• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

ניתוב "יעיל יותר" של הפרשות לפנסיה?

  • פותח הנושא פותח הנושא ant1
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

ant1

משתמש סולידי
הצטרף ב
12/10/24
הודעות
49
דירוג
44
עלו פה שאלות רבות על מה לעשות עם כספי הפנסיה, מתי ואיך למשוך.
שאלה תיאורטית לגבי אדם שהצבירה הנוכחית שלו כבר היום צפויה להניב לו פנסיה גבוהה ויש לו הכנסות נוספות ולפניו עוד שנות עבודה רבות.

נניח והוא מעוניין למשוך חלק נכבד מהכספים במכה אחת בעת פרישה ולצמצם את הקצבה לסכום שיתאים לו ולניצול מקסימלי לפי שיקולי מס.
האם יש חלוקה אחרת של ההפרשות, כבר מעכשיו, כך שיהיה "קל" או "זול" יותר מבחינת מס למשוך כספים כהון ולא כקצבה? או שזה לא משנה מה יעשה, הכל יהיה אותו דבר לקראת פרישה?
דגש על משיכת כספים ולא על הורשה
 
חשבתי שהנושא יעניין עוד אנשים.
בכל מקרה, ממה שהבנתי, מותר "להוון" עד 25% מהפנסיה הצפויה.
 
זה מעניין, אני בטוח שהרבה ירצו לדעת את התשובה, אבל רק מישהו שממש בקיא בנושא ירגיש בנוח לתת תשובה.
 
חשבתי שהנושא יעניין עוד אנשים.
בכל מקרה, ממה שהבנתי, מותר "להוון" עד 25% מהפנסיה הצפויה.
פשוט ניתן לנייד בין הקרנות והקופות השונות.
אז לא משנה היכן הכספים כרגע, כשיגיע מועד הפרישה, מניידים להיכן שהכי ישתלם באותו מועד ומבצעים את המשיכה שרוצים.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
עלו פה שאלות רבות על מה לעשות עם כספי הפנסיה, מתי ואיך למשוך.
שאלה תיאורטית לגבי אדם שהצבירה הנוכחית שלו כבר היום צפויה להניב לו פנסיה גבוהה ויש לו הכנסות נוספות ולפניו עוד שנות עבודה רבות.

נניח והוא מעוניין למשוך חלק נכבד מהכספים במכה אחת בעת פרישה ולצמצם את הקצבה לסכום שיתאים לו ולניצול מקסימלי לפי שיקולי מס.
האם יש חלוקה אחרת של ההפרשות, כבר מעכשיו, כך שיהיה "קל" או "זול" יותר מבחינת מס למשוך כספים כהון ולא כקצבה? או שזה לא משנה מה יעשה, הכל יהיה אותו דבר לקראת פרישה?
דגש על משיכת כספים ולא על הורשה
בפרישה ישנם כמה אופציות למשיכה חד פעמית.
אני רושמת לך פה תמצית של תמצית... על מנת שתוכל לעשות גוגל למה שרלוונטי לך..
מה שרשמת לגבי היוון של 25% מהפנסיה שים לב שזה רק ל5 שנים (זאת אומרת ניתן לקבל ח"פ 25% מהקצבה מהוונת ל5 שנים)
ואת זה לוקחים בדרך כלל בצבירה נמוכה יותר
האופציות הנוספות (נכון להיום) הן:
קיבוע זכויות-במידה ואתה מקבל קצבה מזערית כ5,200 ש"ח ניתן להוון כ970K ש"ח אך שים לב שבמידה ומשכת פיצויים פטורים של 32 שנות עבודה שקדמו לפרישה (לא רלוונטי למשיכות לפני 2012 ובתנאי שעברו 15 שנה מהמשיכה) יפחיתו לך מיתרת ההון הפטורה את הסכום שמשכת בהצמדה למדד כפול 1.35
קצבה מוכרת- במידה והשכר שלך גבוה חלק מכספי התגמולים שלך אמורים להיות תחת קצבה מוכרת את הכספים האלו ניתן למשוך החל מגיל 60 עם מס של 15% על הרווח הנומינלי במידה ואתה מקבל קצבה מזערית כ5,200 ש"ח
ניתן לנצל כמובן את שתי האופציות

