• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מתנות - אני יודעת שהסולידית כתבה פוסט על זה אבל - תמיכה נפשית

Riest1975

משתמש רשום
הצטרף ב
8/3/17
הודעות
1
דירוג
0
סקר
מה אתם עושים כשצריך להביא מתנות, מתנות אמיתיות לא "מתנות" למימון אירועים?
שאלה זו נשאלת בגלל שאחות שלי קנתה מתנה ליום הולדת לבת דודה ועכשיו יצא "לא יפה" שלא קניתי גם.
מיותר בעיניי לקנות מתנות בכלל, אבל לילדים/הורים/אחים כן קונה בלית ברירה.

אז, מה אתם עושים כש"צריך" להביא מתנות?
 
אני מביא אבל אומר לכל מי שמוכן לשמוע שיש לי כל מה שאני רוצה ולא רוצה מתנות.

אולי יום אחד יבינו את הרמז אבל לפחות לא יהיה לי ערימה של זבל שאני לא רוצה
 
אני קונה בשמחה לבת זוג,משפחה קרובה וכו. אין לי שום בעיה עם זה ועושה את זה לא כי צריך אלה כי רוצה.
הכל כמובן בהיגיון ובהתאם למצב הכלכלי באותו זמן וכמובן לאירוע. אין לי בעיה לקנות לאמא שלי ליומולדת מתנה נגיד ב250-400 ש"ח
או שקונים המשפחה יחד. אין לי בעיה לתת לאחותי לאירוע שלא קורה כל יום כמו להולדת בן מעל 1,000 ש"ח וכו
כל אחד/ת והבחירה שלו. אם כבר לתת לדעתי לעשות בשמחה וטוב לבב :)
ד"א גם מתנה צנועה ופשוטה לרוב תתקבל בשמחה. יש לא מעט מציאות תלוי מה מחפשים ובמה מדובר. לאחיינים שלי אני מוצא יופי של דברים אם הגיע הזמן לתת משהו. יש תמיד מבצעים על ביגוד לילדים או צעצועים במבצע.
משתדל להתאים גם לאדם. נגיד בת הזוג שלי תעוף מספר שאקנה לה ב25-70 ש"ח.
ושל אחר אולי תתבאס. הכל צריך להיות בטעם , בחרתי בדרך האמצע בנושא הזה. לא יותר מידי ולא לגמרי לא.
 
הי

לא מובן לי מה בעייתי בלתת מתנה?
ברמת הסביר כמובן.
שמעתם פעם שלתת זה לקבל ?
 
מה אתם עושים כש"צריך" להביא מתנות?
מביאה בכיף.
אני נותנת מתנה כדי לשמח את מי שחוגג.
אם זה בנאדם שיעריך משהו עבודת יד מלא מחשבה אבל דל תקציב, אשמח לתת לו כזה.
אם זה מישהו שמעדיף דברים ספציפיים, אקנה לו משהו ספציפי.
אם זה מישהו שיעדיף מזומן, אתן לו מזומן.
הכל בהתאם לתקציב וליכולות שלי, ובפרופורציה למתנות עבר שקיבלתי ממנו.

באופן אישי, אוהבת לקבל מזומן.
 
לאנשים שחשובים לי משתדל לתת מתנות ללא תלות ביום ספציפי בשנה (ימי הולדת, חגים וכדומה) אלא כשיש לי רעיון (לעשות משהו בעצמי או לקנות), או כשאני נתקל במשהו שאני יודע שיעשה טוב למקבל\ת. כולם, ללא יוצא מן הכלל, מקבלים את זה בשמחה, הבנה ובאהבה.
לגבי מתנות לאחיינים ובאופן כללי לילדים של חברים, כולם יודעים שאני מעדיף לתת סכום (צנוע) לטובת קופת גמל או תיק השקעות, אם קיימים, על שם הילד. אז אני שואל ולרוב ההעדפה היא באמת לתת סכום כלשהו על פני מתנה שתהפוך להיות גרוטאה שתופסת מקום מיותר בבית תוך שבוע שבועיים. יותר מזה, בתיק ההשקעות שלי יש נייר ספציפי שקניתי כשנולדה אחיינית שלי (להורים שלה אין עדיין תיק השקעות) וכל שנה אני מוסיף עוד קצת בשבילה.
 
גלל שאחות שלי קנתה מתנה ליום הולדת לבת דודה ועכשיו יצא "לא יפה" שלא קניתי גם.
א. אחותך יצאה לא בסדר שלא אמרה לך.
ב. היא הייתה יכולה לפחות להציע לך להשתתף.
 
