחי הון אמריקני מיסים 13
Y עזרה בהבנת היקף מס על RSU (כולל ארקין-מוזס) מיסים 16
H החזר מס אוטומטי לגמלאים על ריבית מפיקדון או מתוכנית חיסכון למי שנולדו לפני 2.1.1948 מיסים 3
R תיקון מס על דיבידנדים ב-IBKR ודיווח בדוח השנתי מיסים 0

נושאים דומים

Back
למעלה