לגבי הפיצול ששאלת אם כדאי לעשות לדעתי לא מומלץ על מנת שיהיו כמה שפחות טעויות בצביעת הכסף כקצבה מוכרת
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
L ניתוב כספים משוק ההון שוק ההון 6
מ מנורה לא משחררת את הפנסיה - יש מקום יעיל להתלונן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
SolidAce שימוש יעיל בדולרים שוק ההון 1
T מזגן מיני מרכזי לא יעיל - מחפשים פתרון חסכוני ושקט לחדר אחד אוף טופיק 27
דנילה יש למישהו טיפים לניקיון יעיל וחסכוני של הבית? אוף טופיק 87
E איזה בידוד יעיל על רעשים מכביש סואן? נדל"ן 5
X פורטפוליו יעיל מיסויית - שאלות שוק ההון 0
A אני שומע מהרבה שהשוק יעיל ולכן כדאי שוק ההון 20
D האם תיק השקעות מבוזר יותר יעיל? שוק ההון 17
sha256 ניצול יעיל של פטור המס בקרן ההשתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
T הוראת קבע לקניית s&p500, מה הכי יעיל ומשתלם ? שוק ההון 11
D the non-permanent portfolio - פרוטפוליו יעיל לצעירים שוק ההון 0
D האם שוק המניות הישראלי יעיל? שוק ההון 3
aeh איזה לוח נדלן הכי יעיל נדל"ן 10
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
רם בוסני פרויקט "מנהטן 101" (פרויקט מס' 32) של חברת ההשקעות SDB. נדל"ן 2
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
ה התייעצות לפני פנייה לממונה על שוק ההון: פריצת תקרת אכ"ע חוזית, "קניבליזציה" של התגמולים ותשובת סוכנות ההסדר פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
B עזרה למפתחים: מחפשים דוגמאות למבנה של דוחות תיקי השקעות (ללא פרטים אישיים!) שוק ההון 4
J שמירה להורשה של קופת גמל לפיצויים, האם כדאי? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
A המתמטיקה של החופש: האם יש מתכון לפרישה בטוחה? פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 106
U דוח שנתי למס הכנסה 1301 ליחיד - באיזה שדה להזרים את החשבונית של יועץ המס? מיסים 3
E האם אפשר להעביר חשבון ib מהבינלאומי לישראלי, והאם זה עדיין נחשב פיזור פיזי של ההון. שוק ההון 8
ב קרן השתלמות IRA - הגבלת קניה של נייר בודד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
ב מאמר מעניין באתר של קיצ'ס - לגבי דחיית פרישה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
M האנומליה של השקל שוק ההון 162
S מתלבט מה לעשות במצב הנוכחי של שוק העבודה התפתחות אישית 4
Royi סיבות לשחיקת ערך בקרן של אגרות חוב שוק ההון 1
K זיכוי מס על ביטוח חיים של משכנתא מיסים 0
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
Y איך כדאי לנהוג בהנחה וזכיתי בדירה למשתכן וארצה למכור בהיבט של משכתנא נדל"ן 2
א השתתפות המעסיק בביטוח הבריאות של מועסקיו אוף טופיק 0
T איפה באתר של IBKR אני מוצא את החשבון שאליו מעבירים שקלים (לא דרך IBAN) ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
O האם משיכה חלקית של המשכנתא מבטיחה את יתרת הסכום? נדל"ן 7
נ שאלה על הסימולטור לעצמאות כלכלית של הסולידית דיוני עומק על פוסטים מהבלוג 0
T הקטנת תשלום מס מראש במקרה של סיום העסקה בחודש יוני מיסים 6
Williamsburg איפה אתם רואים את מדד המעוף בסוף 2026 בהנחת החלשה מהותית של האיראנים ואופק מדיני חדש לישראל? שוק ההון 12
Gari איך יודעים מה בסיס ההצמדה לצורך מס רווחי הון של קרן אירית מסוימת שנרשמה למסחר בבורסת תל אביב ונסחרת בש"ח? שוק ההון 12
M התנהלות בעייתית של סוכנת פנסיה של עובדת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6

נושאים דומים

Back
למעלה