שום בעיה,
אלא שכאשר בעבודה אוספים מספר פעמים בחודש 20-30 שח לכל מי שילד/ילדה/יומולדת/עוזב/ת
זה מצטבר לעשרות שקלים בחודש ונהפך לבלתי סביר בעליל.
כן והייתי מוותר על זה למרות שקיבלתי כנראה יותר מאשר נתתי.
זאת הוצאה שמטריפה אותי ולא החלטתי אם היא שייכת לכאן או לשרשור הארוך הוצאות צרכנסטיות . . . .

מתכנת צודק לחלוטין. בעבודה אין שום מקום לזה...מסכים מאד.
זה ממש מוגזם כמה פעמים בחודש 20 -30 ממש לא במקום.
 
עציץ פורח תמיד נחמד
עץ לילד שיגדלו ביחד
ספר
משהוא קטן וטוב
משפחתי יודעת שלי רק פרחים.
 
אז, מה אתם עושים כש"צריך" להביא מתנות?
אם צריך ואין ברירה, נותנים.
מה שכן, השתדלתי לצמצם עד למינימום מבחינתי את המצבים האלה שבהם אני מתוכנת להעניק מתנה והדבר מצופה ממני בין אם ארצה ובין אם לא.
אני יכול להגיד שבמשפחה הקרובה (הורים, בת זוג, ילדים) הציפיה להתייחסות לאירוע (= מתנה) היא כל כך גדולה, עד שאני מרגיש שמדובר בכוחות עצומים שפועלים מכל מיני היבטים ואני ממש לא רוצה ו/או מתכוון להלחם בהם. מה גם שלפרגן ולשמח זה סה"כ כיף בד"כ.
מעבר להם, אני כמעט ולא נותן ו/או מקבל כלום גשמי מאף אחד וסבבה לי ככה. לפעמים אני מפתיע באהבה ובכוונה. לרוב לא.
לגבי אירועים מיותרים כמו חתונות/בריתות/ברמצוושות, וכו'. בהחלט אשמח להגיע, אבל לצערי זה ככל הנראה לא יסתייע הפעם.
מי שמכיר אותי יודע שאני סולד מכל סממני הטקסיות המקובלים, לא מצפה ממני לכולם, ומעריך את החופש שבכך.
 
בעבודה אגב, אין לי בעיה לזרוק 50 שקל, או פחות או יותר, אם נדרש כי מישהו שמעניין לי את השושנה חוגג משהו שמעניין לי את השוש.
זה חלק מפוליטיקה חברתית וברור שהמנעות מכך רק תמדר אותי ותזיק יותר מאשר תועיל. מכל מקום, מדובר בפרוטות והדבר חסר משמעות בעיני.
 
@Riest1975 הבעיה העיקרת שלך היא בזבוז זמן, אנרגיה ומחשבה בבחירת מתנות או חבל על הכסף? כי לשני הדברים האלה יש פתרונות שונים.
 
מה אתם עושים כשצריך להביא מתנות, מתנות אמיתיות לא "מתנות" למימון אירועים?
בגלל שאחות שלי קנתה מתנה ליום הולדת לבת דודה ועכשיו יצא "לא יפה" שלא קניתי גם.
לא צריך להביא אף פעם מתנות אמיתיות, זה רק רצון או חשק. אני שונאת מתנות, גם להביא וגם לקבל, ואם אין ברירה אז רק כסף.
האחות שלך כנראה אוהבת לבלות בחנויות ולקנות דברים אז בשבילה כל אירוע הוא תירוץ לעשות את זה. אני טועה? יש לי גיסה כזאת שהייתה מביאה לי שטויות בכל ביקור עד שהסברתי לה כמה אני סובלת מזה.
 
מה עושה? נזכר בכך שהבלוג של הסולידית הוא בלוג נחמד, המביט על העולם מנקודת מבט צרה ביותר ומזניח אספקטים יותר חשובים בחיים כגון: חיי חברה ויחסינו הקרובים והרחוקים עם אנשים, והתרומה של כל זה להישרדותנו הפיזית והנפשית (שהיא משמעותית יותר מהתרומה של "אחריות כלכלית" שלא מתאימה לאחוז גדול מהאנשים ובהרבה מובנים מהווה בסך-הכל תוצר של הבניות חברתיות ומשתני חיים, לא של מוכשרות אישית כמובן).

בהקשר זה, לא חסרות דוגמאות של אנשים אשר הפקירו את עצמם כמעט בכל אספקט אפשרי, אבל חיו היטב, חיים מלאים, המון שנים. "סתירה לוגית" זו כמובן שנוצרה כתוצאה מחיי חברה עשירים ביותר.

אולי מוטב לשקול את הנושא בשנית ולהגדיל את תקציב המתנות.
 
נערך לאחרונה ב:
נושא ללא ספק מעיק. אני אוהבת להביא לאנשים מתנות בגלל שפשוט ראיתי משהו שהם יאהבו ולא בגלל שזה תאריך מסויים. אעדיף תמיד משהו חוויתי או ברכה כלשהי. לאחרונה למשפחה שלי נהייתה נטייה מעיקה בימי הולדת פשוט לקנות את המתנה ואז להגיד לי טוב קנינו, זה עלה ככה וככה, את משתתפת? אני תמיד אשתתף כי יחסי משפחה זה כן דבר חשוב אבל מעצבן אותי הקביעת עובדה הזאת שכבר קנו והחליטו ואני רק ארנק בסיפור הזה. אמא של בן זוגי תמיד מביאה לנו מתנות, ויש לה טעם די מזעזע כך שרובן נשארות באיזה פינה חשוכה בבית עד שנמאס לי והן מוצאות את דרכן הלאה.
אם זה מקרה ש"צריך" לתת את המתנה אני אעדיף משהו אישי או משהו מהרשימה שכאן של דברים שעולים מעט יחסית אבל אישיים יותר ומעניקים יותר משמעות למתנה.
 
באת לי בזמן
ממש סובלת מהנושא הזה והחודש במיוחד. שבוע שעבר היה יום הולדת לחבר טוב של הילדה, הוצאתי חמישים שקלים, וזה אחרי איזה מאה מאתיים שח שהוצאתי על מתנות לילדים מהכיתה מתחילת השנה. מחרתיים יום הולדת לאחיין, צפויה להוציא לפחות מאה שח, בסוף החודש יש שבת בר מצווה (יש לי משפחה דתית) קנס רציני של 800 שח אולי יותר, טרם בדקתי את המקובל.
עם אמא שלי וגיסתי עשיתי הסכם אי מתנות, לפעמים פרחים או עוגה אם זה מספר עגול או משהו, כך גם עם כל החברות שלי, דווקא זרמו איתי בסבאבה. לחגים אני מכינה משהו לאכול או מביאה יין, עם בן הזוג החלטנו בלי הפתעות ובלי מתנות, פשוט עושים משהו כיפי.
בעבודה תודה לאל אין לנו את המסורת הזו. אבל כן, זו מועקה רצינית. חייבת לציין שבדרך כלל המתנות שקונים לי מיותרות או לא לטעמי. הייתי מוותרת על כל העניין. לצרכי חברות קרובים מעדיפה ארוחות משותפות, עזרה הדדית וכדומה
 
דרך אגב, שנה שעברה עשיתי יום הולדת לילדה בפארק וקיבלנו מלא מתנות, חוויה מפוקפקת בעיני, הצפה רצינית עבור הילדה, חצי מהמתנות העלמתי והחלפתי והיא אפילו לא שמה לב. התארגנות כיתתית לאסוף 10 - 20 שח מכל הורה ולקנות משהו אחד מרכזי עדיפה בעיני, אולי אזום מתי שהוא...
 
לא מבקש ולא מצפה לקבל מתנות. נראה לי מיותר.
נותן מתנות כמקובל במעגלים השונים אליהם אני שייך ולא מתבאס מזה. לא רואה שום סיבה שאנשים ירגישו כמוני ולא מרגיש רע כשכסף שלי גורם לאדם קרוב (או קרוב מכוח מוסכמות חברתיות) מרגיש טוב יותר.
 
באמת מרגיז. אנחנו לא אוהבים מתנות בצורת חפצים, והצלחנו להוציא את עצמינו מהמעגל בדרכים יותר או פחות עדינות. אנקדוטה משעשעת: לפני מספר שבועות חמותי סידרה את אחד הארונות בבית שלהם ומצאה ערימה קטנה של מתנות שהביאה לנו והשארנו אצלם (הם יודעים שאנחנו לא רוצים מתנות ושאין לנו מקום בבית לחפצים חדשים) .
אנקדוטה פחות משעשעת: לקראת חנוכת דירה של קרובה שאני אוהבת טרחתי והכנתי אריזת ממרחים תוצרת בית. היא לא העריכה את זה :(
 

נושאים דומים

Back
למעלה